Přejít na obsah

Klimatizace - nefunkční, problémy


Bemo

Doporučené příspěvky

Mám problém s klimatizací a potřeboval bych radu od nějakého odborníka, kterýma se to na zdejším fóru jenom hemží :palec2::D

Při zapnutí klimy se mi klima někdy rozjede a někdy ne. Nevím, čím to může být. Řešil jsem to i s MAKOVem, ale zatím jsem na nic kloudného nepřišli. Studený spoj jsme vyloučili, protože všechny spoje jsou pájeny, nikoliv mechanicky spojeny. Po připojení na VAG nám hlásí chyby ve znění, že mezi sebou nekomunikují RJ klimatizace a RJ auta. Prostě RJ auta nenajde RJ klimy. Cesta by měly být přes CANy průchodná. Tuhle varinatu ještě proměříme, ať ji můžeme na 100% vyloučit. Nyní nám zbývají možnosti buď ve vadné RJ klimatizace, nebo prostě komfortka neumí komunikovat nebo nepodporuje klimu. Komfortku máme taky v plánu vyměnit a uvidíme.

Může se stát, že by nějaká komfortka nekomunikovala s klimou????

Stalo se tohle někomu, nebo se s tím někdo setkal?

Jinak auto bylo ve výbavě clasic, takže je tam dodělávaný i PP, který funguje v pohodě. R.v. auta je 2002

díky moc všem za rady a tipy pro odstranění tohoto problému B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vcera sme sa na to vrhli s Radkem a za hodinklu uz aj klima frcala ako ma.....Vymenili sme BSG 6Q2 za BSG 6Q1 a vsetko islo ako ma motor si dvihal otacky po spusteni klimy.....a RJ klimy sla aj diagnostikovat.Tak sa nam to rychlo podarilo spravit.

-_-

Editováno: , autor: makov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

mám 1,4 16V 74kW, rok 2002 a poslední 2 měsíce si v něm klima dělá co chce. Občas jde, ale spíš samozřejmě ne (tlačítko AC v pořádku svítí)..

Už to bylo i v servisu, výměna klapky se servomotorem (cena 3500 Kč :ph34r: ), kontrola "všeho" (oblíbený termín škodováckých servisů) ale změna žádná..

Před servisem se to obvykle chovalo tak, že večer (když už nebylo takový vedro) to naskočilo, přes den v parnu ani ťuk.. Včera cestou ze servisu se to už ale chovalo naopak - v parnu to šlo a v noci nejdřív ani ťuk a asi po 20km se najednou sama od sebe rozeběhla.. Co mě zarazilo byl fakt nezvyklej smrad :wacko: (jakožto, že vzdoušek z klima není zrovna aroma), co se vyvalil společně s chladným vzduchem..

Nemá někdo podobné zážitky/zkušenosti? Věděl by někdo kde aspoň pátrat?

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, zda tu klapku vůbec vyměnili, pokud to vůbec bylo klapkou, kromě toho i nové klapky se serou.

Rozběhne se kompresor po zapnutí klimy? Pokud ne, pak to s klapkou nemělo nic společného.

Smrad je u takto staré klimy normální, dezinfekce zabírá jen na čas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, zda tu klapku vůbec vyměnili, pokud to vůbec bylo klapkou, kromě toho i nové klapky se serou.

Rozběhne se kompresor po zapnutí klimy? Pokud ne, pak to s klapkou nemělo nic společného.

Smrad je u takto staré klimy normální, dezinfekce zabírá jen na čas.

No dali mi klapku zpět jako vrácený použitý díl, tak nějaká tam asi být musí, ale těžko říct co s tím udělali.

No to bych právě rád zjistil, jestli vůbec kompresor běží. Když zapnu klima, na chvíli poklesnou otáčky a pak se zase zvýší, ale klidová spotřeba je pořád kolem 0,8-0,9 l/h. Mám zkušenost, že pokud klima jede, je klidová spotřeba vyšší. No dá se vyzkoušet/poznat i jinak, že kompresor naběhl?

Jinak, jak včera začala klima fungovat, bylo to za jízdy bez jakéhokoliv přičinění, tak fakt nevím, nechová se to moc logicky.. :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusil bych se vytáhnout konektor z klima kompresoru, nastartovat, zapnout klimu a napojit tam na konektor kompresoru 12V z baterky, tím by se měl kompresor sepnout a odskoušíš jestli ti chladí, pokud ano, hledal bych závadu v elektronice klimatizace. Pokud nebude chladit máš problém v chladícím systému ( chladivo, čidlo tlaku atd.). Nebo je další možnost zajet na diagnostiku a nechat si vyčíst závady klimy. Já měl něco podobného a dělal mi to snímač teploty na výparníku.

post-9055-1186498395_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie maj kompresor DENSO s naklápěcí deskou, nemá elmag. spojku ale běží pořád a naklápěním desky se uvádí do chodu i 6 pístků co stačujou chladivo.

V klidové poloze kdy je úhel desky 0 stupňů je výkon kompresoru cca 2% což je ale zanedbatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory a připomínky, mám pocit, že problém by mohl být v nějakém teplotním čidle. To by odpovídalo tý závislosti funkce klima na teplotě. Když to stojí na sluníčku - nefunguje, když je chladněji, nejsou většinou problémy. To by taky podle mě odpovídalo tomu, proč to včera večer nejdřív nešlo a později v noci, když se ochladilo, tak to začalo fungovat. Zkusím to ještě dnes vysledovat a uvidíme.

Každopádně díky zatím!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám problém... občas mi nejde zapnout cirkulace vzduchu, nebo se rozvítí až zpožděně po stisku tlačítka, to samé ale méně často dělá tlačítko klimatizace - tam ale žádné servo není né? Kde hledat chybu? Co jsem zde vyčetl, tak to budou ty servomorky...nebo spíš jejich potenciometry-dají se sehnat jen ty?

Co je třeba opravit?

Zajímají mě čísla dílů jaké shánět a jejich aktuální ceny. a jestli už jsou nějaké nové vychytané verze motorků/potenciometrů.

(Příspěvky co zde jsou jsem všechny přečetl,hledání použil..a vše o postupu rozebírání,výměně atd. našel)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...