Přejít na obsah

Elektrické stahování, zavírání předních oken


Petrrr

Doporučené příspěvky

  • o 9 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

Trochu zase oživím téma ohledně NEmožnosti ovládání elektrických oken bez zapnutého zapalování.

Neřešil to někdo z vás nějak do hloubky, proč to nejde? Je to jen z důvodu úspor (nějaké relé za 10Kč)? Prostě mi to hlava nebere, že okamžitě po vypnutí motoru (klíček pořád v zapalování) již nejde pohnout s okny. Vím, že u předchozích modelů to šlo ještě 10 min po vypnutí zapalování.

 

Začal jsem to teď řešit, protože musím vozit babičku na vyšetření a poté ji nechávám sedět v autě 10-15 min, když jdu pro léky, nebo nákup. Kdybych měl švihadla, tak to řešit paradoxně nemusím. Je to totální pakárna proč to nejde.

 

Na druhou stranu jsem zjistil, že v tom Škoda není sama a že to tak mají i jiné automobilky i u mnohem dražších modelů. Copak je to tak strašně velký problém, mít v ŘJ jedno relé a časovač navíc, aby podrželo 12V v oknech na 10 mim po vypnutí zapalování a vytažení klíčku ??????? (stejně jako je tomu s osvětlením interiéru, to se vypne až po 10 minutách) Nebo to zakazuje EU ?

 

Nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokud měly škodovky řízeno ovládání oken řídící jednotkou, podržel časovač v jednotce po vypnutí zapalování napětí ve spínačích ovládání oken asi 10 min. (nebo do otevření dveří). Nyní to již možné není, i když motory oken mají stále +12V k dispozici. Chybí napětí +12V na samotných ovladačích oken, které je přítomno jen po zapnutí zapalování.

Jde o nesmyslnou politiku AŠ, ušetřit a zároveň alespoň základní výbavou odlišit od sebe Rapida a ostatní typy škodovek, které jsou na sto metrů prakticky od sebe nerozeznatelné.

Vždyť komu z vás nepije krev absence dojezdu okna řidiče nahoru a obou směrů dojezdu okna u spolujezdce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za osvětlení situace. Je to pěkně naprd tahle politika, kdy levnější auto přichází automaticky o podle mě základní prvky, které by měly být ve všech verzích. Prostě chybí nějaké regulace ala kontrola tlaku pneumatik a pod. povinná pro všechny EU automobily.

Automatický dojezd okna u řidiče nahoru i dolu Rapidy už mají (myslím si že od MR2015, já mám 2016 a tam dojezd je.). U spolujezdce by se to taky hodilo, ale už to není, tak kritické jako u řidiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...