Přejít na obsah

Cvakání v pojistkové skříni a problikávání světel


KrajicekR

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 objevil se mi na autě problém, konkrétně na Felicii 1.3 MPI.

 

Již několik dní mě neustále cvakalo v pojistkové skříni, prošel jsem fórum, zavezl do servisu kde mi údajně našli vodu v pojistkové skříni, vysušily + použily nějaký přípravek, odevzdaly že je vše ok. 

 

Na druhý den, bohužel problém přetrvával - po chvilce co motor běží začne nepravidelné cvakání v pojistkové skříni a začnou problikávat světla - kontrolka na palubovce i světla samotné (což ve tmě je trochu problém). Zkusil jsem vyměnit za jiné i relátka na světla, bohužel nepomohlo a problém přetrvává.

 

Cvakání bohužel nejde nijak "vystopovat" jelikož to dělá nepravidelně - někdy když přidám plyn, někdy když brzdím, atd. prostě jak se tomu chce.

 

Prosím o pomoc pokud někdo ví čím to je, abych mohl případně sám se na to podívat, nebo přijet přímo do servisu a tak to nechat opravit (nejsem mechanik). 

 

PS: v servisu se s tím asi zabývat nechtějí nebo spíše nechtějí hledat kde je problém.

 

Děkuji moc všem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Již několik dní mě neustále cvakalo v pojistkové skříni, prošel jsem fórum, zavezl do servisu kde mi údajně našli vodu v pojistkové skříni, vysušily + použily nějaký přípravek, odevzdaly že je vše ok. 

 

Na druhý den, bohužel problém přetrvával 

....

PS: v servisu se s tím asi zabývat nechtějí nebo spíše nechtějí hledat kde je problém.

 

Největší zdroj poruch je neochota servisu.

 

Tu pojistkovku vymontuj, oddělej z ní ten plastovej odklopnej dekl ve kterým drží samotná deska s pojistkama a paticema pro relátka a z dolní strany propájej všecky spoje. Je to stará bolest favoritů i felin. Určitě tam najdeš spoustu nevysušený vlhkosti, protože servis nanejvejš použil kompresor, aby odtamtud vyfoukal viditelnou vodu. Bohužel na ostatní se vysrali. Tím bys měl odstranit to cvakání, bohužel tím neodstraníš základní příčinu závady - a tou je někde kolem čelního skla prorezivělej "jazyk" na kastli, na kterým drží obvodová guma = těsnění a do auta ti teče.

 

Feliny ještě neměly pozink na kastli a tak vesele reznou - a při objevení se koroze v tomhle místě do nich prostě začne týct voda. Ta nakonec skončí v nejnižším místě palubovky = pod pojistkama a relatama, kde nadělá zkraty a další neplechu. Čeká tě demontáž čelního skla, očištění rezavýho plechu až na kov, ošetření proti korozi případně navaření novýho plechovýho "jazyku", aby se mělo těsnění na čem udržet, přelakování aspoň sprejem a zpětná montáž skla "do gumy". Přesnější info si najdi po zadání "zatékání vody do felicie" do Hledání.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď.

 

Tušil jsem že to bude vlhkostí v pojistkové skříni. Dneska jsem ještě očistil kontakty na baterce jelikož se mi nějak nezdály - buď tam v servisu daly kontaktol, nebo tam byla vlhkost.

 

Ještě jsem našel že to může být žlutý drátek který vede k cívce startéru takže asi i ten nechat zkontrolovat u známého který mi nejspíš udělá i to přepájení.

 

Doplňující otázka: Dneska když jsem odcházel z práce, nenastartoval jsem - otočím s klíčkem, rozsvítí se kontrolky, chci nastartovat, ale auto nic - neprotočí, nic nezacvaká prostě nic, až jak mě kolega roztlačil tak to chytlo (já vím to by se nemělo), je možné že tohle může mít na svědomí voda v pojistkové skříni, nebo odchází spínací skříňka?

 

Děkuji moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod dojmem předchozí informace o vodě v pojistkách/relatech bych tipoval na tu pojistkovku, ale samozřejmě nelze vyloučit ani tu spínačku. Určitě nejdřív vysuš a přepájej tu desku s pojistkama a relátkama, Kdyby to blblo i potom, je to na elektrikáře aby prověřil přítomnosst napětí na drátech od spínačky - jak jsem pochopil, sám o elektrice moc nevíš, tak radši bych rozsáhlejší pátrání nechal na někom, kdo si s elektrikou víc tyká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem.

 

Ještě mám otázku:

- nebylo by lepší zkusit sehnat jinou pojistkovou skříň a vyměnit to? - myslím si že by to bylo "rychlejší" a možná i cenově srovnatelné jako přepájení.

- doma jsem narazil na Silikonspraj který podle návodu slouží i jako "odpuzovač" vlhkosti a lze jej použít na elektrické zařízení, jen nevím zda-li by třeba pomohlo, ho nastříkat opatrně na pojistky, relé. Co si myslíte?

 

Jinak ano, v elektrice jsem ztracen takže nechám na někom kdo tomu rozumí.

 

Děkuji ještě jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ti tam teče jak si myslím kolem čelního skla, bude i vyměněná pojistkovka brzo ve stejným stavu jako ta dosavadní. A nepomůže ani nastříkání nějakým "vodoodpuzovačem". Jde o to, že voda vždycky obsahuje nějaký ionty a je vodivá, takže udělá zkraty a i když nebudou popraskaný pájený spoje, budou vylítávat pojistky nebo naopak ovládací proud relátek bude sváděnej na kostru a relátka odmítnou spínat. Napiš mi odkud jseš, pokud bys byl odněkud nedaleko, jsem schopnej si to zkontrolování a přepájení vzít na hrb i sám. Karosařinu by sis ale musel zajistit jinde - tu nedělám, nemám na to prostor ani vercajk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zlínský kraj :-)

 

Zítra nechám auto doma, projedu se autobusem a odpoledne to odvezu ke známému který se na to podívá a přepájí - bydlí asi kilometr. Nechám si tedy přetěsnit sklo a mrknu taky na zbytek karoserie kudy by to mohlo téct a nechám to opravit.

 

Všem děkuji a jak budu vědět víc napíšu i pro ostatní co bylo příčinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Mám problém so tretím brzdovým svetlom na felicií.

 

 

ked zatlačím brzdový pedál, tak  brzdové svetlá svietia, len to tretie, horné nesvieti ...

 

viete mi poradiť, kde môžem mať chybu? Kde mám pozrieť kabliky či nahodou nie sú zlomené ked otvorím kufor?

žiarovky som pozrel, sú  v poriadku.

 

ked som zatlačil brzdu, a pomykal s gumou čo trčí hore ked otovorím piate dvere, tak mi to začalo blikať, zhasinať a potom som to radšej neskušal, túším som mykal s ukostretním 5  dverí, som hybal aj s kablom čo ide z 5 dverí dole do kabiny a nič....

čo by som mal pozrieť??

 

ešte mi občas s autom začalo preblikávanií s svetlami, čo mám skúsiť vysušiť v poistkovej skrini? môzte dat foto?

vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To třetí brzdový je napojený na zadní brzdový světla - máš nejspíš zlomenej kabel v místě toho gumovýho "hada", kterým jsou kabely protažený do dveří. Vyndej zevnitř krytky v blatníkách a změř vodivost kabeláže mezi 3BS a zadníma skupinovkama. V tý gumě je NEJEN UKOSTŘENÍ 5. dveří - ale i osvětlení značky, vedení k zadnímu stěrači a hadička ostřikovače, tak bacha, ať si to všecko neporveš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no rozbral som to,

chyba je tam, lenže je tam viac káblov než som predpokladal ...

 

dole pri blatniku, no pri svetle ide hore 6 káblov

a z fotky vidno že  sú poškodené 3 kable a to zhora jeden černy a jeden čierno červený,   a zo spodku jeden čierno-červený

 

lenze aj jeden hrubší čierny bol poškodený....

teraz neviem čo ako kde spojiť

 

hore ide tiež  6 káblov + tie na tretie brzdové svetlo 

 

teraz si myslím že tie dve čierne spojiť s hrubým to by bolo ukostrenie a čierno červený spojiť dokopy. to by bolo všetko ano???

post-84443-0-64991300-1382264563_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty tlustý káble jdou k vyhřejvání skla, aby tě při zimním roztlačování nezábly tolik ruce - tam je odběr kolem 20A. Zbytek by se měl dát identifikovat a jednoduše následně prověřit měřákem - sundat tapec zevnitř dveří a očenichat k čemu kterej drát vede, pak měřit přítomnost napětí na jednotlivejch koncích když se to a tamto zapne.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 tak problém se opět vrátil :-(

 

Prošel jsem všechno kolem pojistkové skříně a voda nikde, koberečky suché, odhlučnění nahoře, po straně suché, ale opět cvaká relé R7, problikávají světla.

 

Chtěl jsem se zeptat, může to být například také tím že je málo natažená řemenice u alternátoru, nebo třeba to že bývají zarosené zevnitř přední světla?

Zhruba před týdnem co to začalo zase dělat jsem otevřel kapotu a díval jsme se kama by mohla voda do pojistkovky téct byla vlhkost mezi baterkou a průchodem drátů do vnitř auta, tam jsem ale nenašel žádnou dírku kama by se voda mohla dostat dovnitř. Samotný průchod drátů je zakryt gumou a je celkem vysoko na to aby se tam voda dostala.

 

Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím,

mám podobný problém jako KrajicekR: v pojistkové skříní něco cvaká a problíkávají mi světla + se vypíná rádio, ale velmi podivně. Když mám vyřazený nebo stlačenou spojku, tak se rádio zapne a světla se strašně ztlumí a probliknou (zároveň něco cvakne) i palubovka se ztlumí a dokonce mi přestal ukazovat rafička kolik mám benzínu, když povolím spojku/zařadím rádio se vypne a světla se zas rozsvítí naplno a palubovka taky.

 

Určitě zkontroluju pojistkovku jestli v ní není vlhko, ale chci se zeptat, jestli to nemůže být aji něčím jiným.

Díkec

 

 

UPDATE:

tak pojistkovka suchá, kabeláž neporušená, baterka má 12,9V (při startování něco přes 14V). 

Je možný, že mi to nějakým způsobem při zařazené rychlosti přebíjí? Protože se to tak opravdu chová - světla svítí daleko víc, rádio se vypíná (nejspíš přepěťová ochrana) - když zapnu větrák z I na IV tak se rádio zas zapne (větší odběr elektřiny).

 

Závěr:

pokud by to někoho zajímalo, tak bylo špatné relé v alternátoru.

Editováno: , autor: Proche72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim,

stejny pripad jsem resil na sve felde, pricinou je zluty vodic spinajici civku na starteru, je na nej totiz pripojeno odlehcovaci X rele ktere odpojuje svetla a ostatni spotrebice s vetsim odberem pri startu vozidla , pokud ztrati kontakt uplne, vozidlo nelze nastartovat.Celkem vtipne je kdyz tento vodic upadne v noci za jizde na dalnici -> zhasnou svetla .Jeste ze jsem mel vlastnorucne zapojene mlhovky :)

 

pro  Proche72 - v alternatoru zadne rele neni, nicmene v regulatoru dobijeni na alternatoru mi upadla zenerka, naprazdno pak z nej lezlo 17V nez jsem to zjistil sla do kytek baterka

Editováno: , autor: ok1zwf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...