.Honza. Vloženo 9. Únor 2013 Sdílet Vloženo 9. Únor 2013 Zdravím všechny, hledal jsem na fóru rady ohledně odsání náplně v okruhu klimatizace, její čištění, doplnění oleje pro mazání kompresoru a natlakování zpět. Odpovědi se ale značně liší - od každý rok odsát chladivo, přes co dva roky, čtyři roky, až po pokud funguje tak neřešit - náplň je celoživotní. Je třeba měnit rovněž vysoušeč, filtr ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janci310 Vloženo 9. Únor 2013 Sdílet Vloženo 9. Únor 2013 Nápln je celoživotná, pokial v okruhu nenastane problem, nie je dovod odsavat a menit chladivo, olej sa tiez straca az pri netesnosti okruhu, filter sa meni len kabinovy, vysušaci len pri zasahu do okruhu chladenia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 9. Únor 2013 Sdílet Vloženo 9. Únor 2013 no ale doporučuje se, že by se to chladivo mělo aspoň tak jednou za dva roky doplňovat nebo kontrolovat, dochází tam k úbytku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 10. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2013 Klimatizace funguje po čtyřech letech jako na začátku. Kabinový filtr si měním co dva roky a dvakrát ročně jezdím na desinfekci klimatizace ozónem. Je pravda, že se ji snažím moc nepoužívat. Obecně jakákoliv klimatizace mi moc nesedí. Jen jednou za čas ji nechám chvíli běžet, aby se trochu pohnul kompresor a vypínám ji několik minut před dojetím, aby se osušil výměník. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 10. Únor 2013 Sdílet Vloženo 10. Únor 2013 tak ono taky záleží, jak to člověk používá, je třeba nedávát velké teplotní rozdíly a oproti venkovní teplotě rozdíl tak max 7 stupňů, nefoukat chvíli na max. a pak to vypnout a podobně na funkci se nějaký ten úbytek moc nepozná si myslím, to by musel být razantnější, teď sem byl s jedním autem na doplňování a chybělo tam něco a na intenzitě chlazení jsem nic nepoznal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janci310 Vloženo 10. Únor 2013 Sdílet Vloženo 10. Únor 2013 Okruh klimatizacie musi byt tesni, ak je tesni, nema tam byt preco ubytok naplne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 11. Únor 2013 Sdílet Vloženo 11. Únor 2013 (editace) "Samotné ubývání chladiva nemusí být známkou špatné klimatizace. U nových automobilů s plně funkční klimatizací také dochází k úbytkům chladiva. Je to dáno velkými pracovními tlaky (cca 2MPa), také těsnění a hadice mohou být porézní." viz. např. http://cs.autolexico...c-aircondition/ Editováno: 11. Únor 2013, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 11. Únor 2013 Sdílet Vloženo 11. Únor 2013 JJ ono je tesnost a tesnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 11. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 11. Únor 2013 (editace) od HjM: Údržba a servis klimatizace: "Kontrolní interval klimatizace je u nových vozů po 4 letech a dále pak každé 2 roky." Takže po čtyřech letech mám akorát čas na: "Automatický plnící přístroj nejdříve chladivo odsaje a zároveň vyčistí, pak klimatizaci vyvakuuje (tím se odstraní vlhkost) nakonec doplní zpět vyčištěné chladivo. Mechanik také zkontroluje těsnost systému a doplní kompresorový olej" Vyhledat značkový servis nebo jakýkoliv, co dělá klimatizace ? http://www.rajpneu.cz/kk-pneu-infoteka.php?ida=130&idc=INFOTEKA Editováno: 11. Únor 2013, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 12. Únor 2013 Sdílet Vloženo 12. Únor 2013 jj určitě, to je přesně ono, akorát bych radši zkusil nějaký ten "neznačkový" (třeba Bestdrive nebo to co sem dáváš apod.) kde to dělají, v autorizovaném za to chcou pálku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 12. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2013 (editace) A na co si dát pozor ? Je na plnění klimatizace co zkazit ? Tady používají přístroj Robinair AC 690 PRO s certifikací VW, někde jsem viděl přístroj Valeo. Editováno: 12. Únor 2013, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 14. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 14. Únor 2013 (editace) Zajímavý odkaz je tady: http://www.citroen.c...klimatizaci.pdf I když to není Škoda. Nejdůležitější rady: • Nechte vyměnit kabinový filtr* každých 15 000 km nebo každý rok**. • Nechte provést kompletní kontrolu klimatizace alespoň jednou za dva roky. • Vyměňte vysoušecí nádobku každé 4 roky (nebo po ujetí 60 000 až 80 000 km)**. • Nechte doplnit kompresorový olej před ujetím 100 000 km** • Pro odstranění nepříjemných pachů a mikrobů doporučujeme okruh klimatizace pravidelně dezinfikovat. *Pro vozidla vybavená kabinovým filtrem. **údaje mají informační charakter. Pro přesné údaje týkající se typu Vašeho vozidla kontaktujte servisní síť CITROËN. Editováno: 14. Únor 2013, autor: .Honza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Březen 2013 Sdílet Vloženo 8. Březen 2013 Matleš do kupy dvě naprosto rozdílný oblasti - první je technická, která se týká těsnosti klimatizačního stroje, druhá je spíš esteticko-hygienická, ta se týká filtrů vložených do cesty vzduchu vháněnýho do interiéru. Klima je technicky identická s běžnou domácí chladničkou - tzn. má kompresor, tepelný výměník, kde se ochlazuje kompresorem stlačený chladivo, sběrač kondenzátu a výparník, kde se zkondenzovaný chladivo znovu vypařuje a tím výparníku odebírá teplo. Výparník je umístěný tam, kde může odebírat teplo ze vzduchu, vtlačovanýho větrákem do kabiny. Celej systém se ve výrobě naplní určitým množstvím lehce těkavý látky, dnes nejčastěji "ekofreonem" R133, 134 nebo 135 - jsou to fluorovaný deriváty metanu nebo etanu, který se vyznačujou minimální chemickou reaktivitou (jsou nekorozivní a nehořlavý), nízkým bodem varu a vysokou stabilitou (nerozkládají se) plus dávkou kompresorovýho oleje. Na rozdíl od domácí ledničky jsou ale jednotlivý součásti autoklimy pospojovaný nikoliv tvrdým pájením měděných trubiček stříbrnou pájkou, ale lisovacíma koncovkama s nejčastěji teflonovou těsnicí vložkou. Žádný lisovaný spoje přitom nemůžou být tak dokonale těsný jako spoje udělaný pájením, navíc v prostředí, kde se celej stroj klepe jak drahej pes = pod kapotou. Takže z klimy v autě rok co rok část obsahu uteče a proto se musí občas (po několika letech) nechat obsah systému odsát, přečistit, převážit a doplnit na předepsaný množství včetně správný dávky oleje, aby celej systém fungoval tak jak má. Na ujetých km to nezáleží, daleko důležitější jsou "motohodiny" který si klima za tu dobu odmakala. Druhá část se týká systému, kterej má klima společnej s každou obyčejnou ventilací/topením - a to je vedení vzduchu od mřížky někde v oblasti přechodu přední kapota - čelní sklo až do kabiny. Do týhle cesty jsou jednak vložený filtry, mající za úkol zachytit prach, pyl a vůbec nečistoty a případně i smrádek z venku, druhak v ní jsou zařazeny i ohřevný a případně chladicí prvky - radiátory/výměníky. Pokud má ventilace jen větrat a případně topit (starší auta bez klimy), stačí jen měnit filtrační vložky, dezinfikovat není co a proč. Filtry stačí měnit podle potřeby, kdo jezdí často v prašném prostředí, mění filtry častěji než ten, kdo se pohybuje mimo polní cesty. ALE - pokud je ventilace spojená s aktivní klimou = s ochlazovacím agregátem, na výparníku dochází při činnosti klimy ke kondenzaci až namrzání vlhkosti z nasávanýho vzduchu. Tato vlhkost se uvnitř hromadí a i když jsou klimatizační jednotky vybavené odvodem kondenzátu, v určitých místech v nich rychle vzniká prostředí vhodné pro bujení všech možných svinstev z "rodinky" baktérií, plísní a podobných neřádstev - tma, vlhko a teplo. Tyhle breberky je potřeba minimálně 1x za rok pořádně prohnat a pokud možno úplně vyhubit - tomu se říká DEZINFEKCE klimy a dělá se to buď zavedením dezinfekční látky v podobě pěny hadičkou dovnitř klimy, nebo vpuštěním dezinfekčního plynu - nejčastěji ozónu skrz klimu dovnitř do auta. A ani u toho nezáleží na počtu ujetých km, ale na době, která uplynula od posledního "durchpucungu", aby se z klimy nestal zdroj nějakýho "syfla", kterým se nakazí kdokoliv kdo si do auta sedne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 8. Březen 2013 Autor Sdílet Vloženo 8. Březen 2013 Ještě k té první části - je zde nějaký vysoušeč nebo filtr, přes který chladivo cirkuluje a musí se také vyměnit ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Březen 2013 Sdílet Vloženo 8. Březen 2013 Je - a nutnost jeho výměny pozná servisní technik při plnění, výměna se poznamenává na nálepku s datem posledního servisu klimy. Nedá se říct že výměna je povinná při každým doplnění chladiva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 22. Květen 2023 Sdílet Vloženo 22. Květen 2023 Tak hoši, po 13 letech a 140tis km jsem nechal preventivně doplnit chladivo do klimatizace. Plná náplň je 500g, odsáto bylo 474g doplněno 26g. Velice mě to překvapilo že po takové době skoro nic neubylo jak hromada lidí tvrdí že chladivo ubývá. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 24. Květen 2023 Sdílet Vloženo 24. Květen 2023 Tak nejsem sám. Rok výroby 2011, a taky jsem s klimou nic nedělal. Najeto mám jen 115t. Řídím se tím, co mně jednou řekl servisák klimatizér, zaměstnanec, takže mu nešlo o byznys. Řekl: "pokud to funguje, tak do toho nevrtat." Na roky jsem se ho neptal. Ale asi po těch letech, taky zajedu na kontrolu. Pozoruji, že je nepatrně slabší, než byla jako nová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 26. Květen 2023 Sdílet Vloženo 26. Květen 2023 Já nechal minulý týden, po 15 letech provozu a 310 000km, poprvé doplnit klimatizaci. :D Chybělo tam 80 gramů. Chladila krásně i před tím, ale říkal jsem si, že drobnou údržbu by to před létem už chtělo. Změna oproti předchozímu stavu je, že zmizelo občasné "syčení" z výdechů. Kompresor stále stejně "kňourá", ale to je hádám normální, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.