Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak kucí, trochu jsem to obešel multimetrem a podle Andrta jsem měřil termoventil. Sice nevím, jestli ten by na ten problém mohl mít vliv, ale naměřil jsem celkem zvláštní hodnoty. Při zapnutém zapalování jsem na vodiči k termoventilu naměřil nějakých 25,6V a když jsem měřil termoventil odporově, tak jsem na něm naměřil nějakých 26 ohmů? :o Odpory moc měřit neumím, ale na multimetru jsem zadal nejmenší hodnotu odporu, která tam jde a to bylo „200“. Asi jsem ale blbě měřil, co? Jinak těch 25,6V jsem naměřil na 100% dobře.

 

 

EDIT:
Fakt potřebuju poradit, co by mohlo bejt za problém :D Volnoběh mám teďka podle otáčkoměru na 1500, ale podle zvuku to vidím tak na 1000. Když jsem to podle otáčkoměru hodil na 850, bylo to skoro na chcípnutí. Následně jsem zkoušel odpojovat vodiče od karburátoru a začal jsem odpojovačem volnoběhu. Když jsem ho odpojil, tak to z těch 1500 spadlo na nějakejch 500 a začlo takový to chcípání, ale karbec si hnedka sám přidal, zase to začlo chcípat, tak si zase trošku přidal a takhle dokola, ručička lítala okolo 500 +/- 100. Zapojil jsem opět odpojovač a zase tam skočilo těch 1500. Červík na stupňovitý vačce se nedotýkal ani jednoho zubu.

Upraveno od Wojnar
Edituj příspěvky.

Pozeral si to kolienko? alebo sks odpojit hadicku co ide do posilovaca brzd. To bude asi len nasavat falosny vzduch.

Tak kucí, trochu jsem to obešel multimetrem a podle Andrta jsem měřil termoventil. Sice nevím, jestli ten by na ten problém mohl mít vliv, ale naměřil jsem celkem zvláštní hodnoty. Při zapnutém zapalování jsem na vodiči k termoventilu naměřil nějakých 25,6V a když jsem měřil termoventil odporově, tak jsem na něm naměřil nějakých 26 ohmů? :o Odpory moc měřit neumím, ale na multimetru jsem zadal nejmenší hodnotu odporu, která tam jde a to bylo „200“. Asi jsem ale blbě měřil, co? Jinak těch 25,6V jsem naměřil na 100% dobře.

Měříš to naprosto blbě, pokud chceš měřit odpor, NESMÍŠ mít zapnutý zapalování - taky odkdy se odpor měří ve voltech? Navíc pokud máš v autě 12V instalaci, kdepak bys tam vzal 26V?

To jsi mě jen nepochopil. Těch 26 jsem naměřil na svorce, která se připojuje k termoventilu, opravdu tam bylo 26V, nejsem blbej ani slepej, měřil jsem to schválně asi 3x, protože mě ta hodnota udivovala. Odpor jsem měřil na odpojeným termoventilu, podle Andrta.

Co sa tu bavite o akom termoventile? Vsak na karboratore je len elektomagneticky ventil a ten sa vyskusa jednoduch o :vytiahni konektor pri zapnutom zapalovani a musi cvaknut . A tyh 26v neviem kde meras.

 

  • 5 měsíců později...

Rychla otazka chalani...

 

Vcera mi z nicoho nic zdochol Favorit pocas jazdy.

 

Dosiel som zotrvacnostou na pumpu, bo som mal uz rezervu, tak som mu dal za 10€ .....

 

Nastartoval spolu zo zosliapnutim plynu, chytil.... ale ked som dal nohu dole z plynu, zhasol...

 

Cize celu cestu som brzil rucnou a drzal favo v obratkach :D

 

 

Dosiel domov, zapol klucik do 1 a cekol cievku volnobehu - cvaka... vymontoval poistkovku, precinoval celu.... (Asi kilo  a pol cinu som minul)

dal spat ale furt to iste.... :/ Vymenil rele c. 15.... Furt nist.

 

 

Co by sa dalo este ceknut?

 

Dik.

Favorit je moc širokej pojem. 

Napiš typ motoru, rok výroby - důležitý pro vyhranění možnejch příčin závady. Těžko budeš hledat trysku pro volnoběh na motoru se vstřikováním BMM - takže víc se dovíš až potom, co sám dáš víc informací o svým přibližovadle...

  • 5 měsíců později...

781.135, 1990,  Karbec.

 

Bolo to tesnenie hlavy, vymenene secko ok :)

  • 2 roky později...

zdravim. mam malej problem auto jezdí krásně ale jak zastavim tak kolísaj otáčky něco jakoby vynechával válec ale jen za volnoběhu. je to karburátor 46kw. jinak kabeli svíčky nedavno noví, karbanátek přetěsněn i příruba pod ním. Ani bych to neřešil ale brzo pojedu na technickou a nechci aby byl problem na emisích.

Mně kolísaly otáčky jen trochu, pak jsem seřídil vůle ventilů (0,2 sání a 0,2-0,25 mm výfuk) a drží perfektně. Může to bejt rozvodovej řetěz vytahanej, to je u aut s větším nájezdem normální. Kámoš má podobnej problém, a to má způsobený tím, že do auta kdysi zkusil nalejt Ethanol E85, kterej mu po své cestě do válců sežral co mohl (řešení - rovnou novej karbec, ty těsnění se sháněj blbě). Taky si zkus všechny hadičky kolem karbecu pročistit, někdy v nich je voda a/nebo bordel. Můžeš taky zkusit pohnout s rozdělovačem a seřídit předstih (dá se to takhle z fleku, pokud na to máš ucho, ale 100x lepší je to dělat se stroboskopem). Nejsem žádnej automechanik, takže jen říkám to málo, co vím. Snad ti to pomůže :)

pokud máš stroboskop, tak zkontroluj jestli "nelítá" předstih - v rozdělovači odchází regulace

  • 3 měsíce později...

 

mám problém s fáčkem, 136 karbec. Nedrží to volnoběh

Presne ten mám aj ja. Ale mne to robí len kým je studený motor. Po chvíli keď už sa zahreje tak to už nerobí. Asi mi nefunguje sýtič? Sviečky som dával nové, aj benzinový filter. Ináč som úplný laik na autá tak čo s tým asi do servisu že? Na každej križovatke mi to skape hneď ako pustím plyn.

Upraveno od Gaaspi

Stačí aby byla ucpaná tryska pro volnoběžný otáčky. Ten karbec je potřeba rozdělat a vyčistit, některý věci se musí čistit i v rozpouštědlech, aby se vypláchly usazeniny, případně i třeba v ultrazvukový lázni, povyhazovat a nahradit špatný komponenty, pak celý poskládat a znovu nastavit podle továrního předpisu - a pak to bude zas léta šlapat bez problému. Takže servis, ale nejdřív se poptej po takovým, kde umějí dobře starší karbcový fáčka - klidně to může bejt i nějakej stodolník, kterej ale umí - a obráceně, nejvyhlášenější fabrický servisy nemusejí už mít žádnýho skutečnýho odborníka na karburátory a spíš to jen rozvrtají a domrví víc než to domrvený je.

No však toho sa obávam. V našom meste má škodovka značkový servis ale tí maldí 20 roční chlapi sú školení už na fabie, roomstery a pod. Neviem ako by sa zatvárili keby im tak niekto najel s embéčkou 120 alebo s favoritom... Takí vesnickí opravári sú naj, takých sa popýtam sú u nás v okolí čo sa zameriavajú na staré vozy. Robia aj tie GO čo si písal že rozoberú dajú do roztoku, povymieňajú diely. A aj predzápal sa nastavuje stroboskopom. Som tipický laik že si nagooglim spoustu teorie ale keď otvorím kapotu niesom na tom lepšie ako blondíky z vtipov.

Favorit nemá zvláštní volnoběžnou trysku, palivo pro běh na volnoběh jde přes hlavní trysku prvního stupně. Pokud ale ohřátej drží volnoběh v pohodě, bude problém v mechanickým ovládání sytiče.

Přívěra pravděpodobně zavírá, protože jinak by za studena špatně startoval, takže problém bude s ovládáním stuňovitý vačky zvýšených volnoběžných otáček. Buď vázne, nebo jsou vyháknutý vratný pružiny.

Poradil bych Ti kouknout k navodu - jak na to - škoda favorit :) . Kdybych potřeboval větši pomoc napiš mi Sz.

Díky aspoň som vedel povedať v servise mechanikom že zhruba kde majú hľadať problém.

Díky aspoň som vedel povedať v servise mechanikom že zhruba kde majú hľadať problém.

 

:kol-47:

 

Kdybych potřeboval to mame v polsku mista kde opravuji karburátory :) . Nevim za kolik to stoji :(

Upraveno od TOMUS

  • 1 měsíc později...
V 11. 7. 2016 at 11:29, Gaaspi napsal:

Díky aspoň som vedel povedať v servise mechanikom že zhruba kde majú hľadať problém.

Ahoj prosím môj favorit robí to isté, ako si dopadol čo bolo na chybe? Díky 

 

To ani nemusím do Polska chodiť. U nás hneď v susednej vsi to robia ale nie tam bol problém. Rozdelovač bol zlý.

  • 6 let později...
V 29. 5. 2010 na 22:29, kracoun napsal:

Zdrávím všechny zkušené škodovkáře a obracím se na vás s žádostí o radu. Musel jsem na svém fáčku z r. 1990 vyměnit výfukové svody(parohy) a tím pádem i odmontovat nejnutnější části motoru pro nutnou výměnu. Po opětovném skompletování a nastartování motoru volnoběh nedržel otáčky a motor okamžitě chcípnul. Veškeré další ladění a dolaďování je neúspěšné a motor má při volnoběhu nepravidelný chod. Má někdo prosím zkušenosti nebo radu s tímhle problémem? díky

Tento jev se děl i u mě, musel jsem přeletovat pojistkovou skříň, auto chcíplo pokud nebylo pod plynem nad zmíněných 1200 otáček za minutu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.