Přejít na obsah

Jaká kola na zimu? Rozměry, plechová nebo ALU?


nuff

Doporučené příspěvky

Pawouk: Svým způsobem jsem myslel, jestli tenhle šroub poskytuje dostatečnou ochranu před krádeži, ale to asi ne. Chrání-li před zoufalcem co by rád mé kolo. Každopádně děkuji.

 

Podle všeho Velorum byla i černá:

https://auto.bazos.cz/inzerat/91295627/Prodam-alu-kola-origo-skoda-octavie-III-5x112-r16.php

Editováno: , autor: ArateR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/22/2018 at 8:54 PM, Aleš_BX said:

pokud koupíš ty Dezenty, pak uvidíš sám, jaká kopa závží je potřeba na vyvážení kola... Škodovka si výrobu hodně hlídá, nehledě na to, že většina orig. kol jsou v Česku vyrobené RONALy

Přidám svojí zkušenost. 

Na originální kolech nevidím žádnou přidanou hodnotu o proti jiným zavedeným značkám alu kol. 

Osobně jsem chtěl auto aspoň trošku odlišit od masy stejných a tím základním jsou jako u všech kola. 

 

Jen postřeh - moje originální alu kola na novém autě byli R16/6, (na zimu stačí) takže jsem koupil jiný alu kola R18 /8 na léto a na originální alu kole bylo na každým 2x víc závaží než bylo potřeba na vyvážení nových neoriginalnich R18, váha originál alu škoda R16/6 váží 9kg, neoriginální alu R18/8 váží 10kg.

Určitě se najde hodně značek stejné i lepší kvality než originál škoda. 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice hodně dobrá cena je, ale doteď byly na skoda-eshopu za cenu 1699,- Kč s DPH/kus. OB-autodíly jen nakoupilo tyto kola přímo ze škodovky a prodává je o cca 2 tis kč za sadu dráž. Během týdne také byly všechny kola fuč.

Je toho i plný bazos.cz, tam se ale najde pár jedinců, co je prodávají také za oněch 1699/ks. Za chvíli budou ale pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Aleš_BX said:

 

Spíš jsem chtěl ukázat i jiný úhel pohledu než že originální alu kola jsou automaticky pro většinu to nejlepší. 

A na originální jsem nenašel o proti známým značkách žádný plus. 

Výběr je v dnešní době opravdu obrovský a dají se najít i kola kvalitnější lehčí líp zpracované a levnější. 

 

Jinak jsem RONAL R16 měl a za mě žádná hitparáda. Jednak snad byli s olova a závaží který tam padlo raději nemluvit. Kdybych je neměl za hubičku nekoupil bych je. 

Jinak ve většině souhlas. 

 

 

Editováno: , autor: Joker 85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 hours ago, Aleš_BX said:

 

... obecně na menším kole může být relativně víc závaří  i díky pneumatice, které je na menším kole víc, než na nízkém profilu velkého kola, byť to je zase širší... 

To si taky nemyslím. 

Jelikož na těch originální R16 je pneumatika o 1,5kg lehčí než na těch R18. 

A toho závaží na originálních kolech o proti těm R18 bylo na každém kole potřeba minimálně 2x více až 3 krát. 

Což znamená že kdyby ty originál alu kola byli stejně kvalitně vyvážené jaký ty neoriginální R18 mělo by to am být toho závaží min a ne opačně. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎31‎.‎08‎.‎2018 na 12:38, Joker 85 napsal:

To si taky nemyslím. 

Jelikož na těch originální R16 je pneumatika o 1,5kg lehčí než na těch R18. 

A toho závaží na originálních kolech o proti těm R18 bylo na každém kole potřeba minimálně 2x více až 3 krát. 

Což znamená že kdyby ty originál alu kola byli stejně kvalitně vyvážené jaký ty neoriginální R18 mělo by to am být toho závaží min a ne opačně. 

 

Lenze sa vyvazuje spravne nasadena pneumatika,nie disk,takze mnozstvo zavazia zalezi od kvality pneu a jej spravneho obutia na disk.Iba male pootocenie sposobujue rozdiely v hmotnosti zavazia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda. Opak netvrdím. 

Možný klidně je že nebyli správně vyvážené od výrobce. 

Každopádně ty pneumatiky s těch originálních se hned prezouvali na jiný alu kola pro druhý auto a tam to bylo v pohodě. 

Tím vším jsem chtěl pouze poukázat že originální alu kola od škody jsou akorát zárukou nějakýho průměrného standartu. Nikoliv lepšího standartu který nabízí za stejný peníze dostatečně množství zavedených značek alu kol ve stejné i lepší cenové relaci. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Aleš_BX said:

bohužel to není pravda.... ale jelikož se nedomluvíme na kompromisu, netřeba to dále rozebírat....

 

a přečti si znovu, co napsal Patrik.... tvůj argument není agrumentem, pouze tvrzením a konstatováním...

Nějak nechápu proč bych si to měl znova číst ? Patrik má pravdu opak netvrdím naopak s ním souhlasím .

 

Pouze jsem nesouhlasil s tebou v tvém argumentu že ...  // obecně na menším kole může být relativně víc závaří  i díky pneumatice, které je na menším kole víc, než na nízkém profilu velkého kola, byť to je zase širší... //což není pravda -  stejná značka a model ve velikosti pneu 225/40 R18 (9-10kg takže více materiálu) bude a je těžší NEŽ  pneumatika 205/55 R16 (7-8kg méně materiálu) , protože nejvíce hmotnosti na pneumatice je dezén atd....

 

A můj argument není pouze tvrzení a konstatování.

 

V automobilovém průmyslu pracuji takže nejaký přehled ohledně výroby standartu kvality a požadavku jednotlivých značek mám.

 

Proto jsem se pouze vyjádřil s omáčkou a přílohou k tomu že originální alu kola od Auto Škoda v nejpoužívanějších rozměrech hned neznamená nejlepší kvalitu a přidanou hodnotu při výběru kola. A nevidím důvod hned dávat přednost originálním před jinýma zavedenýma značkama alu kol na auto. 

 

PS: taky už bych to dál nerozebíral.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

není také důležité u zimních kol tak nějak myslet i na řetězy? Teda pokud je někdo používá, nebo třeba může při cestě na hory... zažil jsem asi před 3 lety, jak jeden maník na audině na horách řetězem při rejdu očesal celej podběh.... samozřejmě kdo s řetězy nepočítá asi může jezdit na čem chce....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chlapi jsou šrouby pro liťáky v 16" (Minoris) a plecháče v 16" při stejném disku (6,5Jx16) stejné? Byl jsem zvyklý na předchozích autech měnit společně se změnou letní/zimní sada i šrouby kvůli jiné délce a dosedací plošce, ale to bylo dáno tím, že jsem měl jako zimní vždy nějaké originál škoda liťáky a jako letní výrazně větší rozměr od jiného výrobce.

Abych nebyl o víkendu překvapen až budu chtít přehodit kola z letních na zimní a budou i šrouby škrtat o náboj.

 

EDIT: Teď koukám do techničáku a nejsem si jist šířkou těch disků. Minorisy budou asi 6,5. Plecháče jsou originál škoda od nového auta, ale dle techničáku taky pro M+S gumu mohou být 6Jx16

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím chlapi,

 

mám teď na autě letní 17" origo Škoda liťáky.

Auto jsem koupil i se zimníma 15" takže je tam teď budu dávat. Upřímě řečeno se toho celkem děsím, jsou to sice balony ale zdá se mi to už strašně malé. Každopádně to zkusím a dám věďět - popřípadě bych musel koupit 16ky (17ky nejsou v zimě tak komportní jako 16ka balon). Kde zjistím jakou má O3 1.6 TDI 77kw rozteče šroubů?

 

Každopádně ty disky co mám teď letní budu nejspíš prodávat a kupovat jiné. Máte někdo zkušenosti s disky přes internet?

Konkrétně třeba tato stránka:

https://www.aluapneu.cz/i3348-originalni-alu-kola-audi-0029-5x112-17/

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradíte někdo, zdali uvedená kola mohu použít na OIII s těmito záznamy ve velkém TP?

 

OIIIPneu.thumb.png.3e34d536f2dfdb081efdad59a183d6fb.png

 

http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/zimni-sady-kol/kompletni-zimni-kolo-premia-16-octavia-iii-cbx205556pb01x/0/1/24/43/1001

 

Co mě mate je to, že kola jsou na e-shopu Škoda nabízena jako zimní pro OIII, ačkoliv jejich velikost ráfku nemám ve velkém TP zapsanou jakože pro použití v zimě. Z různých článků jsem tak nějak vytušil, že nižší rychlostní index pneumatik pro zimní provoz nevadí.

 

Taky nevím, co znamená to označení "#20-21" ve velkém TP před tím jedním rozměrem kol a v posledním řádku jakoby zapomněli dopsat zbytek údajů (pokud to teda nemá znamenat 16" kola a zbytek si vyber co chceš).

 

Díky za objasnění :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

#20-21 je odkaz na polozku v TP, kde jsou definovane vychozi rozmery kol pro predni a zadni napravu.

 

nizsi index nevadi v tom smyslu, ze pak bys mel mit bud v infotainmentu nastavene varovani pro maximalni rychlost, pokud pneumatiky maji nizsi rychlost nez je konstrukcni rychlost v TP nebo mit samolepku na skle, pokud to systemy auta neumoznuji nastavit.

 

s temi rozmery ti nereknu, tam si nejsem jisty. intuitivne bych rekl, ze lze. Podle me je to tak, ze mas pneu, ktera ma parametry letni, ale se zimnim vzorkem. akorat problem muzes mit s tim, ze neni vhodna pro retezy. Treba u FIII muzi mit 195/55/R15 ET43 ale bez retezu nebo 185/60/R15 ET38 s retezy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...