Únor 20, 201312 r ak si trošku zručný,tak nevidím problém vo výmene...nie je tam totiž lisované,ale šróbované...jediný problém by som videl len v povolení šróbu na poloose,býva pekelne dotiahnutý
Únor 20, 201312 r A ty šrouby jsou na nějaký mnohohranný klíč něco jako tisícihran. Ten asi neseženu ale ty asi myslíš ten hlavní šroub na náboji... jj ten půjde hódně těžko jinak díky za podporu
Únor 21, 201312 r ja absolvoval vymenu praveho predniho naboje asi tak pred mesicem.Neni to nic sloziteho ale potrebujes opravdu poradne naradi.Zvednes auto povolis sroub naboje ktery je hodne utazen (potrebujes poradnou paku) Pak zhodis kolo,brzdy,brzdovy kotouc, snimac ABS a ten kryci plech brzd.Vysrubujes sroub naboje a mel by jsi posunout hridel kloubu co nejvice dozadu aby jsi se dostal na zadni srouby naboje (jsou 3 nebo 4 zalezi jake mas provedeni) Ja mel problem hridel vysunout protoze to bylo nejake zapecene ci co.Jezdil jsem moooccc dlouho se spatnym loziskem tak jsem musel pouzit poradny stahovak (kamos dela servis na zemedelskou techniku tak jsem pouzil stahovak od nej) abych to odtrhl.Nakonec se povedlo pak jen povolis ty sruby co drzi naboj a je venku.Montaz noveho naboje uz byla brnkacka v opacnem poradi.Na zaver jen potrebujes poradny momentovy klic protoze se to utahuje silou 200Nm a pote jeste musis pootocit sroub o 180• Da se to ale vse v pohode zvladnout jen mit poradne naradi.:-P
Únor 21, 201312 r záleží aký šrób má na poloose,či 6-hran alebo 12-hran..podľa toho sa to uťahuje..každý má iný uťahovací moment
Únor 21, 201312 r Super vyčerpávající informace. Moc děkuji, mrknu na to a dám vědět, jak jsem pochodil. Momentový klíč mám a stahováky taky, na ostatní šrouby nejdřív kouknu a seženu pořádný nářadí. Ještě jednou díky
Únor 22, 201312 r Takže jsem se dnes dostal k opravě náboje s ložiskem. Kámoš mi půjčil dílnu se zvedákem. Zvedl jsem auto zkusil zatočit levým kolem a drobný rachot. Dle hučení doprava bych typoval tohle kolo, ale šel jsem otočit peavým a rachot o dost větší. Na zadních kolech vše ok! Pustil jsem se tedy do práce. Náboje jsem radši koupil dva, jednalo se o čtyřděrové. Byla mi doporučena značka FAG. V autokelly za komplet sadu se šrouby 3.900Kč u zdešího prodeje autodílů 2.500 Kč za kus. Vše šlo dle výše uvedeného návodu hladce až u pravého kola, kde se mi po vyndání náboje a odvrtání dvou šroubů rozpadlo ložisko v ruce. To na levém kole bylo taky ko, ale né takhle. Práce od rána 8:00 až do 16:00 takže docela na amatéra dobrý. Kdybych nemusel odvrtávat, tak je to dřív. Auto je ted jak šepot květin doleva i doprava :-))))). Závěre bych dodal, že opravdu není pravidlem, že když zatáčím doprava a hučí to, tak to nemusí být levé kolo.... hezký den a díky za rady.
Únor 22, 201312 r dobré je tam nasadiť klúč a pobúchať po nom kladivom..treba použiť aj väčšiu páku..a ešte nastriekať tie konce šróbov wd-čkom alebo brzdovkou
Únor 23, 201312 r mazal jsem brzdovkou, pobouchal jsem ale dva šrouby nic a pak sem víc zabral a strhnul v tom torxu je tam špatný přístup taky, šrouby náboje byly šestihran a ty šly dobře
Únor 23, 201312 r hej,hej...6-hrany idú dobre,problémové na povolenie sú tie 12-hrané šróby...aj si to uťahoval na moment,či len tak koľko išlo??
Únor 23, 201312 r Dal jsem těch 200 Nm jak psal vinklec a ještě tak půl až 3/4 otáčky víc, připadalo mi to málo. Myslím že to je ted akorát. Musíš to poznat na otáčení kelem, aby to zas nebylo moc. Ještě to po pár km zkontroluju. K těm novejm nábojům byly už 12ti hraný šrouby, ale to už snad nebudu muset měnit. :-)
Únor 23, 201312 r nemusíš nič kontrolovať..inak tie 12-hrané šróby sú 2 druhy a každý sa doťahuje inak..doťahoval si na moment aj tie 4 šróby náboja??
Únor 23, 201312 r Ty šrouby náboje jsem momenťákem neutahoval, dal jsem je na krev co snesly. Zas abych je nestrhl. Prostě s citem ale pořádně... :-)
Únor 23, 201312 r len pre poriadok.. šrób náboja → 70Nm+90° šrób poloosy 12-hran s drážkovaním → 70Nm+90° šrób poloosy 12-hran bez drážkovania → 200Nm+180°
Únor 26, 20178 r Zdravim mam takovy problem mam octavku 2 4x4 77kw 1,9 tdi a pri jizde je jedno kolik jedu ale pri jizde pod plynem se mi ozyva od motoru takovy rupavy zvuk. A zaroven mi cele auto nejak vybruje do volantu a nekdy tak intezivne to auto tak vybruje jako kdyby me nekdo z boku rozhoupal. Je to neskutecne co to auto dokaze udelat. Moc prosim o radu. Jsem z toho zoufalej auto ma najeto 160000 r.v 2006 Upraveno Únor 28, 20178 r od Pawouk Upraven název tématu.
Únor 28, 20178 r Může to být prasklá klika, špatná převodovka, špatná poloosa (kineťáky), něco s brzdama, může být v háji něco s pohonem 4x4 vepředu u převodovky. Je toho moc co to může být....
Březen 2, 20178 r No tak začnu asi od nejlevnějšího, asi od kinetaku, a pak se uvidí co dal... Jinak Asik pujde prodat Spoiler
Březen 4, 20178 r Ahoj všem, tak a vcera závada odstraněna. Bylo to kinetakem, byl kompletně cely vysipanej... Takze vyměněny za novej, a ted uz mam opet klidne spaní....
Březen 4, 20178 r Ne ted uz ne, za měsíc se udělá jeste druha strana a snad uz na to pak 10 let snad nesahnu
Srpen 5, 20187 r Ahoj kolegové. Vznáším sem problém, který mě doslova mučí. Mám asi půl roku OII v combi r.v. 2006 1.9 TDI 77kW - DSG. To, co se děje teď, je pro mě fakt peklo, protože s autem jezdím docela často a ne krátké cesty a veškerý můj čas trávený v autě začíná být pro mě nepříjemností. Přemýšlím, čím začít .... Chvíli mi trvalo, než jsem vše vypozoroval a mohl začít hodnotit situaci. 1. CO JSEM UŽ VŠECHNO VYMĚNIL / OPRAVIL / PRO TO UDĚLAL - dvojhmota - vyvážené kola asi 2x - obě dvě poloosy s klouby 2. SAMOTNÝ PROBLÉM - VIBRACE A DUNĚNÍ a) Ať mám zařazený jakýkoliv rychlostní stupeň, tak při akceleraci, jakmile motor začíná nabírat otáčky, tak v momentě, kdy motor dosáhne cca 1800-2000 ot/min, začne hučet/dunět a to dost nahlas... Jakmile tuto hranici otáček přesáhnu, tak motor přede tak, jak má bez nějakých nezvyklostí. Podotýkám ještě jednou, dělá to při každém zařazeném rychlostním stupni a pouze při jízdě. Při sešlápnutí pedálu na volnoběh to NEDĚLÁ. b) Vibrace - "to je peklo" ... V podstatě kdykoliv, kdekoliv ... nejvíc při konstantní rychlosti 100 km/h (+/-). Pak je to hodně o náhodě, jak se trefím mezi ty vibrace a uklidní se to ... u 140km/h to není tak hrozný. 90km/h moc jezdit nejde, protože na 6-tý rychlostní stupeň to vychází na právě těch 1900ot/min a auto duní/hučí - takže p***** ke zdi .... A ty vibrace se projevují i při nižší rychlosti, ale dost často se mi zdá, že se to třeba zlepšilo nebo se to přesunulo na jinou rychlostní hranici .... ale vibruje to v podstatě pořád, jen někde to dělá víc ... 3. DALŠÍ ŘEŠENÍ Jít se zastřelit nebo dál hledat možnou příčinu a obrátit se zde na kolegy, kteří snad pomohou najít problém ... Chci nechat překontrolovat silentbloky - VŠECHNY. Jenže už nemám jistotu v nikom ... potřebuji někoho, kdo se na to opravdu, ale opravdu podívá a neudělá z toho jen další kšeft, kdy si naúčtuje čas a mávne nad tím rukou a řekne, že tomu nic není ... kdybych měl zvedák, tak si to udělám asi i já ... Moc děkuji za případné odpovědi ... příspěvek budu aktualizovat do doby, než to vyřeším ... ;-) Upraveno Srpen 5, 20187 r od Čestmír
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.