PcGamer Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 zdarec, auto mi malo chladilo tak jsem nechal doplnit chladivo, ale pri plneni zjistili, ze uchazi v chladici. Chci se zeptat zda vymenu zvladnu sam nebo to mam radej nechat na servis. Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MILAN6 Vloženo 21. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2013 zdravim Servis,,,, oni už vědi kde sahnout ,,,, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PcGamer Vloženo 22. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 22. Červenec 2013 a nemelnil uz ste ji nekdo?? co je potreba demontovat?? nad tim servisem premyslim¨(ne skoda) ale oni me ho nabizeji za 2krat tolik nez jsem schopen ho sehant ja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PcGamer Vloženo 30. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 30. Červenec 2013 tak chaldic klimatizase vymeneny tak nakonec jsem dal auto do servisu, dali na tom cca 3 hodinky. klima konecne klimuje. A opravdu je lepsi servis nez doma:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slavka Vloženo 3. Září 2013 Sdílet Vloženo 3. Září 2013 CHlapi přestala mi jít klíma a vag píše vysokotlaký spínač g 65 signál příliš nízky.Jak poznám, že je ko.Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Ahoj .. mám poprvé auto s klímou a ta jsem začal zjíšťovat pár věcí.. Jak je to s čištěním? musí se čistit jednou za půl roku nebo až začne smrdět? Dělají čištění automaticky ve škodovce při servisní prohlídce? A taky by mě zajímalo jak je to s tou klimou v zimě? V návodu je psané že funguje do 5°C ale co se pak stane když zmáčknu na climatronicu AC auto? Teď to okamžitě topí když jí zapnu .. bude to tak dělat i při těch stupních pod nulou nebo to nepojede vůbec a budu se s tím TDI třepat kosou? Údájně je u TDI přídavné elektrické topení .. je to tak? Je to fábie II facelift elegance.. Děkuju za rady, tipy, postřehy.. A jak je to s odmlžováním klímou v zimě pod bodem mrazu? Taky nejde? Nebo klima jen prostě nebude chladit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Čištění klimatizace není součástí servisních prohlídek. Musíš si o to požádat a samozřejmě to bude něco stát. Anebo koupit příslušný sprej na čištění a udělat to sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Čistit stačí obvykle 1x za rok, ale samozřejmě, když to budeš čistit častěji, nic se nestane.. V servise ti to automaticky neudělají a obvykle bývají v tomhle autorizované servisy hooodně drahé. Takže bud využít nějaké akce, sem tam se u nich na čištění a doplnění klimatizace dělají nebo pak využít na klimatizaci služeb jiných servisů. Co se týče teplot, tak v zimě si ji klidně můžeš spustit, rozsvítí se ti nápis AC, ale klimatizovat to nebude. Ničemu tím uškodit nemůžeš, prostě se za nízkých teplot nezapne, i když bude kontrolka svítit. K přídavnému elektrickému PTC v topení, tuším, že nafty je mají všechny, takže když zapneš topení, začne to elektricky ohřívat.. Vím, že je to pozorovatelné například pohasnutím světel a tak, protože to má hodně velký odběr proudu. Výhodou je, že to začne hodně rychle topit, daleko dřív než by se samotný motor zahřál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 (editace) A když mě klima nesmrdí tak není možné z ní třeba onemocnět nějak když si nechávám ten proud vzduchu foukat na mě a přitom ta klima třeba není čištěná co? Musím vyzkoušet ten topný článek .. Půjde to dost poznat nebo to nebude jako s benzínem? Jde mě o to jestli si mám připravit kožich do auta mrazy začínají .. Prý se od 2010 nějak 7.měsíc montovaly zesílené články .. já mám 2010/04 ale tak i tak by měl být silnější jak v předchozích fábiích 1. generace ne? A když v zimě teda zapnu AC tak ani otáčky nestoupnou? Ani ta klima nebude topit jen bude AC svítit jo? :/ Takže ani odmlžovat nelze :/ Editováno: 25. Září 2014, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 To záleží na tom jak je kdo citlivý, ale když ti tam bude sedět nějaký alergik a bůh ví co ještě, určitě mu to příjemné nebude.. Nicméně, pokud se používá s rozumem, tak smrdět nebude... S tim topením ti toho ale víc neřeknu, to musíš počkat na někoho s naftou, protože mám benzín a v tom takové vymoženosti nemáme ... Mě musí stačit vyhřívané sedačky, než se auto roztopí od motoru... Otáčky se myslím nezmění, protože nesepne kompresor, ale to si teď nevybavuji přesně... A ještě jedna věc, klima netopí, ta to neumí.. Topí ti topení, klima chladí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rakula Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 (editace) Tu klimu v zime se doporucuje zapinat, alespon jednou za mesic, aby chladivo cirkulovalo, myslim ze zaroven medium meze nejaky segmenty v obehove soustave, povidal servisak pri cisteni klimy. No a v zime je to jednoduchy - ve vytopenym aute zapnes vnitrni cirkulaci vzduchu, pak zapnes klimu, tim ji donutis (klimu) nasavat teplejsi vzduch zevnitr auta a ona zapne, cidlo nasava teplejsi vzduch zevnitr.... praktikuji to tak a v poho.... Editováno: 25. Září 2014, autor: rakula Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Pokud pominu zdravotní komplikace způsobené škokem z velkého rozdílu teplot a vlhkosti vzduchu tak teoreticky skutečně můžeš onemocnět i poměrně závažnými chorobami. V klimatizačních systémech přežívá například bakterérie Legionella (při běžném čištění kliamtizace je nezničeitelná), která je původcem takzvané legionářské nemoci - je to v podstatě těžký zápal plic a nemoc byla poprvé zaznemenána v 70. letech na nějakém sjezdu amerických legionářů, kteří se všichni najednou nakazili v hotelu kvůli kontaminované klimatizaci. Občas s ní mají problémy i nemocnice. Ale to je tak spíše pro zajímavost. Pravděpodobnost, že ji chytneš je mnohonásobně menší, než že se s autem někde rozmázneš o strom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 Ty v zimě zapneš klimu ve vytopeném autě a se zaplou recirkulací a nastavíš na climatroniku z 28°C třeba 19 a necháš ji chladit jo? A vysvětlí mě někdo jakto že když zapnu klimu a nastavím teplotu na topení tak to topí okamžitě a když jí vypnu tak jde studený vzduch protože motor je ledový? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rakula Vloženo 25. Září 2014 Sdílet Vloženo 25. Září 2014 u me manualni klima, takze teplota se ridi pouhym primichavanim teplyho vzduchu, v jednoduchosti je krasa, takze u me staci zapnuti toho tlacitka.... nevim jak u climatronicu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akrubek Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 Neblbni, určitě to nevytápěj abys pak zase chladil, jen zapni jakože AC, to stačí...i když reálně chladit nebude. Nicméně já měl FII 5 let a za celou dobu jsem klimu ani nečistil, ale neměnil chladivo, stačí se řídit rozumem, velmi důležité je, abys AC vypnul nějakou dobu před tím, než vypneš motor, třeba i 5 minut, aby se ještě vyfoukala - protože to co ti smrdí je plíseň, jak tam zůstala vlhkost...stejně tak to chce vypnout a pootevřít okna, aby se pomalu srovnala teplota s venkovní, právu kvůli tomu šoku z náhlé změny teplot - pokud máš v autě 21 a venku je 35 a jen tak vylezeš, tak je to o nemoc skoro s jistotou... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rakula Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 no ja samozrejme zapnu klimu a necham to topeni pusteny ;-) U manualnich (muj pripad) je to pouze o "primichavani" teplyho vzduchu, klima bezi na tlacitko, zadnej jinej hlidac tam neni.... No a pochybuji, ze nenajdes za 4 tejdny jeden den v nasich "treskutejch" zimach, kdy venkovni teplota nedovoli sepnuti klimy... Jinak jak pise kolega nade mnou, nejdulezitejsi je nechat klimu "vyvetrat" - vypnout pred dojezdem... Vyhoda manualni klimy - mas vse pod kontrolou.... Kde jste vzali tu teplotu 5 stupnu? z manualu? ja mam od agentury JPP potrebnou teplotu 10, proto jsem to resil tou vnitrni cirkulaci.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 A vysvětlí mě někdo jakto že když zapnu klimu a nastavím teplotu na topení tak to topí okamžitě a když jí vypnu tak jde studený vzduch protože motor je ledový? tam máš asi přídavný elektrický článek topení, u dieselu by měl být ve standardu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 U manualnich (muj pripad) je to pouze o "primichavani" teplyho vzduchu, klima bezi na tlacitko, zadnej jinej hlidac tam neni.... výkon klimakompresoru je regulován v závislosti na požadované teplotě, takže to není jen o míchání s teplým vzduchem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 I u manuální klimatizace (Climatic už pár let není)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rakula Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 U me OI 1996 je to jen o primichavani, ne? Jinak proto jsem i u Rapida volil manualni, resp nechtelo se mi priplacet za Climatronic, s timhle systemem jsem plne spokojen a mam rad veci pod kontrolou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 Výkon klimakompresoru je regulován. Nevím jestli plynule, nebo v nějakých stupních (myslím, že plynule) podle toho jaký je rozdíl mezi požadovanou teplotou a teplotou naměřenou v topení. A skoro bych se odvážil tvrdit, že zdroj "chladu" je stejný jak pro manuální tak i automatickou klimu (teď nevím přesně jak je to u FII). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 Tak jsem to napsal trochu blbě. Výkon klimakompresoru je modulován v závislosti na otáčkách motoru, aby dával konstantní výkon. Jestli je regulován v závislosti na požadované teplotě se mi nyní nepodařilo ověřit. V každém případě je to stejné jak pro manuál tak i automatickou klimu. Liší se jen agregátem klima/topení, zjednodušeně řečeno uživatelským komforetm při nastavení a udržení požadované teploty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 Já bych řekl že kompresor co jsem četl je regulován podle potřeby chlazení .. a tak mě to i připadá v mém autě.. Při větší potřebě chlazení to chladí víc .. a rozdil mezi automatickou a manualní bych řekl že je nejen v tom jak se ovládají a že má a nemá displej ale manuál má takyy 2 čidla a automat 4-6 čidel teplotních ne? A je pravda že se klima musí jednou za dva roky komplet vysát a znova dát chladivo s olejem? nebo se olej dodává nějak zvlášť? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Září 2014 Sdílet Vloženo 26. Září 2014 chladivo se tuším musí vysát při každém plnění, protože jinak není jasné kolik ho tam je. S chladivem se částečně dodává i olej. Ale podle mě neexistuje způsob, jak ze systém ten olej v nějakém významném množství dostat. Je rozvfrcaný úplně všude. Standardně se nová náplň dává s novým kompresorem (naplní se olejem a namontuje) - mám mlhavé povědomí, že tam je 140 ml - kdysi jsem si klimu do fabie dodělával, ale už je to fakt dlouho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeraphimSVK Vloženo 21. Únor 2015 Sdílet Vloženo 21. Únor 2015 hošani potreboval by som radu. V Roomteri mi začala smrdieť klíma niekedy v polovici 2014. Začalo to asi tak 4 týždne po tom, ako som mal na dlhšiu dobu zapnutý vnútorný obeh, lebo som šiel za nejakým straaašne smradľavým nákladiakom. Skrátka a dobre, v klíme niečo poriadne buchlo, zablikal displej všetkým, čo na ňom svietiť môže a klíma zhasla. Po odstavení auta ale zasa nabehla. V servise vraj oni tam žiadnu poruchu nevidia. Tak reku dobre, čo už. Po tých 4 týždňoch zápach a dodnes (2/2015) ho neodstránili, čistili to sprejmi a výmenou filtra viackrát, už aj tak, že sa od čističa nedalo v aute pomaly ani dýchať tak 3 dni a z klímy to doslova prskalo. A keď "vôňa" čističa pominula, smrad veselo pokračuje. Zápach je cítiť vždy len vtedy, keď sa zapne AC (Climatronic), inak nie, nie je ho cítiť ani vtedy, keď sa zapne fúkanie na čelné sklo, s čím vždy ide aj AC, vtedy to ale nesmrdí, inak je toho plné auto. Je nejaký spôsob, ako sa toho zápachu spoľahlivo zbaviť? Vopred veľmi ďakujem za každú radu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.