Přejít na obsah

Servisni intervaly - plan


gepi

Doporučené příspěvky

No, on nenapísal že kam a akým spôsobom jazdí. Možno že jazdí ako roznášač pizze, alebo ako taxikár, tj. veľa krátkych jázd a zároveň veľké množstvo štartov kde sa 0W určite zíde. Samozrejme ak je to ráno 175 km jazda do práce a večer späť, tak potom bude dobrá aj tá 5W-40-ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k těm olejům,na mogul extreme 5w40 ten je v pohodě,na toto jsem jezdil s mým předchozím autem a v pohodě,dá se navíc sehnat za slušné ceny a kdyžtak ho mají na většině benzinkách,nebo ještě castrol magnatec 5w40.5w50 do HTP to už mi příjde na běžné ježdění zbytečné,na jihu Španělska,nebo itálie by ten 5w50 našel určitě větší uplatnění,stejně tak 10w40je zbytečný,leda že by motor koštoval olej je hustší i za studena a levnější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jelikož jsem jezdil taky na LPG ,tak jsem tam raději dal ten Extreme no.. a to bylo do dvoulitrového motoru Ford Mondeo koupeno už s tím LPG sekvenční s přimazáváním ventilů,užil jsem si s tím dost,tak jsem to raději prodal,proto tedy mé poznatky s LPG a ojetinami obecně nejsou dobré,u toho LPG se mi líbilo hlavně to tankovaní,protože jezdí za polovic co na benal,jinak parkování v podzemí nákupního centra,nemyslitelné...LPG je dobré pro někoho kdo opravdu hodně najede a nechce kupovat dražší diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Fuel Economy je olej triedy ACEA A1/B1/A5/B5, tj. ľahkobežný olej s inou HTHS viskozitou. V krátkosti iba toľko že tieto oleje sa môžu dávať iba do motorov ktoré sú na toto prispôsobené a je tu v návode priamo uvedené. Ich výhodou je že naozaj znižujú spotrebu, ale ak do motora nie sú vyslovené povolené, tak hrozí že sa motor môže poškodiť. Vzhľadom na to že parametre VW schválenia sú také, že tieto oleje do nich jednoducho nespadajú, žiaden s týchto ľahkobežných olejov nemá VW schválenie. Dávnejšie som hľadal aj ja, a samozrejme som nenašiel. :)

Inak tieto ľahkobežné oleje väčšinou používajú japonské a kórejské značky, prípadne Ford.

 

Tu sa môžeš dočítať niečo a HTHS viskozite: http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---HTHS-viskozita-a-lehkobezne-oleje

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to teda čumím  :kol-140:  HTP je teď velice spolehlivé, co jsem tak slyšel :kol-27:

a problémy s tím dosavaď žádné nemáš i třeba co se spotřeby oleje týče, si pasl že měniš po 15tis. olej, někdo mě strašil, že u HTP by se měl už tak po 10tis. záleží tedy na provozu, ale na HTP to naštěstí není žádná darda má malou olejovou náplň..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na provozu,jenomže u  HTP dochází k vysoké karbonizaci, po 7 tisících je olej uplně mimo normu ( ale to každý olej). A co kluci říkáte na proplach motoru jakými si aditivy před výměnou oleje a po výměně oleje. Prej pak dojde k posílení kompresních tlaků  ve válcích,pročistí se motor, sníží se emise a sníží spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak si menil olej pravidelne a včas, tak je to zbytočné, ale ak nepoznáš celú históriu motora (napr. si kupoval auto jazdené), tak by som to prepláchnutie motora spravil. Ťo isté by som spravil ak v mynulosti bola na aute zanedbaná údržba motora, resp. olej bol nadmierne namáhaný (napr. veľa krátkych jázd v meste a olej menení až po 15000 km)

Na tento účel existujú špeciálne preplachovacie oleje. Tiež môžeš použiť nejaký bežný lacný olej, ktorý necháš v motore iba na nejakých 1000-2000 km aby vyplavil špinu a potom už budeš ďalej používať normálny olej s normálnym intervalom (samozrejme s ohľadom na spôsob používania auta/štýl jazdy).

 

Čo sa týka spotreby, nepredpokladám že by sa nejak výrazne zmenila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to teda čumím  :kol-140:  HTP je teď velice spolehlivé, co jsem tak slyšel :kol-27:

a problémy s tím dosavaď žádné nemáš i třeba co se spotřeby oleje týče, si pasl že měniš po 15tis. olej, někdo mě strašil, že u HTP by se měl už tak po 10tis. záleží tedy na provozu, ale na HTP to naštěstí není žádná darda má malou olejovou náplň..

olej nežere, při výměně dám 3 litry, před další výměnou, když se nenacházím na půlce, tak 2 mm nad minimem 100%. Olej celou dobu měním po 15t km. Dokonce se mi stalo, že jsem s autem nejezdil (jezdila polovic) a pak jsme se vypravili do BG a v Maďarsku mi po zastavení začal svítit na displeji OIL, takže jsem zjistil že mám prošvihlý interval výměny, takže jsem v Srbsku koupil jejich 5W40 (v přpepočtu za 146 Kč, tedy jsem pak nazpět koupil hned 3 litry) a nalil tam alespoň 0,5l čerstvého, aby se to trochu zředilo a vyměnil olej až po návratu, kdy měl skoro 18t km. Mooooc jsem se autu tehdy omlouval, ale přežilo to a jezdí dál.

 

Jo a problémy žádné, když teda pominu klasiku kurvítko zvané EGR, ty už jsem odrovnal 4, pátý mám zapojený, ale zaslepený zároveň. Jo ještě dva zapal.moduly, třetí (na druhém válci, je stále origo). Jinak na motoru nic měněno, děláno nebylo. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak jazdíš hlavne v Prahe, tak ja osobne by som ten interval skrátil na 10 tisíc km a dával by som tam 0W-40 ak neriešiš cenu, alebo 5W-40 ak chceš trochu ušetriť. Zameral by som sa na VW 502.00 oleje.

Pre zníženie spotreby je potom možné použiť špeciálne esterové oleje s nano neviem čím. Také oleje teraz začal ponúkať Millers Oils, sú kvalitné a naozaj tam klesne spotreba, ale cena takého oleja je zase o niečo vyššia: http://www.millersoils.cz/378--nanodrive-low-friction-technology-produkty-s-nanocasticemi.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A jak zjistim jakej olej tam mám teď od výroby? Castrol, ale jaký? Myslím typ? Rád bych tam dal stejný...

Blíží se mi 15tis, to je první garanční prohlídka, co vše na té prohlídce zdarma udělají a co vše zaplatím? Bouchám mi něco na přední nápravě, když brzdím motorem po nerovnostech, vymění díly v záruce bez toho, aniž bych něco platil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v značkovem servisu škoda-předpokladam že do něj jdeš ti při prvni garančce udělaji co je třeba a zaplatiš to cele,nebud naivni a nemysli jsi že ti servis bude dělat něco zadarmo-neni to armada spasy.Olej tam davaji z vyroby takovy s kym maji momentalně podepsanou smlouvu většinou je to shell nebo castrol.Pokud maš auto v zaruce a něco ti tam boucha tak to zkus reklamovat,takhle to nejde odhadnout je to jak hadani z křištalove koule.Jinak značkovy servis taky leje olej zrovna jaky maji po ruce,samozřejmně podle specifikace jaka tam ma byt,ikdyž někdy ani to ne...

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To záleží,kolik si servis účtuje za olej - to bude největší pálka. A záruku - podívej se do servisní knížky. Tam to máš uvedeno (tedy pokud nenastala nějaká změna) hned někde na začátku. Standardní je záruka na dva roky. Škoda dává navíc za příplatek další dva roky,nebo 60 000 km,případně 120 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...