Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

podotykam, ze prvni serie 1.4 mely taky svoje mouchy, problem s mazanim, zadirani motoru. stejne jako prvni tsi rozvody a regulace turba. takze soucasna posledni verze tsi je stejne spolehliva jako tvoje posledni 1.4. kdo mate nekoho znamyho v autorizaku, tak si nechte vyjet pocet prodanych kusu jednotlivych motorizaci a nasledne jejich poruchy mimo servisni akce :rolleyes:

....tak to by jsi asi pekne koukal :kol-27: .......proto bych ještě dnes nesel do TSi.......a o zadrene 1,4 16V jsem nikde neslysel...to jenom jedna pani povidala.....v servisu také nikdy nic takového neslyseli a ani neopravovali, což se však bohužel neda rict o TSi......je však pravda, ze se v tomto smeru hodne u TSi zlepšilo.....

ale nebraním 1.4ku jenom proto, že ji mám....jen me nekdy stve když tady ctu bludy, kteří jsou schopni nekteri  napsat.........a ani nemam chut nekomu neco vysvětlovat a nebo presvedcovat. Každý ma svůj rozum. Jen jsem napsal svůj pohled a zkušenost s motorizaci, kterou mam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane,z čeho usuzuješ,že tyto zcela nové motory ze stejné konstrukční řady EA 211,jako nové 1.2 a 1.4 TSi v OIII,nesplňují evropské emisní normy? To může být pravda.,ale také nemusí. Myslím,že kdyby tomu tak bylo.koncern by nedělal vývoj nových motorů a šoupnul by tam starší atmosférické 1.4 a 1.6 MPI.

No vormene,doufám,že ti 1.2 TSI již vydrží alespoň těch 250 000 km,co o nich mluví ing Hrdlička ze ŠA.

Ja som niekde tvrdil že motory EA211 nesplňujú emisné normy?

Reč bola o Číne a o tom že sa tam montujú motory 1.4 a 1.6 MPI, čo sú konštrukčne staré motory a práve preto tie emisné normy neplnia, alebo ak áno, tak iba s ťažkosťami, po X úpravách a priškrteniach Na prísny trh EÚ už nestačia, ale kvôli ich jednoduchej konštrukcii a tým pádom asi aj lacnejšej výrobe do Číny sú stále ok, lebo tam sa na emisie neriešia tak ako u nás.

Ak by neboli naše emisné normy tak prísne ako sú, tak aj my by sme mali dnes na výber slabšiu a silnejšiu 1.4-ku, prípadne 1.6-ku a 1.2 HTP, a VAG by vôbec nevymýšľal niečo ako dnešné 1.2 TSI.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, wiki píše niečo iné, ale pravdepodobne to tam ešte nie je aktualizované: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.6_R4_74-75kW

1.6-ky sú v tomto zozname iba tie staré, ktoré u nás poznáme ako 1.6 MPI.

Prekvapuje ma hlavne to, že vlastne spravili nový motor zvlášť pre jeden trh, keď majú podobný motor hotový a stačilo by ho iba trochu, oprášiť.

Na druhej strane je pravdou, že Čína je aktuálne asi najväčším trhom pre ŠA a VAG, tak možno preto sa viac snažia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal ve vedlejším tématu, není možné, že by nynější motory 1,4 63 kW montujcí se do FII byly více úsporné s delší převodovkou na 5° než motory, které se do FII dávaly před FL? 

 

Spotřebou i převodovkou nejvíce mi vyhovuje TSI, jenže se obávám, že pokud bych jezdil krátké trasy do práce tj. 1 jízda 10 km tak by se to motoru moc nelíbilo - problémy s prolínáním benzínu do motorového oleje, atd.

Na druhou stranu, pokud bych jel do zahraničí po dálniici párktát do roka, tak se bojím, že s 1,4 63 kW se do 6 ltrů/100 km nedostanu.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pandora: To je fakt,ale v tom Německu tě kde kdo předjíždí z 911 ještě ve 180km/h,u nás když jedeš předpisových 140km/h,tedy po dálnici,tak si považován za brzdu provozu.Jinak k těm motorům,pokuď ti jde především o spotřebu,tak TSI asi jednoznačně nejlepší volba,akorát bych koupil jedině nejnovější r.v.2013.Do ojetého TSI třeba 2 roky starého s větším nájezdem bych osobně určitě nešel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno, TSI naozaj má vysokú spotrebu pri vysokých rýchlostiach, ale ešte nie nad 120 km/h ako píšeš ty. Do 140 km/h je to ešte v pohode, žrať to začne nad 150 km/h.

 

Inak za vysokú spotrebu tu môže okrem iného aj hrozná aerodynamika Fabie a jeho pomerne vysoký súčiniteľ odporu vzduchu, Cx = 0,31 pre kombík a 0,32 pre krátku verziu. Pre porovnanie, Mercedes-Benz triedy E má Cx = 0,25, a to je o dosť väčšie auto. Napriek tomu ich spotreba je úplne normálna, aj keď pohotovostná hmotnosť je o dosť väčšia. Keby VAG, resp. ŠA zapracovali na tomto, tak len v ČR a SR by sa mohli ušetriť stovky ton paliva vďaka zníženiu spotreby Škodoviek.

My osobne môžeme spraviť iba toľko že obujeme tenké pneu, nahustíme ich na povolené/bezpečné maximum, odmontujeme strešný nosič a vyhádžeme z auta všetky zbytočné veci (skúste raz úplne všetko vyložiť z auta, zo všetkých kastlíkov, z kufra, spod sedadiel, a tak, budete sa, čudovať, že koľko kg zbytočných krámov vláčime sebou v aute).

Ak niekto chce ísť do extrémov, tak môže ešte jazdiť s prázdnou nádržou a tankovať každých 100 km. Nejaké decilitre sa takto naozaj dajú ušetriť aj pri nezmenenom štýle jazdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak u HTP je spotřeba při jízdě do 150km/h v průměru udržitelná do 7l/100, u 1.4 63kw nevím a u 1.2TSI 63kw,když se  moc nešlape a netočí,tak do těch 150km/h pojede určitě z nižší spotřebou než HTP,protože má i delší převodovku,HTP má taky dlouhou převodovku ve 160km/h cca 4100ot/min,tím pádem si myslím,že nejvíc si vezme 1.4 63kw,záleží jak se pojede...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taviči,myslíš,nebo víš? Jen spekuluješ. A pohádky o spotřebách okolo 7 litrů do 150 km/h vyprávěj někde jinde. To bys napřed musel přesně definovat co to je "spotřeba při jízdě do 150km/h v průměru..."

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 mi vycházela kolem 7.5 PP , rychlost kolem 140km za h dalnice Brno Havličkuv Brod.. jinak- tedka jezdím na LPG, v podstatě 80% dalnice s rychlostí kolem 130-140 a spotřeba je kolem 8l LPG..ve 2 lidech, a vahově dost, vozím plnohodnotnou rezervu, 15 L benzinu a nadrž plynu..a kombi.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... ja potvrzuju spotřebu 7 - 7,5 dle PP pri tacho 140 km/h - ta horní hranice je ověřena dlouhodobě na trase Ostrava - Praha s naloženým autem, klimou, zapnutou autoledničkou a dvěma dospělými + děcko v sedačce. Naopak nejnižší spotřebu jsem dosáhl Ostrava - Brno v autě sám a bez klímy 6,5l rychlost 120-130 tacho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jazda spolu cca 700 km z toho 220 km po cestách 1. triedy a zbytok 580 km po dialnici. Z toho prechod cez 2 horské prechody. Roomster 1,2 tsi 63kw naložený 4 osobami plus pol kufru a spotreba sa zastavila na 5,8 L. Priemerná rýchlosť bola 84 kmúh. Na dialnici tempomat na 115-120 km/h. Najazdené ma ale len 5 tis km. Ja som spokojný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...