Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Není tu žádné téma, tak jsem se rozhodl tu aspoň jedno založit a rovnou se čiště dotázat nebo spíš spekulovat, co vedlo Škodu (VW) k tomu, že je tento motor a vlastně i vozidlo "diskriminováno" použitím pouze DSG převodovky a absence manuálu. Pochopím DSG jako jedinnou možnost u motorů 3.6 a víc, kde je automat vhodnější kvůli "šetření" motoru a blbuvzornosti některých řidičů, co neumějí řadit, natož jezdit.

 

Když se podívám na Passat nebo Passat CC a srovnám to se Supem, tak u 2.0 TSI je možnost manuálu samozřejmosti. Chápu, že Škoda je v pořadí výhod, kombinaci a schválení novinek ve VW Group až jako poslední a nikdy nemůže být Škoda něčím víc než VW, ale až takhle??

 

Ví někdo, proč tomu tak je nebo má někdo spekulace, zda se objeví v nástupci dvojkového Supa jiné motorizace s výběrem obou typů převodovek?

počkej na facelift, mělo by to přinýst pár konstrukčních "novinek"

 

- potvrzený je SII 4x4 125kW DSG

- spekuluje se o o adapt. tempomatu a lane asistentu

  • 3 týdny později...

sice to taky nevím, ale v čem spatřuješ tu diskriminaci ? Vývoj jde dopředu a manuální převodovky jsou prostě v útlumu. 

  • 4 týdny později...

No ono to je spis veci marketingu. V minuly generaci mel sup 2.8 podobnej vykon i kroutici moment jako tohle tsicko a taky to s manualem slo. Nebyl by problem ani pro 3.6..

  • 3 týdny později...

Podle mě DSG je převodofka která funguje je dobrá a obvzláště u motorů které mají přeplňování je DSG plusem a to že je škodovka až na posledním místě to je bohužel pravda.

Kazimir80:

Ani nevíš jak mě štve že do faceliftu by měla jít dát kombinace 125kW 4x4 DSG musím říct že to je jedíná věc co mě na mém supII mrzi těch 23kw mě schází :-(

....njn, tak já třeba DSG nechtěl, takže mi to nevadí, ale je fakt, že tech 170k/350Nm je znát, ten můj i naloženej má prostě sílu.... Neztrácí dech.

  • 2 měsíce později...

Pani nechapem,perco tu obhajujete DSG. Ano ak chcem komfortne radenie ANO.Ale vyssia spotreba,a nechal som sa pocut,ze zivotnost tejto prevodovky nie je nekonecna.Oprava DSG a jej cena sa rovna sialenstvu.Uvazujem o kupe Superba,ale DSG radsej nie.Neni nad 6 kvalt manual pani!

Zaujimali by ma vase nazory.

manuály už dávno tiež nie sú večné , DSG sa dá zohnať aj v rozumných peniazoch opraviť , to mohol byť problém len pri jej prvom použití ... 

andy220: No zjevne toho o DSG moc nevis. DSG neni klasicky automat, kde by platilo, ze ma velkou spotrebu a drahe opravy. Tedy opravy jsou samozrejme drahe ale v podstate srovnatelne s manualem, protoze DSG neni nic jineho nez robotizovany manual. S klasickym automatem s menicem to nema zhola nic spolecneho. A spotrebu ma DSG zpravidla nizsi nez manual. Doba jde proste dopredu a pomalu i v Evrope se zacinaji automaty vice rozmahat. Chvala bohu za to, az to bude v kazdem aute jako v US, tak pujde jejich cena dolu a neni proste zadny duvod v aute kvedlat pakou.

Upraveno od mike_k

....asi věc zvyku, máme ve firmě 2 DSG auta, 1.8TSI a 2.0TDI. U obou to řadí nějak "divně", možná je to tak dobře a je to můj dojem, ale prostě to ten motor tejrá u obou v nižších otáčkách, z toho ten diesel teda trpí o dost víc. Rozhodně to řadí jakkoliv, než bych řadil sám a nepředpovídá to moc situaci  - když chci zrychlit ve městě, nebo při nějaké hrozící kolizi, tak ta vteřina-dvě je někdy jako věčnost, to s manuálem už si chystám předem co budu potřebovat + spojka, zatimco DSG předpovídá buď že budu zrychlovat, nebo zpomalovat, rozhodně ne oboje.

 

Prostě za sebe, si rád řadim sám, nesere mně to, i se vyblbnu....

áno DSG nevie situáciu na ceste ale stále je múdrejšie dovolím si tvrdiť ako 80% vodičov čo poznám a čo tu jazdia .... chodil som na tom dosť a pripraviť si kvalt sa dá pádlami na volante alebo ručne šaltpakov , potom nie je veľmi o čom špekulovať

 

 

posudzovať DSG po jednej jazde sa nedá , treba ho naučiť jazdný štýl a potom je to fajn 

Kazimir: Nizke (rozumne) otacky dnes nevadi zadnemu motoru. Automat tam cpe v podstate to, co ti u manualu radi maxidot.

Upraveno od mike_k

Zrovna ty otáčky podle rádce maxidotu mně teda nepřijdou moc rozumně nízké... Už jen zvukový projev motoru je při tom dost nepříjemný. A o různých tvrzeních výrobců, co údajně snesou jejich moderní motory, mám pochybnosti.

akože je pravda to dsg to drží nízko , alhambru kludne aj na 1100 otáčok kde je to blbosť a škodí to všetkému naokolo , ale dá sa to naučiť na rozumnejšie radenie a otáčky pri rýchlostiach , alebo potom ručne hodiť nižší kvalt 

Me to pri klidne jizde drzi cca. 1500 ot/min (pri zcela klidne jizde tak 1400), coz jsou otacky pri kterych uz ma motor v podstate maximalni kroutak.

Upraveno od mike_k

....otázka je kde, já mam služebáky k mání převážně po městě a nezvyk jsem si na to teda ani za rok...... Pádla v tom nejsou a hrabat se v tom na ruční režim, tam mě zase sere, že máš + a -. U manuálu můžeš rovnou řadit třeba ze 4 na 2 nebo opačně, kdy ten motor už táhne, když fakt vystřelíš. Nebavim se o autoškole :), ale o tom, že to město je prostě složitej terén na programování automatu.

 

PS: viz zprávy okta na střeše na magistrále v Praze, když potkáš debila, nepomůže ti nic...

Už jsem to tady psal, ale automat respektive, DSG bych bral jen s 1.8 TSI či víceválcovým dieselem (jenž u SII bohužel absentuje), protože v 2.0 TDI CR to bude za trest. Vycházím z premisy, že to řadí stejně jako rádce řazení.

Potěš koště, když mi rádce radí v 50 km/h řadit 4. RS, což znamená otáčky kolem 1300 a neskutečné dunění i při nízké zátěži. CR dvoulitry mají min. otáčky 1500, pod jen pro hluchého.

A ještě doplním, že nejvíce to dunění obtěžuje na zadních sedadlech, což se nějak rozchází s tím, že by to měla být limuzína.

 

Krouťák v tomto nehraje roli, jde o projev motoru, kdy prostě  v nízkých otáčkách to neskutečně duní, jestli ale někdo jezdí celý život v TDI, tak mu to ani nepřijde.

Já přešel z benzínu a je to skutečně děs, a to, že se u dieselu nemusí řadit je kec non plus ultra protože z otáček pod 1700 se to sbírá věčnost navíc s neskutečným projevem.

Za sebe muzu rict (mam jiz treti auto s DSG), ze ja uz bych nic jineho nechtel. Pro me je to idealni prevodovka, jsem na ni zvykly, podle me si lze na ni rychle zvyknout. Ohledne otacek a zvuku motoru, tak ja podobne zvukove projevy nemam a nebo mi to uz prijde normalni. Je velky rozdil mezi DSG pro benzinove (7st, "sucha", napln cca 1,5l oleje, trochu jinak zprevodovane) a dieselove motory (6st, "mokra", napln cca 6l oleje, existuje i verze se 7st).

Upraveno od skodaforum20

Co máš za motor?

asi sú nafty kde sa nemusí radiť ale je ich málo , narozdiel od toho nafty terajšie , 1,2 63kw tsi a iné autá sú na radenia ako stvorené 

 

 

na služobáku si dám trojku a behám po celom meste  :D na rapide zabudnem do kruháča v 40 dať dvojku a zakucká sa to ako trabant v kopci 

Lancelot: Aktualne 2.0 TDI CR 103kW. U vsech aut s DSG jsem mel vzdy 2.0 TDI 103kW.

Upraveno od skodaforum20

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.