Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Myslíte si že je možné Rapida nahradit Fabií? Co si myslíte o vnitřním prostoru oproti Rapidu? Já mám z Fabie pořád takový stísněný pocit... Samozřejmě Rapid není taky nic extra do  šířky, ale pořád je to rozměrově Octavia 2 generace.

 

Nebál bych se kratších cest po městě, ale u nějaké delší vzdálenosti bych už asi radši jezdil Rapidem. Co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem měl nedávno možnost srovnat.

 

Vzadu je jasné, že je na tom Rapid lépe a to celkem o dost.

Bohužel i vpředu mi přišel Rapid prostornější, sice o trochu ale přišel.

 

Já si myslím, že ve 4 lidech to vyjde na stejno a je jedno kam daleko člověk pojede...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem si šel do škodovky pro fábii. Mám sice 200cm, ale když jsem si do ní sedl, tak jsem věděl, že škodovku mít asi nebudu (měl jsem za to, že Rapid je podstatně dražší auto a Fabia připadala jako jediná škodovka v úvahu). To auto je strašně stísněný, a i když nejsem bůhví jakej ramenáč, tak prostě na lokty a ramena mi bylo strašně málo místa. O zadních sedadlech nemluvím, ty jsou jen na okrasu nebo pro děti do 7 let. Pak mě posadili do Rapida a okamžitě jsem věděl, že to auto prostě chci. Místa je tam víc i na šířku, cítil jsem se tam úplně jinak, vzadu si sednu sám za sebe a můžu mít kolena u sebe, nemusim je strkat řidičovi pod nos :D. Asi to dělá i psychika, interiér fabie mi přijde takovej rozházenej a neuspořádanej, proto to může i působit že je tam místa míň a celkově to tomu pocitu přidává. V rapidu je celej introš (ofuky, lišta) dělanej jako jedna dlouhá linie, což ve mně evokuje pocit prostoru a dlouhé palubovky. Když jedu se spolujezdcem tak na rozdíl od fabie nemám pocit, že se mačkáme jak dva milenci v parku.

 

To jsou mé postřehy při porovnávání a testování Fabia vs Rapid. Připomínám že nejsem zaujatej, tohle srovnání jsem dělal když jsem se mezi těmi auty rozhodoval :)  :kol-31:

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem na tom podobně jako Spektis, taky jsem si šel prohlédnout dlouhou fábku v jistotě, že vše ostatní je o dost dražší. Posezení v ní už si moc nepamatuju, krom zadních sedadel, kde to byl teda ve srovnání s Rapidem SB propastný rozdíl. Porovnat z běžného života to mohu jen s F2, tu má pantáta. Z té je oproti R naprd vidět (mám 185cm a připadal jsem si jak v tanku, ale je to samozřejmě o zvyku), blbě se mi v ní sedí a interiér takový nějaký neuspořádaný (i to je o zvyku).

 

Je to o preferencích - soused v rodném městě měl 2 metry výšky, polského fiata a tříčlennou rodinu a jak si chválil. Kámoš má Zafiru, dva pidiprcky a je mu malá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid má problémy s kvalitou ? Já myslím, že nemá. Mám taky 2013, vrzající těsnění, vyměněný silentblok, dorazy v kufru. Nic z toho nepovažuju u auta za důležité i když mě to taky samozřejmě štve. auto jezdí skvěle, levně, bez závad.
Co se korejské konkurence týče...
Výměna motoru, spojky, a podobně už je jiné kafe... a hlavně u korejců bohužel časté. Navíc někdo psal že je Rapid "dodělej si sám", že nemá zakryté kolejnice a podobně. No nemá no, zato když zamknete auto všechny světla uvnitř zhasnou... opět korejská konkurence do nedávná prostě vybila baterku a ráno už nejedete... hlavně, že má lepší tapec no... a asi i míň vrže. Holt jsou ty korejský auta lepší. Dále kvalita laku a protikorozní ochrany je určitě nepodstatná věc, a je lepší mít měkčené plasty. Takto bych mohl pokračovat do nekonečna... Pro ty kdo uvažují o autech už bez záruky a hav. pojištění taky doporučuju se podívat třeba na cenu obyč halogen předního světla třeba na I30 ( třeba na auto kelly ).
ohledně rapida doporučuji přečíst toto ( i když asi není úplně nestranné ): http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-skoda-rapid-konecne-reseni-rozvodove-otazky

Já jsem se svou volbou, za tehdejší cenu spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, pokud začneme o korejcích tak se dostaneme na jinou stranu. Korejce si člověk kupuje kvůli ceně, nic jiného v tom nehledá. Většinou se lidi nechají zlákat výbavou a velikostí auto. To ostatní neřeší. Co se antikorozní výbavy týká tak tady marketing(se zárukou na 7let apod) opravdu zabodoval protože přesvědčili hromadu lidí, že antikorozní úprava je na stejné úrovni jako ostatní automobilky což prostě není pravda. Stačí se podívat na pár let staré korejce a o mnohem starší vw. Ten rozdíl tu prostě je.

 

Rapid je v podstatě low cost a tak nějak si na nic nehraje. I30 se snaží hrát na Octavii, ale Octávií prostě není. Už jenom ta jejich přiblblá srovnávací kampaň.

 

Jak řekl runner, opravdu velké závady na Rapidu nenajdete. Většinou jsou to drobnosti které valná většina lidí ani neřeší. A pak je tu další věc, podívejte se na prodejní čísla a pak si porovnejte kolik závad najdete na netu na korejce a na škodu. Rapid je pořád kvalitní auto i přes to že tu máme jedince kteří pořád něco reklamují :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem před koupí uvažoval o korejci (i30), protože za podobné peníze bych měl auto o něco větší a s trochu lepší výbavou. Bohužel už jen sehnání auta k předváděcí jízdě s naftou byl problém. U nás v Olomouci není autosalon, jen servis. Další je v Prostějově, kde předváděčku neměli vůbec. Tak jsem volal do Vyškova, tampředváděčku mají, ale zase bych dlouho čekal na termín kdy by byla k dispozici. Už to mě od koupě odradilo.

A to nepočítám tu kampaň, která už snad naštěstí skončila... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem rapida kupoval, I30 jsem si samozřejmě taky projel, stejně jako Megane. To byli mí kandidáti, Za rovných 300 tisíc vyhrál Rapid ve všech ohledech. V podstatě byl z těch aut největší ( kočárek v kufru ) a v té době měl i nejvyšší výbavu. Po projížďce jsem měl jasno... V roce 2013 za tu cenu byl v I30 i Megane prehistorický atmo motor. Já proti nim nic nemám, ale tyhle mě vrátily cca 20 let nazpět... Nutnost vytáčet je znamenala hluk a spotřebu, ale nějaká dynamika pro běžné používání nikde... jó kolem 4 tisíc otáček, ale já opravdu v takových otáčkách běžně nejezdím. Prodejce u Hyundaje mě ještě lákal na 6ti kvalt oproti 5ti co je v slabším Rapidu. Při projížďce jsem ale zjistil, že ta 6ka točí při stejné rychlosti víc otáček než 5ka v Rapidu. Jediné co dle mého bylo lepší - byly sedadla v I30 i Megane a větší šířka auta.

Ostatní auta v této velikosti už byly nad můj limit 300 tisíc.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...