Přejít na obsah

Haldex 5.generace


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
  • o 4 týdny později...

Nikdy jsem neměl 4x4 ani DSG (i když v USA automat ale oni spíš ten variátor...). Takže čtyřkolka a DSG bez pádel, tedy vlastně vše na rozhodnutí "čezu"...no jel jsem jen z chaty na blátě (dost kopec, předokolka na bahně má tedy fakt co dělat, už jsem to jel i na třikrát-a s eresou se tam jet nedalo, ta "nikdy na chatě nebyla":-). Vyjelo to tak jaksi mimochodem, nic jsem s tím nedělal, byl jsem z toho dost vyklepaný a prostě to jen tak vyjelo...pak byl sníh na velkém parkovišti (dvou parkovištích) tak jsem si to prostě musel zkusit...ale bál jsem se...tak do cca 60-tky do zatočilo a drželo i na tom sněhu, pak v 80-ti mi to "překvapivě" při pokusu o práci s ručkou několikrát zdechlo a na nevím po kolikáté jsem to přes tu ručku natočil do výjezdu a pak....pak to prostě rovně odjelo....jsem z toho doteď spíše zmaten než v pohodě, ale dost jsem se na to auto nadřel, tak jí to nechci rozbít kvůli nějakého mého experimentování...podle návodu jsem taky zkoušel jaký to má "odpich" na asfaltu (suchém) a to se mi teda líbilo-nikdy bych neřekl, že to má takový vliv na zrychlení. Ale jak píšu, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti, takže mne překvapuje skoro vše

 

mně se teda kdysi zdálo až neuvěřitelné tohle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Moc hezky se čtou všechny ty odborný články a propagační videa jsou hezký. Moje zkušenost je ale trochu jiná. Mám OIII Scout TDI 135Kw a pravidelně se mi stává, že při zatížení zavazadly a obsazení zadních sedadel tzn. nadlehčení přední nápravy auto normálně podhrábne. Dokonce v plném zatížení a s kolama na tažném zařízení na suché silnici zapískají přední gumy. Ano, na sněhu je trakce skvělá,vyjede to hodně, ale o nějaké "předvídavosti" a přesunutí většiny točivého momentu na zadek v extrémních situacích nemůže být řeč. Auto mám rok a půl, bylo nové a choval se tak vždycky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 10 měsíců později...

Tak ako si užívate zimičku. U nás napadlo asi 35cm snehu, tak si užívam a testujem.

Moje postrehy:

1)Skúšal som to na snehu na parkovisku.

Vletel som do toho "plný plyn" a plný volant. A správa sa to skoro ako čistá zadokolka. Vpodstate sa to točí skoro na mieste. Keď vypneš asistenta tak osa otáčania ide viacmenej stredom auta. Ale i so zapnutým to ide podobne, len menej agresívne.

Dobrá zábava.

2)Ošidné to ale je na normálnej ceste pri normálnej jazde. Pri pridaní plynu má tendenciu predbiehať zadok. Dokonca i v priamom smere. Akurát keď máš zapnutého asistenta, tak to predbieha len jemne a keď koriguješ volantom, tak to začne hrkať a zrovná sa podľa volantu. Lenže asistent ti ani nedovolí dať moc veľký plyn.

Mám pocit, že ťa to viacmenej dostáva do šmyku. Pri veľkom plyne (nielen plnom).  S asistentom na SPORT alebo vypnutým je to ala Ken Block. Proste sa to točí. Ale vcelku dobrý pocit keď to čakáš.

3)Mám cez Caristu vypnuté haldex čerpadlo počas kľudnej jazdy "reduced noise". Mal som rozbitý fón, takže som to nemal ako vrátiť. Takže ešte skúsim prepnúť do režimu NORMAL alebo INCREASED TRACTION (MORE POWER TO REAR WHEELS) . Uvidíme či bude rozdiel.

4)neviete či nieje zadok sprevodovaný mierne do rýchla? To by vysvetľovalo to predbiehanie....

5) Občas sa mi podarilo pretočiť zadok i na normálnej ceste. Chcel som sa rýchlo strčiť na hlavnú cestu a pri výjazde na cestu ma začal predbiehať zadok. Viacmenej suchá až mierne mokrá cesta.

6)Všetky 4kolky sú tak trochu zrada. A tu (haldex)sa napríklad chovanie auta zmení i pri drsnej jazde za sucha. Resp zmení skokovo po prekročení nejakej medze. Zďaleka to nieje tak čitateľné (ako 2x2 RS1).

Haldex je dobrý pri rozbehu a tak. Ale zatáčky sú slabšie. Ale som prekvapený že to neustráži asistent. Samozrejme že poserovia  čo idú 40 a šolíchajú to- tí to ani nepoznajú. Rozbehnú sa lepšie na rovine i do kopca, ale zlepšenie jazdných vlastností to vlastne nepotrebujú.

Ale keď sa k tomu chováš ako k zadokolke,(a očakávaš to), tak ťa to nezaskočí. Na rovine proste uberieš. V zatáčke podľa podmienok (keď nieje glatajs tak sa to dá hrnúť aj bokom - skoro by sa to dalo nazvať driftovaním)

Ďalšia záludnosť asi všetkých 4koliek je v tom že na snehu a tak sa to sice lepšie rozbieha, ale brzdí to rovnako naprd ako 2kolka. Takže človek má falošný pocit lepších podmienok. A čo neubrzdíš, to 4x4 neukecá...

Pridané: tak po prepnutí na INCREASED TRANCTION je mierne zlepšenie. Ale môže to byť subjektívne, pretože tie potvory po 2 dňoch ten ujazdený sneh posypali. Žiaden extra rozdiel, ale cítim sa trochu istejšie...

 

Keď vám zima zaklepe na dvere Ťok Ťok Ťok...

PS:takto teraz parkujem..

IMG_20190103_185957.jpg

Editováno: , autor: kluvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Moc rád bych získal nějaké informace od vás znalejších a zkušenějších. Mám Octavii III Combi 1.6TDI 4x4 (2014) a jsem trochu rozladěný z fungování čtyřkolky. Jak je zde popsáno, auto je osazeno Haldexem 5. generace, který reaguje v milisekundách a se kterou prý Octavia III nezná co je to ztráta adheze. Mám bohužel opačný pocit. Při rozjezdu na sněhu se začnou přední kola protáčet, ESP to má snahu krotit a zadní kola se velmi neochotně přidávají. Vypnutím ESP se to nijak nezlepší, jen předky více hrabou. Je to cítit i při jízdě na sněhu do kopce při sešlápnutí plynu na 3. převod. Ne že by spojka nespínala, ale jakoby nedokázala přenést požadovaný výkon. 

Měl jsem předtím Octavii II s Haldexem 2. generace a tam to fungovalo perfektně, všechny 4 kola téměř naráz...

 

Pomohla by třeba výměna oleje ? Olej se měnil po 3 letech dle výrobce v cca 62.tis. km, od té doby uplynuly 2 roky a cca 30tis km. Něco je tam špatně a dost mě to trápí. Žádnou chybu to nehlásí.

 

Díky moc všem za jakoukoliv radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, začalo mi to psát chybu: 16671 All wheel -drive system. cylinder 9 contribution/ balance fault. Zkousel jsem smazat, ale po pár km se objevila zas. nevíte co bude potřeba udělat? jestli jen pumpa nebo je to něco jinýho. Děkuju za jakoukoli radu   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Podľa popisu Haldexu by mal zaberať hneď. Avšak spozoroval som, že napríklad keď prší a trochu viac pridám pri rozbiehaní napr. do kopca alebo vychádzam z križovatky, tak miesto toho aby som cítil zaberanie zadnej nápravy tak mi preklzujú predné kolesá bliká ESP a auto sa snaží výkon utlmiť presne ako mi to robilo na predošlej octavke čo bola predokolka. Tak som dal auto na diagnostiku a tam vypísalo:
1 nalezena chyba:

16668 - Čerpadlo spojky Haldex
C1112 07 [008] - Mechanicka chyba
Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 1
Frekvence závad: 47
Počítadlo resetů: 100
Kilometry: 139575 km
Datum: 2020.12.15
Čas: 17:21:20

Logicky usudzujem z popisu, že bude zrejme zlé čerpadlo a preto nezopína zadok?

Editováno: , autor: danno1771
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tieto vsetky problemy robi sitko v haldexe V.generacie.

Babraci vymenia olej a to je vsetko ,ale treba dat dolu cerpadlo a vycistit sitko s brzdovým cistcom !!!

A je to. Treba robit kazdych 60.000 km minimalne.

Hold tento haldex nema vymenitelny filter, soudruzi zasa udelali chybu !!!

 

S pozdravom priatelia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

 V mojom prípade bohužiaľ aj po výmene nového čerpadla a oleja (samozrejme všetko originál žiadna náhrada) to neplatí. Po výmene sa zdalo, že to funguje. Avšak haldex si zaberal ako sa mu chcelo a pekne to vidieť teraz keď napadol sneh. Keď sa išlo po rovine tak diagnostika ukazovala, že sa mení zopnutie haldexu. Prišiel som s tým na kopec a tam pri spomalenom zábere a rozjazde trochu zabral zadok ale potom sa vypol. Pri cuvaní nezabral vôbec a iba sa predok prešmykoval. Na druhý deň som ho zobral opäť a tam už nezabral ale že vôbec ani len náznak. A zrazu sa mi palubovka rozsvietila ako vianočný stromček vypol motor. Po naštartovaní na Infotainment mrte chýb od posilovača, bŕzd, cez ABS po neviem čo ale na prekvapenie haldex začal fungovať. Po vypnutí motora a naštartovaní však haldex opäť mrtvý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...