Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

uživatel "šulda" má podle podpisu O2 ….  takze jsem vychazel z toho . na mobilu je dost blbe videt, v jakem tématu jsme.

 

nicmene to o tom, ze to ukazuje tak ci onak nebude omezene na O2, ala ne cely park škodovky. cili i když moje pozorovani je platne z O2, tak realita bude poněkud méně omezena.

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

4,7 - tak toto nedokazem pochopit,

cesta zo zapadu na vychod slovenska (4 dospele osoby a nejake kufre) a spet (5 dospelych osob a plny kufor (citil som aj v zatackach)), 500km tam, 500spet.

na dialnici 148 podla palubaku , tempomat, mimo dialnice do 110, dedinky 55

Spotreba 5,6podla palubaku, 5,7 podla tankovania - toto povazujem za realitu

(dlha OIII, 1,6TDi CR, 81kW, DSG 7°)

Vloženo

Tak můj rekord - minulý týden na moravu :-)

Palubák mi po ujetí 1100km(od posledního tankování) ohlásil dojezd 0km. Tato fotka pořízena, kdy jsem nechtěl riskovat a na dálnici tam cca 10 litrů prsknul, proto dojezd 190km ještě.

 

 20180819_231657.thumb.jpg.85a0f1a80859960d4796cac2d5e3e706.jpg

Vloženo

Já normálně, spotřebu nikdy nehoním - nemá to cenu - brzda/plyn jezdím jen zřídka (ono s 1.6 TDI zrovna sportovní jízda nikdy nebude :-) ). Pro mě je normální způsob jízdy ale vč. brždění motorem před křižovatkou, z kopce, atd.. 

Když třeba spěchám a víc na to šlapu, je ta spotřeba fakt třeba jen o litr víc - a to takový vír v peněžence neudělá.

Vloženo

Taky je to o dopravě. D1 Praha-brno kolem 18 hodiny bez kolon ale arogantní řidiči v levém průměrná rychlost 70 km/h a spotřeba 6l/100  to je běžná cesta a v sobotu jsem jel trasu v 1 hodinu noci průměrná rychlost 100 km/h a spotřeba 4.8 l/100 takže tak :-)

Vloženo

vy cesi to mate v krvi jazdit v lavom pruhu :D (sa nedivim ked som isiel prvykrat po panelacke tak som zastavil na boku a divil sa co to mam s autom, kym nepresiel kamion a ten drncal tak ako ja na fave, ale to su desatrocia)

aj ked niektory ste uplne v pohode, nedavno som isiel Bratislava - Plzeň a este aj v miestach kde mate zuzene pruhy, 80tku sa dalo v pohode v lavom 110-120 a to som nebol sam ;)

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, mám 1,6 tdi 85kw 7.st DSG a klidnou jízdou, prázdné auto, combi, 18”kola a každý den stejná trasa cca 220km a pod 5,2 litru dle tankování se nedostanu. Trasa je cca 1/3 město, 1/3 okresky a 1/3 dalnice na tempomat cca 125km... 

Mám najeto 30000.km a spotřeba skoro stejná jak léto s klima, tak teď podzim bez klima... 

 

Vloženo

tak dnes, 130km z vychodu slovenska (Zboj) do Prešova za 4,4l/100km. Do Hlohovca sme sa potom dostali celkovo za 5,1/100km - polovicu cesty isla maželka, tak asi preto tak nizka spotreba, ja som to potom doladil 155km/h na dialnici od Dechtarov do Hc  ;).

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zdar pánové, mám 1,6TDI 85KW, chtěl jsem se zeptat na průměrnou a okamžitou spotřebu při 140km/h? Mně to při 140km ukazuje okamžitou 7,5-8,2 litru na tempomat. Jinak průměrnuo rychlost jsem měl někde kolem 5,8. Řešil někdo z vás u tohoto motoru vyšší spotřebu? Ty spotřeby co tu uvádíte jsou naprosto nereálné, normální klidnou jízdou po okreskách se teď na uimních 16kách 205 dostanu tak 4,9-5.0. V létě na 17 225 jsem byl rád za 5,5. Auto je ještě v záruce, tak jestli to mám začít řešit s ŠA nebo je to normál:)

 

Díky za odpovědi, 


V.

Vloženo (editace)

Při 140 km/h na tempomatu se při průměrné cestě nikdy pod 5 litrů dostat nemůžeš, spotřeba bude mezi 5,5-6,2l. Jo jasný 4.8l dáš na vytipovaném úseku. Určitě jestli jezdíš po D1 tak si vyresetuj u humpolce směrem na brno průměrnou spotřebu dostaneš se při 140 někam kolem 4.8l ale cestou zpět půjdeš na stejném úseku přes 6.2-6,8l, čím jsi zpět na průměrce 5.6-5.8 a to je při této rychlosti naprosto standartní spotřeba. 

Velmi záleží na cestě ale průměrná reálná spotřeba je prostě kolem těch 5.6-5.8l při průměrném provozu na průměrné dálnici při 140. Kdo ti tvrdí opak lže tobě a nejspíš i sám sobě.

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo

Díky za odpověď. Já jsem jel před 14ti dny s 77kW O3 do Paříže a ač jsme ji přes Německo nešetřili, tak průměrná za celou cestu byla dle PP 5,2 litru. Proto mě překvapilo, že silnější 85kW žere víc:) Teď jsem jel trasu Vídeň Mikulov, je pravda, že tam je to furt do kopce z kopce. Celkově se mi ale zdá, že to auto mohlo být úspornější... tady ty spotřeby 4,5 nebo 3,9 mi přijdou úplně mimo.

Vloženo (editace)

On si vymýšlí každý počítač proti realitě, akorát někde víc, někde méně.

Každopádně já už se zase těším na jaro, protože když vidím teď spotřebu na zcela stejných tratích při stejném jízdním stylu a naložení auta, tak je to na zimákách smutné. S 1,6/77kw tam kde dříve běžně 3,9, teď 4,7, kde dříve 4,2, teď 5, kde dříve 5,2 (krátká trasa), teď 6. Ke všemu si připočtěte + 0,15 navíc, protože o tolik mi dle přesného počítání dle tankování proměřuje.

Pneu oboje zatím jen 205/55/R16, ale ty zimáky jsou prostě zabiják úsporné jízdy. Jsem zvědav jak s tím pohnou 18" na léto, které tam chci pak dát. To budu možná za tuhle zimní spotřebu ještě rád :)

 

Ale nutno říci, že já jezdím opravdu lehkou nohu s předvídavou jízdou bez nutnosti brždění atd. a třeba žena se dostává tak o litr výš když s tím náhodou jede.

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Vloženo

Nebude to spise, ze se ti v zime zahriva dele motor? Zvyseni spotreby o litr na zimnich pneu jsem nikdy nepozoroval jen u studeneho motoru a jizdy po meste nez se to prohreje 

Vloženo

úplně stačí když si v zimě do zahřátí motoru vypnete ventilátor, protože když je seplí tak pod 5 stupnů se spouští elektrický výhřev a to vám právě tak dramaticky v zimě zvedá spotřebu.

Vloženo

Ano, určitě to není jen těmi pneu, velký vliv bude mít i delší zahřívání motoru, tedy delší chod na zvýšené otáčky, nebo třeba zapnuté vyhřívání zrcátek, či třeba někdy topení.

Každopádně pneu samotné budou mít také významný vliv, což jde cítit i na jejich obrovském odporu vůči letním. To se samozřejmě dá u zimní měkké směsi čekat. Navíc u mě o to víc, že jsou letní Michelin Energy Saver, které mají opravdu minimální odpory a zimní předek Conti WC TS860 a zadní Nokian WR3, které mají odpor řádný (hlavně ty přední šípy).

Jde to krásně vidět na místech, kde běžně vyřazuju, aby auto dojelo do potřebného místa jen na volnoběh (protože je to v daných místech ekonomičtější jak jet na rychlost s odpojenými vstřiky a naopak delší dobu jet s rychlostí) a teď na těch zimních musím vyřadit o pěkných pár desítek nebo pár stovek metrů dál, protože bych tam prostě jinak nedojel.

Ty letní skoro nezpomalovaly po vyřazení, teď se zimními letí rychlost rychle dolů.

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...