mato.lapsi Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 NIekedy ked mam zaradeny spatny chod ( spiatocku resp. R ) po zacuvani nemozem vyradit spiatocku naspat do neutralu. Normalne ide nasilu cez nejaky odpor. Auto stoji na rovinke zaparkovane a nejde vyradit. Nie vzdy sa to deje asi tak 50-50. Ked drzim spojku a vypnem motor tak potom ide lahko vyradit do neutralu. Este dalsia anomalia ked cuvam a pribrzdim tak z prednej napravy sa pri pribrzdeni ozve zvuk akoby som narazil do popelnice :-) . Mate s tym niekto skusenosti hlavne s tym ze tazko ide vyradit spiatocka??? Fabia 1,2TSI 63 KW, 9/2011....... ASi s tym zajdem do servisu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 Normál. Taky se mi spátečka občas "přilepí". Nebo mi jde zas naopak blbě zařadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 pavko, co dnes nemáš co dělat že si otevřel asi 20 témat starších tří let..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 Taky koukam :-) Ale jo, i ve starsich tematech je spoustu rad! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 9. Květen 2015 Sdílet Vloženo 9. Květen 2015 Nuda v práci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 10. Květen 2015 Sdílet Vloženo 10. Květen 2015 máš FB? je tam jedna hra vega conflict... a máš po nudě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 10. Květen 2015 Sdílet Vloženo 10. Květen 2015 Facebok nemam. Ale zpět k tématu. Nejvíc mě znervoznuje když pořádně zařadim zpátečku a pak začnu couvat. Někdy se mi celý auto rozklepe a rozvibruje jako ratlík. Dřív jsem z toho byl vyděšenej co že se to stalo a jestli jsem náhodou nezařadil kolečka zpátečky nějak napůl. Ted vim, že to tim není. Ale zároveň nevim proč to teda dělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 10. Květen 2015 Sdílet Vloženo 10. Květen 2015 Kdybys zaradil rychlost napul, tak auto se ani nehne a prevodovka rachta jako prase. Manzelka to dela immer. Nechapu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 10. Květen 2015 Sdílet Vloženo 10. Květen 2015 (editace) Asi občas trefim vibrační křivky (ještě navíc HTP) celého auta do souhry a pak se to takhle rostřese. Editováno: 10. Květen 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Argopizmak Vloženo 17. Září 2018 Sdílet Vloženo 17. Září 2018 Nazdar chlapi. Vlastním fabiu 3 (1,2 tsi 81 kw najazdené cca 25 000 km ) a zhruba od 20 000 km mám tak sito problém s občasným vyradením spiatočky (ide z tuha ) . Bol som s tím v servise ale tam sa im tento problém neprejavil a servisní technik mi tvrdil že je to bežne že spiatočka nemá synchron. Preto sa chcem opýtať či je to naozaj vlastnosť auta respektíve prevodovky alebo to mám riešiť cez iný servis. Ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 17. Září 2018 Sdílet Vloženo 17. Září 2018 Vyradení, alebo zaradení. U mně například, když startuji se sešlápnutou spojkou, a hned chci řadit zpátečku, tak ji tam většinou nedostanu. Musím spojku pustit, znovu sešlápnout, a potom tam teprve jde. To je tím, že nemá synchrony. Kdyby šla těžko vyřazovat, tak já bych hledal chybu v seřízení bovdenů. Možná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Argopizmak Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 Práve že ide ťažko vyradiť . Ale je to napríklad len 1 vyradenie z 10 čo ide z tuha. Inak vo väčšine prípadoch ide vyradiť veľmi ľahko ( s jedným prstom). V servise mi premazávali tiahla na prevodovke. Mám pocit že to trochu pomohlo ale nie tak ako by som si predstavoval. Keď sa mi stane že ide spiatočka vyradiť z tuha stačí vypnúť motor a potom už ju vyradím ľahko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 Pokud jde po vypnutí motoru vyřadit lehce, tak je to pravděpodobně tím, že spojka nedostatečně vystavuje. Lamela se prostě z nějakého důvodu unáší a drží ozubená kola v záběru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 Ale to by taky při zařazování zpátečky, "počítal zuby", kdyby spojka nedostatečně vypínala a kolečka by se pořád točily. Agro.... : Máš taky takové problémy při zařazování? Že zařadit jde, ale škrtnou zuby? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Argopizmak Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 Radenie spiatočky mi ide dobre teda niekedy až na druhý krát ako vyššie popisuješ ale určite nejde cez zuby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 18. Září 2018 Sdílet Vloženo 18. Září 2018 jipol57: to je sice pravda, ale proč tedy když vypne motor jde vyřadit lehce? Pokud je spojka vyšláplá a vystavuje OK, tak je převodovce jedno jestli motor běží nebo ne, na vstupní hřídel se nepřenáší žádný točivý moment. Pokud se ale z nějakýho důvodu občas lamela unáší (třeba se zapomnělo namazat drážkovou hřídel převodovky a lamela na ní vázne), tak se to může chovat přesně takhle. Taky by to mohla dělat vnitřní netěsnost v hydraulickým ovládání spojky. Prostě kdyby netěsnila hlavní manžeta na spojkovým válci u pedálu, tak část kapaliny by utekla zpátky do nádržky a tím by současně vypínací válec posunul spojku do záběru. Na zpátečku se to nejvíc projeví z toho důvodu, že se často couvá s částečně sešlápnutou spojkou a netěsnost se má více času projevit. Zkusil bych tohle nasimulovat - zařadit zpátečku a třeba minutu stát na spojce a pak ji zkusit vyřadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 19. Září 2018 Sdílet Vloženo 19. Září 2018 S tím unikáním tlaku ve válečku by to mohlo teoreticky být. A tu zkoušku bych udělal opačně. S nastartovaným motorem sešlápnout spojku, chvíli počkat a teprve po chvíli řadit tu zpátečku. To by se nejvíce projevilo že spojka unáší, kolečka se točí a řadit jde přes zuby. A stejně se mi to nezdá. Vyřadit se dá i za jízdy a nezdá se mě že by to kladlo nějaký velký odpor. Ale měl bych ještě jinou teorii. Vrátil bych se k té mé první. Nesprávně nastavené bovdeny. Když je motor v chodu, má snahu se v silentblokách klonit. A jak je nakloněn, tak se mu někdy můžou bovbeny zakusovat. Navíc při chcípnutí motoru se celý otřese a to je může uvolnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.