Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

nedokáži si představit, co by tam něco zásadního změnili, ale je to supr změna oproti normální páčce. normálně si krásně přidáváš nahoru dolu, daleko pohodlnější než točit s tím polokolečkem a nemusíš mačkat brzdu jako jednodušší variantu, když chceš TMP vypnout.....

 

jinak ještě by tam mohli dát např 3 volby po zmákčnutí. 1 na 50km/h, 2 na 90km/h a třetí na dálnici ;) ideálně na volantu k MF

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

on se jasně ptá na zkušenost v OIII       neumíš číst v jaké jsi sekci?

 Covece cist umim, ovsem evidentne na rozdil od tebe, nikde nikdo nepsal, ze se musi jednat o O3. Myslim, ze i zde na foru je naprosto drtiva vetsina lidi, co auto s aktivnim tempomatem nikdy neridila, a tem v pohode odpovi kdokoliv, kdo to mel v jakemkoliv koncernovem aute. Skutecne to funguje stale stejne, byt to pro tebe bude asi prekvapive. Na ACC neni prilis co noveho vymyslet. Maximalne muze jinak vypada ovladani. Co tam chces SW menit probuh?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, má někdo zkušenosti s adaptivním tempomatem?

 

zkušeností máme na rozdávání  :kol-31:

 

A taky se třeba něco mohlo změnit za ty čtyři roky. Nebo je to pořád úplně stejné?

 

Pokud se budeme bavit o systému v OIII, tak je totožný s modely Golf VII/Seat Leon. Systémy v Passatu/CC/Audi A3, příp. Touaregu/Phaetonu/Audi A6-8 pracují na jiné bázi.

 

ACC (nebo ACA) v OIII/Golfu VII:

novinkou je snížené rychlostní rozpětí z 30-160km/h; v případě převodovky DSG je možné se bavit o rozpětí 0-160km/h. Dnešní radar je čtvercová malá krabička na přídi vozu; první auta měla ještě kulatou bradavici.

SW je tam drobná změna právě z důvodu použití jiného HW a novinkou je i funkce omezovače rychlosti (Speedlimiter; tady si nejsem jistý, zda je tím vybavena i Octavie... :kol-32: ) a další drobnosti - viz dále.

 

Ovládání je u OIII řešené vlastní páčkou pod volantem (ve stylu např. Passatu/Touaregu), Golf VII se nastavuje na multifukčním volantu (pokud jím je vůz vybavený), příp. na páčce blinkrů.

Nastavuje se rozestup mezi vozidly, ale ne v řádech metrů (jak se mnoho lidí domnívá a jak se píše i v některých "odborných" článcích na internetových portálech o autech  :kol-46: ), ale rozestup je udávaný v sekundách. Např. u Golfu VII to jsou hodnoty:

1,0 s

1,3 s

1,8 s

2,4 s

3,6 s

 

Další nastavení je možné docílit při vybavení vozu volbou jízdních režimů (Eco, Sport, Normal). Pak je možné v nastavení vozu ještě změnit, resp. již je defaultně nastaveno např. reakci zrychlení (Sport = dynamické, ECO = vláčné, Normal = komfortní).

 

Novinkou je možnost řazení při zapnutém tempomatu - dříve se při sešlápnutí spojky (či brzdy) tempomat deaktivoval a bylo nutné jej po přeřazení znovu aktivovat. To dnes odpadá. Vypíná se buď páčkou, anebo sešlápnutím brzdového pedálu.

 

nedokáži si představit, co by tam něco zásadního změnili, ale je to supr změna oproti normální páčce. normálně si krásně přidáváš nahoru dolu, daleko pohodlnější než točit s tím polokolečkem a nemusíš mačkat brzdu jako jednodušší variantu, když chceš TMP vypnout.....

 

jinak ještě by tam mohli dát např 3 volby po zmákčnutí. 1 na 50km/h, 2 na 90km/h a třetí na dálnici ;) ideálně na volantu k MF

Marku buď rád za ovládání vlastní páčkou; nastavovat tempomat za jízdy na novém multifunkčním volantu je docela "zábava" a těch tlačítek je hrozně moc a jsou dosti malá. A přidávat další 3 funkce podle jednotlivých rychlostí taky nemá cenu - zpravidla se nikdo totiž těch rychlostí nedrží a nastavuje si tempomat o 2-3km/h více.

A dávat další malá tlačítka, tak to v koncernových autech za chvíli bude vypadat jako tenkrát v Saabu či dnes v Opelech - hafo malých nepřehledných tlačítek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Covece cist umim, ovsem evidentne na rozdil od tebe, nikde nikdo nepsal, ze se musi jednat o O3. Myslim, ze i zde na foru je naprosto drtiva vetsina lidi, co auto s aktivnim tempomatem nikdy neridila, a tem v pohode odpovi kdokoliv, kdo to mel v jakemkoliv koncernovem aute. Skutecne to funguje stale stejne, byt to pro tebe bude asi prekvapive. Na ACC neni prilis co noveho vymyslet. Maximalne muze jinak vypada ovladani. Co tam chces SW menit probuh?

Myslím,že Honza9007 to jasně vysvětlil - Passat a OIII není to samé. Když o tom evidentně nic nevíš, tak se tady alespoň nerozkřikuj. Milhausek má naprostou pravdu - dotaz je u OIII, tak nevím co na tom nechápeš. Naučte se už sakra rozlišovat jednotlivé sekce. Děláte tady v tom jen bordel.

 

když se někdo ptá v sekci pro OIII na zkušenosti s adaptivním tempomatem tak to mluví za vše

Zlatá slova, je vidět, že někteří mají problém s pochopením psaného textu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Adaptivní tempomat v OIII mám. Kvůli ACA jsem si kopil OIII a automatickou převodovkou, tak bych mohl ACA využívat na 100%.

Zkušenosti?

Dle mého názoru pracuje velmi dobře, brždění i rozjíždění je prosto plynulé. Prudké dodržení před kolonou zvládá bez jakéhokoliv zásahu řidiče.

Využíval jsem tempomat v OII, ale ACA je super.

Dojedete auto, ACA pomalu zpomalí, poté dojedete k obci auto před vámi zpomalí, ACA se přizpůsobí, auto zastaví ACA zastaví , za obcí auto zrychlí ACA .......

Vím takto to má fungovat, ale prostě jsem nadšen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám adaptívny tempomat s automatickou prevodovkou. Funguje tak, ako to popísal JirkaHC. Na dve veci si však musím dávať pozor.

Automat reaguje aj na cyklistov (čo je správne :-) ). Stáva sa mi, že ACC zrazu začne brzdiť, aj keď predo mnou nie je žiadne auto, ale po krajnici ide cyklista, ktorého by som inak bezpečne obišiel aj bez otočenia volantom.

Druhá vec je, keď auto predo mnou odbočuje. Aj keď už skoro celé odbočilo a v podstate už nezasahuje do môjho jazdného profilu, ACC ho stále nejako "bočne vidí" a začne brzdiť.

Na začiatku ma prekvapovalo, prečo ACC brzdí, keď predo mnou v podstate nič nie je, ale chcelo to len zvyknúť si na logiku ACC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Mně by zajímalo jak hodně je propojen front assistant s ACC. Původně jsem tam chtěl ACC, ale v MB měli nějaké problémy díly, takže mě dealer upozornil, že v případě ACC se prodlužuje čekací doba až na 20 týdnů, proto jsem zvolil pouze Front assistant... To jsem však netušil, že budu nakonec RS čekat stejně :-( Zajímalo by mě, zda je teoreticky možné ACC dodělat, když už tam to čidlo je... Je mi jasné, že všechno jde, ale za jakou cenu, že?..! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...