Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Obávám se, že v dané kategorii srovnáváme srovnatelné. Každý slušný výrobce vyrábí na hranici možností a přijatelnosti, jeden potáhne kočičím zlatem šaltrpáku, druhý volant. Když si vezmu svůj oblíbený TÜV report 2015 o podílech aut, která neprošla německou technickou napoprvé, tak ve stáří 2-3 roky je ix20 lepší než všechny škodovky a naopak i30 horší než všechny škodovky (dokonce na úrovni Sandera). Tyhle hádky H vs. Š jsou takové žabomyší B) Možná za ně může zbytečně agresivní marketing H...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu obě automobilky tu jsou "doma", část národa má tendence pohanit vše co je "národní" a část lidí má mimo mozku z piva kostku :D

 

Faktem je, že pro mnoho lidí vč. mě má H má pěkný design. Nelíbí se mi čudlíkárium a motory (zatím je TSI nejlepší co jsem kdy kočíroval), ale auta jsou to jinak pěkná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já je nehaním, vlastně jsem se jich v tomhle tématu zastal, co ale čekat od majitelů H, když Škodovku haní i jejich automobilka...

 

interiér mi nevadí - designově, hodně čudlíků vadí, vadí mi i předpotopní podsvětlení některých displayů, design pěkný ale za chvíli se okouká, řekl bych cajk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však já to ani nemyslel na tebe, ty jsi slušnej kluk :-)

 

Celkově mám pocit, že skalní odpůrci alternativ jsou spíše mezi jinými značkami, než škodovkáři. Ti si častěji přiznají, že je něco sejří. Např. takoví fordisti apod., to už je jiná liga, jejich auto je často "pecka" i v případě, že to stojí víc v servisu než na silnici :D

 

Jinak k těm čudlům - jednoduchý interiér oceňuju. Možná to někomu přijde nuda, ale možnost naštelovat si např. teplotu poslepu (nemám climatronic) je prostě super. U civica jsem nejdřív musel koukat, co to vlastně chci zmačknout a pak zas juknout na diplej, co jsem to vlastně namačkal.

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové ale uvědomte si ještě jeden dost podstatný fakt! Prodané kusy...

 

rok 2014 v čr

Hyundai i30 - 6 172
 
Škoda Rapid - 12 393
 
Rapidů se za rok 2014 prodalo v čr 2x tolik co i30. A to ještě možná, protože H s tímto číslem rád marketingově manipuluje. Při polovičních prodejích je H forum plné vad a neduhů a naopak u Rapidu kterého se prodá 2x tolik těch neduhů není zdaleka tolik. A pak ještě jedno rýpnutí... H ty vady moc neřeší, ŠA se snaží je řešit a mají na to přesně definované postupy, všechno se hlásí do bolky. H vám to opraví, ale vesele to prodává dál. ŠA to v dalším modelovém roce nemá problém opravit.
 
Kdokoli si z mých známých koupil H tak taky říká, že je vlastně spokojený, ale už neřekne že ho to auto stálo mnohem víc než kdyby šel rovnou pro nějakého vw. To by třeba nevadilo, ale většina lidí šla k H kvůli ceně! I přesto že si já zaplatím u ŠA předražený LL olej tak mne to vyjde v 2letém intervalu na necelou polovinu toho co kolegu v H. A o provozních nákladech ani nemluvím, on jezdí za 8l já za 6l = 70tis na palivu navíc při nájezdu 100tis. Při ceně auta 300tis zajímavá částka.
 
Dále mne na H trochu vadí ta jednodušší technika. Ta je podepsaná všude od mechaniky po elektriku. Někdo v tom nachází výhodu, já ne, já bych v tom viděl výhodu kdyby se jim ta jedoduchá technika nekazila, ale ona se bohužel kazí. A kolikrát tam mají i dost zásadní konstrukční nedostatky. Teď jsem koukal, že si někdo u H předělával uložení tlumičů protože to páni konstruktéři udělali špatně :D U ŚA se taky něco nepovede, ale tam mi přijde že to jsou spíš drobnosti na které nepřišli při testování tak se to projevuje až v provozu, ale nic tak zásadního u Rapidu nevidím.
 
EDIT: Tak z tohohle opravdu nemůžu :D To jsou perly na tom H foru.
 
tak Franta mi to poslal mailem, vystavím to tedy za něj.:
 
sériový stav:
 
úprava:
 
.
.
.
Odpověď dalšího uživatele: Osobně jsem původním stavem zděšen. Kdo má základní znalosti fyziky tak mu je jasné, že tímto uložením tlumiče je výrazně snížena jeho funkce, protože je mu vnucena kratší dráha. 
 
Naopak Fratovo řešení musím pochválit. 

 

 

 

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Plánuji na jaře koupit nové auto, chtěl jsem Rapid Fresh 1.2 TSI 66kw, ale když čtu, že zase něco klepe lidem v turbu, tak asi fakt po 20 letech půjdu od Škody na Kia Ceed 1.4 74kw kombi, je to větší než Rapid, kamarád tohle auto má 3 roky, je tichoučké a slouží mu dobře. Spotřeba je sice o litr větší než v Rapidu tsi, ale ticho v kabině, větší šířka interiéru a kombi to vynahradí dostatečně...  Momentálně je Ceed kombi v akci za 329000kč se 7 letou zárukou...

Už se cynicky směji asi, furt je něco špatně HTP 1 genrace , HTP 2 generace, První generace TSI, Druhá generace TSI , jen čekám co se zase objeví s motory 1.2 TSI s rovzodovým řemenem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych chtěl taky být takový optimista :D

O klepání v turbu jsem tu nečetl, klapání většinou dělal silentblok převodovky. O motorech by se dalo polemizovat, první verze jakéhokoliv výrobce vždycky mají dětské nemoci, vždyť ani nový letecký Rolls-Royce není bez much a to má tahat 300 lidí vzduchem. 1.2TSi s rozvodovým řemenem už jsou, EA211, Rapid od MR2016. A o mouchách škodovek se samozřejmě víc ví, protože jich tu jezdí víc než jiných značek. U slušných výrobců nebude v téhle cenové propastný rozdíl, stačí mrknout na příslušná fóra. Život je holt záležitost kompromisu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

také nechápu, hlavně rozhodnout se pro koupi auta jenom proto, že jeden kamarád je spokojenej...

 

Jdi třeba na web kde řeší minicooper - najdeš také problémy s řetězem, nebo na web Mazdy, kde u trojky také řeší nemalé problémy, nebo když Subaru přišlo s prvním dieselem - zlatý TSI...

 

A co se týče záruky, tak tu asi taky u Korejců pěkně zaplatíš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bobanHTP: nechápu, co by mohlo klepat v turbu :kol-134:  Do čeho půjdeš je úplně tvá věc, jen u Kie nepočítej se zárukou 7 let na celé auto - je to jen reklamní tahák :gunners3:

Ale může klepat, i když to ničemu nevadí a s novou generací TSI to nemá už nic společného. Panáček si to totiž cíleně vybírá, aby mohl provokovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci provokovat, jen bych rád Škodovku s nějakým spolehlivým motorem no :-) Mě vadí na Kia absurdní ceny náhradních dílů a nutnost jezdit 7 let do autorizovaného servisu. Spíše to bude bolestivá volba než srdeční :-) Jinak ohledně toho turba, je to přímo na škoda fórum Rapid, kupodivu je tam vícero lidí co říkají, že "si na to zvykli", což není veselé u skoro nových aut... Uvidíme co přinese nová verze TSI s rozvodovým řemenem, ale je to trochu divné dělat pokusné králiky z prvních majitelů Rapidu, ještě divnější je, proč Fordí 1.0 Ecoboost žádnými dětskými nemocemi netrpí ani netrpěl, dle mého musel VW nějak odfláknout testování...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bobane, i největší pokusný králík v Rapidí sekci a současně největší brblal (teď to schytám, jestli se pozná :kol-28: ) tvrdí, že ten motor je nejpovedenější část auta. Obecný konsensus dokonce je, že TSičko je hodně fajn motor.

 

Ale chápu, kamarád má vůz nejmenované značky, které je nejlepší auto na světě i s 230 tisíci a 10 lety, a "nějaká vochcáfka nebo superbéčko se může jít zahrabat". Že se mu každou chvíli něco podělá, to nevidí. To auto je prostě furt nej a pravděpodobně s ním bude jezdit i za 50 let, i když už bude mit díru v podlaze, aby se mohl odrážet jak Flinstoneovi. Možná dříve, rezaté už to je :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci provokovat, jen bych rád Škodovku s nějakým spolehlivým motorem no :-) Mě vadí na Kia absurdní ceny náhradních dílů a nutnost jezdit 7 let do autorizovaného servisu. Spíše to bude bolestivá volba než srdeční :-) Jinak ohledně toho turba, je to přímo na škoda fórum Rapid, kupodivu je tam vícero lidí co říkají, že "si na to zvykli", což není veselé u skoro nových aut... Uvidíme co přinese nová verze TSI s rozvodovým řemenem, ale je to trochu divné dělat pokusné králiky z prvních majitelů Rapidu, ještě divnější je, proč Fordí 1.0 Ecoboost žádnými dětskými nemocemi netrpí ani netrpěl, dle mého musel VW nějak odfláknout testování...

 

co znamená spolehlivý ? 100 tis ? 150 tis ? 200tis ? bez problémů, a za jakou dobu ?

 

Rozhodně už řetězové TSI s poslední variantou rozvodové sady, jsou spolehlivé motory. Ani tady se nad neví o případu, že by byl s rozvodem problém...

 

U nového TSI těžko soudit.

 

Plno lidí se bálo nájezdu, ale už teď se ukazuje, že ty motory nejspíše vydrží co se týče nájezdu.

 

Že je větší pravděpodobnost že ti něco odejde je snad jasné - je tam turbo apod. a češi neumí moc jezdit s turbo motorem ( dochlazování po rychlé jízdě a nehuntovat studený motor ).

 

Já třeba si pamatuji na 1,4 16V jak každý to chlácholil že proti TSi jak je to spolehlivé, ale byly mraky případu, kdy to auto nestartuje, nebo startuje dlouho a nikdy neví proč.

 

Co ale tebe sleduju, tak moc nevíš co chceš, nejdřív Fabii, pak RIO, pak Ceed, pak Rapid, ani motor nevíš... Možná Korejec tě nyní vyjde levnějš, ale spočítej si ztrátu kolik přeplatíš na povinné garančce a kolik na ztrátě ceny vozu při prodeji... Záleží jak dlouho plánuješ auto mít, to je taky důležité spočítat.

Já osobně bych se neřídil tím co mi řekne kamarád, řídil bych se v první řadě svým citem a zkušeností a pak bych trochu přihlédl k nějakému všeobecnému názoru a podle toho bych koupil auto, ale hlavně bych prostě koupil auto co se mi líbí a chci, špekulovat jestli vydrží apod. je zbytečný, protože se ti může vysrat jakékoliv... A ty % rozdíly mezi spolehlivým autem a průměrně spolehlivým jsou ve své podstatě zanedbatelné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...