Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Na SR je jiná cenová politika, ve slovenském konfigurátoru mě vyšla TSI 77 kW, ESP, hlavové airbagy, climatic, sunset, rezerva na 12 099 euro. Když bych od toho odečetl 6 % slevu, tak to vyjde v korunách na cca. 285 000,- což je slušné. Asi napíši pár slovenským prodejcům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednak počítej, že Slovač je cizina - tam už se ŠA musí chovat jinak, než "doma za humny". Prostě podpora exportu atd. A pak si připočítej poplatky za nákup €ček bance - to taky nebude malá částka... Protože za kačky už si na Slovači nekoupíš ani blbou žvejkačku. Natož autí... Jediná možnost, že máš svůj osobní dostatečně solventní účet v € ...  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

včera sem měl půjčenou Fabku FL TSI 63 a opravdu musím říct, že ten motor mě velmi, velmi překvapil !!! Auto mělo najeto 2500km a jezdil sem neustále mezi 2-3tis ot a zátah je opravdu znát. Podle mě by DSG stačila i do slabší verze když do FI byl automat v 1.4. Spotřeba 5.5 co sel jel byla velké překvapení. Jednoznačně nej motor do Fabky !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nas zas dedo uvazuje ze v Cechach kupi Octaviu primu, kedze u nas ale aj vsade Tourky skoncili a nove su cenovo inde ako u vas, aj ked ta Prima je s chudobnejsou vybavou. A komu to staci, usetri aj 5000,-€ u TDIcka

Editováno: , autor: Misiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prima je s 1.2TSI u nas za 334900Kc, na Slovensku v prepoctu cca 355000Kc, ale navic s radiem Blues, dalovym ovladanim centralniho zamykani, tonovanyma sklama, palubnim pocitacem, bocnima listama a delenym zadnim sedadlem. Palubni pocitac nejde dokoupit a po dorovnani vybavy je cena skoro na chlup stejna. Priplatek za 77kW TDI opet temer ten samej, akorat za combi si clovek zaplati zhruba o 7000Kc vic. Zadnych 5000€ se u Primy/Family nekona ani pri ignorovani rozdilnych vybav (pak je rozdil zhruba 30000Kc/1200€). Velke rozdily jsou i pres zavedeni Edition CZ ale u RS, Scoutu.

Na Slovensku je bida jeste mnohem vetsi nez u nas, vetsina variant je tam u Fabie levnejsi, hlavne prave TSI 77kW a Roomster.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ide aj o to, ze tu nam dealer ponukol iba smiesne 2% zlavu a v CR dali 8%. clovek si povie co to je par korun, ale dam zarobit tomu, kto mi da lepsiu cenu. Napr ja by som si isiel tiez teraz zobrat do CR Fabiu sportline aj ked je o nieco drahsia. Na Fabie tam davaju okolo 6% zlavu, u nas 2%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dam zarobit tomu, kto mi da lepsiu cenu.

Problém je v tom, že prodejce, který dá slevu 6% u Fabie už skoro nezarobí a spíš si jenom přidá čárku do plnění plánu/k získání bonusů. Pokud je na slovensku i přes tu bídu malá ochota jít pod oficiální ceny, tak pak asi fakt může bejt zajímavý jet přes hranice.

Já bych si naopak koupil OIIRS na Slovensku. Nepočítal jsem to při rozdílu slev, ale ceníkově je na slovensku Octavia RS 2.0TSI za cca 575kKc. Jde vidět, že jsme se sice dostali od původního tématu, ale dobrali jsme se k užitečným informacím!

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem včera možnost jet trasu Ostrava - Brno (dále okolí) a zpět s FII combi TSI (63kW) v autě 4 dospěli. Úpřímně se přiznám, mám z toho takové smíšené pocity. Možná to bylo tím, že jsem zřejmě od toho motoru očekával mnohem více. Nechci tady ten motor kritizovat, protože je jistě dobrý a nemám s ním velkou zkušenost, ale jak jsem psal, čekal jsem od toho trochu více. Před tím jsem v anketě hlasoval pro 63 kW verzi, po této zkušenosti bych bral minimálně 77 kW. Auto mělo najeto cca 5 tis. km. Překvapilo mě, že do cca 2 tis. to pěkně zrychlovalo, potom do cca 3,5 tis. to už bylo spíše takové mdlé a pak už se tomu moc nechtělo. Díval jsem se na křivku průběhu toč. momentu a výkonu a tomu by ten projev odpovídal. Nevím - připadalo mi jako by to nejlepší ten motor ze sebe vydal do těch cca 2 tis. a potom už to bylo takové nic. Spotřeba byla při cestě tam cca 7,8l, když jsem opustil dálnici spadla na cca 6,5l a s tímto výsledkem jsem dojel do cíle. Na cestě zpět jsem měl na firmě 7,3l. Jednou jsem musel přdejet (na okresce) a můj subjektivní pocit byl, že 1,4 16V, kterou používám převážně by ten manévr provedla dynamičtěji. Možná je potřeba se naučit s tím motorem jezdit a kdybych za volantem strávil více km, tak třeba to bude lepší, ale můj první subjektivní pocit bylo lehké zklámáni. Nechci tady být kamenován, je to pouze můj poznatek s pár stovek ujetých km. Kdybych se teď rozhodoval, určitě bych fabku vzal s tímto motorem, ale min. se 77 kW.

....musim jen souhlasit....pred mesicem jsem si vyzkousel Fabii 1.2 TSi 63 kW. Mel jsem ji pujcenou na cca dve hodky.

Vyzkousel jsem i dalnicni provoz. Pri vraceni prodejci Skoda jsem musel konstatovat, ze jsem byl docela zklaman. Po

vsech tech recech o super motoru jsem od nej ocekaval vic. Nabyl jsem dojmu, ze muj Rumcajs je na tom lepe.

Pristi rok bude vymena za novy, ale jiste vim, ze to bude 77kW. Je vsak pravda, ze musim na druhou stranu uznat, ze na 1.2ku to je i tech 63 kW super. Pred 10 lety se nam o takovem vykonu ani nezdalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavil jsem se s člověkem, který motorům zdá se dobře rozumí - dělá soukromý servis a specializuje se na motory a elektroniku. Z hovoru vyplynulo, že výrobci dnes silně upřednostňují tzv. "komfortizaci" charakteristiky motoru, což prý znamená, že ŘJ motoru se snaží "předvídat" chování řidiče a všemožně mu usnadnit řízení a další úkony. Bohužel, nikdo z vývoje asi nebere do úvahy, že existují také jiní řidiči než začátečníci a blondýny, takže takové "komfortní" nastavení například znamená, že motor i po prudším "odstavení" pedálu plynu velmi pomalu ubírá otáčky a opačně při prudším přidání zdržuje otevření klapky, údajně aby při přeřazení nedošlo k cuknutí auta. Osoby znalé řazení "na 2 šlápnutí" neboli schopné řadit velmi rychle a i s nesynchronizovanou převodovkou nejsou brány v úvahu, preferováno je pozvolné "šaltrování přes synchrony". Výsledkem je, že takto nakonfigurovaný motor se chová "lenivě", viditelně mu chybí dynamika, i když výkonem disponuje (papírově) úctyhodným. Zjevně ho ale odmítá projevit podle přání osoby za volantem a poslouchá víc zelený mozek bruselského eurohujera, než aby ho dával k dispozici k řešení dopravních problémů. Tento dojem je ještě umocněn "ekologickým" nastavením, na které dnes výrobci musejí dbát víc, než na cokoliv jiného - jsou tlačeni mezinárodním eurohujerským diktátem o množství vypouštěných emisí na 1km ujeté vzdálenosti. Ve výsledku pak uživatel dostane sice vůz, který se údajně "umí učit" z chování řidiče, ve skutečnosti je ale spíš řidič nucen stále více akceptovat diktát elektroniky na úkor svého vlastního úsudku a přání o režimu jízdy... Úplně tak vymírá skupina řidičů, kteří UMĚJÍ řídit auto, protože instalovaná elektronika osobu za volantem stále více odsuzuje do role pouhého pasažéra, neschopného krom volby cíle cesty žádného dalšího rozhodovacího konání...

.....musim jen souhlasit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu jízda ve městě s TSI (63kW) byla super - spoustu výkonu v nízkých otáčkách a když se člověk držel "rádce" řazení, tak i spotřeba se držela na příjemné úrovni. Ovšem po zkušenostech na dálnici to vidím bledě s jízdou např. v kopcovitém terénu a s naloženým vozem, zvlášť v mém případě, protože většinou vozím nějaké vzorky (cca 100 kg) a obsazenost minimálně dva dospěli, nekdy i více. V tomto případě citím, že bych zřejmě sváděl boj s tímto motorem. Pravdou je, jak tady někdo psal, že je lépe si vyzkoušet, co ten motor umí a jak se chová, aby pak člověk (např. jako já) nebyl překvapen, že to prostě ve vyšších ot. nejede. Prostě 63 kW verze je vhodná ideálně jako městský/příměstský vůz. Neříkám, že mimo město se s tím nedá jezdit, ale už to není ono. Upřímně rád jsem se vrátil za volant 1,4 a se spotřebou to taky nění nějak zvlášť rozdílné. Protože TSI těží z vysokého krouťáku v nízkých ot., otázkou jak toho využít v kopcovitém terénu s nutností řazení a jak by v tomto případě vypadala spotřeba. Možná nebudu daleko od pravdy, že v takovém režimu by si TSI možna slušně připilo s nádrže. Praktická zkušenost vydá za vše. Pokud bych teď se měl rozhodovat, vyzkoušel bych verzi 77 kW. Ovšem jsem rád za svou 1,4 (taky má chyby a není to trhač asfaltu), ale v porovnání se stejně vykonou TSI dává větší jistotu ve výkonovém projevu. Přiznávám, že to taky může být problém v řidiči, který holt neumí zacházet s novou nastupující generací motorů, neb je ze staré školy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte

Uvažujem nad kúpou auta. Keďže sme mladá rodina a čakáme dieťa, sme viacmenej finančne donútený kúpiť ojazdené. Pobehal som fóra a rozprával sa s ľuďmi a najviac sa mi pozdáva Fábia combi (oktávka je už pre mňa veľká krava). Neviem sa však rozhodnúť pre motor. Mám skúsenosti s 1,4 benzín. Rodičovská fabia sedan má už cez 120 000 a až na nejaké veci (napr. blbla a stále blbne lambda lampa) jazdí celkom slušne. V práci máme Fabku combi s rovnakým motorom s ktorou som prekonal už 160 000 km a stále funguje celkom dobre. S dieslom skúsenosti nemám a tak sa chcem opýtať aký motor by som mal hľadať. Niekto mi radí benzín lebo je menej komplikovaný a menej vynaložím na servis, iný zase radí diesel lebo má vraj väčšiu životnosť a menšiu poruchovosť. Takže je jasné že si mnohý protirečia. Mám zväčša pokojný štýl jazdy (prežijem cestu cez donovaly aj za autobusom:) a snažím sa dodržiavať max. rýchlosť (mesto 50-60km/h, mimo 90-100km/h a dialnica 130 km/h). Jazdiť budem hlavne dlhšie vzdialenosti (najčastejšie od 60 do 250 km) po dialniciach (napr. Ružomberok-Prešov) a okreskách.

Aký motor by ste si vybrali vy v mojom prípade a prečo (pamätajte pri tom že nepôjde o nové auto)? Ďakujem za každú rozumnú radu.

Editováno: , autor: AndrejG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsme řešili přesně tento problém jaký vůz koupit, zejména s jakým motorem. Nakonec jsme vybrali FII 1,4 benzin a hlavně combi a jsme opravdu moc spokojeni. Máme jednoho 8 měsičního synka a když někam jedem, tak sebou bereme věcí, jako bychom se stěhovali:) Benzín jsem zvolil přesně proto, že je dle mě jednodušší na údržbu. Sice spotřeba je o cca 1-2l vyšší než v případě dieselu, ale zase na druhé straně je servis u dieselu náročnější. Navíc ja mám roční nájezd cca 20 tis., takže i z toho důvodu. Jezdím přesně tvým stylem - ono s malým prckem za zády by to byl hazard jezdit stylem brzda-plyn. Ta 1,4 je takový dobrý kompromis a ideální pro rodinný automobil (alespoň z mého hlediska). Když jezdím po okreskách a dodržuju rychlostní limity, tak mám průměrnou spotřebu 5,5-6,0 l/100 km, když jedu úsporně, ale nejsem stále brzda provozu není problém se dostat k 5 l/100 km, ve městě jezdím, převážně předvídavým stylem, takže vetšinou se spotřebou 6,5-7,0 l a dálnice - pokud jedu optimálních 130 km/h, tak se mi spotřeba pohybuje okolo 7-8l/100km (vždy záleží na aktuálních podminkách). To je spotřeba, kterou mám, když jezdíme všichní, takže dva dospělí, prcek a cca 20-30kg v kufru. Když jedu sám, tak se spotřeba pohybuje převážně v dolních mezích a možná i míň. S autem jsme moc spokojeni zejména s kufrem, co vše do něj naložíme, to se člověk vždycky někdy až diví :palec2: Zatím s autem nemáme žádné problémy (klepy, klep na dřevo :) )Stojí celoročně venku a úplně v pohodě. V prácí používám jako služební FI 1,4 16V (59kW), mám v současnosti najeto cca 90 tis. km a krom oleje a základní údržby jsem nic nemusel navíc řešit a to se s ní pohybuju i mimo zpevněný terén. Nevýhodou FI je kufr, potřeboval jsem převézt to co běžně naložím do své FII a byl to opravdu problém, ale jinak pohoda. V létě jsme cestovali na víkend pryč, zrovna panovali velká vedra - v autě klid a pohoda, klíma běžela na cca 22 st. a spotřeba byla na stějné úrovni, jakoby klíma byla vypnutá. Když člověk potřebuje předjet, prostě dopřeje motoru vyšší ot. a auto svižně reaguje. Asi bych ti moc nedoporučoval 1,2 HTP - není to špatný motor, ale na té dálnici, nebo při větším zatížení vozu bude znát, že motoru schází výkon a se spotřebou na tom budeš podobně. Pokud by jsi sehnal slušně zajetý diesel (myslím tím 1,9 a ne 1,4), tak bych nad ní možná zauvažoval. Na výhody a nevýhody už tady běží vlákno, tak se na něj mrkni. Já bych v současnosti auto neměnil a opravdu splňuje to co jsem od něj očekával. Hodně taky jezdíme v autě v obsazení 4 dospělí a prcek v sedačce, tady opravdu na zadních sedadlech se lehce projeví, že auto by mohlo být širší, ale na druhé straně, my jsme docela útlí, takže pro nás zase takový problém to není. Takže mé doporučení zní FII, URČITĚ COMBI a 1,4 16V (63kW). :palec2: Ovšem rozhodnout se musíš sám a to je někdy strašně zapeklité, sám to znám, páč na všem člověk najde negativa i pozitiva :p Kdyby jsi něco potřeboval ještě vědět s provozu, klidně se ptej. Vím, že vybrat rodinný kombík, je docela problém :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

až tak bych tu 1.2 HTP nezatracoval. Samozřejmě ji chce sehnat dobře zajetou (ideálně od prvního majitele co toho moc nenajezdil - teda řádově pár desítek tisíc) a pak s ní není problém. Pravdou je, že se člověk nesmí bát ji trochu vytočit, pak se dokáže hýbat dost svižně. sice si v ten okamžik sosne něco víc, ale při tom popisu způsobu jízdy to zpětně bezpečně vynahradí. A není s ní problém ani na dálnice jezdit do 7 litrů - ověřeno nespočetně krát .. i cestu do Itálie a zpět jsme s plným autem zvládli za 7l - a to jsem po dálnice jel stále 130-140 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 1.2 HTP se taky klidně přimluvím. Mám Roomstra 1.2 HTP, jsme dvě děti + dva dospělí, i dovolenou jsme zvládli, i když "jen" na druhém konci republiky. V práci jezdím O1 1.9 TDI (74 kW), takže vím, co to je jezdit výkonnějším autem, ale když jedu s rodinou na výlet, tak prostě většinou není kam spěchat a tak nějak ani moc nedivočím. A předjíždět se taky dá. A to jsem to testoval na nějakých 180 km, kdy jednu tuhle trasu jsem jel sám s klímou a druhou trasu plně naložené auto, tzn. dva dospělí, tři děti (5, 8 a 8 let) a plný kufr (skoro až po strop) a s klímou.

Rozdíl sice byl znát - i když na spotřebě paradoxně zas tak moc ne - , ale nic, co by se nedalo "rozjet".

S O1 se samozřejmě jede líp z hlediska jízdního výkonu, prostě šlápneš a jedeš, tím pádem je to vlastně i bezpečnější, ale když vidím, co se platí v servisu za standardní servisní prohlídku (třeba při 90 tis.), kde se nemění nic navíc, jen to základní, tak si troufnu tvrdit, že v soukromém vlastnictví bych ten motor neuživil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně, 1.2 si spotřebu +- drží stejnou "nezávisle" na zátěži .. nejvíc je zatížení vidět na jeho "vůli" se rozjíždět, ale i to se dá naučit a s vozem nejsou sebemenší problémy .. teď začínám jezdit s roomstříkem opět 1.2 a zatím jenom radost .. dokonce je i živější ač je těžší .. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím důvod,proč nebrat HTP,je to takovej univerzální motor,do města i na dálnici a nemusíš,když kupuješ ojetinu se otravovat s vodní pumpou a s dvouma rozvodákama.Když ti odejde předehřev,tak ti to zamrzne.Prostě 1,4 je stavěná pro vtápěný garáže. :palec2:Při tom nájezdu,bych,ale asi koupil diesel-1,4tdi.

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Umrane, Tobě zase došly prášky na hlavu, nebo jsi byl línej si pro ně dojít do lékárny, viď? Protože tvrdit tady, že 1,2HTP je "univerzální motor do města i na dálnici" (přitom ten agregát byl navrhován jako vysloveně městský a na dálnici chlastá jako ruskej turista) nebo že motor 1,4 je akorát tak do vytápěný garáže - to už signalizuje dost vážný duševní problémy... lollollol Přestaň hanět silnější kubatury a vynášet haťapku do nebes, my víme, že ji miluješ - ale pro mladou rodinu bude opravdu lepší motor 1,4 - už jen pro svůj přebytek výkonu, který má k dispozici pro situace, kdy je potřeba "kopnout do vrtule". HTPčko bych s klidem v srdci doporučil jen mladému řidiči na vyježdění nebo někomu, kdo bude jezdit jen couračky "kolem komína" a povětšinou sám, nanejvýš ve dvou.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrjanik - říkám to právě proto, že jsem s HTPčkem jezdil a jak po obyčejné silnici, tak po dálnici - a bohužel jsem s ním musel jezdit ponejvíc s plným naložením. Já ten motor nezatracuju, ale ani nevynáším do nebes - po městě a s obsazením do 2 osob je srovnatelnej s tou 1,4, protože líp bere "odspodu" a když se mu prohrábnou rošty, na křižovatce umí vystřelit jak z praku - ale to je asi tak všecko, protože jak se dostane nad 3500 otáček, začne ztrácet dech a obzvlášť s naložením >50% užitečné hmotnosti se s ním auto mění v cihlu. Počítej, že mladá rodinka pojede se stejným autem na nákup do TESCA i na dovolenou, takže bude potřebovat mít rezervu výkonu i pro ten výlet - tam, kde 1,4 pojede na půl plynu, jede se stejným nákladem HTP minimálně na 3/4 a když to HTP prošlápne nadoraz, "jednačtyřka" jí na 3/4 plynu s úsměvem zamává vlečným lanem... A pokud jde o prvotní dotaz, tam je poptávka hlavně po "delších" trasách, sice 60km nepovažuju za dlouhou trasu, ale na pořádné ohřátí motoru to stačí. Ale jestli se pojede po dálnici, jak píše AndrejG, bude HTPčko nuceno jet pořád na doraz - a to bohužel znamená, že bude chlastat, kdežto "jednačtyřka" pojede v relativně rychlém, ale přitom úsporném režimu v naprostém klidu.

Umr - trefená hus gágá nejhlasitěji, což? Zobni si Lexaurin na uklidnění, dej si paprče na stoličku a zhluboka dejchej - už jsem tady někde říkal, že jsem komunista nikdy nebyl, tak zklidni hormon. Když nemůžeš plkat a žbleptat o zasířeným palivu, budeš si vymejšlet urážky o komunistický minulosti, což? Uvědom si - MNE může urazit jedině inteligent... Já jsem nikdy neřekl, že se s HTPčkem nedá jet po dálnici 130km/h za 7,5l/100 - dá, ale jen s řidičem a to ten řidič nesmí vážit víc jak 70 kilo. S plným nákladem se na takovou spotřebu dostaneš, leda kdybys na půlku cesty to auto opatřil stěžněm a plachtama...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to, že HTP pojede na dálnici na doraz a ještě bude chlastat nesouhlasím, ale snažit se to vyvrátit nebudu .. každý má výsostné právo na názor a já to respektuji .. samozřejmě 1.4 má rezervu kterou HTP ne, ale úspornější určitě není .. je třeba zvážit, jak moc bude třeba plného výkonu na úkor spotřeby ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...