Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Tos to moc nevysvětlil. :kol-32:

 

tím jsem chtěl říct,že kdo jezdí hodně po dálnici a rychle a ještě hledí na spotřebu si pravděpodobně koupí např.TDI,prostě diesel,ten je na dálnici doma,když se s motorem o obsahu 1.2 či 1.4 začně jezdit jako např.z dvoulitrem,tak si pápne i víc jak ten dvoulitr a pocit z jízdy není takovej jako u většího obsahu,kde je větší výkonová rezerva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hm, wiki píše niečo iné, ale pravdepodobne to tam ešte nie je aktualizované: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.6_R4_74-75kW

1.6-ky sú v tomto zozname iba tie staré, ktoré u nás poznáme ako 1.6 MPI.

Prekvapuje ma hlavne to, že vlastne spravili nový motor zvlášť pre jeden trh, keď majú podobný motor hotový a stačilo by ho iba trochu, oprášiť.

Na druhej strane je pravdou, že Čína je aktuálne asi najväčším trhom pre ŠA a VAG, tak možno preto sa viac snažia.

Podle mě nebude zvlášť pro čínský trh, ale pro všechny významné mimoevropské trhy, tzn. jihomaerický či indický. Tam dosud hodně používají starší 1.6 16V  - tu, která se montovala do Fabie II, v Evropě se dosud prodává třeba v Ibize LPG. Takže tam může ta nová šestnáctistovka nahradit tu starší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

já osobně bych na tohle bral poslední HTP tj. CGP. s tím jsem neměl nejmenší problém a jezdil jsem s ním "za roh" pro kdeco a olej se na měrce ani nehl, dynamika do 80km/h lepší než u té 1.4, navíc nižší pojistka. pokud jsi výběr zúžil na 1.4 a TSI, tak bych bral 1.4 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,asi bych už dnes do HTP nešel,není to špatný motor,ale pokuď od toho někdo očekává třeba i jízdní zážitek,tak to ani omylem,ani ta 1.4 63kw není asi žádný zázrak,takže bych skusil i třeba jinou značku,nebo to TSI,které jede velice dobře a ročníky 2013 by už i mohly něco vydržet.Pokuď jde o auto vyloženě na dojezd pár km do práce,tak bych upřednostnil HTP,do 100vky i jede,poměrně levný provoz,záleží co kdo od toho očekává,to že TSI vadí couračky kvůli benzínu v oleji je pravda,to se tu psalo,ale nemyslím si,že krátké jízdy by byly pro TSI nějak likvidační,to především nemají rády naftové motory s DPF apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a kolik km tedy najedeš za rok? Celkem i mimo krátké jízdy do práce? Takové krátké pocuky obecně nebudou svědčit žádnému motoru. Za 5 km se ti TSI v chladnějším počasí neohřeje - v zimě si nezatopíš,v tomto přídě ber i výhřev sedaček. Jinak tomu hrozí snad jen průnik benzínu do oleje. Ale to se zdaleka neděje u každého motoru. K chování,chovej se k tomu jako ke každému jinému motoru,než se zahřeje - tzn. žádné vytáčení,pozvolná jízda.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém. Každý den jezdím 3+3km na autobus + nějaký pojížďky po městě a okolí, občas jedu 20+20km až do práce a trochu "delší" trasy do 30km spíše o víkendech. Cesty nad 100-200km párkrát do roka. Dálnice už nejezdím a roční nájezd je do 10000km. Rád bych se vešel do 150tis. a rozhoduji se mezi htp, 1.4 a 1.6. Zatím jsem nejel ani s jedním akorát s htp 40kW v FI, což mi přišlo jako utrpení, kdy i s 1.4 44kW se mi jezdilo výrazné lépe. V současnosti mám v autě 1.6 55kW jako se dával do felicie akorát v autě, které má 1100kg, na motoru se mi líbí, že jede od nízkých otáček. To určitě od 1.4/1.6 nemohu čekat ale ani od htp - mně nevyhovoval v FI ani ve městě. Spíše jsem ho do výběru zařadil z důvodu výrazně nižší ceny u ojetin v porovnání s 4-válci při podobné výbavě a sehnatelnosti FL verze ale tím jeho výhody končí. Spotřebu moc neřeším, když se vejdu v kombinaci do 7-8l/100 budu spokojen - teď jezdím za 8 a v zimě přes 9...

 

Další možnost je plácnout se přes kapsu a jít do funglovky ale to bylo za jen htp s nic moc výbavou, za tu cenu by šlo koupit i TSI ale kupovat ho z druhé ruky je docela hazard s vysokou pravděpodobností, že to klekne. Podobnou smůlu jsem měl i s touhle 1.6, kdy mě potkally skoro všechny problémy typické pro tento motor :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavel14:takže bych vzal předváděčku HTP 51kw ty jsou kolem těch 180tis+- a nebo vem funglovku 1.4 16v 63kw,líp pojede než HTP,ale až v otáčkách,je to prí spolehlivý motor,nevím nemám s ním zkušenosti,ale i HTP 51kw je spolehlivé,nějaký extra "odpich" a výkon nemužeš čekat ani od jednoho,to až TSI 63kw trochu pojede i z nízkých otáček,ale tam jedině nové,jinak raději ne.Potom je ještě možnost sehnat 1.6 16v,pojede líp než 1.4ka a z podobnou spotřebou,ale 1.6k je jako šafránu,jedná sespíše o auta z dovozu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...