Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny uživatele, v OIII se představí nová řada motorů, zajímá mě váš názor na konstrukční posun 1,2 TSI popřípadě 1,4 TSI. Dostalo se ke mně, že má jít o pohon ventilového rozvodu řemenem s prodlouženým intervalem inspekce/výměny, 16v hlavu u 1,2 která byla dříve 8v, integrované výfukové svody v hlavě válců, proměné časování ventilů, změny na turbodmychadle, při vysoké zátěži snížená spotřeba paliva použitím jiného katalyzátoru- tomu poslednímu příliš nerozumím. Jízdní projev očekávám na úrovni předchůdců ale myslíte si, že tyto konstrukční změny výrazně zlepší nepříliš dobrou spolehlivost těchto agregátů, zvláště změna pohonu rozvodu řetěz/řemen? Uvítám časem i osobní skušenosti!

Tak předně se teď bavit o spolehlivosti je jen čirá spekulace. Vždyť rozvodový řetěz je bezúdržbový a všichni tady vidíme, jak to s tou bezúdržbovostí ve skutečnosti je...
Když čtu o prodlouženém intervalu výměny rozvodů, tak mně to právě připomíná již výše zmíněnou "bezúdržbovost". To vše ukáže až čas.
Podle mně zatím známých informací mají tyto motory (1.2 TSI) společný pouze název. Tou sníženou spotřebou při vyšší zátěži se myslí to, že se nebude používat obohacení směsi ke "schlazení" spalin - to proto, aby "neshořel" katalyzátor - právě z důvodu, že spaliny budou schlazeny v integrovaných svodech v hlavě motoru chladící kapalinou.

Tak rozvody uz se snad delat naucili (doufejme), s zivotnosti a spolehlivosti bych to u 1.2ky s vykonem 77kw moc optimisticky nevidel za jakychkoliv okolnosti. Jeste me porad nikdo nepresvedcil, ze by jiz neplatilo "Objem nicim nenahradis". Nerikam, ze se casem treba presvedcit nenecham, ale zatim me spis VW presvedcuje o pravem opaku.

Upraveno od mike_k

Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-)

Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100.

A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW.

Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe:

1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku)

2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let.

3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání.

Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem.

Upraveno od svirus

krasne napsano.tez mam tsi a fakt se nebojim.Jelikoz se chystam za nejaky cas do O3 a opet s tsi tak jsem taky zvedav jak s tim potorem bude.

Jsou stejně lidi co budou spokojeni i kdyby ten řetěz měli měnit každých 20t.km. A tak to má být,takové zákazniky oni potřebují.

treba tvoje zkusenost.no ale to se posunujeme jinam.

urcite remen nebude posun k zivotnosti.chlazeni spalin v hlave to bude zase problem s ventily jako u htp ale tam to bylo zapriceneno necim inym.

No a proto nemá smysl teď tady řešit životnost motoru TSI EA 211, který ještě ani není ve Škodovce v prodeji. Začíná se to zase zvrhávat v diskusi o rozvodech staré 1.2 TSI.

:noot:  EA 211 TSI

Pritom ja jsem zrovna na rozvody v souvislosti s zivotnosti malych turbomotoru nijak nenarazel. Rozvody u TSI je cista neschopnost VW pri testovani a kontrole v kombinaci se snahou maximalne usetrit. Nicmene s downsizingem to nema nic spolecneho.

  • 2 týdny později...

1.2 TSI 63 kW
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 63/4300–5300
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 160/1400–3500
post-32075-0-00144300-1357593473_thumb.j

1.2 TSI 77 kW
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 77/4500–5500
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 175/1400–4000
post-32075-0-77594700-1357593487_thumb.j

Neví někdo kdy tento motor 1,2 TSI EA 211 dají jestli vůbec někdy do současné Fabie ?

do současné Fábie těžko, to bude až v třetí generaci bych řekl

  • Autor

výborný odkaz, chtělo by to i na ostatní motory.

Foto motoru 1.2 TSI 63 kW (prozatím jen z VW Golf VII):

post-32075-0-80113400-1359473574_thumb.j

Upraveno od Pawouk

Neví někdo kdy tento motor 1,2 TSI EA 211 dají jestli vůbec někdy do současné Fabie ?

Nebude,je určen pouze OIII a za necelí rok do Rapida a potom facelifty....Stávající Fabie budou mít stále řetěz

  • Autor

dokonalý příspěvek!

  • 2 měsíce později...
  • Autor

 

není špatné což?

 

jen ta GPS rychlost krapet nestíhá :DDD

 

 

taky dobrá špona

ten řidič-redaktor tomu dost nakládá... ale nedá se popřít sportovní nádech TSI... zajímala by mě akcelerace 1.4 tsi, ta jednadvojka na tom není vůbec špatně

Specialne pre LeCartera  :kol-47: :

 

  • Autor

O OIII silně uvažuju v horizontu cca půl roku a chtěl jsem původně 1,4 TSI ale čím dál víc se přikláním k 1,2 TSI 77Kw a radši něco navíc z výbavy.

...jestli můžu poradit, svez se v obou, je to někdy problém sehnat obě motorizace u dealera, ale nebudeš litovat...za sebe můžu říct, že pokud jezdíš často sám nebo ve dvou, tak stačí 1,2 TSI 77 kw, ale jestli máš rodinu a jezdíte často na hory nebo na kola tak bych rozhodně šel do 1,4 TSI, tu neutaháš tak lehce...

to rodolfo: díky za videjko...

ten rozdíl ve zrychlování, mezi 1.2 TSI 77kW a 1.4 TSI 103kW, není až tak markantní (vycházím z porovnání na videích, vím že to není směrodatný)... na to že mezi nimi je 1,9 - 2 sekundový rozdíl z nuly na sto, tak se ta jednadvojka drží slušně... ale jak píše chleidy, když plně obsadím auto a naložím kufr už to bude znát, že jednačtyřka bude mít navrch...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.