Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám takovej dotaz a to dokáže někdo popsat nebo namalovat schema otačkoměru jak to vlastně funguje ? Vím že základem je Hallova sonda a dále že to asik závisí na impulzech.A také mě zajima jake jsou tam vystupní napětí 

možná by jsi měl prvně napsat co máš MPI nebo BMM? Páč každé bere signál jinde

  • Autor

MPI 

Jak BMM, tak MPI mají pro otáčkoměr signál vyvedenej z řídicí jednotky motoru - od cívky ho měl vytaženej akorát starej karbcovej favorit. Schéma je odvozený od katalogovýho zapojení integrovanýho obvodu MAF115 - najdeš ho tady:

 http://katalogy.ic.cz/MAF115.html  ....

vidíš a já si doteď myslel, že i BMM ho má z cívky :kol-32:

  • 2 týdny později...

To by musel mít od zapaltrafa vývod přímo na točkoměr - jenže zapaltrafo je zalitý, protože je Bosch a nemá žádný připojovací body přístupný jako to měl karbec Fanouš na "kulatý" cívce - je tam jen plochej řadovej konektor. U zapalovací lišty pro MPI bys musel mít ty vývody navíc 2 a ještě ke všemu svázaný přes slučovací/oddělovací člen, aby se navzájem nemohly ovlivňovat = v liště jsou 2 zapalovací cívky a "pálí" na střídačku. Takže palubka i otáčkoměr u vstřikovýho fáčka/jakýkoliv feliny mají sice stejně zapojenej otáčkoměr s tím integráčem MAF115, ale řídicí impulsy pro něj souhlasící s frekvencí jisker dostávají z ŘJ motoru - vlastně jsou napojený taky jako by na "primár" zapalovací cívky (u MPI obou cívek), ale ještě před výkonovým spínacím tranzistorem, kterej je u zapaltrafa i lišty jejich integrovanou součástí.

  • 7 měsíců později...

Je MAF115 ekvivalentní s KEFB-842 (ITT)? Vzhledem k tomu KEFB-842 je na každé desky s plošnými spoji pro Felicia. Hledám katalogové listy na obou integrovaných obvodů. Můžete po nějaké platné odkazy, prosím? Nemohl jsem najít nikde v manuálu k KEFB-842, a to je moje poslední šance.

 

Prosím omluvte mě jestli má zpráva má pravopisu nebo gramatické chyby. Nejsem Czech.and asi nesmím psát v angličtině.

Thanks for the link. By looking at the datasheet of MAF115, I see it is not compatible with KEFB-842 made by ITT.

 

I will try to explain why I am interested in KEFB-842 datasheet, maybe you could guide me a little.

 

So... my car is 1.3 Felicia LX from 1997, 135 type engine on carburettor. The dashboard is the 'cheap' one with analogue clock. I looked a long time for a dashboard for Felicia GLX on carburettor (yes, they were exported all over the world). But I didn't find one so I bought a second-hand one from a 1.3, 1996 Felicia GLXi (SPi). The only problem I have is about the signal feed for the tachometer. SPi Felicia is using 5V pulses (TTL) from the ECU, one pulse / revolution (I guess). Felicia on carburettor gets the signal feed for the tachometer from pin 1 of the ignition coil. This means 12V pulses and two pulses / revolution. 

 

See the difference? I don't have enough information to know what to do next... that is why I need help.

  • 3 měsíce později...

Zdravím všechny mam takový problém. O víkendu jsem si nainstaloval do feldy 95 rok otáčkoměr a dnes mi ráno po nastavování nenajely otáčky a při vytočení motoru to vyjelo na 5 tisíc a pak to zase spadlo na nulu a vzpamatovalo se to AZ po ujeti 7 km. Jinak přístrojovou byla ze stejného motoru. No druhý problém je ten ze od te doby co tam je otáčkoměr mi po minute jízdy vypnou reproduktory auta. Můžete mi poradit kde mám co zkontrolovat? Děkuji

Máš tam někde "upadlou kostru" = špatnej kontakt v ukostřovacím spojení. Když sis to rozdělával, tak sis měl překontrolovat kvalitu spojů a pájení na desce přístrojů. 

To autorádio s tím souvisí asi jen tím, že tam bude podobnej problém - taky je někde špatná kostra, dost možná je někde prodřená izolace kabelu k reprům. Nepíšeš jaký rádio tam máš ani jestli se s ním něco dělalo - to je potom spíš otázka pro křišťálovou kouli...

Omlouvám se rádio sencor a dnes jsem si uvědomil ze jak jsem měnil sedačky ze se mi skripl kabel pod sedačku a byl to zadní reproduktor ale fungoval ale už asi ne. Ale netušil jsem ze by to mohlo vyřadit všechny repraky pokud se to

spojilo. Za chvíli budu rozebírat ten skripnuty drát tak uvidíme a na ten otáčkoměr mrknu. Jinak zatím diky

Upraveno od Karlos93

Pokud se skříply káble k jednomu repráku, tak záleží na zapojení toho rádia - některý mají pro 4 výstupní kanály použitej jen 1 integrovanej obvod, jiný dva. Většina těch lacinějších (a vySERCOR je ta nejlacinější shitka jakou jde najít) mají samozřejmě jen 1 společnej pro vše. Ty integráče mívají vestavěnou ochranu, takže se nesčoudnou při náhodným zkratu jednoho výstupu, ale zablokujou se komplet - právě aby se nesčoudly. Takže tě čeká nejdřív odstranění zkratu a pak test, jestli to bude znovu fungovat. S tím otáčkoměrem to asi bude stejnej problém jako je ve vlákně v sekci Fábia:

http://forum.skodahome.cz/topic/128342-fabia-i-problém-s-budíky-stav-vody-v-chladiči-a-stav-paliva-výrobní-vada/

no tak problém s repro vyřešen... byl to opravdiu ten skřipnutý kabel. no a otačkoměr dnes jsme to rozebral ale matičky byly dotahnuté tak jsem to povolil a koukl na desku a kolem pajecích kontaktu byla taková oražnová sra*ka něco podobné rzi. tak jsem to lehce očistil smontoval zpátky a ráno uvidime. hlavně mi to dělá ráno jak je ještě chladno 10stupnu. poté co se to ohřeje tak normlaně funguje

Blbne to v chladnu = je tam nějaká nečistota, na který kondenzuje vlhkost a dělá to svody. Je docela dobře možný, že to dělá ta neodstraněná kalafuna po pájení - v palubkách jsou CMOS obvody a ty jsou citlivý na podobný svinstva. Umej ten plošnej spoj celej ze strany pájení technickým benzínem, lihem nebo acetonem - u všeho bacha, aby to nenateklo na plastový díly, s výjimkou lihu to leptá plasty i barvu potisku!!!

No tak dneska jsem nastartoval a otáčkoměr v pohodě naskočil. AZ bude čas tak to rozdelam a zkusím očistit. Díky za pomoc :-)

  • 3 měsíce později...

Zdarec,jde na Feldu motor BMM 136LX  r.v. 95 s hodinama ,termostat starej kovovej,   dát budíka s otáčkoměrem co bylo na GLX stejného ročníku č,d,098 730 232

Mělo by to jít, ale asi se bude muset udělat propojení k tomu otáčkoměru od příslušnýho pinu na konektoru desky - hodiny ten signál nepotřebujou, i když ho ŘJ po svazku posílá. Teď ještě zbejvá se ujistit, jestli má felda bez otáčkoměru v hlavním svazku i ten potřebnej kabel, aby se nemusel natahovat novej..

já myslel vyměnit celej panel přístrojů

To by pasovat mělo, jediná věc je jestli v autě s horší výbavou bude ten vodič, přenášející informaci o otáčkách z ŘJ do palubky - třeba favořiti s hodinama drát od zapalovací cívky na měření otáček neměly, když se do nich dodělával otáčkoměr, drát se musel doplnit. A ještě bude rozdíl ve verzi otáčkoměru mezi jednobodem a MPI - jednobod měl ještě zapaltrafo a rozdělovač, MPI už mělo zapalovací lištu, tam má signál pro otáčkoměr rozdílnou frekvenci, takže měřák ukazuje blbosti. Bez výhrad jdou zaměnit jen štíty z jednobodu zas do jednobodu a z MPI do MPI.

  • 1 měsíc později...

Panel přístrojů vyměněn z BMM (musí být stejný  ještě podle termostatu kov,nebo plast )

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.