Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

co si tak matne vybavuju:

H I30 1,6 CVVT 88kw,  ~3500 rpm = 130km/h na šestku

Rapid 1,2 TSI 63kw, ~3100 rpm = 130km/h na pětku

a co si jeste pamatuju ze pri 130+ km/h se ten hluk v Hyundai nedal vydrzet...

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co si tak matne vybavuju:

H I30 1,6 CVVT 88kw,  ~3500 rpm = 130km/h na šestku

Rapid 1,2 TSI 63kw, ~3100 rpm = 130km/h na pětku

a co si jeste pamatuju ze pri 130+ km/h se ten hluk v Hyundai nedal vydrzet...

OT: můžu tě ujistit že ten hluk není zdaleka tak hrozný jak u Roomstera 1,416v. (při té 130) a nehledě kdyby se šlo ještě do plusu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Tak chlapi, vyfasoval jsem Rapida Fresh 2016, 1.2 TSI 66kw a můžu porovnávat s mým Focusem II facelift 1.6 74kw :-)

Co má Rapid horší:

1. Docela drsná turbodíra do 1900ot., pokud vjíždíte na z vedlejší silnice na velmi frekventovanou mezinárodní, plnou TIRů, tak musíte podržet spojku, více vytočit a vyjet, jinak je tam prodleva znamenájící pro Vás tep 200,  blížící se TIR z PL nebo Ukrajiny totiž ze zásady nebrzdí a je mu to jedno co bude :-)

2. Tvrdý podvozek - dokonce Focus je měkčí, oba vozy mám na R15 takže můžu porovnávat celkem objektvině. Podle mě Rapid není auto na závodění ani se sportovním duchem, takže bych podvozek naladil na komfort.

3. Malé čelní sklo, asi o 12cm menší na výšku, než u Focusu :-)

4. Páčka na seřízení volantu je moc nízko a občas vrazím do ní kolenem = proč to není o tochu výše ? :-)

5. Horší odhlučnění od kol

6. Volant má zepředu trochu ostřejší hranu, někdy to trochu tlačí, Focus má 3-ramenný volant prostě kulatý a ruka netrpí ať držíte volant jak chcete.

7. Tvrdší sedačky, než má Focus

8. Vše z tvrdých plastů, které se lehce poškrábou.

 

Co má Rapid lepší:

1. Lehoučké řízení, řazení a spojka - ikdyž me Focusáci zabijou - podlě mě to má Rapid lepší :-)

2. Nepíská palivové čerpadlo (vlastnost všech ben Focusů bohužel)

3. V určitém spektru tichší motor, ale neplatí úplně obecně.

4. Nehučí tak ventilátor při vyšším výkonu

5. 10x lepší zvuk audia, než u Focusu a dokonce než v Golfu V :-)

6. Možná jsem blázen, ale mě se libí celá přední palubka, hlavně v noci - velmi příjemný dizajn. Je pravda, že autom. klima tomu dává jakýsi punc lepšího auta, než R. je :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skoro se všim souhlasím, ale:

rozhodně nemůžeš porovnávat atmosféru a turbomotor. V nízkých otáčkách tam ten výkon prostě není, to ej normální...

Sklo nechápu, výhled má Rapid úplně cajk

taky nechápu jak můžeš kolenem ťuknout do páčky na volant. nohu máš mít opřenou na podběh, jestli ne, máš atypický posez za volantem, nebo máš přes 2 metry  :)

pak poprosím o vysvětlení to s tou ostrou hranou na volantu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

19 hours ago, bobanHTP said:

2. Tvrdý podvozek - dokonce Focus je měkčí, oba vozy mám na R15 takže můžu porovnávat celkem objektvině. Podle mě Rapid není auto na závodění ani se sportovním duchem, takže bych podvozek naladil na komfort.

7. Tvrdší sedačky, než má Focus

8. Vše z tvrdých plastů, které se lehce poškrábou.

 

Co má Rapid lepší:

1. Lehoučké řízení, řazení a spojka - ikdyž me Focusáci zabijou - podlě mě to má Rapid lepší :-)

5. 10x lepší zvuk audia, než u Focusu a dokonce než v Golfu V :-)

6. Možná jsem blázen, ale mě se libí celá přední palubka, hlavně v noci - velmi příjemný dizajn. Je pravda, že autom. klima tomu dává jakýsi punc lepšího auta, než R. je :-)

Ja som mal cca 150tkm Focusa II FL 1.8 TDCi

2. Mne pride Rapid ako maksi, Na Focuse som mal 205/55/16 co znamena cca 113mm vysku pneu, na Rapide mam cca 111mm, no napriek tomu je Rapidka na rozbitych slovenskych cestach komfotnejsia, cize to pripisujem maksiemu naladeniu podvozku. Ale zadok je uz menej isty pri zakrutach. Tu vyhrava viacprvkova.

7. Sedacky mi pridu subjektivne velmi podobne.

8. Suhlasim, materialy interieru Focusu su predsa len trochu hodnotnejsie spracovane.

---

1. Suhlasim, neboj nezabiju, MQ200 je uzivatelsky prijemnejsia ako MTX75.

5. Mal som vo vybave Titanium Sony radio, a mne zvuk prisiel lepsi vo Focuse.

6. Obe pristrojovky su podla mna decentne a nie su preplacane, mal som automaticku dvojzonovu, cize to pre mna vyzera obdobne "puncovo". Je ale pravda, ze Rapid to ma takes ubjektivne mierne strohejsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na podzim 2014 jsem resil nakup auta pro manzelku. To znamena auto co bude jezdit kratke trasy (prace, obchod, centrum mesta vse kolem 5 km), aby s tim dokazala zaparkovat, vesel se tam kocarek a nakup.

 

Od auta jsem ocekaval klimu, kozenej paket, loketni operku, diru do kufru skrz zadni sedacky, vyhrivany predni sedacky a zadni parkovaci senzory.

 

Jako prvni ji brinklo do oci Hyundai - jejich “agresivni” reklamy na vyprodeje a srovnani - v autosalone nam bylo prodejcem nabidnuta ix20 (myslim v 1,4 benzin). Aby auto splnovalo vyse minimalni pozadavky cena se vyhoupla pres 330 tisic s dodaci lhutou nekdy za 4 mesice. Auto zadna pecka za ty penize a pro me to byla ztracena hodina a pul. Necekal jsem od korejcu zazrak, ale za ty prachy jsem cekal vic.

 

Jako druha varianta se nabizel Renault (Fluence nebo Clio Grandtour).

Fluence - mista pro posadku habadej, cena plus minus jak korejec, ale sedan (neprakticke pro kocarek) a vybehovej model.

Clio Grandtour - novej model,  rovny zavazadlovy prostor, hezky udelany, s navigaci, bluetooth, park. senzor vzadu s kamerou a assistente rozjezdu do kopce. Bohuzel neslo nakonfigurovat vyhrivani sedadel. Mel jsem ho na 3 dny s 0,9 TCe a ikdyz prodejce sliboval ze to jezdi kolem 5 litru tak jsem pod 6,5 nesel a to sem se i vazne snazil. Dodani cca 3-4 mesice

 

Pri cekani v AS na Superba, ktereho jsem mel na garance jsem se zakoukal do Rapida. Vzal si veskere prospekty a ukazal doma. Ihned vyradila liftback (ze prej je to velky a je to jako octavka co ma v praci kde kdo :) ) takze jedine Spaceback. Probehla zkusebni jizda (v liftbacku s 1,2 TSI 77kW) a po 2 dnech bylo rozhodnuto - Rapid Spaceback - dodani do 3 mesicu (dodali ho za necele 2)

 

Rapid SB (Fresh edition)

+ jistejsi rizeni

+ kratke presne razeni

+ spotreba

+ misto na nohy pro pasazery vzadu.

+ minimalni hlucnost

 

- kratky sedak

- nastavovani operadla sedacky

- nema bederni operku

- u 63kW absence 6.rychl. stupne (dalnice a okresky) - (77kW priplatek 30 000)

 

Clio Grandtour (Tech edice - nabo tak nejak se to nazyvalo ten packet)

+ design a styl - to se opravdu u Grandtouru povedlo

+ bluetooth

+ navigace (vychodni evropa)

+ assistant rozjezdu do kopce

+ o 10 litru vetsi kufr :)

 

- absence vyhrivanych sedadel

- katastrofalni misto vzadu pro nohy

- horsi vyhled z pozice ridice

- ve stejne cenove hladine s Rapidem (310 000) pouze s 1,2 16V. (0,9 TCe za priplatek cca 40 000). 

 

Zajimave bylo srovnani rozmeru - Clio je o par mm vetsi zvenku, ale rozmery v interieru byli mensi nez u Rapida.

Editováno: , autor: Martin Malda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 12. 2016 at 16:36, Rypicong napsal:

skoro se všim souhlasím, ale:

rozhodně nemůžeš porovnávat atmosféru a turbomotor. V nízkých otáčkách tam ten výkon prostě není, to ej normální...

Sklo nechápu, výhled má Rapid úplně cajk

taky nechápu jak můžeš kolenem ťuknout do páčky na volant. nohu máš mít opřenou na podběh, jestli ne, máš atypický posez za volantem, nebo máš přes 2 metry  :)

pak poprosím o vysvětlení to s tou ostrou hranou na volantu...

Ahoj, dolní polovina volantu má takovou ostrou hranu, občas když dám ruku více zepředu, tak to vyloženě je nepříjemné. Není to nic fatálního, jen se směji, že Fordy mají pořád klasiku, v profilu kolatý kožený 3-ramenný volant a ten je perfektní, nic nebolí, netlačí :-D

Páčka na seřízení volantu - autem jezdí i manželka o 5cm menší postavy a já ji nechci měnit výšku sedadla a jen jej posunu více dozadu. Občas bouchnu pak kolenem do páčky, měřím jen 180cm, ale je to dáno tou výškou sedačky - opět nic fatálního.

Jinak momenátlně Rapid už zlobí mnohem horšími věcmi - něco píská když je auto na volnoběh(řeším v jiném tématu) a vrže plynový pedál - je to mazec auto vyrobené 2016/11, najeto 1000km a už to zase vypadá na Škoda mluvit :-)

Pro zasmání - můj 14 let starý Peugeto 206 nepíská a pedál nevrže, najeto 140tis. km, dále můj 7 let starý Focus II, 150tis.km - nevrže, píská jen palivové čerpadlo,ale jde slyšet jen zvenku, nic nevrže :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad Pawouk tohle překousne :)

s tou hranu, mě to nedalo a minulý týden jsem študoval, o jakou hranu jde.

Spodek má opravdu hranu, která je tam schválně a je ideálně tvarovaná, pokud chytneš volant dole jako s nataženým palcem - jako řidič náklaďáku, nebo autobusu :)

Ale na opičí úchop to si ideální není :)

Pedál mi také vrzal a byl mi vyměněný za jiný - reklamoval jsem to + tam byla servisní akce, takže byl vyměněn. Ale začal v létě vrzat znova + i trochu zadrhával.

Promazal jsem to z práce speciální vazelínou a už nevrže, chod není sametový, ale je to cajk - tady je problém s tím, že na pedál tlačíš šikmo + samozřejmě je problém v plastu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 12. 2016 at 15:13, Bikes napsal:

mohl by jsi neco malo napsat o porovnani vykonu te 1.2 v rapidu a 1.6 v focusu, puvodne jsem chtel kupovat focus prave s timto motorem, ale bohuzel by se nevesel do garaze (na delku), takze jsem vzal fabii v HB .... tak by me zajimalo, zda to jede podobne, ci jak......

Ahoj, rád porovnám a určitě mě baví obě filozofie (atmosfera i turbo). Narovinu, kdybych vybíral soukromé auto pro rodinu, tak jednoznačně Focus kombi 1.6 Ti-VCT, je to kus spolehlivého, velkého a bezpečného auta, není tak lehce ovladatelý jak Rapid, ale sloužit bude do skonání na 100% :-)

Holt Focus je takové to auto, které si rodina zamiluje až na druhý pohled, ale pak již jiné nechce :-) :-)

 

Focus II 1.6 Duratec 74kw

  - krásný záběr úplně od spodu, graduje to do 7200ot., ale bacha ne všechny atmosféry takhle ladně pracují, např. R.Megane III 1.6 dole zabírá hůře než TSI 66kw :-)

  - větší spotřeba, než TSI, tam se Focus nechytá moc :-)

  - kupodivu více je poznat plně naložený vůz, než v 1.2 TSI 66kw

  - kupodivu je více poznat zaplá klimatizace, než v TSI 66kw

 - maximálka někde 185km/h, bohužel Rapid mám nový, takže jsem nezkoušel ještě TSI

 -  motor je nadstandardně spolehlivý, mám několik kolegů a přátel co maji Focus II s motorem 1.6 Duratec, mnozí hodně přes 200tis.km a nic opravdu NIC s motorem a převodovkou, to se musí nechat, prostě poklona vývojářům tohoto motoru (prý spolupráce Ford a Yamaha). Motor je také dobře opravitelný, levné díly z druhovýroby autu úplně stačí a neprotestuje :-)

 

Rapid 1.2 TSI 66kw

- musí si člověk zvyknout na mdlý záběr ve spodu, pak ale nastoupí turbo a jede to pocitově snad více než Duratec

- musím se poklonit Škodovce, že TSI nemá takový pokles výkonu při plném naložení jako Duratec

- TSI je tichší

- jak jsem psal, TSI má menší spotřebu,  u mě již teď cca o 1l na 100km a to mám najeto 1200km.

 

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 12. 2016 at 16:02, Rypicong napsal:

Snad Pawouk tohle překousne :)

s tou hranu, mě to nedalo a minulý týden jsem študoval, o jakou hranu jde.

Spodek má opravdu hranu, která je tam schválně a je ideálně tvarovaná, pokud chytneš volant dole jako s nataženým palcem - jako řidič náklaďáku, nebo autobusu :)

Ale na opičí úchop to si ideální není :)

Pedál mi také vrzal a byl mi vyměněný za jiný - reklamoval jsem to + tam byla servisní akce, takže byl vyměněn. Ale začal v létě vrzat znova + i trochu zadrhával.

Promazal jsem to z práce speciální vazelínou a už nevrže, chod není sametový, ale je to cajk - tady je problém s tím, že na pedál tlačíš šikmo + samozřejmě je problém v plastu...

Ahoj a díky za popis, to se právě bojím, u toho pedálu a díky za tip. VW group občas neřeší vyrobit lepší díl, ale dává nový a čeká na konec zaruky a pak ahoj :-)

S tím volantem je to tak, jen občas z lenosti točím že na něj tlačím, ale hrana mi dává najevo, že to nemám tak dělat :-) :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bikes: U 1.2 TSI 66kw musíš naladit otáčky nad 2000, nejlépe 2300, u Duratecu je zátah již dříve a neřeším už nic, protože výkon pocitově graduje až k 7200 otáčkám. U TSI je  už trochu povadnutí kolem 5000ot.  Takže zatímco Rapid řadí, Focus zběsile táhne a může se ti stát, že ti prostě ujede ať s Rapidem děláš cokoliv :-)

Na druhou stranu Focus udělá při takové jízdě takový vír v nádrži, že to funguje lépe než bodový systém :-D

Co ale Rapidu nejde vůbec = jízda s plně naloženým vozíkem (dřevo, uhlí atd, cca 600kg), tam už dolní pásmo je plně mrtvé a rozjezd do kopce je čistě hoblování spojky, ne tak u Duratecu, tam dávám hodně pod 2000ot. dvojku a nějak si to ten motor vezme, neprotestuje. Na vesnický život je vůbec atmosférický motor lepší varianta :-), holt na vesnici je lepší valach než závodní kůň :-)
Ale to není nic opět proti VW group, měl jsem tu čest jezdit s Fordím Ecoboostem 1.0 a tam je to totéž, v kopci rozjezd je "hoblovačka"  :-)

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...