Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím mám octavii I r.v. 1999 1,9Tdi 81 kw.motor AHF.Mám takovýto problém občas se mi stává že mi nejde auto nastartovat,žhavení vše funguje.Kdysi mi to udělalo ikdyž jsem měl větší čtvrt nádrže,stalo se mi to asi 3 krát,tak jsem si myslel že je to asi plovák v nádrži.Dneska mi to udělalo znovu ale nádrž mi ukazovala 1/2 nádrže.Vždycky pomůže když dojelu cca 10 lirtru nafty povolím vstřiky abych to odvzdusnil a pak to zase jede.Od toho co mi to udělalo tak si vždy měřím kolik ujedu na tu polovinu nádrže jak mi to dneska udělalo jsem najel cca 540Km,takže stav by cca odpovídal.Nevíte někdo čím to může být?Zkoušel jsem i vyměnit palivový filtr ale taky to nepomohlo.Předem díky za rady.

Čerpadlo bude asi OK, ne? Když po dolití nafty to jede. Nemyslíš?

 

No, já bych řekl, že to vždycky vyjedeš do sucha.

540 km na půl nádrže je až moc. Otázka zní jak ukazuje palivoměr, protože tohle "měřidlo" měří plus minus autobus a dovedu si představit, že 1/2 nádrže se může být klidně +- 5l od skutečné poloviny.

Takže buď oprav ten plovák anebo VŽDY tankuj do plna a když se budeš blížit 800 ujetých km tak se už zase dívej po další čerpačce.

  • Autor

mám vyzkoušené že jsem než to začalo blbnout tak jsem uplně v klidu najel 900-980km.Průměrnou spotřebu mám při mém ježdění cca 5,1L.Ale nechápu proč to udělalo při menší polovině nádrže.A to právě dělám tankuju do plna a hlídám palivo a kolikk ujedu.

Prostě Ti říkám, ten informační ukazatel, který měří plus mínus autobus, nemůžeš brát vážně, že když ukazuje 1/2 je to fakt polovina nádrže.

Ještě mi řekni, když tankuješ do plna, v podstatě jedno kolik tankuješ, ale ani jednou Ti to co popisuješ neudělalo před tím než se rozsvítila kontrolka a ještě tak 40 - 50 po tom, že?

  • Autor

Ja neberu tak že když ukazuje 1/2 nádrže tak je tam přesně půl nádrže je mi jasné že je to + - nějaký ten litr..Dneska jsem měl sundaný ten sací koš (palivové čerpadlo) co je pod zadním sedadlem a bylo vidět,že je tam skoro plná nádrž, ale když to bylo zpátky v nádrži tak to ukazovalo cca 1/2 nádrže.,ale když jsme s tím plovákem hýbali jak byl vytažený tak fungoval normálně, tankuju pravidelně cca 40 litrů,vždy tankuju když mám tak cca 1/4 nádrže,na rezervu nikdy nejdu.Udělalo mi to vždy tak cca při 1/4 nádrže,nikdy mi to neudělalo při rozsvicené rezervě.Na rezevru nejezdím.A teď naposledy to udělalo když ukazatel ukazovatl cca 1/2 nádrže.

Hm, tak máš problém.

V nádrži, kde ja plovák, je takový hrnec a plovák je vněm. Funguje to tak, že nafta se do něj naleje, ale nevyleje ven. Funguje to jako jakýsi zásobník když je v nádrži už málo nafty a ta se přelívá ze strany na stranu. Za jistých podmínek by se běžně stávalo, že by se nafta odlila od sacího koše a ikdyž je ještě relativně dost nafty, tak v podstatě sání by bylo na suchu.

Nevím jak to tam přesně funguje, nějaké gumové chlopně či co, ale kouknul bych na to.

Při prázdné nádrží nalej do toho hrnce naftu, měl by zůstat plný. Neměla by utéct do nádrže.

PS: Ve starých škodovkách to tak nebylo, při polovičním a menším množství paliva ručka palivoměru lítala od rohu k rohu podle toho do kterého směru se jelo :D

  • Autor

zdravím tak dneska jsem měl ten hrnec vytahnuty a byl v něm docela nános nečistot  a byla ucpaná taková malá záklopka s gumovým těsnením takový malý obdelníček,takže netěsnila tak jsem ji vyčistl a uvidíme.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

takže bylo to tím zaneseným "hrncem".

  • 1 rok později...

mám octu 19 TDI 66KW r.v 2004 za studena startuje strašně dlouho.žhaviče jsou nové.auto máme od novoty a je na něm najeté 90000Km poradíte někdo? jakmile auto chytne tak celej den není problem nastartovat.Tenhle problém je vždy jen při teplotach kolem nuly a níž. má octavia podávací čerpadlo? díyk za rady

akumulátor je v akom stave?

Ak máš novú alebo ok bateriu tak jednoznačne starter.

Mám pocit, že oba máte na mysli jev "teplé starty".

Slabá baterka nebo startér se takto projeví u teplého motoru. Studený startuje většinou na drnc.

Takto to, alespoň, popisují kteří ten problem mají/měli.

baterka je nová..když je pod nulou tak startuju asi tak 7sekund starter točí točí a furt to nechce chytnout pak chytne a celej den startuju normalně aj když je motor studenej.Ale jakmile se s autem tak den nejede a je pořad pod nulou tak opět staruju dlouho. jakmile stoupne teplota nad nulu tak chytne na drc.Už si nevím rady :/

Já bych se zkusil podívat na žhavení.

Při prvním startu po delším stání, pro jistotu, jestli je věhem žhavení napětí na žhavičkách. Pak, jestli je napětí, zda jsou žhavičky OK. Psal jsi, že ano, ale jistota je jistota.

Prozože mně to přijde na závadu ve žhavení.

Nevím jak dlouhé jsoz ty "pauzy" během dne, ale mně třeba, když mrzne tak první žhavení je delší (podle teploty), ale stačí abych po nastartování motor vypnul a startoval znova, v žádném případě se nejedná o zahřátý motor, tak další žhavení je krátké a start na drnc, tudíž bych řekl, že i bez žhavení by byl start na drnc.

Všiml jsem si že žhavení mi svítí pořád stejnou dobu.. +- 3sekundy pak zhasne. at je -15 nebo -1 pořád stejně.

No jo, to jsi nám nenapsal.

Čidlo teploty vody.

Je dvojité, takže ačkoli budíky ukazují třeba dobře, ŘJ může mít špatné info, tudíž takové, že je teplo. Ve Tvém případě. Tipuji.

aha, děkuji.. takže zkusit vyměnit čidlo teploty..a to najdu na bloku motoru? zepředu že?

Ještě před výměnou je možnost zkontrolovat na diagnostice jaké údaje čidla dávají.

pozri este aku teplotu ti ukazuje pri studenom motore, mala by byt priblizne rovnaka ako teplota okolia, ale pozeraj to vo VAGu motor,kanal 7,a 4 policko tie hodnoti musi byt plus minus rovnake a este nastartuj a pozri v motore kanal 4 posledne policko aka je hodnota

Upraveno od sparcp gti

aha, děkuji.. takže zkusit vyměnit čidlo teploty..a to najdu na bloku motoru? zepředu že?

no práveže zozadu ;)

post-62595-0-03872100-1420559088_thumb.j

Upraveno od libero

  • 3 týdny později...

Ked to takto dlho štartuje a nechce chytnúť, môže byť spadnutá nafta. Pred ranným štartom si skontroluj, či máš v hadičkách naftu.

Jo, při podnulových teplotách padne a nadnulových se udrží. Divné co?

  • 4 týdny později...

Pánové mám obdobný problém... Mám octavii 1.9tdi 66kw chip na 96kw go motoru, spojky i rozvody s pumpou, nová baterka, repas starteru, repas převodovky...vše před 2 mesicema... Nikdy jsem neměl problém se starty nebo během jízdy s nějakým cukanim...i před i po go... Před 5 dny jsem nenastartoval, neřešil jsem to, utíkal jsem na bus do práce... Když jsem dojel zpět šel jsem hned k autu.. Závada byla že elektrika šla ale nic jiného... Začal jsem spinackou a nic (naštěstí můžu nové díly vrátit) ale nechal jsem ji tam... Šel jsem ke starteru a našel odpadlej drát na něm, takže jsem starter vytáhl, drát napajel a dal ho zpět.. A vuala auto točilo, ale nenastartovalo... Mám rezervu jak na svini takže jsem si říkal, že bude malý tlak nebo nafta trochu stuhla či zavzdusneno.. Auto stálo 5 dní s rezervo v -10C až -15C, dolil jsem dalších 10l takže je tam asi 18l nafty a do toho jsem tam dal asi 3dcl benzínu... A stále nic... Povolil jsem tedy vstriky a pokousel nastartovat.. Na podruhé se objevila nafta, ale jen jakoby protikala bez nějakého velkého tlaku (čekal jsem že bude nějaký větší když jsem to povolil a matku dotáhl mírně rukou ať není volná) dotáhl jsem matky a pořád nic...auto je denně v provozu bez problémů! Motor i s chipem nezenu do maxima a jezdím spíše na spotřebu..

Četl jsem o roztlaceni ale také ze to není dobré... Někde jsem četl že na 2 někde na 4 ale zase že na velký stupeň je to blbě... Zase se jedná o rychlost... Stojím na mírném kopečku dostanu se tak na 20-30km/h samovolně pak jinak autem roztáhnout....

Teď už si nvm rady, co navrhujete?

Upraveno od Spawn369

skus roztiahnut na 4ke

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.