Publikováno Říjen 21, 201212 r Potrebujem poradit. Prehladal som cele forum ale nic som nenasiel. Mam motor 1,9 tdi 96kw automat. Chystam sa menit chladiacu kvapalinu len neviem ako. Ci ju mam vypustit cez vypustaci ventil na chladici a potom odvzdusnit? Chystam sa aj precistit cely system , potrebujem radu. Cital som ze po vypusteni mam naliat cisto len destilovanu vodu asi 5 litrov s cistiacim aditivom a prejst 10 km potom ju ju vypustit a naliat G12 plus riedenu s destilovanou vodou 1:1 . Prosim o vase nazory Upraveno Říjen 21, 201212 r od tomasmu
Říjen 21, 201212 r Měnil jsem kapalinu když jsem dělal rozvody. Vypustil jsem přes výpušťák. Pak jsem rovnou nalil naředěnou nemrzku a to bylo vše.
Říjen 22, 201212 r Ve středu či čtvrtek nebo nejpozději pátek se nato chystám záleží dle počasí tak mužu nafotit obrázkový navod jak nato :-)
Říjen 22, 201212 r tomasmu: pokud tam budeš lejt ten čistič tak po jeho vypuštění nezapomeň motor, chladič a výměník propláchnout řádně vodou. Stáhnout hadice a proudem vody... Moderní antifreeze se ředí měkkou pitnou vodou.
Říjen 23, 201212 r Zitra si skočim kupit nemrzku G12 či jak se jmenuje :-) a fláknu to na -40°C :-) hold u nás semtam bývá pěkná sibiř :-) Akorat jestli sme dobře díval do příručky tak u 1,9TDi neni vypouštěcí šroub jak u 2,5TDi ??? Dle přiručky sem viděl,že se to vypoušti odpojenim hadice zespod motoru u chladiče ... Jardo jak si přišel nato že normalni vodou z vodovodu ? dle tohodle odkazu tam vidim že pišou destilovanou http://www.cinol-shop.cz/chladici-kapalina-cinol-antifreeze-d-extra-4l Upraveno Říjen 23, 201212 r od Airman64
Říjen 24, 201212 r Destilkou redim a na -40 nedavej je to kravina. Akorat to zere tesneni.. obvykle se dava -30 az -25
Říjen 24, 201212 r ok tak dam -30 :-) A je nejaky rozdil mezi tema jejcih G12 nebo K12 nebo K12 Extra?
Říjen 24, 201212 r To nevim. Vim ze je G12 a G12+. Kup G12+, liyr stoji kolem 115 kc ve skode. Lej tam jen toto, ma ruzovou barvu. Lej tam to, co vyrobce doporucuje a at se vymena podari taky jsme to s mechanikem delali :-(
Říjen 24, 201212 r Aha aha :-) tak nic složitého natom neníi jestli sme se dival dobře do dilenske přiručky Odšroubuju víčko chladící kapaliny zespod motoru je hadice na chladič tu vyndam vyliju chladici kapalinu pak povolim sponu na topení ( kvuli ovzdušnění) je tam zdířka až bude z te zdířky téct voda zadelam hadici dam tam sponu zpatky doliju mezi min a max pak nastartuju po dobu 3 min drzim motor v 2000 otáčkách pak jen volnoběh než bude teplá hadice u chladiče tot vše ? nebo sme na něco zapoměl ?
Říjen 24, 201212 r Tak zajel sem si pro 4L kapaliny G12+ vyšlo mě to na 310 kč a jeste sem si koupil měřič na kolik je :-) za 60 takovy fajny :-) skladný :-) Ještě nevi mkdy se nato vrhnu pač se mi trošku nechce :-D Ale připravene to vše mám
Říjen 24, 201212 r V zásadě není výrobci doporučeno používat jiné koncentrace antifreeze G12 než 33% až 60% což odpovídá teplotě cca -20°C až -60°C. S tou nemrzkou nám to říkali na školení někdy před 5 lety a opakují to stále. Lejeme tu pražskou a vše ok.
Říjen 24, 201212 r Autor aj aj to nosim v kufri uz 2 tyzdne . Chcem sa len spytat ci u automatickej prevodovky je taky isty postup s odpojenim hadice a odvzdusnit? Vie niekto poradit kto ma skusennost s automatikou?
Říjen 25, 201212 r Určitě bude ten samej automat dle mého nebude mit vliv na chladici soustavu aspoň jsem otom v přiručce nic nenašel... Spíš mě zajímá jestli tam je vypouštěcí šroub nebo to budu muset dělat přes hadici na chladiči...kurde na felicii byl tak tu musi byt taky :-D
Říjen 25, 201212 r Něco jsem v přiručce našel aji u žraloka ale ten ma 2,5TDi ale asi to bude stejné :-)
Říjen 25, 201212 r Já koupil Škoda G12++ a naředil to podle tabulky co je na lahvi na -38 jelikož loni u nás bylo -31 a dělal jsem to přes hadici od chladiče jak je v návodu.
Říjen 25, 201212 r Takže tam neni vypouštěcí šroub? měl by být když stojíš před autem v pravo dole takovy křižový tušim že barva na něm je ružova nebo červená a taky si ovzdušňoval na hadici v topeni ? edit: ja koupil G12+ v těch pluskách a normalni G12 bez pluska je jaky rozdil, na internetu sem našel jen v době výdrže že G12 je 2 roky a G12+ je 5 let... snad G12++ nebude 10 :-D to mě neřikejte nikdo :-D Upraveno Říjen 25, 201212 r od Airman64
Říjen 25, 201212 r Tady máš komplet návod Akorát není v extra kvalitě ale číst se to dá. edit:k tomu G12++ jsem našel toto:Růžové - moderní, současný vozový park - s hlinitokřemičitými slitinami s obsahem mědi a hořčíku jako konstrukčním materiálem. I mezi samotnými růžovými typy je několik rozdílů (např. v koncernu VW). Kdy již nesmějí obsahovat borax, ale některé musejí mít silikáty (G12++, TL 774 G), jiné nesmějí (G12, G12+, TL 774 D / F). Upraveno Říjen 25, 201212 r od Márty'SP
Říjen 26, 201212 r Takže je to fuk jestli použiju G12 či G12+ nebo G12++ ? :-D Sem z toho jelítko :-D :-D :-D :-D
Říjen 26, 201212 r jo je to jedno, ale čím víc pruhů, tím víc adidas - rozuměj čím víc plusek, tím víc Škodovka
Říjen 26, 201212 r Ok ok :-D :-) Co pak se starou da se na něco využit? asi těžko co ? :-D hořet to nehoří :-D
Říjen 26, 201212 r starý olej se využívá na nátěr plotů.. jelikož je nemrznoučka červena, než ji vyliješ kam patří (kamkoliv kde se vsákne/odteče) optej se své krasavice, zda-li nepřemýšlí o červeném přelivu či červeném melíru. Myslím, že každá ušetřená koruna dobrá, obvzláště za takové nesmysly
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.