Publikováno Únor 16, 201312 r Pro model škoda Octavia III jsou automatické převodovky nově vybaveny funkcí volnoběhu neboli plachtícího módu, při kterém je odpojen točivý moment motoru od převodovky. V případě, že je funkce aktivována, pak po uvolnění pedálu plynu řidičem, dojde k rozepnutí spojky a odpojení motoru od převodovky. Točivý moment motoru tak není přenášen na spojku. Motor běží ve volnoběžných otáčkách, vůz nemusí překonávat brzdný moment motoru. Maximálně tak využívá svou kinetickou energii při jízdě setrvačností vpřed. Upraveno Únor 16, 201312 r od DIAGNOSTIK
Únor 16, 201312 r jestli to dobře chápu tak je to jako jízda na neutrál?! ale to je neekonomické ne? vždyť jízda z kopce při zařazeném rychlostním stupní je sice omezována odporem motoru ale zase se v tomto případě nedodává palivo do válců nebo ne ?
Únor 16, 201312 r Autor Tato funkce se aktivuje režimem ECO. Význam je jedině v uspoře paliva v určitých režimech jízdy. Jezdění není jenom o brzdění...
Únor 16, 201312 r Zajímavý to měl již Wartburg, neboli tzv, volnoběžku u klasický převodovky, ale před 50 lety. Osobně bych to nepotřeboval, pravda jezdím pouze s manuálem a tam právě požívám brždění motorem a tím i šetřím brzdy a palivo. Proto taky u O1 mám 180 Tkm stále původní přední brzdy a to od roku 1999. U automatu to možná bude ale rozumný řešení. Upraveno Únor 16, 201312 r od wolfspitz
Únor 16, 201312 r brždění motorem je např. na dlouhých rovných úsecích či tam, kde je pozvolné klesání značně neekonomické, protože ztrácíš na rychlosti. Tam můžeš na volnoběh "plachtit" (v němčině tzv. Segelfunktion). Opravdu to odpovídá tzv. vyřazení na neutrál a udržování volnoběžných otáček. Ve spojení se správně nahuštěnými pneumatikami (snížení valivého odporu) je možné takto uspořit až 15% paliva. Sice je toto známé již z Wartburga, ale tehdy byla účinnost tohoto řešení mizivá. Větší rozmach se v tomto směru konal až po roce 2001, kdy se podobného konceptu chytily výrobci nákladních automobilů a začaly toto řešení využívat nejdříve na automatických převodovkách a posléze i na manuálech, kde jsou zpravidla poslední či poslední dva stupně jako tzv. rychloběžné.
Únor 16, 201312 r Dobré využití vidím na Německých rovinách kde se to využije perfektně a myslím že to dokonce mělo již předválečné DKW a pak to převzal Wartburg ale na zcela jiném technickém řešení, poplatném tehdejší době. U nás si nejsem jistej zda je to nutný když delších rovin máme celkem málo a je to samej kopec. Ale myšlenka je to zajímavá protože při tomto řešení hrajou roli pouze valivé odpory.
Únor 16, 201312 r i v ČR se takto dá jezdit Je to jen o řidiči a o tom, jak dokáže "číst" cestu před sebou a vyhodnocovat provoz
Únor 16, 201312 r Dobré využití vidím na Německých rovinách kde se to využije perfektně a myslím že to dokonce mělo již předválečné DKW a pak to převzal Wartburg ale na zcela jiném technickém řešení, poplatném tehdejší době. U nás si nejsem jistej zda je to nutný když delších rovin máme celkem málo a je to samej kopec. Ale myšlenka je to zajímavá protože při tomto řešení hrajou roli pouze valivé odpory. kámo asi si zapoměl na aerodynamiku a ta v tomhle bude hrát mnohem větší roli než valivé odpory.....
Únor 17, 201312 r Passat, Octavia nebo Superb se dají zvlášť na D1 provozovat na neutrál často. Většina z dlouhých kopců se dá při počáteční rychlosti cca 160 udržet dole i na 140km/h. Je to ale otázka provozu a naložení. U Roomsteru to bez plného obsazení moc nejde, má velký odpor. Já jezdím jinak s neutrálem jenom tam, kde rychlost překáží. Většinou hodím vyšší stupeň a jedu se zařazenou rychlostí. Což je podle všeho současná realita u automatů, když řadí nahoru i při 1500ot/min.
Květen 15, 201312 r Šiel som s takým Automatom ale v passate. Pri tomto plachtení som začal brzdiť, v tom okamihu sa motor pripojil a vyzeralo to ako keby som šoférovať prvýkrát a nevedel plynulo brzdiť. Možno ten softvér prevodovky nejako zmenia, ale bola to katastrofa. Upraveno Květen 15, 201312 r od tomihanus
Květen 17, 201312 r Pri prvom slapnuti na brzdu ti spojka zopne aktuálny prevod, je to ako keď ideš s tempomatom a ľahko staciš brzdu, také trhnutie s autom.
Květen 19, 201312 r Se tu sice rozplýváte nad tím jak to měl předpotopní Wartburg geniálně vyřešené, ale tam ta volnoběžka byla z úplně jiného důvodu. Dvoutaktem je totiž životně nebezpečné (pro motor) motorem brzdit. Motor je mazaný olejem v palivu a při brzdění je omezen přívod paliva a tedy i maziva.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.