Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Kupte si nový Svět Motorů Diesel a tam je fyzikálně rozebraná zadní kliková náprava OIII a zjištění proč bouchá. Bohužel je to konstrukční záležitost a nedá se to srovnávat s předchozíma variantama klikovek u Škodovek. Takže pro klidné ježdění víceprvek nebo jinou značku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky přidám svou zkušenost. Měl jsem OII a přesedlal na OIII. O motoru ani nemluvím 1.9 vs 1.6 cr. V zatáčkách to jde rozhodně poznat, stará seděla jak přibitá a to měla 16 kola a 205 pneu barum. Ted mám 17/225 michelin a je to horší. Půjčil jsem auto bratranci na projíždku kolem vesnice a když přijel, tak mi hned hlásí, že stará seděla líp. A to není žádnej odborník, ale kuchař. Bouchání zas tak neprožívám, protože mám furt plno věcí v kufru. Ale když si sedne 5 normálních osob, tak už je hodně znatelný a jde to hodně cítit. Podle mě taky krok zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bude hodně subjektivní. Já přešel z OII 1.9tdi liftback 17" na OIII 1.4tsi combi 17". Zdá se mi, že nová sedí lépe. Díky lehkému motůrku je sympaticky mrštná, dobře drží stopu a ovládá se mi v zatáčkách daleko příjemněji. Podvozek mi ale připadá tvrdší než u OII, a to jsem měl "sportovní" verzi. Snesl bych o něco pohodlnější nastavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem měl možnost jezdit s OIII 1.6 TDI a při porovnání s OII 1.9 TDI jsem vpodstatě žádný rozdíl nepoznal. Jezdil jsem po různých površích ale že by to u nové octavie bouchalo jsem neslyšel. Podle prodejce prý škodovka dlělá průběžné změny v nastavení podvozku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasty: mam v podstate stejny prechod jako si popisoval. Taky na mne subjektivne pusobi za O3 sedi lepe a lepa zvlada treba prujezd zatackou.  Kde my treba u O2 kola piskaly, div jsem nemel pocit ze auto prevratim, O3 to projela daleko lepe. Mozna je to ze to predesle uz melo 130 tis a tlumice uz nebyly nove.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Včera jsem mluvil s přijímacím technikem ze škodovky, padla řeč i na zadní nápravu a prý by měla být snad od příštího modelového roku vzadu u silnejší 1.4 TSI a 2.0 TDI, víceprvková náprava. VW teđ má exkluzivitu na víceprvek. Tak se necháme překvapit;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem mluvil s přijímacím technikem ze škodovky, padla řeč i na zadní nápravu a prý by měla být snad od příštího modelového roku vzadu u silnejší 1.4 TSI a 2.0 TDI, víceprvková náprava. VW teđ má exkluzivitu na víceprvek. Tak se necháme překvapit;-)

 

jak tvrdí škoda matadoři, kdyby jsme dostali hned všechno, coby jsme dostali při faceliftu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem měl možnost jezdit s OIII 1.6 TDI a při porovnání s OII 1.9 TDI jsem vpodstatě žádný rozdíl nepoznal. Jezdil jsem po různých površích ale že by to u nové octavie bouchalo jsem neslyšel. Podle prodejce prý škodovka dlělá průběžné změny v nastavení podvozku.

 

to řekl i šéf komunikace Škodovky při rozhovoru ve Frankfurtu, že náprava se neustále vyvíjí a ladí... http://www.auto.cz/rozhovor-peikem-von-bestenbostelem-fabia-sedan-nebude-76715

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jsem jel ze Slovinska v Rakousku po A2 - naložen tak na 50 % - mohu potvrdit, že na klikaté dálnici za Gratzem sm. Vídeň pocitově O III 1,6 TDI 17" kola standard podvozek sedí líp než O II FC 1,6 TDI sport. podvozek 17" kola... nebo předtím O II 1,9 TDI 16" kola

tuto trasu jezdím několikrát do roka znám ji myslím dost dobře, vím co si mohu kde dovolit a popravdě jedu nad povolenou rychlostí a kdo A2 zná, ty nechutné zrádné zatáčky z kopce dolů... opravdu jsem měl pocit, že O III sedí líp, víc jsem ji věřil a při táhlé zatáčce nejde subjektivně tolik vibrací vlivem odstředivé síly a nerovností vozovky od kol do volantu... určitě je to i díky většímu rozvoru, kdy je celé auto stabilnější...

 

Ve Slovinsku jsem v horách také projížděl spoustu serpentýn po okreskách - paráda...

 

ještě drobnost co sem úplně nepatří, ale nechci to plácat někam jinam.... při jízdě do Slovinska na jeden zátah rozpoznání únavy řidiče - Driver Activity Assistant ani ťuk, přitom jsem toho měl plné voči a kecky současně.... na cestě zpět se mi ozval 15 min před cílem a to jsem byl fit jako rybička... asi mě ještě nezná :-)

 

jinak lane assistandt plná spokojenost... a spotřeba také... viz vlákno o spotřebě 1,6 TDI 77 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Logiku to z tohoto pohledu má, především to ale ukazuje na fakt, že tam prostě rozdíl je a zákazníci to chtějí - jinak by se tím nezabývali. Vzhledem k tomu zaměření je asi pravda, že mainstreamové ovečky a zejména firmy, tedy segment který kupuje OIII se o to nezajímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no co jsem slyšel z vývoje ŠA, důvod je prý trochu i jiný a to, že odbyt vozidel s víceprvkem není až takový jako se očekávalo a aby se vývoj souvisejících dílů pro výceprvek i vlastního výceprku rentoval (tedy i přípravky, nástroje atp. potřebné při výrobě) je třeba je vyrábět ve větším počtu... proto tedy ta úvaha.... ale zase jen pro jisté motorizace.... nicméně pojem "lepší náprava" je dosti diskutabilní, resp. jak pro koho a k jakému účelu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zaslechl, že pro Octavu od faceliftu rozšíření standardního multi podvozku pro více motorů a za příplatek pro všechny motorizace. Jsem zvědav kolik lidí si zvolí Multilink za příplatek a oželí výbavu. Pro Seat tipuji, že 30% volitelných Multilinku bude úspěch, u Octavy bych tipoval tak 10%...

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Z mého pohledu je použití klikové zadní nápravy nejvíce znát na komfortu. Do auta se přenáší vibrace od nerovností atd. To má za následek rezonování plastů apod. Navíc při jízdě po panelové dálnici se otřásá i prázdná sedačka u spolujezdce. (při pohledu z boku - z místa řidiče, sedačka spolujezdce kmitá. :-) To je fakt masakr. V servise mi řekli, že je to prostě vlastnost a ne závada.

 

Ať se mi má nová OIII líbí designově sebevíc. Tohle je prostě věc, přes kterou se nedokážu přenést a opravdu mě silně štve. Mám služební OII fl a to je prostě kus kvalitně postavenýho auta. Jsem pevně rozhodnutý, že kompromisy značky Škoda už nebudu slepě tolerovat a je to moje poslední Škodovka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rider7777: Ono taky záleží jaké tlumiče tam máš? Ty první série tlumičů pro OIII liftback byly zmetky (prý špatná kapalina). Ve ŠA to prý vědí, ale na kritiku reagovali až v květnu 2013 výměnou tlumičů za nové, které jsou laděné lépe. Kombáro je dostal hned v od počátku, liftback od tuším KT23/2013. Průběžně je dolaďují a ze zdrojů typu Jedna Baba Povídala je to dneska už třetí verze pro liftback a prý ještě budou nastavení dále upravovat, protože zákazníci remcají nad špatným komfortem. Samozřejmě tohle přiznávají interně a řekne ti to maximálně bokem servisák. Oficiálně ti  nikdo  nic nevymění zadarmo, svolávací akce není.

 

Takže vaše dojmy a pojmy se můžou klidně lišit, díky různým verzím tlumičů. Taky je zároveň jiné nastavení pro OIII s 15 palcovým základním podvozkem (1.2TSI + 1.6TDI) a 16 palcovým (ostatní).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svou O2 FL jsem koupil čistě kvůli testovací jízdě při výběru auta mého bratra ... po cestě po které jsem jezdil do práce a která je na řadě míst v hrozném stavu přejela ladně jak baletka - to jsem pochopil že rozdíly ve třídách nejsou jen ve velikosti kufru a zadních sedaček.

 

Když jsem o ni přišel a zkoušel O3 1.2 TSI na stejné trase u stejného dealera tak pro mě osobně rozdíl nemohl být větší ... zase jsem cítil každý výmol. Pro mě to byla jasná stopka a jako milovník škodovek který si před půl rokem nedovedl představit že by neměl škodovku - tak čekám až mi vyrobí Golfa s multilinkem. Uvažoval jsem i o Superbu ale musel jsem ho oželet, většinou jezdím jen do města a parkování bylo na hraně už s O2.

 

To že (snad) vylepšili tlumiče je sice hezké ale jedna věc je jak to jezdí nové a jak to pojede po 80k, to auto si plánuju nějakou dobu nechat a nechci riskovat abych za pár let litoval. Nemluvě o tom že zásadně odmítám připlácet si za horší produkt (Škoda vs VW, 2.0 TDI)

 

Komfort jízdy je pro mě klíčový a toto je čistě subjektivní zkušenost. Je možné že se to takto chová jenom na specifických cestách.

Editováno: , autor: flek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz mu vadi tvrdy podvozek a to, ze citi kazdou diru, tak je RS s jeste tvrdsim podvozkem jiste "idealni" volba. :)

Jinak toto imho neni az tak problem absence multilinku ale celkove tvrdsiho podvozku u O3 (i standardniho), ktery muze nekomu vyhovovat a pro nekoho muze byt zcela nepouzitelny.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...