Přejít na obsah

1.8 TSI EA 888 Gen.3


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nikto nevie, ale aj o tom to je že na vlastných chybách sa učí. A kto to raz nevyskúša tak nikto nevie aké sú limity toho motora. Tak isto aj motor 2.0TSi v RS Octavii kto vie, koľko ten vydrží. A to isté aj s prevodovku neveril som žeby prevodovka taká ako sa dáva do Fabie 2 RS dq200 žeby zvládla cez 400Nm.

 

 

Čo som pozeral toho típka na Drive2.ru tak spojku má určite menenú a mám pocit že aj z motorom má niečo robené, či má kované piesty alebo čo to neviem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tomu borcovi z inzerátu -co jsem psal výše- to dělali u Diesel Power a je to MTM nějaká programovatelná přídavná jednotka. Sériový výkon 201k a 280Nm-po úpravě 234k a 359Nm. Stálo to snad jak nový motor, ale šlape. Už s tím najel 100 tis km! Ve 100 tis km měl dole převodovku co jsem pochopil na záruku-málo oleje z výroby, špatně šla řadit 6-ka. Jinak spojku kontrolovali a perfektní.. A rozdíl výkonu ohromný... Má i videa z brzdy u DP na youtube. Já mám jasno, i když motor začíná být posledních pár dní docela divoký. Jak se přehouplo nějakých 1300km vypadá to nadějně, ještě tak min 5 tis dalších a snad změním názor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 1. 2017 na 14:33, mx6 napsal:

Kokta7 - tady nejde o řidičské umění, Leona jsme kupovali primárně jako rodinné auto, takže když vezu rodinu, potřebuju jet pohodově -právě tak do těch 3 tis ot. Ale zároveň to mělo být i auto na blbnutí když jedu sám. Nechtěl jsem mít dvě auta - to už jsem zkoušel a nic moc. Nedalo se to uživit, protože i manželka má svoje auto. Celé je to o kompromisu bohužel.. Nicméně zatím je můj názor že ten motor nejede bůhvíjak šíleně, možná je to dnešní pošahanou dobou. V těch kvantech 1,0 a 1,2 tsi si člověk myslí že 1,8 turbo je nějaká raketa, ale proboha dřív jezdili daleko větší bestie úplně normálně. Sám jsem začínal na Kadettu 1,8 GSI, mazdě mx6 2,5 V6 tak co mě má překvapit po dalších 15 letech. Jede to pomalu stejně jako tehdy. Chápete co tím myslím...

Mam to samy auto. Najeto 20 tis. Predtim jsem mel fabii 63 kw. Taky jezdim s rodinou a sam. Na tomhle motoru me nejvic bavi 2 a 3 rychlost. 2 tocim do 6500, ten zatah me bavi. Dokazu si ale predstavit jezdit se silnejsim motorem, ze ;-) Cupra 300 :-D zatim stale uvazuju o APR Stage 1. Ale mam 5 let zaruku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

slycosh Přesně, mám to stejně, 2. a 3. rychlostní stupeň si taky nejvíce užívám. Ten plynulý nárůst výkonu a jak se motor krásně vytáčí... Ono díky tomu nízkému krouťáku a chuti jít do otáček, mi strašně připomíná staré dobré atmosférické motory... Jo, APR Stage 1 bude asi fakt bomba, sice si to nechají zaplatit, ale ty parametry jsou opravdu solidní :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor je hodně o točení, právě díky nízkému krouťáku. Docela škoda, protože při blbém předjetí tam člověk musí ládovat o dva kvalty níž. Já bych potřeboval přepínací motor, nafta x benzín. Mám dva protichůdné režimy jízdy.

Pro začátek by mně aspoň stačilo posunout reakci plynu do první třetiny. Leon to má až kdesi na podlaze. Řeším to pořádnýma botama kde nemám cit(nejlépe dřeváky nebo brusle), protože v teniskách se s tím nedá jezdit jak je to pocitově líné, díky tomu plynu.. Nebo se to zdá jenom mně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mx6  JJ, je to prostě stará atmosféra :-D. Mně to třeba vyhovuje, rád kvedlám a miluji vytáčení motoru, respektive plynulý nárůst výkonu. Kdybych neměl 500Nm v předchozím BMW, tak bych i s tím krouťákem asi neměl problém, ale trochu jsem se tím "nakazil" a za 300 Nm bych se taky nezlobil. Diesel ne, neblbni, zátah odspoda a pak nic, hnus zvuk, vibrace... Stačí pořešit ten krouťák a budeš happy. V Tvém případě opravdu doporučuji tu úpravu ŘJ, sice za to něco vysolíš, ale tou úpravou Ti motor poskytne vše, co Ty chceš :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravicko ve spolek.
Mam v planu objednavat novou Octavku pristi tyden a mam par dotazu snad mi budete umet odpovedet. 
Kupuji benzinka ve Style vybave ... tim padem mam na vyber dva motory 1.0 a 1.8TSI ... vybral jsem si 1.8 TSI ... asi je kazdemu jasne proc :)
Maji tyhle nove TSI 1.8 jeste nejake problemy? Myslim tim neduhy z minule generace ... jestli porad zere olej, rozvody atd ... 
Jednoduse je ten motor spolehlivy? Naftaka nechci nemam takovy najezd aby se mi naftak vyplatil ... 
BTW jak je to se spotrebou? Za kolik se da na tom jezdit, rad bych vedel od tech co maji tenhle motor realnou spotrebou. 
Diky za pripadne rady a tipy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo91 : Ahoj, před koupí 1.8 TSi jsem si taky zjišťoval, zda i v nové generaci nepřetrvávají problémy s rozvody apod. Musím konstatovat, že žádný problém, ať už s rozvody či olejem se u mého nevyskytuje...a obecně jsem nezaznamenal nějaké problémy u jiných majitelů. Asi by se někdo našel, ale to je u každého motoru - rozhodně to nebude globální problém, který měly minulé generace.

 

Výběr motoru chválím, po RS TSi je to dle mého názoru nejlepší volba. Charakteristikou se hodně podobá atmosféře a jde krásně do otáček. Jediné, co bych vytkl je již několikrát zmiňovaný kroutící moment, který činí jen 250 Nm (toto je jediná slabina).

 

Spotřeba! To mě naprosto odrovnalo! Spotřebu jsem nijak neřešil a čekal jsem +- 8l/100 km - například Megane 2.0 Tce (132 kW), které jsem nedávno měl mi papal kolem 8 litrů. Má 1.8 TSi s manuálem mi aktuálně, v zimě, kdy hodně jezdím po Praze papá 6,9 l/100 km. Když jedu po D1 na pohodu, tak není problém za 6 litrů. Rekord jsem měl 5,5 l.

 

Shrnu-li to, tak motor je velmi výkonný, hospodárný, spolehlivý a mohu jej vřele doporučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykonove je ten motor skvelej, i ten kroutici moment bohate dostacuje (i kdyz by mohl bejt vyssi). Realne ten vykon motoru vyuzijes kdyz se budes pripojovat na dalnice nebo predjizdet.. Sam bych ale do O3 nic slabsiho jak 1.4 nedal a s ohledem na to ze do style jde jen 1.0 nebo 1.8 tak je dle meho volba jasna.

Spotreba je zavisla na stylu jizdy. Po Praze jezdim do prace kratke trasy (15km) a v zime v kolonach 9, jinak max 8/100. Dlouhodoby prumer mam na 8.5. Tohle ale dost ovlivnuje DSG, v manualu to bude precijen o neco nizsi.

Muzes jezdit za 6, ale i za 12. Zalezi jakym stylem jezdis a jake vzdalenosti (tohle plati ostatne u vseho). Osobne tu spotrebu vubec neresim, jedine co mne limituje je dojezd diky 50l nadrzi kdy to je kolem ~ 650km na nadrz.

 

Kazdopadne tttt kloboucek za takovou spotrebu :) 

Editováno: , autor: M_ike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já třeba stojím pořád na benzince, už mně z teho hrabe. Za projetý benzín měsíčně bych mohl splácet hypotéku. Přitom roční nájezd mám "jenom" 17-18 tis km, ale už poznám jestli žere auto 5,5 nebo 9L(dle palubáku- reál snad ještě daleko víc).. Fakt mě to nějak odrovnalo, už jsem asi za poslední dva měsíce strašně zestárl a řeším tu přiblblou spotřebu. Navíc mně ten motor vůbec nesedí jak jsem si myslel. Ještě 2-3 měsíce počkám, ale přemýšlím že půjde pryč. Mám teď hromadu jiných starostí, nechce se mně jenom krmit auto.

Jojo91 pořádně si to rozmysli jestli na to máš a budeš mět i na provoz!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo, až mě překvapuje, jaké máme rozdíly!!!

 

Když jsem měl auto nově a furt na to šlapal a zkoušel maximálku, zrychlení apod., tak jsem snad víc, jak 8,5 litru prostě neměl. Samozřejmě kdybych jezdil pořád na max., tak asi ano, ale na max. bych jezdil asi jen na okruhu, v reálu na max. jezdit nejde nebo lépe je to o život/papíry...

 

Teď mám opravdu reálnou, dlouhodobou, 6,9 l/100 km a to jezdím řekněme 50% po Praze a zbytek po D1 + nějaké okresky.

 

M_ike: ten automat prostě udělá víc. Když jsem měl BMW v automatu a 4x4, tak třeba kluci co měli stejný motor v manuálu a bez 4x4 jezdili o dva litry míň. Samozřejmě nemohu tvrdit, že ten poměr byl 50/50, ale řekl bych, že ten automat +- 1litr udělal... 

mx6: Ty ještě zajíždíš motor, takže po zajetí by to mělo být lepší...

 

P.S. Ještě bych měl doplnit, že používám aditivum VIF + tankuji pouze benzinu. Dle mých zkušeností mi aditivum snižuje spotřebu o +- 0,2 l/100 km. Ovšem může záležet na motoru a zajetí. Bratrovi jsem taky koupil VIF, má teda 2.0 v atmosféře (Renault) a nedávno mi volal, jaká je to bomba, že pociťuje lepší výkon a hlavně, že mu klesla spotřeba o cca 0,5 litrů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za rady.
Tak, ze asi pujdu do te 1.8 TSI, v sobotu jedu na prodejnu, tak, ze tam doladime detaily. Zatim mam nakonfigurovano tak to viz priloha ... zatim jeste vybirame barvu nemuzeme se nejak v rodine shodnout :D 
Jinak s konfigurace se bude mozna neco i ubirat jako vyhrivany volant, protoze se mi zatim vic libi ten sportovni, nebo vyhrivani zadnich sedacek, no jeste mam do soboty cas tak muzu jeste premyslet :)
Jeste jednou diky.

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/98728261

Jinak mx6: Aktualne mam octavku I 1.6 55kw a ta taky zere jak tank, nema jeste ani palubak tak ti presne nereknu aktualni spotrebu, ale tipuji, ze tech 8-10l si taky veme, kdyz jeste prevazne jezdim sni mesto 90%. Tak, ze asi tak ke spotrebe :)

Editováno: , autor: Jojo91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tttt už mám cca 3000km, ale nic se nezlepšilo. Ani výkon, ani spotřeba. Pořád mně to divně cuká a se spotřebou se nedostanu pod 7,5L i když zkouším opravdu eko-jízdu. Schválně si to spočítám, protože reál bych viděl i 10L při průměrné jízdě. Takže vlastně tem motor ani nevyužiju, protože jezdit s tím do 3tis otáček aby mě nesezral, to nemá moc smysl. Celé mě to naštvalo, normálně bych si nafackoval.

Je to i tom, s jakým autem člověk jezdil, už pár let nejsu zvyklý na tak šíleného žrouta. A ve finále měsíčně 4,5 tis škofin + min 4 tis benzín? Jenom za jedno auto(manželka má taky)? Fakt stárnu, ale mám před sebou rekonstrukci baráku atd., takže z toho mám už pár dní depku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo91 : moc pěkná konfigurace a i barva, ta stříbrná je jednak praktická, a O3 FL sluší a poslední dobou není stříbrná tak vídaná, což považuji za plus.

 

mx6 : 3 tis. km je ještě málo... nicméně to cukání je prostě divné, to mi nedělá, to je fakt divný. Kdybys byl z Prahy klidně bych Tě nechal se svést, ať máš porovnání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem si po delší době hrál s těmi jízdními režimy a musím říct že už jsou vidět rozdíly. Eco mě překvapilo, jde krásně odspodu, ale pak už nic a sport úplně obráceně. V tom sportu nebo i normal se to auto dole dusí nebo co a pak umí cukat. Nevím jestli je to záměr nebo závada. V eco modu to krásně vyletí bez turboefektu, opravdu zvláštní.. Ještě mu dám šanci a v létě to nechám určitě načipovat ať se pořádne povozím za tu spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Bikes napsal:

Ten "novinář" Dusil musel bejt zhulenej jak prase když tvořil ten pseudočlánek, tolik nesmyslů na jednej stránce jsem už dlouho neviděl, motá všechno dohromady, generaci 2 a 3, atd ...

viz např.  "2011 Další vylepšení motorů EA888, takzvaná generace 3, v souvislosti s příchodem emisní normy Euro 5. Zavedeno duální vstřikování benzínu – tedy přímé a nepřímé."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Skoro po měsíci musím napsat, že se motor neskutečně probral. Teď snad za posledních 700km je to obrovský skok. Oteplilo se, tak si jdu často jen tak zajezdit a nešetřím ho a je to poznat. Neříkám že už jede od volnoběhu s brutálním výkonem, ale i ten spodek se zlepšil. A taky spotřeba padá o hodně. Mám dlouhodobý průměr 7,5L a to jezdím jen 5 km do práce a když si jdu zajezdit, hodně tomu šlapu. Když jedu s rodinou delší trasu a takovou pohodovku, je to i do 6,5L. Jak kdyby mě někdo ten motor vyměnil. Začíná se mně konečně líbit, což je dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

No právě, 4x4 a automat to budou vždycky zvyšovat spotřebu. Ten automat spíš díky vyšší hmotnosti a celkově je to větší auto než můj malý Leon. Já už se pohybuju běžně kolem 6L při pohodové jízdě. Když tomu fakt šlapu tak kolem 9L. Už si ten motor sednul konečně a tak se chystám v brzké době čipovat. Pak napíšu jak to jede..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím místní osazenstvo...

V zaměstnání mám možnost jezdit jak s OIII 1.8 TSI 132kW, tak s OII FL 1.8 TSI 118kW a zjistil jsem jednu zajímavou věc, na kterou by mě zajímal váš názor. Byť je motor v OIII výkonnější, pocitově jede líp ta "starší dáma". Dodnes byl tento názor pouze ve fázi mé vlastní domněnky, ale kolega, který už má také něco naježděno, mi potvrdil, že to vidí úplně stejně. Prostě slabší TSI se stejným krouťákem ve starší Octavii jednoznačně pocitově "táhne" a jede lépe, než to výkonnější v nové. Myslíte, že je to věc jednoho kusu nebo ty nové motory jsou nějak pitomě "přiškrcený", třeba kvůli emisím, že maj horší projev než ty předchozí?

Díky za názory, Hyby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nemám osobní srovnání, respektive nevlastnil jsem starší 1.8 TSi 118 kW, ale kamarád měl OII FL 1.8 TSi a i jsem to několikrát řídil a rozdíl mezi mou 132 kW a jeho je znát. Nepamatuji si, kolik měla starší krouťák, ale určitě má (132 kW) jde líp do otáček a má lepší tah.

 

Podle mne bude něco špatně v té O3 anebo ta O2 je čiplá :-D

 

P.S. můžete to s kolegou zkusit v praxi, dejte si sprint nebo rozjezd z nějaké rychlosti do nějaké a uvidíte, kdo bude rychlejší :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...