Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
před 4 minutami, Chlumec napsal:

 

Takze ta regenerace se spusti vzdy po urcitych kilometrech? Nebo se spousti jak se ji zachce? Poznam to kdyz bych jel druhym autem za mym Superbem?

Po kilometrech i jak se jí zachce. Záleží na tom jak se vozidlo provozuje. 

Pokud jsi reg. Nepoznal do teď nepoznáš jí ani kdyby za tebou jela třeba tramvaj. 

Řeší se to tu pořád dokola. Kdo chce regeneraci poznat a nějak rozumně hodnotit, nechť si stáhne apku VAG DPF  (stojí asi 150 kč). Je to přínos. Kdo si vyhodnocuje provoz filtru, pozná i např.  Problémy se vstřikovačem, egr....

Vloženo (editace)
před 49 minutami, Chlumec napsal:

No uplne cerny to neni ale lehce jo. Muzu prilozit foto. Jinak soused ma Audi A4 o 3 roky starsi, najeto 290tis s vyfuk cisty jak lilie. Nechapu

 

DPF ti funguje, lehký povlak popela auto mít může některá to mají některá ne...

 

Regenerace se spouští po 750km, popř. při více kratších jízdách může dojít k zanesení filtru dřív to vyhodnotí jednotka podle diferenčního tlaku a spustí regeneraci dřív. 200 km najezděných po městě s motorem co má vstřiky v horší kondici filtr spolehlivě zaplní. Nicméně pokud filtr nemá narušenou katalyzaci, tak se normálně vypálí i při stojícím autě, netřeba si s tím lámat hlavu, fakt se tu zbytečně stresujete, kdyby s filtrem něco bylo rozsvítí se kontrolka. Jestli se filtr zanáší rychle, ať už kvůli jeho zaplnění nespalitelným popílkem, nebo kvůli špatným vstřikům, je to stejně fuk a nemá to smysl řešit dokud se to neozve v jednotce, protože každý servis zmíněného systému stojí velké prachy a nemají smysl dokud to jezdí.

Jediné co má smysl a zmínil tu už přede mnou jiný člověk. Pokud se filtr naplní a chce výměnu, je rozumné nechat otestovat vstřikovače, aby se zbytečně nesvinil případně nový filtr.

 

Vadný vstřikovač který vám bude svinit filtr vám i zvedne průměrnou spotřebu. Většina lidí s naftou jezdí stále podobným stylem po podobných cestách a pokud jim začne auto víc papat tak si toho všimnou. Předpokládám že většina z vás je tu všímavá a všimla by si vyšší spotřeby. 

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo

A jak se poznaj vadný vstřiky? jo a ta spotreba se zvýší o kolik? Mě právě přijde že se mi ta spotřeba zvedla. Tankuju jen Vervu tak snad by měli být vstřiky ok.

Vloženo (editace)

Je fuk co tankuješ, po 150k+ jsou už vstřiky prostě vyběhané. Základní diagnostika se dělá přes VAG a měří se odchylka vstřiku. Nicméně jediná spolehlivá diagnostika je vymontovat a dát na stolici otestovat. Nicméně když ti VAG ukáže vysoké hodnoty odchylky, tak v zásadě uvidíš který vstřiky bude třeba nejspíš vyměnit...

 

Spotřebu ti zvedne i studené počasí co je poslední měsíc. Nicméně když jsem naposled měnil celou sadu vstřiku tak při dálniční rychlosti po stejné trase při 140 km/h klesla průměrná dlouhodobá ze 7l na 5.8l.

Editováno: , autor: 15degren
  • o 2 týdny později...
Vloženo

zdravím všechny. mám supa 2tdi 103 CR necelý měsíc najel jsem s nim cca1000km. mam najeto 216tis. Už se mi jednou stalo, že se mi rozsvítila kontrolka DPF, ujel jsem cca 20km a zhasla. Ted jsem normalne jezdil (popojizdeni po meste do práce 15km atd) a vše ok. Dnes jsem jel v kuse 150km jedna cesta a druha 150km po okreskách volnou nohou na spotřebu nic se nedelo. Prijel jsem domu, nechal auto před domem, po 6hodinach jsem chtěl uklidit auto ta ekologicka pico..ina se zacala vypalovat, studeny motor( zvysene otáčky, pustene ventilátory, kontrolaka nesvitila). Taky se vám to stava? Nechapu proc se to nevypalilo při te delší ceste. Nechapu proc ty blbci ve skodovce nedali do maxidotu možnost, abych autu řekl, že pojedu delší trasu,  že je možne vypalit filtr. místo toho abych v kuse ujel 200km  a on zacal vypalovat 1km před cilem. To je pak cela ekologie k ho..nu když najedu dalších 20km navíc zbytecně z vetsi spotřebou atd..

Vloženo (editace)

přišla mi ta mašinka  na diagnostiku:) no mám trochu problém s tim konektorem.... (řeším to tady přímo v sekci superb2, protože si nejsem jistý zda maj všechny škodárny ten konektor stejný.)

v autě mám tento konektor :
auto.thumb.JPG.fd8093540500f662aa8f383978ff9c90.JPG

 

přišlo toto : ELM327

konektor.thumb.JPG.1d73e0cfd4c8301c69b80650a3d7d63a.JPG

 

Jde to tam dost ztuha :/ až z toho nemám dobrý pocit :(

nějaké nápady co s tím ? má někdo  zkušenost ?

 

Editováno: , autor: Erik666
Vloženo (editace)

Takže narvat to tam násilím?

Nebo to zkusit nějak ořezat ? 

Napadlo mě uřezat všechno to ,, černé,, dokola,no nevím zda by to potom fungovalo,resp.pak by to drželo jen na těch konektorech.

 

EDIT: Už jsem to tam napasoval,musel jsem to ořezat a obrousit,ale nakonec to šlape ;)

Editováno: , autor: Erik666
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

borci, vím že už se to tu řešilo xkrát, ale rád připojím svou zkušenost,...jak se tedka ochladilo tak jsem začal jezdit víc po městě s mojim 2TDI CR 103kw DPF a když to vezmu kolem a kolem za poslední 2 týdny jsem až na dvě vyjímky jsem jezdil pouze po městě,..auto mám přes rok a nikdy se mi kontrolka DPF nerozsvítila až dneska ráno,...už včera jsem podle vyšších otáček při volnoběhu a toho odporného jedovatého smradu cítil že jede regenerace DPF, ale bohužel jsem neměl čas to projet a cukal pouze po městě pár km na x startů,..takže jsem regeneraci nuceně musel přerušoval a dneska to na mě vybaflo,...tudíž jsem práci hodil stranou, jel to projet a už při výjezdu z města cca po 5-10 minutách kde jsem jel na trojku 2-2,5tis otáček mi kontrolka zhasla, ale stejně jsem to jel radši ještě na půl hodiny projel po rychlostní silnici,....takže regenerace dokončena,.... a pak jsem to ještě řádně prohnal,..

myslíte že ta kontrolka bylo tou ignorací a přerušování regenerace,...nebo filtr už začíná dosluhovat?? aktuálně na tacháči 200100km,... vím že po dvoukilu se dají očekávat nějaké problémy ale už tak brzy :-(

Editováno: , autor: Rischwon
Vloženo

Kolem 200tkm maj problemy DPF,ale u PD motoru. Co mam zkusenosti,tak na CR se fitry az tak moc nemeni. Ja na nem mam 500tkm. Nekde jsem sem daval i hodnoty DPF na techto kilometrech. Spis to bylo nedokoncenou regeneraci. Treba sis toho nevsimnul,ale mohl si ji prerusit klidne 2x po sobe.

Vloženo

Těžko říct, jak na tom filtr je. Uvidíš spíš do budoucna (jestli se ti bude kontrolka filtru zobrazovat)

Jinak jedna ignorace aktivní regenerace filtr určitě ještě nezaplní a auto to zkusí regenerovat příště.
Problémem může být právě případ, kdy filtr se začíná plnit a na častých krátkých a studených trasách se nezregeneruje a aktivní regeneraci několikrát po sobě nedokončí.

Já doporučuji teď v chladném období  vzít 2-3x měsíčně auto na trasu, kde pojedeš s ohřátým motorem mimo město alespoň 20 - 30 min, pak se ti filtr (pokud je ještě v kondici) určitě stačí vypálit.

Vloženo

No problém byl takový že jsem ji vícekrát po krátkém startu ukončil, vždy se spustila jak se auto zahřálo a to už já zas motor vypínal skrz povinnosti.

Ale auto celkem projíždím každý týden mám 2-3 trasy nad 30 minut, akorád poslední týden tomu tak nebylo vůbec, co je asi ten problém a regenerace se rozjela zrovna ted.

No budu si na to dávat pozor a jak bude možnost nechám prozkoumat stav DPF přes diagnostiku, rok zpět mi říkal kámoš že je na 60% zaplnění, myslím že nějaká hodnota 0,12 jednotku neznám,... možná to byl jen stav 60% před další regenerací ,...nevím zjistím pak sem třeba doplním,...každopádně díky za diskuzi,.. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

No ze zkušenosti můžu říct, že pokud tak často přerušujete regeneraci že se vám rozsvítí kontrolka DPF, tak si kupte benzín, protože to vyloženě jezdíte couračky, které jsou hodné na citigo...

Vloženo

do kterého na couračky třebas sbalíš kočár a dvě děti :-))))). pokud se nepletu, tak když se regenarace spustí, tak se "dokončí" i po vypnutí motoru.....

Vloženo (editace)

Jasně po vypnití motoru je regenerace ukončená. Ovšem ne tak aby byla provedená do konce. 

 

Navíc zůstává spalinový trakt zozpálen na cca 600°C, moc se mu to líbí a saze se pěkně zapékají za nepřístupu vzduchu. 

 

Jen tak dál.... přerušovat regenerace a něco se na autu poděkuje. 

Editováno: , autor: Clerfayt
Vloženo

Me se zdá, že malinko přibývá olej, voda se neztrácí.( nejspíš to způsobuje častá  regenerace filtru).Měl jsem podezření na čidlo difence,ale to je ok.Jen pro jistotu, jsem koukal do výfuku, krásně čisty,, najeto 218tis zaplnění filtru 0,140l aktualní limit pro výmenu 0,175l, tak snad jeste neco najezdím.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...