Přejít na obsah

Fabia I - problém s budíky - stav vody v chladiči a stav paliva (výrobní vada?)


tgfh

Doporučené příspěvky

Dobrý den pánové.

 

Dneska jsem jel se svou Fabii 1 r.v. 2003 1.4MPi 44kW a začala mi blikat kontrolka signalizující málo vody v chladícím okruhu. Voda tam samozřejmě je ve správném množství a je čistá (těsnění pod hlavou v pořádku). Asi po 3 sekundách mi spadla ručička stavu paliva na nulu a palubní PC píše dojezd 0 km a nelze přepínat. Při opětovném nastartování se chyba ve sporadickém čase objevuje zase.

 

Slyšel jsem kdysi, že se jedná o výrobní vadu budíků a nyní hledám na fóru někoho s podobným problémem a řešením a nemůžu nic najít, ikdyž věřím, že se to tady určitě někde řešilo.

 

Prosím vás, jak problém řešit? Dají se budíky opravit nebo koupit druhé (starší)? Od kterého data budíky vadu neobsahovaly? Mohu použít budíky z faceliftované fabie? Například tyto:

http://dieselpower.cz/forum/userpix/18250_2007_09_18_09_26_595792_1.jpg

 

Vím, že je potřeba před demontáží nejprve zjistit můj pin a koupit budíky vždy s pinem. Mám pal. pc, chci ho 100% zase, ten je součástí budíků? Jinak řečeno: když budu hledat budíky, musí u nich být napsané včetně pal. pc? (když ho chcu).

 

Děkuji za echo a za postup, jak situaci řešit.

 

/A ještě bych se zeptal na takový bonus, rád bych si dodělal tempomat, zjistil jsem, že má jednotka tempomat podporuje, není potřeba ji měnit, stačí jen páčka. Zatím jsem tempomat ještě neinstaloval, protože jsem nechtěl interiér rozebírat, auto je taková trošku uloženka. Když budu nyní měnit ty budíky, zvládnu instalaci tempomatu už bez problémů se sundanými jen budíky nebo se toho bude muset rozebrat více? (s volantem samozřejmě počítám). Četl jsem, že je problém se zapojením jednoho konektoru. Že se někomu podařilo zespod prostrčit ruku, ale většinou museli palubovku rozebrat. Ještě jednou díky.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,měl jsem ten samý problém z budíkama. Radím vyhodit a koupit druhé. Myslím že by to byla velká náhoda kdyby jse ti závada projevila i u těch druhých. Můžeš i face. Samozřejmě pak,ale vznikne problém z palivoměrem,bude ukazovat obráceně,ale i to se dá řešit. Když máš budíky z PC,tak sežen samozřejme Z. Tempomat zvládneš namontovat i sám,musí ven kryt nad nohama řidiče. Pohledej -pročti. Přesně na co se ptáš najdeš odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Přesně tak, kontrolka vody mě taky přestala zlobit, ale jen ta ručička zlobila pořád s tím palubákem. Obvolával jsem autoelektrikáře a jeden se nabídnul, že mi to opraví, že se sice přímo s touto závadou nesetkal, ale že to proměří. Jak jsem mu auto dával, tak říkal, že i přehraje software, aby to bylo 100%. Dneska volal, že má opraveno, že závadu našel a odstranil. Dále mi nainstaloval tempomat (materiál jsem měl vlastní včetně kabeláže) a opravil mi i el. ovládání oken (nefungovaly mi nějaké polohy tlačítek a někdy jsem musel ovladač držet několik sekund, než se sklo začalo hýbat), údajně to bylo taky v té elektrice a chce za vše 2800Kč, takže top spokojenost. Zítra jedu pro auto, tak se nemůžu dočkat. Druhé budíky jsem nekupoval, raději jsem si nechal opravit ty své za podobné peníze. (Frýdek-Místek)

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fa 1 2002 1,4 44kw Já za poslední týden řeším podobnou story. už mě to stálo 4000kč a závada je po ujetí 10 km zpět. Začne svítit voda, palivoměr klesne na nulu a teploměr venkovní ukazuje -45c. Ještě než jsem jel do servisu, četl jsem tady na foru, že je třeba vyměnit budíky. 

Editováno: , autor: klíma jan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem tu závadu odstraní jedině mikropáječka a trochu "cínu" v rukách šikovnýho elektronika, kterej tu desku vymontovanou z palubovky včetně budíků vezme a poctivě bod po bodu proletuje a všude přidá trošičku olovnatý slitiny - je to způsobený tzv. RoHS technologií, která spočívá v ekoteroristama nařízeným NEPOUŽÍVÁNÍ olova v pájecích slitinách. Automobilovej průmysl má sice výjimku a olovnatou pájku používat MŮŽE, jenže když jeho dodavatelé nechtějí, olovo používat nemusejí - a to je právě ten průser, protože bezolovnatá pájka není dostatečně pevná, aby odolala vibracím v autě. Na novějších autech už je zase používaný olovnatý pájení, tam se to projevuje míň, ale co jsou auta vyráběný kolem roku 2000, tam je to jedna sračka = praskají předtím kráááásně vypadající spoje. 

 

Celá oprava je tak na 2-3 hodiny, z toho minimálně hodinu se bude letovat. Po opravě formou přidání malýho množství pájky s olovem jsou spoje "doživotní" - takhle opravená palubka je schopná přežít samo auto. Náklady na materiál a vybavení jsou minimální, největší položka je práce a "know=how" = ten páječ to musí umět, bez zkušeností s pájením na omezeným prostoru tu desku leda zavraždí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě sem prosím Tě napiš, jak dlouho to trvá = kolik přibližně si za takovou opravu řekneš.

 

Nemusíš psát přesnou částku, pokud nechceš - napiš klidně "demontáž + montáž podle tabulek, plus pájení spojů = celkem X až Y pracovních hodin". 

 

Kolik si účtujou servisy za hodinu práce víme každej ze svýho okolí, takže se pak už dá posoudit, kolik to bude koštovat - ale ty 4 litry, který dal Honza Klíma tomu "takzvanýmu servisu" za výměnu expanzky a čidel to určitě nebudou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tachometry pro F1 s demontáží opravou a montáží se vejdou do 1000kč.Oktávie 1500kč.Zámky koncern -vyndané 500kč,s demontáží a montáží 1500kč a nejtované okta2 a F1 face 2000kč. Po domluvě na počkání cca 1hod.

Editováno: , autor: misumi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...nějaké budíky mám, zastav se..

Je nutno OPRAVOVAT, ne jen vyměňovat - výměnkářství je to nejdražší, co může bejt, navíc se tím neodstraní prvotní příčina závady = bezolovnatá RoHS sračka, kterou jsou palubky původně zapájený, takže závada se klidně může po relativně krátký době opakovat i u novejch budíků.

 

Pokud ty nabízený náhradní budíky nejsou přepájený s přídavkem olovnatýho materiálu, kurvítko v nich zůstává a stejná porucha hrozí dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna za nové je levnější. Jiná situace je u O1, kde už nejsou a oprava je jednodušší.

 

To bych teda rád viděl, jak se s novýma budíkama na FI vejdeš do tisícovky jako Misumi s opravou.

 

Tachometry pro F1 s demontáží opravou a montáží se vejdou do 1000kč. ... Po domluvě na počkání cca 1hod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vyčerpávající informaci.Dnes jedu naposled do servisu, už tedy počvrté ale zadarmo budou měnit zase plovák :)) na moje tedy vaše rady nedají, že prej to není možné a že výměnu nebo opravu budíků budou řešit až jako poslední možnost :) Stejně to vypadá že si udělám 220km výlet do Domažlic a že ty 4000kč budu muset oželet no(

Editováno: , autor: klíma jan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vyčerpávající informaci.Dnes jedu naposled do servisu, už tedy po čvrté ale zadarmo budou měnit zase plovák :)) na moje tedy vaše rady nedají, že prej to není možné a že výměnu nebo opravu budíků budou řešit až jako poslední možnost :) Stejně to vypadá že si udělám 220km výlet do Domažlic a že ty 4000kč budu muset oželet no(

Otestovat lze i v Praze.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...