Přejít na obsah

Problem pri cuvani


mato.lapsi

Doporučené příspěvky

NIekedy ked mam zaradeny spatny chod ( spiatocku resp. R ) po zacuvani nemozem vyradit spiatocku naspat do neutralu. Normalne ide nasilu cez nejaky odpor. Auto stoji na rovinke zaparkovane a nejde vyradit. Nie vzdy sa to deje asi tak 50-50. Ked drzim spojku a vypnem motor tak potom ide lahko vyradit do neutralu. Este dalsia anomalia ked cuvam a pribrzdim tak z prednej napravy sa pri pribrzdeni ozve zvuk akoby som narazil do popelnice :-) . Mate s tym niekto skusenosti hlavne s tym ze tazko ide vyradit spiatocka??? Fabia 1,2TSI 63 KW, 9/2011....... ASi s tym zajdem do servisu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Facebok nemam. Ale zpět k tématu.

 

Nejvíc mě znervoznuje když pořádně zařadim zpátečku a pak začnu couvat. Někdy se mi celý auto rozklepe a rozvibruje jako ratlík.

 

Dřív jsem z toho byl vyděšenej co že se to stalo a jestli jsem náhodou nezařadil kolečka zpátečky nějak napůl.

 

Ted vim, že to tim není. Ale zároveň nevim proč to teda dělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Nazdar chlapi.  

Vlastním fabiu 3  (1,2 tsi 81 kw  najazdené cca 25 000 km )  a  zhruba od 20 000 km mám tak sito problém s občasným  vyradením spiatočky (ide z tuha ) . Bol som s tím v servise ale tam sa im tento problém neprejavil a servisní technik mi tvrdil že je to bežne že spiatočka nemá synchron.  Preto sa chcem opýtať či je to naozaj vlastnosť auta respektíve prevodovky alebo to mám riešiť cez iný servis. Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyradení, alebo zaradení.

U mně například, když startuji se sešlápnutou spojkou, a hned chci řadit zpátečku, tak ji tam většinou nedostanu. Musím spojku pustit, znovu sešlápnout, a potom tam teprve jde. To je tím, že nemá synchrony.

Kdyby šla těžko vyřazovat, tak já bych hledal chybu v seřízení bovdenů. Možná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Práve že ide ťažko vyradiť .  Ale je to napríklad len 1  vyradenie z 10 čo ide z tuha.  Inak vo väčšine prípadoch ide vyradiť veľmi ľahko ( s jedným prstom).   V servise mi premazávali tiahla na prevodovke. Mám pocit že to trochu pomohlo ale nie tak ako by som si predstavoval.  Keď sa mi stane že ide spiatočka vyradiť z tuha stačí vypnúť motor a potom už ju vyradím ľahko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jipol57: to je sice pravda, ale proč tedy když vypne motor jde vyřadit lehce?

Pokud je spojka vyšláplá a vystavuje OK, tak je převodovce jedno jestli motor běží nebo ne, na vstupní hřídel se nepřenáší žádný točivý moment. Pokud se ale z nějakýho důvodu občas lamela unáší (třeba se zapomnělo namazat drážkovou hřídel převodovky a lamela na ní vázne), tak se to může chovat přesně takhle.

 

Taky by to mohla dělat vnitřní netěsnost v hydraulickým ovládání spojky. Prostě kdyby netěsnila hlavní manžeta na spojkovým válci u pedálu, tak část kapaliny by utekla zpátky do nádržky a tím by současně vypínací válec posunul spojku do záběru. Na zpátečku se to nejvíc projeví z toho důvodu, že se často couvá s částečně sešlápnutou spojkou a netěsnost se má více času projevit. 

 

Zkusil bych tohle nasimulovat - zařadit zpátečku a třeba minutu stát na spojce a pak ji zkusit vyřadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím unikáním tlaku ve válečku by to mohlo teoreticky být. A tu zkoušku bych udělal opačně.

S nastartovaným motorem sešlápnout spojku, chvíli počkat a teprve po chvíli řadit tu zpátečku. To by se nejvíce projevilo že spojka unáší, kolečka se točí a řadit jde přes zuby.

A stejně se mi to nezdá. Vyřadit se dá i za jízdy a nezdá se mě že by to kladlo nějaký velký odpor.

Ale měl bych ještě jinou teorii. Vrátil bych se k té mé první. Nesprávně nastavené bovdeny. Když je motor v chodu, má snahu se v silentblokách klonit. A jak je nakloněn, tak se mu někdy můžou bovbeny zakusovat. Navíc při chcípnutí motoru se celý otřese a to je může uvolnit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...