Přejít na obsah

Vymena chladiacej kvapaliny


tomasmu

Doporučené příspěvky

A ty ovzdusnovaci hadici si povolil na svorce a stahnul dolů abys viděl ovzdušnovací otvor a az se valila voda si zadelal a dolil zbytek do nadržky? a stejně to netopí? divne nějak hm ?

To ja musim vyměnit co nejřive žhavičky :-D Dnes rano sem nenastartoval :-D Ted sem zvedavy jestli startnu :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové tak mám chladici kapalinu spuštěnou a vyteklo mě tak 4L vic ani kapku .... expanzku mam otevřenou auto sem taky zvedakem naklaněl a nic hele...Kde dělám chybu ? Nějaká rychlá odpověď? :-)

Dle příručky 6,25L vleze....

edit: to je tolik kolik mě vyteklo hmmm...

edit2: vypouštěcí šroub by mělo být to nejnižší místo snad ne ?

post-41104-0-45928900-1353238358_thumb.j

Editováno: , autor: Airman64
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak váš trošku seznámím s výměnou chladicí kapaliny :-)

Dle dílenské příručky

Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje

a pomocné prostředky

♦ Zachycovací vana (např. -V.A.G 1306-) ( obyč kanystr stačí )

♦ Kleště na pružné spony ( obyč kombinačky stačí )

Vypuštění

– Odpojit podtlakovou hadici od podtlakového ovladače

uzavíracího ventilu (jen u vozů ➤ 06.02). ( To jsem nedělal mám auto mladší než 6/2002 )

– Otevřít uzávěr vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny. ( hotovo velmi jednoduché )

– Demontovat zvukovou izolaci ⇒ Karoserie - montážní

práce; opr. sk. 50.( by mě zajimalo co to má být nikde sem to nenašel )

– Vytáhnout příchytnou svorku -šipka- spodní hadice

chladicí kapaliny a odpojit hadici chladicí kapaliny od

chladiče. ( když mám vypouštěcí šroub tak neni třeba mě bylo řečeno v servise )

-K vypuštění chladicí kapaliny z motoru odpojit navíc

hadice chladicí kapaliny olejového chladiče -šipky ( jo oto jsem se pokusil ale velmi marně spony sem dal dolů hadice je přetažená asi 2 cm přes výstup z chladiče oleje a nepohnu stim táhám tahám ale řepu nevytáhnu )

Krásně jsem si připravil fáro na práci

post-41104-0-50170000-1353258328_thumb.j

Odstrojil

post-41104-0-60137200-1353258530_thumb.j

našel vypouštěcí šroub připravil kanystřík s hadičkou ( prvně jsem pochopil že to je jen ventil a z boku čurček na vypuštění pak jsem zjistil ze onen ventil se dá pootočit o 180° a cely vytahnout tak jsem to udělal

post-41104-0-51005800-1353258606_thumb.j

Je to vcelku velmi zajimavé...vypustil sem přesně z okruhu neco pres 3 litry víc ani prd....(přes vypouštěcí šroub) pokoušel sem se odpojit hadice od chladiče oleje óóó áno odpojil sem spony a reknu vám bud ty hadice sou tam tak luxusně zapečene nebo fakt nevím prostě konec nelze odpojit bez poškozeni hadice....

Pak jsem si řikal mrknu na ovzdušění topení ( dvě hadice o průměru 4 cm vedle sebe hned vedle baterky na jedne je dírka ) tak jako stary mechoš sundam sponu že :-) kleštěma a snažim se stahnout hadici a vono zase nic snad kdybych sundal kapotu sednul na motor a zapřel jednu noho o sklo a druhou o baterku a zaberu ze všech sil ze bych stim hnul jinak fakt těžko...A to mám přes metrák síly jak pěti kilowatový vysavač od Horsta Fuchse z reklamy v telce a stejně stim nehnu.By mě potom zajímalo jak stim hnou v servisu ty tintítka jedny co tam vidím...

No a tolik jsem vylil chladici kapaliny z okrohu

post-41104-0-62539000-1353259307_thumb.j

Teď by mě fakt zajímal názor někoho kdo dostal na 1,9 z toho motoru onu celou náplň která činí 6,5L to by mě fakt zajimalo jak postupoval... celou těžko dostal ale ať mě nikd onetvrdi ze dostanu jen 3-4 L to je blbost.

Jo a jinak ty hadice co vedou do chladiče tak tu vrchni hadici mam teplou a tu spodni studenou ... motor drži pořád 90°C ani neklesne ani nestoupne tak sje mto dolil zas novou G12 naředěnou na -36... Snad se nic nevysere a bude to OK...Jinak pišou tam po vyměne a ovzdušnění topení nastartovat a držet motor po dobu 3 minut v 2000 otáčkách a pak nechat na volnoběh než se ohřeje spodni hadice....coz sem udelal ale ani po 30 minutách nebyla ohřátá tak jsem si řikal to bude asi tim ze je venku 9°C tak jsem to projel 15km a chladič byl teplý vrchni hadice taky a spodni bych rekl ze ne... Tak a te´d babo raď že :-))) Jo kdybych si koupil tatru 813 tak stim problem nemam protože ona je chlazená vzduchem že :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhlě mě vyměňit kapalinu tak ho vlastnoručně donutím vypít tu starou ... No jestli sme se dobře díval tak budu muset vytahnout termostat asi nebo vodni pumpu abych to dostal ven...nejhorši antom je to ze se to ani pořádně nepromíchá protože nadržka má fuinkci jen doplnění nebo přepad při přehřátí což je k prdu... změřit změřim kapalinu ktera je v nadržce ale ne ktera je v okruhu sakra porte .... mě cyp střeli....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhlě mě vyměňit kapalinu tak ho vlastnoručně donutím vypít tu starou ... No jestli sme se dobře díval tak budu muset vytahnout termostat asi nebo vodni pumpu abych to dostal ven...nejhorši antom je to ze se to ani pořádně nepromíchá protože nadržka má fuinkci jen doplnění nebo přepad při přehřátí což je k prdu... změřit změřim kapalinu ktera je v nadržce ale ne ktera je v okruhu sakra porte .... mě cyp střeli....

:kol-47: Chladiaca kvapalina cirkuluje aj cez nadrzku.!!! :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...