Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Tak jsem se dnes svezl ve služební FII 1,4 TDI Combi (najeto 9800km)a bez přehánění je tohle auto motorově více jak na p..u, bo s takovým šrotem jsem ještě nejel !!! Dnešních 500km s tímto autem bylo utrpením. Randál nehorázný, akcelerace ucházející jen do 3 tis.ot. a průměrnou spotřenu 6 l/100km nehodlám komentovat a to jsem jel 50% cesty po dálnici. Opravdu jsem jezdil s čímkoliv, ale tohle byl opravdu vrchol!!! :aggressive:

Pokud jsi koupil 1,4 16V tak gratuluju,bo jsem jezdil s bráchovou F1 a tohle auto je opravdu motorově úplně někde jinde. Motor neslyšíš a spotřeba 6 litrů benzinu přímo ukázková.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes svezl ve služební FII 1,4 TDI Combi (najeto 9800km)a bez přehánění je tohle auto motorově více jak na p..u, bo s takovým šrotem jsem ještě nejel !!! Dnešních 500km s tímto autem bylo utrpením. Randál nehorázný, akcelerace ucházející jen do 3 tis.ot. a průměrnou spotřenu 6 l/100km nehodlám komentovat a to jsem jel 50% cesty po dálnici. Opravdu jsem jezdil s čímkoliv, ale tohle byl opravdu vrchol!!! :aggressive:

Pokud jsi koupil 1,4 16V tak gratuluju,bo jsem jezdil s bráchovou F1 a tohle auto je opravdu motorově úplně někde jinde. Motor neslyšíš a spotřeba 6 litrů benzinu přímo ukázková.

To co popisujes je veci nazoru!!! TDI oproti benzinu je o dost zivejsi, oproti tomu je to proste "jen" tri valec - takze chod nebude nikdy kultivovany, jaku u ctyr valce.. Co se tyce hluku, tak s tim ma opravdu skodovka nedostatky, oproti koncernovym sourozencum!!! lol

Navic co s tim ma co delat to 50proc. po dalnici? Spotreba se odviji od ridice a ne od auta :smich:

Mel jsem ted nahradni vozidlo Fabie II ambiente 1.4 16V je toneco jineho (lineho, kdyz tomu nedas pres tri tisice otacek, tak je to chciplotina a pak ta spotreba 6litru rozhodne neni!!!! Ja jsem jezdil za 7 a neco.. stejnym stylem jizdy s mojim TDIckem za necelych 6 - pri najeti cca 65tkm za rok je to uz o necem jinem..)

Editováno: , autor: Bobik_a
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak niekde bol test kde priamo porovnavali 1,4 TDI 59kW a 1,4 16V 63 kW co sa tyka zrychlenia a pruzneho zrychlenia a vsade ten benzin naklepal diesel. tiez som si myslel ze ta 1,4 TDI 59 KW ide lepsie ale po zisteni nejde nic moc, o zvuku radsej ani nehovorim to je doslova parodia na motor to radsej 5 HTP ako 1,4 TDI. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poviem svoj nazor>

v lete 2007 som dostal sluzobnu FII 1.4 TDI 59kw, nabehal som 50tis, spotreba priemer 6.5l, motor -super , od 2tis dobry zatah, v oktobri som menil flek takze auto som odovzdal a dilema ze co kupit.fabia II sa mi pacila, takze znacku a typ som mal, ale aky motor vybrat, lakala ma 1.9 tdi lenze bola draha, 1.4 tdi tiez draha, 3 valce benzin som nechcel, a akurat mal hilek v senici jednu peknu zltu 1.4ku 16V, Sport edition 388, tak som ju zobral.Ale motor, to je slabota!!!!! Ked porovnam s 1,4 tdi tak ten benzinak ide od 3500ot a to uz je hluk jak hovado. Kebyze mozem vratit cas naspet tak dosporim a berem 1.4 al 1.9 tdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes svezl ve služební FII 1,4 TDI Combi (najeto 9800km)a bez přehánění je tohle auto motorově více jak na p..u, bo s takovým šrotem jsem ještě nejel !!! Dnešních 500km s tímto autem bylo utrpením. Randál nehorázný, akcelerace ucházející jen do 3 tis.ot. a průměrnou spotřenu 6 l/100km nehodlám komentovat a to jsem jel 50% cesty po dálnici. Opravdu jsem jezdil s čímkoliv, ale tohle byl opravdu vrchol!!! :aggressive:

Pokud jsi koupil 1,4 16V tak gratuluju,bo jsem jezdil s bráchovou F1 a tohle auto je opravdu motorově úplně někde jinde. Motor neslyšíš a spotřeba 6 litrů benzinu přímo ukázková.

Ono ještě záleží kolik si měl kW? Já mám 59kW a o proti 51kW tam rozdíl je to mám vyzkušený.

Jinat motor ze začátku byl také hlučný, ale kolem těch 12000km se ztišil. Teť mám najeto 34000km z průměrnou spotřebou 5,6 l/km a nemůžu si stěžovat akcelerace slušná a můžu ti říct, že někteří machýrci v kšiltovkách mají semnou problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky jsem uvažoval co vzít jestli 1.4tdi nebo 1.4 16v a po týdenní jízdě s 1,4tdi jsem si vzal nakonec 1.4 16V protože mi vadil ten rachot toho motoru a to mnělo auti najeto cca 40 000km no prostě hnus sice 1,4 16V při vysokých otáčkách to samé ale aspoň to není jak starý traktor byla to hrůza a tenhle motor kromě akcelerace a spotřeby nemá :) nic co by mně osobně nadchlo proto jsem si koupil benzín já. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poviem svoj nazor>

v lete 2007 som dostal sluzobnu FII 1.4 TDI 59kw, nabehal som 50tis, spotreba priemer 6.5l, motor -super , od 2tis dobry zatah, v oktobri som menil flek takze auto som odovzdal a dilema ze co kupit.fabia II sa mi pacila, takze znacku a typ som mal, ale aky motor vybrat, lakala ma 1.9 tdi lenze bola draha, 1.4 tdi tiez draha, 3 valce benzin som nechcel, a akurat mal hilek v senici jednu peknu zltu 1.4ku 16V, Sport edition 388, tak som ju zobral.Ale motor, to je slabota!!!!! Ked porovnam s 1,4 tdi tak ten benzinak ide od 3500ot a to uz je hluk jak hovado. Kebyze mozem vratit cas naspet tak dosporim a berem 1.4 al 1.9 tdi.

po precteni poslednich prispevku v teto sekci, jsem si schvalne behem poslednich dvou dnu daval pozor od kdy se v mem Rumcajsi zacnou chytat saze.......nevim jak to mas zajete, ale co tobe se to zacne probirat od 3500 ot, tak ja nemam zadny problem od 2000 ot.....zkousel jsem jak na dvojku,trojku tak i ctyrku.....do dvou nic moc, ale od dvou to leti strme nahoru....

vim, ze kazdy si haji to svoje.....tu svoji volbu.....ja jsem vybiral dle penezenky a technickych udaju.....take jsem premyslel na 1.6ku ale odradila me ta spotreba.....dnes jsem v ramci moznosti /vim co mam za motor/ spokojen jak s vykonem motoru tak i se spotrebou.....tak jako je asi kazdy druhy spokojen se svou volbou pri vyberu auta.....co si budeme povidat, kdybychom nemuseli koukat na penize, tak mame jine auto......a tak jako tady resime a nekteri zastavaji nekdy az do krve svou volbu motorizace, tak bychom se tady "porvali" ktera znacka je lepsi.... :)lol

mel jsem v zivote hodne aut /21 z 11 znacek/ od Skody po Porsche a muzu za sebe rici jen to, ze me v podstate zadne auto nezklamalo,protoze jsem vedel co kupuji a co muzu ocekavat....a i ty nejdrazsi meli sve mouchy....proto nehledam ani ted v Rumcajsi jakkekoliv mouchy, ktere bych urcite nasel.....proto beru vse z nadhledem coz nekterym zde schazi.......

............chlopy jsou horsi veci a kdyz nejde o zivot tak jde o ;) ..........

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidim ze tu tocite okolo temy, ktora je aj v sekcii OII nekonecna. Cital som si posledne tri strany, ktore boli viacmenej onicom, preto tu skusim prihodit svoj postreh ohladom FII 1,4 16V

Ked som vyberal motorizaciu pre FII, dal som si tu namahu vyskusat okrem 1,2 vsetky motorizacie. Okrem ineho mam skusenosti s motormi z OII RS, z OII resp. SUPA II 1,8 .

Specialne pri vybere motora som sa zameral na 1,4 16V a 1,4 TDi, kedze auto je urcene hlavne na mestku prevadzku.

1,4 TDi:

- trojvalec !!!

- pri rozbehu treba vyraznejsie pridavat plyn

- zvyseny prenos vybracii (s tym suvisiaca presnost + lahkost radenia rychlosti)

- vysoka hlucnost

- dlhy cas ohrevu na prevadzkovu teplotu + vykurenie interieru

+ neuveritelne dobra spotreba aj v mestej premavke (4,5l)

+ vyhoda krutiaceho momentu tj. menej caste radenie

+ na moje pocudovanie nieje citit turbo effekt

co ma pri tomto motere zaujalo, vseobecne 4 valec diesel PD je znamy svojim nekulturnym chodom, ked som si sadol do tohto 3valca, tak ako prve ma napadlo, ak riesili vyvazenie chodu tohto motora..a uprimne, je to (hladam slusny vyraz) ... des

1,4 16V

- prekvapivo vysoka hlucnost pri 110km/h

- pri vyssich ot (nad 3500) zvysena spotreba

- pri predbiehani nutne radenie rychlosti

+ lahkost rozbehov z krizovatky

+ zohriate motora na prevadzkovu teplotu + vykurenie interieru

+ pri rozumnom jazdeni dosiahnutie relativne nizkej spotreby aj v mestej premavke (6,5), v mimomestej 6,2 ...

co ma pri tejto motorizacii sklamalo, tak hlucnost pri 110 km/h (pri tejto rychlosti mam pocit, akoby som siel v oIIRS TDi 180km/h).

Takze je na posudeni kazdeho z nas, co ocakava od auta, a hlavne na aky ucel ma sluzit.

Cize na samom zaciatku si polozit otazku, kolko km denne prejdem z domu do prace a spat. Ako casto pojdem s autom mimo mesta, kolko km najazdim po dialnici, kolko casu stravim v zapche. Som tak zdatny vodic, ze sa dokazem popasovat s tahsimi rozbehmi 3-valca??

Kedze my sme riesili do domacnosti druhe auto, ktore je urcene do mesta a HLAVNE do mesta, a to s tym ze nieje problem na nom urobit cca 100km okruh okolia tak zvitazila 1,4 16V (a to aj preto, nakolko prednostne na nom bude jazdit manzelka).

Ak by dane auto malo sluzit aj na caste - dlhe cesty jednoznacne by to bol diesel, kedze jeho spotreba je carovna aj v mestej aj v mimomestkej premavke.

takze add motaa, mozem Ta uistit, ze hluk diesla v interieri FII nieje tak ukrutne vysoky v porovnani s benzinom ... vseobecne FII je na moj vkus pri rychlosti 110km/h hlucna. Na strane druhej, diesel a 3valec vseobecne musi byt traktor ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

motor huci dost vyrazne, vzduch nieje na tom az tak zle (snad mi to niekto potvrdi :feve: ) .

na margo hlucnosti, v FII urobim casom to iste co v RS, tj dole tapacire z dveri, vytlmenie molitanom + odhlucnovacou sadou) , pretoze pri spominanej 110km/h som mal tendenciu davat hlasnejsie radio, ktore len huci a nepocut dobre ani hovorene slovo ani hudbu. A vzadu vozime dieta, ktore by som nerad umucit hlasnou hucajucou hudbou. Ale tento problem je vseobecne u automobiliek, ktore riesia sice "multimedialne pripojenia", ale neriesia to, ze pri beznej rychlosti musia cestujuci po sebe hulakat a pustat nahlas radio... :help:

dodam ale, ze velmi peknu zvukovu kulisu ma 1,6 ...ale to je do inej temy ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 16V

- pri vyssich ot (nad 3500) zvysena spotreba - tak snad jsi nečekal něco jiného

- pri predbiehani nutne radenie rychlosti - :doh kup si automat nebo variátor :palec2:

Jako nic ve zlém, ale tyto diskuze jsou vždy o ničem. Každý hájí to své, protože každému vyhovuje něco jiného.

Já jsem třeba konzervativní (celý život jen benzínové motory) a do nafty bych nešel ať už kvůli hluku, vyšší pořizovací ceně.

Je to vždy na zvážení všech pro a proti. To už tady, ale i na jiných diskusních fórech padlo nesčetněkrát. :)

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to tady tak čtu, tak bych se v tom TDI docela rád projel, abych potovnal tu hlučnost, protože je pravda, že v 1.4 16v

je ve vyšších ot. opravdu dost hlučno, tak jestli je ten diesel ještě o tolik hlučnější, tak to teda nevim. Ale pokud to

někomu nevadí, tak to zase s tou spotřebou vyhrál. I když loni jsem cestu do Chorvatska a zpátky jel se spotřebou 5,8 l a

to jsem rozhodně provoz nebrzdil. Nesmí se ale jezdit způsobem brzda - plyn. Mám 1.4 16V combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem ako je to riesene s tlmenim ( odhlucnenim ) vozidla ale mne prijde na FI 1,4 16V 55kW ze pri rychlosti 110km(h motor ide dost ticho, skor hluk je od pneu a obtekajuceho vzduchu, nie zeby nejaky neprijemny ale motor je v tomto tempe tichsi ako spominane neci ale asi najviac hucia pneu, pri rychlosti 120km/h este tiez motor klud da sa povedat ze do 130-140km/h to uz je na vkuse prave mne prijde ta hranica 140 ako zlom kedy uz otacky su cca 4000 a za touto hranicou uz motor zacina davat vediet o sebe. pri 180km/h uz huci na plne gule to je pravda ale vtedy ma uz 5000ot. kde v podstate vrcholy vykonom a dava zo seba maximum takze sa necudujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: No mal som FI s 16V 55kw, bol tichší. Ale nedá sa to ešte veľmi porovnávať pretože FII má zatiaľ nabehaných iba 3500km. Ten motor je ešte stále surový. Je to počuť aj na zvuku a badateľné to je hlavne na výkone. Oproti FI 55kW nevie udržať tiahly kopček v rozmedzí 3000 ot/min, čo 55kW vedela bravúrne.

Myslím že hodnotiť hluk a dynamiku motora by sa malo až po dobrom zabehnutí. Z vlastnej skúsenosti viem, že FI 16V sa stíšil až po 15 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Add Lancelot:

suhlasims tebou v tom, ze ak chcem predbiehat na benzine, niekedy musim podradit aj o dva stupne (podla motoru a hlavne jeho krutiaceho momentu). To iste robi aj dvojspojkovy automat trebars aj na Q5 so 155kW TFSI motorom ;).

Kedze naftak ma podstatne vyssi krutiaci moment, tak niekedy tento proces pri nafte je uplne zbytocny. Ak si v rozmedzi 2000 do 4000 ot, tak podradzovanie nema vobec ziadny vyznam, a napr na 1,4 benzine mas na 90-tke 4 a musis ju tocit, na 1,4 naftaku si ficis na 5 a nemusis riesit ziadne preradovanie, nakolko krutiaci moment resp sila motora si to utiahne...

Ono na dokonale vysvetlenie je dobre mat priebehy krutiacich momentov, rozsahy otacok a prevodove pomery .

Cely ten moj prispevok chcel byt o tom, ze clovek musi vediet, co od auta chce a hlavne na co ma byt urcene.... tvrdit ze 1,4 16V je lepsii ako 1,4 TDi resp. opacne je blud, obe motorizacie maju svoje vyhody/nevyhody (porovnam to ako 2,0 TDI 125kW / 2,0 TFSI 147kW)

add Thief1:

no mozno s tym hlucnejsim chodom bude problem aj u mna v tom, ze mam len 6 tis km, cize budem musiet este chvilku pockat, snad sa to casom vo vyssich ot. utisi. Na diesly som spozorval stisenie pri cca 20tis km (mozno som len zostarol/ohluchol :) )

Pred 7 rokmi sme mali firemne FI 1,4 a tiez som mal pocit, ze ten motor bol tichsi a lahsie siel do otacok. Je ale pravda, ze mali auta nabehane cca 60tis km

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...