Duben 16, 201510 r Já se teď nechci hádát, ale TD-technická dokumentace, někde jsem to myslím viděl, bylo to v době kdy jsem řešil podpálené ventily. Ale na tom záznamu z měření jsou jednotlivé válce v toleranci 0,5bar. A i kdyby byly i víc, tak myslím, že to jsou nádherné hodnoty.
Duben 16, 201510 r Jo , tak ty hodnoty jsou stejný. To se hodí!! Já si to nastuduji a budu mechanikovi koukat pod ruce , jestli to dělá dobře a budu mu diktovat krok po kroku. By mě asi zabil
Duben 16, 201510 r A na co bych se měl u motoru ještě zaměřit ? Takhle pěkně motor vypadá - žádná leštěnka.Doufám že je pěkný i uvnitř. Upraveno Duben 16, 201510 r od Ludva 77
Duben 16, 201510 r co to je za foto,to je ilustrační nebo konrétní? Co to tam je vpravo u airboxu rez?
Duben 16, 201510 r jo to je konkrétní fotka motoru. ten rez mě taky překvapil. Je to povrchový zkoušel jsem to oškrábnout. jen nevím jestli to leze ze spodu skrz svár , nebo to může způsobovat blízkost ukostření. Bouraný to nebylo.
Duben 16, 201510 r Sice nevím, co je TD, ale v DP se píše něco jiného: htp.JPG Tie 3 bary medzi valcami mi príde ako moc. Ja som mal rozdiel 1,5 bar - je síce pravda že počas jazdy ani pri štartovaní to nebolo poznať, ale na voľnobeh sa motor dosť klepal a ukázalo sa že jeden ventil mal v sebe už akoby zárez. Ešte sa nejakú dobu dalo jazdiť, ale kto vie kedy by prišli ďalšie problémy. Rozdiel 0.5 je zase fakt málo.
Duben 17, 201510 r gourney- jak si řešil opravu? stačilo jen udělat ten ventil? čím to mohlo být tím katalyzátorem ?
Duben 17, 201510 r Toto je 2004, takže jeden z tých problematickejších s blbými rozvodmi. Motorársky servis repasoval hlavu - prebrúsili všetky ventily, vymenili len ten jeden + sedlá, vodítka. Bol v tom aj repas tých rozvodov (už chrastili pri štarte - varovný znak) a nejaká údržba. Spolu 13000 CZK. Oni teda tvrdili že u mnohých áut vyklepú z katalyzátora jemné piliny ktoré to možno poškodzujú, ale u tohto nič nevideli. Ročník 2009 by už snáď mal mať ten odolnejší katalyzátor. Na tie podpálené ventily je tu samostatná téma, možných dôvodov je množstvo. Susedovi sa ale ventily (6V) podpálili po 16 tisíc km (!) jazdenia po okolí. Iné kusy vydržia 300 tisíc a stále jazdia, tak to vidím viac na nejakú nekvalitnú sériu súčiastok. Ja som tam pár krát nalial olej 5W-50 (horší odvod tepla), mal som prejazdené sviečky (50-70 tisíc), vadné cievky. To všetko mohlo prispieť k tej závade, ale asi to fakt bude otázka horšieho a lepšieho kusu.
Duben 17, 201510 r No ono je to asi kus od kusu a zřejmě je to dost háklivý na servis a styl ježdění. Pokud to koupím , tak udělám rozvody a budu přemýšlet o tom katu. Tím bych snad mohl závady na motoru eliminovat. Olej snad předchozí majitel nepřipaloval. jezdil kolem komína a na dálnici asi moc ne. Podle toho jak je auto zachovalý tak si myslím , že naň byl opatrný.
Duben 17, 201510 r tadá ... a pak že ten motor není držák , vím že jsem ve dvojkové, ale nemohl odolat a nedát sem takže přesně po 10 letech, jednom měsíci a dvou dnech je to tady, další magická hranice
Duben 17, 201510 r No ono je to asi kus od kusu a zřejmě je to dost háklivý na servis a styl ježdění. Pokud to koupím , tak udělám rozvody a budu přemýšlet o tom katu. Tím bych snad mohl závady na motoru eliminovat. Olej snad předchozí majitel nepřipaloval. jezdil kolem komína a na dálnici asi moc ne. Podle toho jak je auto zachovalý tak si myslím , že naň byl opatrný. Práve aj tie krátke jazdy dajú oleju zabrať - zvyšuje sa podiel kyselín a je to na kratšiu výmenu. Tie vysoké teploty pri záťaži by lepšie oleje (povedzme napr. norma Porsche A40) mali zvládať, ale tiež je to na kratšiu výmenu. Potom si myslím že to môže vydržať neuveriteľne dlho. Ak to človek mierne zanedbáva, prejaví sa to na motore až po dlhšej dobe. U ročníka 2009 by som sa moc nebál rozvodov ani katalyzátora. Rozvody sa určite ozvú dlho pred tým než to bude rizikové, ale tak prevencia nikdy neuškodí :-)
Duben 17, 201510 r já měním po 15t km ... jednou, když jsme frčeli na dovču do BG a já zjistil v Malackách (páč jsem s tím autem stabilně nejezdil, ale jezdila s ním polovic do práce), tak když se mi rozsvítil OIL na displeji, že by měla být výměna, tak jsem si zanadával do kreténů, páč jsem věděl, že ten motor musí zvládnout na ten olej ještě dalších 3000 km, než se provede výměna, takže jsem pak v Srbsku koupil litr 5W40, dolil na max., aby se to aspoň naředilo čerstvým a holt jsme tu dovču ještě absolvovali. Pak další výměna byla vlastně po 12t km
Duben 17, 201510 r Práve aj tie krátke jazdy dajú oleju zabrať - zvyšuje sa podiel kyselín a je to na kratšiu výmenu. Tie vysoké teploty pri záťaži by lepšie oleje (povedzme napr. norma Porsche A40) mali zvládať, ale tiež je to na kratšiu výmenu. Potom si myslím že to môže vydržať neuveriteľne dlho. Ak to človek mierne zanedbáva, prejaví sa to na motore až po dlhšej dobe. U ročníka 2009 by som sa moc nebál rozvodov ani katalyzátora. Rozvody sa určite ozvú dlho pred tým než to bude rizikové, ale tak prevencia nikdy neuškodí :-) auto by najelo cca 9000 km za rok a to vždy po roce měním olej tak to by snad mělo stačit. Rozvody se ozývají při studené startu ?
Duben 17, 201510 r To je asi v pohode. Ja pre istotu beriem tych 10tisíc km ako maximum, už som menil viackrát aj po 8. Istota je gulomet, má to len cca 3l náplne. Malta - možno u LPG je menšia kontaminácia z paliva? To asi síru obsahovať nebude vôbec :-) U mňa pri studenom štarte chrastila reťaz - pokiaľ auto stálo s hodeným kvaltom. Vytvorí sa vôla a za studena pár sekúnd trvá kým sa ten napinák natlakuje olejom. Časom by to asi preskočilo. Novšie motory už majú dlhšie vodiace lišty, takže sa to stáva len v tých najhorších prípadoch. Neviem či sa to môže stať aj bez varovania....
Duben 18, 201510 r gourney: U ročníka 2009 by som sa moc nebál rozvodov ani katalyzátora. Přesně můj názor. Modelový rok 2009 už je předělaný a neproblematický. Upraveno Duben 18, 201510 r od Tonda-B
Duben 18, 201510 r gourney: U ročníka 2009 by som sa moc nebál rozvodov ani katalyzátora. Přesně můj názor. Modelový rok 2009 už je předělaný a neproblematický. no auto je uvedeno do provozu 5/09 Od kdy proběhly ty změny ? Myslím měsíc rok . desátá pozice VINu je 9. To už by mělo být v pohodě ? Upraveno Duben 18, 201510 r od Ludva 77
Duben 19, 201510 r To je asi v pohode. Ja pre istotu beriem tych 10tisíc km ako maximum, už som menil viackrát aj po 8. Istota je gulomet, má to len cca 3l náplne. Malta - možno u LPG je menšia kontaminácia z paliva? To asi síru obsahovať nebude vôbec :-) U mňa pri studenom štarte chrastila reťaz - pokiaľ auto stálo s hodeným kvaltom. Vytvorí sa vôla a za studena pár sekúnd trvá kým sa ten napinák natlakuje olejom. Časom by to asi preskočilo. Novšie motory už majú dlhšie vodiace lišty, takže sa to stáva len v tých najhorších prípadoch. Neviem či sa to môže stať aj bez varovania.... no poslední dobou bývá obsah síry v LPG na některých testovaných čerpačkách až nechutně moc. Jinak zarachotění než se natlakuje, mi udělá jednou max.2x do měsíce. Parkuji s kvaltem a teď poslední dobou dávám ručku všude
Duben 19, 201510 r Tak to som netušil... Mne to rachotilo z počiatku len občas, pri 120 tisíc už v podstate vždy ked auto stálo bez ručky. Bolo ťažké vysvetliť žene ako má a ako nemá parkovať :-) Ty si za tých 300tisíc dal niečo robiť s rozvodmi?
Duben 20, 201510 r ne, psal jsem to už na Plynárni Lampárni ... kromě EGR (asi 4) a všech třech modulů ... nic neměněno. Rozvoďák origo, vodítka origo, spojka origo. Měním jen olej, svíce a filtry . Když jsem u toho oleje, dned vyměněn, vyjetý nalitý zpět do kanystru a chybělo 1,5 deci do 3 litrů. Takže "ztráta" 1,5deci po 15 000km na motoru ketrý má poctivých 300 000km víc než slušné ne
Duben 21, 201510 r tak to říkáte na ty tlaky?? 1válec 11.9 Bar 2 13.3. 3 12,4 Tak krásný jako MALTA to nemá. Zítra pro to mám jít , tak poraďte
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.