Publikováno Prosinec 20, 201212 r Zdravím všechny uživatele, v OIII se představí nová řada motorů, zajímá mě váš názor na konstrukční posun 1,2 TSI popřípadě 1,4 TSI. Dostalo se ke mně, že má jít o pohon ventilového rozvodu řemenem s prodlouženým intervalem inspekce/výměny, 16v hlavu u 1,2 která byla dříve 8v, integrované výfukové svody v hlavě válců, proměné časování ventilů, změny na turbodmychadle, při vysoké zátěži snížená spotřeba paliva použitím jiného katalyzátoru- tomu poslednímu příliš nerozumím. Jízdní projev očekávám na úrovni předchůdců ale myslíte si, že tyto konstrukční změny výrazně zlepší nepříliš dobrou spolehlivost těchto agregátů, zvláště změna pohonu rozvodu řetěz/řemen? Uvítám časem i osobní skušenosti!
Prosinec 20, 201212 r Tak předně se teď bavit o spolehlivosti je jen čirá spekulace. Vždyť rozvodový řetěz je bezúdržbový a všichni tady vidíme, jak to s tou bezúdržbovostí ve skutečnosti je... Když čtu o prodlouženém intervalu výměny rozvodů, tak mně to právě připomíná již výše zmíněnou "bezúdržbovost". To vše ukáže až čas. Podle mně zatím známých informací mají tyto motory (1.2 TSI) společný pouze název. Tou sníženou spotřebou při vyšší zátěži se myslí to, že se nebude používat obohacení směsi ke "schlazení" spalin - to proto, aby "neshořel" katalyzátor - právě z důvodu, že spaliny budou schlazeny v integrovaných svodech v hlavě motoru chladící kapalinou.
Prosinec 21, 201212 r Tak rozvody uz se snad delat naucili (doufejme), s zivotnosti a spolehlivosti bych to u 1.2ky s vykonem 77kw moc optimisticky nevidel za jakychkoliv okolnosti. Jeste me porad nikdo nepresvedcil, ze by jiz neplatilo "Objem nicim nenahradis". Nerikam, ze se casem treba presvedcit nenecham, ale zatim me spis VW presvedcuje o pravem opaku. Upraveno Prosinec 21, 201212 r od mike_k
Prosinec 27, 201212 r Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-) Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100. A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW. Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe: 1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku) 2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let. 3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání. Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem. Upraveno Prosinec 27, 201212 r od svirus
Prosinec 27, 201212 r krasne napsano.tez mam tsi a fakt se nebojim.Jelikoz se chystam za nejaky cas do O3 a opet s tsi tak jsem taky zvedav jak s tim potorem bude.
Prosinec 27, 201212 r Jsou stejně lidi co budou spokojeni i kdyby ten řetěz měli měnit každých 20t.km. A tak to má být,takové zákazniky oni potřebují.
Prosinec 27, 201212 r treba tvoje zkusenost.no ale to se posunujeme jinam. urcite remen nebude posun k zivotnosti.chlazeni spalin v hlave to bude zase problem s ventily jako u htp ale tam to bylo zapriceneno necim inym.
Prosinec 27, 201212 r No a proto nemá smysl teď tady řešit životnost motoru TSI EA 211, který ještě ani není ve Škodovce v prodeji. Začíná se to zase zvrhávat v diskusi o rozvodech staré 1.2 TSI. EA 211 TSI
Prosinec 27, 201212 r Pritom ja jsem zrovna na rozvody v souvislosti s zivotnosti malych turbomotoru nijak nenarazel. Rozvody u TSI je cista neschopnost VW pri testovani a kontrole v kombinaci se snahou maximalne usetrit. Nicmene s downsizingem to nema nic spolecneho.
Leden 7, 201312 r 1.2 TSI 63 kWMaximální výkon/otáčky [kW/min-1] 63/4300–5300Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 160/1400–35001.2 TSI 77 kWMaximální výkon/otáčky [kW/min-1] 77/4500–5500Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 175/1400–4000
Leden 14, 201312 r Neví někdo kdy tento motor 1,2 TSI EA 211 dají jestli vůbec někdy do současné Fabie ?
Leden 21, 201312 r Tady je sice Golf 7, ale s motorem 1.2 TSI 63 kW na brzdě: http://www.autorevue.cz/na-brzde-volkswagen-golf-12-tsi-63-kw#utm_source=digiarena&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=rsshub_page0
Leden 29, 201312 r Foto motoru 1.2 TSI 63 kW (prozatím jen z VW Golf VII): Upraveno Leden 29, 201312 r od Pawouk
Leden 30, 201312 r Neví někdo kdy tento motor 1,2 TSI EA 211 dají jestli vůbec někdy do současné Fabie ? Nebude,je určen pouze OIII a za necelí rok do Rapida a potom facelifty....Stávající Fabie budou mít stále řetěz
Leden 30, 201312 r Pánové tady jsou ......... 031 Motory EA211.rar Upraveno Leden 30, 201312 r od hollywood.2
Duben 5, 201312 r ten řidič-redaktor tomu dost nakládá... ale nedá se popřít sportovní nádech TSI... zajímala by mě akcelerace 1.4 tsi, ta jednadvojka na tom není vůbec špatně
Duben 5, 201312 r Autor O OIII silně uvažuju v horizontu cca půl roku a chtěl jsem původně 1,4 TSI ale čím dál víc se přikláním k 1,2 TSI 77Kw a radši něco navíc z výbavy.
Duben 5, 201312 r ...jestli můžu poradit, svez se v obou, je to někdy problém sehnat obě motorizace u dealera, ale nebudeš litovat...za sebe můžu říct, že pokud jezdíš často sám nebo ve dvou, tak stačí 1,2 TSI 77 kw, ale jestli máš rodinu a jezdíte často na hory nebo na kola tak bych rozhodně šel do 1,4 TSI, tu neutaháš tak lehce...
Duben 5, 201312 r to rodolfo: díky za videjko...ten rozdíl ve zrychlování, mezi 1.2 TSI 77kW a 1.4 TSI 103kW, není až tak markantní (vycházím z porovnání na videích, vím že to není směrodatný)... na to že mezi nimi je 1,9 - 2 sekundový rozdíl z nuly na sto, tak se ta jednadvojka drží slušně... ale jak píše chleidy, když plně obsadím auto a naložím kufr už to bude znát, že jednačtyřka bude mít navrch...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.