Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pokud nabíječka obsahuje voltmetr, tak ano. Jinak nastartuj motor, nic nezapínej a na svorkách baterie změř napětí. Na volný chod to bude asi trochu kolísat, ale při vyšších otáčkách 1500 a více by měla být ustálená hodnota min. 14,4, aby to dobře dobíjelo. Já mám u fábie 14,5, není ale zdaleka vybavena jako superb a s aku nemám problém.

Vloženo

tak já když jsem to měřil přímo na superbu tak i na volnoběh to mělo nějakých 14,2 a vůbec to nekolísalo a při vyšších otáčkách to dávalo tak 14,6.

jinak podle VIN mám v autě alternátor 180 A.

Vloženo (editace)

ok, zkusím zkontrolovat to dobíjení .. ale říkal jsem si, že pokud by byl problém s alternátorem, s dobíjením, že by na mě skákala nějaká kontrolka.. ale juknu na to .. ale stejnak nejspíš pořídím tu novou vartu, ať je klid a na auto spolehnutí.. 2500,- za novou baterku není zase tak strašná investice ..

 

Ještě dotaz, je možné přes maxidot vypnout funkci osvětlení interiéru? Protože dejme tomu, když auto čistím, mám otevřené dveře, celé svítí... zbytečně ve dne jestli chápete.. to by bylo taky fajn, kdyby to čidlo které tam je kvůli osvětlení bralo vpotaz i tahle světýlka pod palubkou, zadníma sedačkama a zpod dveří ...

Editováno: , autor: jvees69
Vloženo

hele to dobíjení pokud máš měřák tak je tak 2 minuty,za to nic nedáš,jinak myslím že kontrolka by začala svítit až když to nedává hodně,a možná vůbec,ale podle mých zkušeností to bude tou baterkou,jak jsem už psal já jsem měl vše OK a taky jsem měl problém a od té doby co jsem koupil tu novou tak jsem v poho.

Vloženo

Dobrá volba a hlavně rozhodnutí. Holt té elektriky začíná být v těch vozech neůrekom a za chvilku budeme potřebovat na letišti, či jinde při dlouhodobějším parkování "dobíjecí automaty"! Holt je dobré si uvědomit jakými závisláky na technice se stáváme - bohužel to bude čím dál horší! :kol-32:  :gunners3:

Vloženo

jo, souhlas... je to tak .. ten problém co řeším bude pravděpodobně opravdu už špatnou baterkou... co sem slyšel a četl, ty varty držej i 6 let .. nová technologie, rychlejší dobíjení, drží víc, odpovídající kapacita... ono to půjde  :kol-27:

Vloženo

No trochu to tady pročítám a narazil jsem na pár omylů.

1.levnější aku neznamená nutně horší aku, ale svým způsobem je to výhoda. Při častějším dobíjení (např.při řešení poruch dobíjení, atd.) je rozhodně lepší starší typ "dolévacího" akumulátoru. Už z toho důvodu, že se můžeš podívat dovnitř, změřit kvalitu hustoměrem a dolít. Tím pádem i častěji dobíjet. U "bezúdržbových" aku je nevýhoda, neboť tyto stačí jen párkrát do mrtě vybít a znovu nabít a jsou v háji. Proto preferuji a zásadně doporučuji levnější a dolévací aku. Dále bezúdržbová neznamená samozřejmě bezúdržbová, i ta by se měla samozřejmě před zimou dobít do plna. Nějaké magické oko Ti neukáže, v jakém stavu aku je, ale jen jestli má požadované napětí a to i v případě, že je i po nabití v háji

2.stav akumulátoru nezjistiíš voltmetrem. Tím zjistíš jen napětí na svorkách, což je k ničemu. Stav akumulátoru se měří "zátěžákem" pro akumulátory, kde je princip takový, že krátkodobě zatíží aku a rozdílem hodnot napětí před a po měření se zjistí, jestli je aku v pořádku, či nikoli

3.dobíjení se též němeří pouze voltmetrem. I špatný altík Ti může po natočení ukázat 14,5voltu, i přesto může být v prdeli. K tomu slouží opět zátežový tester. V provizorních podmínkách můžeš dobré dobíjení zjistit tak, že natočíš, pustíš všechny spotřebiče naplno (dálkové, výhřevy, ventilátor topení apod.) a pak teprve měříš napětí, které nesmí klesnout pod těch 14-14,5V

 

JInak osvětlení interieru:

nelze vypnout přes VAG, spodky jsou napřímo na dveře a vršek jde přes komfortku. Tady doporučuji nahradit všechny žárovky LEDkama a můžeš mít dveře otevřené celý den a akumulátor to skoro nepozná (rozdíl spotřeby energie u LED je asi desetina oproti původní zárovce). Jinak ten vršek-tedy stropní osvětlení+osvetlení na zrcátkách, který je napojen na komfortku, má funkci automatického vypnutí při otevřených dveřích, tuším, že je to 30 nebo 60minut

Vloženo

Pro mě je tedy dost záhadou, proč se vnitřní osvětlení neřídí světelným senzorem, když se to přímo nabízí.

Každopádně zatím není po 2 letech s baterkou problém, a to se jezdí dost couraček.

Vloženo

jj jak píše Lancelot, taky si myslim že by to měl řídit senzor..

 

jinak mi přijde, že i starty jsou na tu moji baterku takové "nedokonalé" jako kdyby startér nedostával dostatečné napětí .. ale to už věřím pořeší varta silver dynamic 85Ah kterou mi dnes přivezou ..  :kol-47:

Vloženo

jj, to sem si právě říkal.... radši si nepředstavuju, kolik má startovací proud ta baterka co sem tam měl ... 70Ah nějaká noname .... tahle varta silver dynamic má jak píšeš 800A, to bude parádička :p A snad už se taky nebudu mít důvod bát, pustit si rádio atp.  :kol-47:

Vloženo

Zrovna byla na skladě, tak ji tam prdli, nic jiného bych zatím nehledal. To máš jak os pneumatikami, taky každá série pokaždé jiné.

Snad už ti to teď bude sloužit v pohodě.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

zdar, díky za tip, dnes jsem tam také koupil tu samou baterku, protože ta má stávající mě už dost zlobila (po 3,5 letech provozu). Večer jí chci vyměnit, je třeba mazat kontakty vazelínou nebo je to k ničemu? Jsem laik a budu to dělat poprvé :-)

Vloženo

myslim že kontakty je lepší máznout.. a možná ti tam ta baterka hned na první pokus nepůjde, ale neztrácej naději a hlavně klid, je potřeba to tam trošičku posychrovat... bo ta baterka je tip ťop  :kol-31:

Vloženo

včera jsem se do toho pustil, ale skončil jsem na tom, že jsem se nemohl dostat k matce, co drží baterii, protože je tam opravdu velmi málo místa. Dnes jsem sehnal lepší šroubovák, tak snad se večer zadaří

Vloženo

To teda slyším poprvé, je tam místa tři prdele, 13ka s nástavcem na golu....

Kontakty můžeš máznout, defakto hlavně plusový. Laicky jde o elektrolýzu, kdy dochází k rozpadu (korozi) na plusovém kontaktu...

Tím, že to pomažeš vazelínou, zamezíš přístupu vzduchu a vody, proto se to dělá. Ale tak náchylné na korozi to není

Vloženo

místa tři prdele když máš na to nářadí.. jinak seš v řiti ..

 

hudra: počítej s tim, že to am budeš muset možná i trochu poupravit ten prostor protože s tou Vartou je to fakt na milimetry  :kol-28:

Vloženo

ty vole, místa tři prdele :-)

hrabal jsem se s tím asi hodinu, hlavně teda s usazením Varty, protože je možná o 5cm delší, nakonec se ale zadařilo. Šla tam fakt velmi ztuha, nic jsem ale upravovat nemusel. Ten originální obal kolem baterie už tam ale fakt nešel, je tam potřeba něco dávat nebo se na to můžu vykašlat??

Vloženo

Včera se se mnou taky rozloučila baterka - bylo to pravděpodobně tím, že před koupí auto asi dva měsíce nejezdilo a po koupi jsem nad ním v garáži několikrát "onanoval" :kol-135: , což nezadržitelně vedlo k tomu, že odmítla startovat. Teď ji mám sice na nabíječce, ale moc jí nevěřím a asi půjdu do nové. Varta 3D0 915 105H AGM 75Ah 420 A/ 800A. Zkoušel jste tam už někdo dát něco většího (85 Ah)? Je to 3.6 Combi --> baterku to má v kufru za levým zadním kolem...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...