Květen 1, 20169 r Spotřeba na volnoběh s xenony 0,8l/hod, s LED DLR 0,7l/hod. Na dálnici ve 130km/hod je rozdíl okamžitých spotřeb cca 0,3l/100km, což je docela dost, to bych nečekal. Samozřejmě je tu otázka bezpečnosti. V hustém provozu nebo při zatažené obloze na dálnici pojedu raději vždy se světly.
Květen 11, 20169 r Tak se musím pochlubit se svou spotřebou. A asi to je i můj rekord na delší vzdálenost. Trasa Proboštov>přes Litvínov>Globus Chomutov>Litvínov. Jel jsem na letních pneu R16, bez klimatizace (pouze otevřené okýnko), prázdné auto, rychlost dle předpisů. Je pravda že za Litvínovem byla omezená rychlost na 80km/h cca 8km, ale i tak mě spotřeba překvapila. Jo a do benzínu přidávám již rok a půl VIF superaditiv. Přikládám foto i s převýšením. Upraveno Květen 11, 20169 r od milichky
Květen 19, 20169 r Myslite, ze ma nejaky vliv vymena oleje? Napr. kdyz jezdim rok na olej, tak spotreba se zvysuje a kdyz vymenim olej, tak se spotreba zas snizi. Ma to nejaky vliv?
Květen 20, 20169 r Jistě, v laboratoři lze změřit ledacos. Třeba snížení spotřeby o 0,02 litru. V reálu to běžný uživatel nijak nepozná.
Květen 21, 20169 r Citacia z (aj tebou) dokola omielanou mazivarskou poradnou "U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících."
Květen 21, 20169 r Skor tvoj zbutocny prispevok spochybnujuci fyziku a skusenosti kandidata vied priamo z odboru
Květen 21, 20169 r I při teoreticky stejném řízení má na spotřebu vliv mrtě faktorů, od počasí po vyžranost šoféra. Výměna oleje za kvalitativně jiný (viskozitně) bude mít trochu vliv, jak velký ti tu nikdo neřekne, empiricky spíš nevelký. Výměna za "čerstvý" se stejnou charakteristikou nebude mít vliv prakticky žádný, pokud ten původní už není zdegradovaný až běda. S první půlkou předchozího příspěvku souhlas.
Květen 22, 20169 r Ak sa bavime o faktoroch spotreby, ktore sa daju bezne ovplynit, staci sa pozriet na jednotlive odpory vozidla. Nebudem tu pisat kompletne rovnice, lebo sa tu nachadzaju a individua spochybnujuce Newtonove zakony. Uvediem len parametre, ktore sa daju bezne ovplyvnit: 1. Straty v samotnom motore A] daju sa znizit olejmi s nizsiu HTHS viskozitou B] aditiva v benzine zlepsujuce mazivost 2. Hmotnost auta - nevozit zbytocny naklad 3. Valivy odpor kolies - vybrat pneu s nizkou hodnotou 4. Odpor vzduchu A] rychlost auta je vo vypocte umocnena, cize kazde male zvysenie rychlosti kvadraticky zvysuje vykon potrebny na prekonanie odporu B] nevozit zbytocne nosice a pod. veci zvysujuce sucinitel odporu a celnu plochu auta Upraveno Květen 22, 20169 r od sk0d@
Květen 22, 20169 r Myslím, že se zbytečně dostáváme do akademické roviny, zdravým rozumem to tu vědí všichni co mají pod čepicí. A ti ostatní se zřejmě brodí nenewtonskou tekutinou
Květen 24, 20169 r Citacia z (aj tebou) dokola omielanou mazivarskou poradnou "U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících." Oleje ACEA A5/B5 sa do našich áut nesmú dávať, takže jediná reálna možnosť zníženia spotreby iným olejom, je zvolenie oleja so SAE viskozitou 0W-30. Reálny prínos je ale diskutabilný. Ak niekto jazdí krátke dlhé trasy, tak rozdiel oproti bežnému olejo 5W-40 bude iba mierny až nulový. Naopak ak niekto jazdí krátke trasy, tak rozdiel je už merateľný aj na palubnom počítači, a to obzvlášť v zimnom období. Bude tam rozdiel pár dcl (osobná skúsenosť). Ale ako to už tu odznelo, oveľa viac zaváži to, ak nebudeme sebou voziť zbytočné veci (obzvlášť strešný nosič), zvolíme vhodné pneumatiky a nahustíme ich viac. A potom samozrejme ešte dôležitejšie je vyraziť včas, jazdiť predvídavo, tj. ako keby sme nemali brzdy. Tam bude rozdiel merateľný viac než dosť, často aj niekoľko litrov. :-)
Květen 24, 20169 r To bola reakcia (priklad) na jeho spochybnenie dopadu na spotrebu, kedze s oblubou argumentuje tym mazivarskym serialom. Kazdopadne platia body co som spomenul v prispevku #686. Pocasie a predvidanie nepocitam lebo: - poveternostne podmienky sa nedaju ovplyvnit (odklad cesty kvoli silnemu protivetru je uz nezmyselny hardcore, aj ked si viem predstavit ze tam vonku niekde existuje taky expert) - uviedol som faktory na znizenie spotreby pri uplne rovnakom sposobe jazdy. Predvidanie je nemeratelne, a je nam casto na prt, ak sa napr. ocitneme v kolone.
Květen 24, 20169 r S "oblibou" neargumentuji mazivářskou poradnou, většinou jsem na ni jen odkazoval a i to jen v několika málo případech. Tak si laskavě nevymýšlej.
Květen 24, 20169 r Dnes natankované. Najazdené 1117 km spotreba 5,4 l. Odkedy som začal používať VIF, najazdených 3 533 km, priemerná spotreba 5,33.
Červenec 17, 20169 r Vcera Bratislava Wien Graz Ljublana Pula (Croatia) 650km, GPS predpisovo vacsinou po dialnici, priemerne 90km/h, klima len kratky usek, 6,2l/100km
Srpen 7, 20169 r Potěšila mě docela spotřeba při cestě z dovolené na trase Utterach am Altersee - Mondsee - Salzburg - Linz - Dolní Dvořiště - Borovany - Třeboň - Benešov - Praha - Poděbrady. Je to dobrý výsledek na to, že auto bylo plné bagáže, obsazení 4 dospělí a 1 přerostlý puberťák, pršelo, foukal vítr a bylo to v Rakousku většinou po dálnici + 2x poskakování v zácpách v Salzburgu, jednou v Linci a jednou v Benešově. Celá cesta na dovču v Solné komoře, 2 výlety tam a cesta zpět: 840km s průměrem 5,7l/4100km a 63km/hod. Upraveno Srpen 7, 20169 r od miklisek
Srpen 8, 20169 r Proc z toho Dvoriste pres Borovany a Trebon? Budejc prece nebyvaji uzkym hrdlem, nebo je to fakt rychlejsi...?
Srpen 8, 20169 r Protože tam (Borovany) kamarádi bydlí. Dobře upravuji výsledek: posledních 180km bylo už jen ve třech a s 3/5 bagáže. Ale ty zácpy v Salzburgu byly výživný. Stop-start by se uplatnil. Jo, Rapid není špatný auto na cestování. Probral dva stany, 5 spacáků+karimatky, dva kabinové kufry, 2 velké turistické batohy, 4 turistické 30l batůžky, přepravka s jídlem, 5 párů turistických bot. A to vše se vešlo pod plato.
Srpen 10, 20169 r V 24. 5. 2016 at 16:38, rasto.p napsal: Dnes natankované. Najazdené 1117 km spotreba 5,4 l. Odkedy som začal používať VIF, najazdených 3 533 km, priemerná spotreba 5,33. Já spotřeboval první plechovku VIFu (0,5 l) a když mi letos přítelkyně hlásila spotřeby, zdálo se mi to nějak málo. Letos skoro vůbec nejsem doma ale po týdnu v ČR a cestě Praha - Pardubice - Mohelnice - FM - Ostrava - FM - Třinec a pak stejně zpět do Prahy + couračky mezi Ovou FM a 3ncem (celkem 1100 km) jsem měl spotřebu 5,6. Kola 17", puštěná auto klima (28 - 33 stupňů venku), cesta ve dvou a s poloplným kufrem. Celkově si začínám myslet, že VIF mi mírně spotřebu opravdu snížil. Tankuji téměř výhradně u ONO. Upraveno Srpen 10, 20169 r od Mariacek
Srpen 14, 20169 r Včera som sa vrátil z dovolenky . Púchov - HR - Baška Voda a späť , AC on, dvaja dospeli a dieťa. 2 070 km, Ø rýchlosť 106 km, Ø spotreba 6,3 l
Září 13, 20169 r Cesta na otočku do zaměstnání a zpět. Rovina mezi dědinama, klima ne, letní patnáctky na hliníkách, motor 1,2 66 kW, 5 kvalt. model 2017, najeto 3000 km. Zatížení asi 110 kg, dospělý a jedno dítě. Cesta Hrozenkov, Zlín, Brno po dálnici. Půl cesty klima 4,6 litrů. Zpět bez klimy jen zapnutá světla 4,9 litrů. Při tachometrových 130 to točí 3000 a okamžitá spotřeba kolísá okolo 6 - 6,5, při 120 o litr méně. Čistě městský provoz po Brně s klimou 5,5 litrů. Jestli PP nelže, tak to auto jezdí za míň než nový Opel Astra SW 1,6 diesel.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.