gourney Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 Ja mám staré AZQ ktoré pri 140 tacho (131 GPS) točí 4500 a žere cca 7l/100, čo sa mi zdá OK. Tiež mi vadilo že sa to tak moc točí, ale díky tomu ten slabý motor aspoň nejak rozhýbe auto. Motor je tichý (narozdiel od tých čo nemajú vyvažovací hriadeľ) aj v otáčkach , takže nič strašné. Máte niekto takto premeranú spotrebu na FII po facelifte? To moje ma RJ od Cimbu, tak to asi bude nižšia spotreba než v sérii, ale nie je to úplne zadarmo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Březen 2014 Sdílet Vloženo 2. Březen 2014 7 litrov pri 140? To sa mi nezdá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Tak je to 131 km/h realne s 14' kolesami 185/60, olej 5W-40 (a menim casto), s tym cipom to ma na plny plyn hrubsi zvuk, ale evidentne to spotrebu znizi. A pri tych jazdach mohlo byt cca 10% cesty nizsim tempom, malokedy sa da drzat konstantna rychlost uplne na 100%. Takze ta aktualna spotreba by asi bola mierne vyssia. Mam to viackrat zmerane podla tankovania na dlhych cestach kde to nebolo moc kopcovite (Rakusko-Slovensko, Holandsko -Praha), ked sa uz stane ze chces v kopci s nalozenym autom dotiahnut zo 135 na 140 a preto tam podradis za 4 tak to uz spotreba dost vyskoci Ale este to asi zmeriam ked bude moznost a skusim zistit nakolko som tu rychlost dodrzoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Presnejšie to zmeriaš tak, že keď pôjdeš na diaľnici tempomatom, a keď už si tempomat nastavil, vynuluješ počítadlo a pôjdeš takto čo najdlhšie, a na konci odčítaš hodnotu. Potom toto isté spravíš cestou späť na tej istej diaľnici, na tom istom úseku, tou istou rýchlosťou ideálne s rovnakým zaťažením a za rovnakých poveternostných podmienok. Potom spravíš priemer, a budeš mať spotrebu podľa PP pri danej rýchlosti. Následne ešte túto hodnotu nezabudni vynásobiť koeficientom nepresnosti PP ktorý získaš dlhodobým porovnávaním nameranej a reálnej spotreby podľa tankovania. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 4. Březen 2014 Sdílet Vloženo 4. Březen 2014 Toto nema PP, takze spotreba len podla tankovania. Poveternostne podmienky sa dost menia, ak je nejaky silnejsi vietor, kopcovity teren, mokro atd tak to meranie neberiem. Mam to ale viackrat zmerane za tychto podmienok takze myslim ze je to pomerne presne - ono sa to obcas zmenilo aj vplyvom starych zapalovacich sviecok, mozno aj inych pneu a hustejsieho oleja. Neviem ci existuje nejaky koeficient nepresnosti, je mozne ze ten PP ma pri kazdej spotrebe nejaku inu odchylku - toto riesim na druhom aute. Skusim tu spotrebu na realnych ~ 131 este premerat a zapnem GPS tracking kde si potom pozriem aka bola realna rychlost po celu dobu. Pri inych rychlostia to tak presne zmerane nemam, lebo tak nie je kde jazdit. A pri ceste z dovolenky by som tazko posadke vysvetlil ze celou cestou po dialnici pojdeme 110 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirda85 Vloženo 2. Únor 2015 Sdílet Vloženo 2. Únor 2015 Nezkoušel někdo na předfaceliftu F2 (51kW BZG, převodovka JUS) změnu převodů pomocí ozub.kol? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 18. Červen 2015 Sdílet Vloženo 18. Červen 2015 Čistě ze zvědavosti - jaké máte otáčky při volnoběhu poté, co je motor zahřátý? Na F1 47 kW mám cca. 750 ot., ale na F2 51 kW je to těsně pod 1000 ot. Jen tak špekuluji, proč ten rozdíl, klima zapnutá není... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strop Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Je tu niekto kto reálne vymenil "krátku" prevodovku za "dlhú" ? Aby som bol presnejší, chcem vymeniť prevodovku na Roomstri 1.2 htp 51kw, nakoľko pri 130km/h mi točí 4300ot/min. Čo sa mi zdá moc na takýto motor. Krátkodobo je to v poho, ale keď si predstavím, že mám ísť s takýmito otáčkami 5-6 hod v kuse, tak to je adrenalín... Kód motora neviem asi BZG, CGPA. čo som čítal na tomto fóre mala by byť dlhšia prevodovky označená CGPB. Chcem vedieť, či je to vlastne technicky možné vymeniť prevodvku, mám na mysli samotné rozmery prevodovky, skrutky ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Moc by som sa tých otáčok nebál. Moja Fabia s krátkou prevodovkou posledných 30tisíc jazdí prevažne diaľnice. Predtým mala najazdených dosť hodín okolo 5000ot.Pokiaľ sa tam neleje nejaký horší olej a pravidelne sa mení, neviem ako by to mohlo autu škodiť. Ak má napr. hlava výrobnú chybu tak sa akurát rýchlejšie prejaví. Je to ale dobrý nápad, tá dlhá prevodovka určite zníži spotrebu. Nad 4000 to začína byť žravé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Myslím, že keby si zohnal prevodovku, ktorá sa dáva na fabie 1.4ky, kód prevodovky je JHQ, ktorá pri 130kmh točí 3600ot. By ti mohlo stačiť. Jednak by sa rapídne dynamika nezmenšila a pri vyššej rýchlosti by sa znížila spotreba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 po face HTPka točí při 130 tacho 3,5 a ždibínek, takže pokud by pasovala mechanicky, tak bych to viděl jako cestu spíše než tu převodovku z 1,4, kde mohou být jinak odstupňované jiné stupně. A možná nejde ani o to jestli se bát či ne, ale spíše půjde o tu hroznou spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Môže byť že tie prevodovky sú práveže identické, len majú iný kód. Na fabiu pasuje prevodovka aj z Rapidu. Niekto tu tak má na 51kw verzii tak prevodovku. Ževraj mu to pri 3000ot ide 140kmh a spotreba do 7l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 to by se mi také líbilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Mne by stačilo keby pridám 6ty prevod na tej prevodovke čo mám, keby 6ka pri 3000ot išla cca 125kmh úplne by mi to stačilo. Na dialnicu idealne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strop Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 ďakujem za rady, myslím si, že znížením otáčok čiastočne šetrím motor, ale hlavne v mojom prípade, šetrím olej a LPG. Aby som to vysvetlil, pri dialničnej rýchlosti mám vyššiu spotrebu oleja cca 0,3 l / 1000 km. Pri bežnej jazde a intervale výmeny oleja 15000km dolievam cca 1,5 l na interval, preto chcem nižšie otáčky na diaľnici. Olej dávam 5w50 a za hustejší ho určite meniť nebudem. A spotreba pri nižších otáčkach by mala tiež klesnúť, nakoľko max. krútiaci moment je pri 4300 ot/min dávno fuč. Našiel som tabuľku s prevodovkami na fabiu II a roomster. Roomster 1,2l /44 kw HZM,JHN,LNR,LVC 1,2 l/47 kW HZK,JHM 1,2l /51 kW JHM,LVB,MKG Fabia II 1,2l/44 kW JHN,LVC,LNR, 1,2l/51 kW JUS, LVG,LNR,MKG, Keď sa na to pozriete, tak vydíte rozdiely v označení. Chcem Vás preto poprosiť, či mi viete podľa VIN, alebo nejakým iným spôsobom overiť aký typ prevodovky máte na aute, myslím tých z Vás ktorý majú "dlhé" prevody. Na nete som našiel prevodovky od cca 150e a viac. Čo neni až tak veľa, pričom starú môžem ešte predať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strop Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 Iba doplním, že podľa servisnej knižky mám prevodovku JHM. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2015 no měli by se vyjádřit ti, ketří mají kód motoru CGPA, CGPB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 18. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2015 Mam jeden roomster 11.2009 myslin CGPA ale to ma hrozne kratučku 5-ku. Pozrem ake ma označenie prevodovka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 tak pak se to teda bude muset zůžit na CGPB, nebo dle roku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strop Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 Nechcem zavádzať, ale myslím si či náhodou do roomsteru nedávali iba krátku prevodovku. Totiž motor 44kw pre room tuším ani nebol v ponuke (aspoň pred FL), Ja mám motor BZG 51kw - krátka prevodvka JHM. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 ovšem 2009 byl ještě před face, takže tam určo jiná převodovka nebyla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 19. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2015 Servisna knižka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strop Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 máš prevodovku LVB. Koľko máš otáčok pri 100, resp. 130km/h? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 To presne neviem ale o hodne viac ako ked presadnem do druhej FII 51KW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2015 tak to se schválně doma podívám (jestli nezapomenu), jen tak pro zajímavost, co tam mám já Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.