Přejít na obsah

VCDS - Dá se něco dokódovat do Rapida?


Woody

Doporučené příspěvky

Nejdříve tu posíláš jen návod na VCDS pak najednou přehráváš budíky(to VCDS nejde), pak vytahuješ eepromu a porovnáváš nesmyslně obsahy, které jsou rozdílné již jen rozdílnou verzí software....až přehraješ software a rozhodíš tachometr tak uvidíš proč je lepší má metoda. Nemluvě v případě poruchy v rámci záruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako pises tady jak to neumej v praze ale to je proste kec :D

 

1. vytahnes EEPROM z budiku bud primo z cipu pripojenim na jeho nozicky nebo to mozna momentalne umi neco i pres ODB zasuvku (zas tak detailne sem to nezkoumal) protoze nemam zadnou dilnu a nikomu nestacim kilometry takze tyhle detaily nepotrebuju znat :)

2. v hexeditoru zeditujes nejakej bit kterej zapne tu fci (samozrejme kilometraz to logicky nijak nezmeni)

3. nakopcis tam upravenou verzi z5

 

o zaruku tim samozrejme prijdes protoze JE to detekovatelnej zasah... jenze je nepravdepodobny ze by to servis zkoumal tak do detailu

 

kdyz umi nekdo nahrat novou verzi tak zaroven umi i zeditovat kilometraz.... dukazem budiz 50% stocenejch aut v bazarech

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde není po mě informace o které Ty zde píšeš. Rozhodně budíky pro aktivaci této funkce nerozebírám a stáčení kilometrů nedělám. Jak je vidět co tu píšeš nemáš ani šajn kde jsou kilometry a jak to celé funguje. Obecně tu popisuješ nějaký postup a přitom máš evidentně jen teoretickou představu o tom jak to celé funguje. To jasně dokazuje tvá neznalost o tom kam se zapisují tyto zásahy. Hledat tu správnou adresu v eepromě, která má 8 kB není zas tak jednoduché 8 kB = 8192 bytů, tj. 8192 míst kde se hodnota mění 00 až FF. Tak hurá do toho. A některé funkce se povolují na více adresách. Můžeš někoho konkrétně uvést kdo to v Praze udělá?? Určitě tím ušetříš mnohým cestu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v Praze bude urcite par lidi co tohle bez problemu zmaknou staci mit pristup k budikum co to podporujou pres softcode a nasledne z nich zjistit adresu na ktery se to zmeni (porovnanim dumpu pred a po zmene) osobne tam nikoho neznam (nejsem z Prahy :))

 

je taky dost pravdepodobny ze cislo prispusobeni ve VCDS odpovida offsetu v pameti takze kdyz zjistis pozici jedny hodnoty tak muzes celkem jednoduse odvodit pozice dalsich neprepisovatelnejch hodnot

ale myslim ze tahle debata je dost bezprednetna protoze na vetsine budiku v rapidu to pujde zmenit jednoduse pres VCDS

 

jeste jsem dneska koukal ze je zrejme mozny zmenit zpusob jakym sviti palubovka po zasunuti klicku (bud jen rucicky nebo rucicky a zaroven pozadi nebo vubec nic)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že změnu podsvitu taky nemám problém provést. Jde vlastně vše co u budíků pro face O2, S2 nebo Yetiho, včetně změny typu autíčka na Maxi-DOtu.

 

Koukám, že teoreticky to zvládáš...sice vůbec nechápeš co a jak funguje, ale jinak dobrý...adresa adaptace rozhodně neodpovídá adrese v eepromě...každá adresa eepromy může mít i více funkcí...1 byte = 8 bitů...tj. až 8 různých možností co tím lze nastavovat. Rozhodně zde neplatí, že lze vzít změněnou hodnotu z jedné eepromy a přendat do druhé. Vždy se musí dopočítat opět správná hodnota pro každé budíky.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja chapu jak to funguje je to bezny skladani flagu a stejnou vec delas i pri uprave kodovani (a pouziva se uz od pradavna v cely oblasti IT a elektriky)

vicemene tam pises decimalne hodnoty ktery jsou tam pak nasledne zapsany 10110111 etc... a kazdej ten bit obsluhuje nejakou funkci

 

takze treba kdyz mas 10101010 (AA)a chces z toho udelat 11111111 (FF) tak prictu 255-170 = 85 tudiz 01010101 a to mi zapne 4 nejaky funkce

 

samozrejme pak jsou tam sekce pameti kde jsou hodnoty ulozeny jako int, int8, int32 etc.. proto je pravdepodobny ze lze podle offsetu z VCDS dopocitat realnou pozici cisla v pameti protoze je nepravdepodobny ze by to v ni bylo prohazeny (neni k tomu duvod)

 

delam to pro vlastni zabavu a ne profesionalne (jsem student)

a samozrejme chapu ze lidi co se okolo toho pohybujou delsi dobu o tom maj vic informaci to sem ani nikde nespochybnoval ale urcite to neni tak ze tyhle pokrocilejsi zalezitosti umej jen ve Strakonicich :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím tu jen teoreticky píšeš o něčem o čem dle mého nevíš nic a jen se dohaduješ. Až mi přepočteš adresu v adaptaci: 4143($102F) na adresu v paměti eeprom s přesnou změnou stavu bitu tak napiš. Dle tvé teorie, to není problém spočítat.

 

Cituji:

decimalne hodnoty ktery jsou tam pak nasledne zapsany 10110111

 

To je malá ukázka tvých znalostí...rozhodně desítková soustava nestačí(to co jsi tam napsal je hodnota: B7) :D  :D  :D.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo autoelektrikářské servisy. :kol-28: Tak víš co? Zkus je obvolat a klidně sem na ně dej kontakty a co umí. Nebude to bráno jako reklama. ferda zde totiž, na rozdíl od tebe, má dobré renomé a mnoho členů u něj bylo ladit to, co právě ty autoelektrikářské servisy neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ale pro prepocet nestaci...

potrebujes zjistit zacatek "zony" ve ktery jsou ukladany data z prizpusobeni (pomoci porovnani dumpu pred a po zmene) ta pamet 24C64 cte a uklada po 8bit blocich takze jednotlive adaptace az na vyjimky (40-44 apod) maji pouze 0-255 a diky tomu lze lehce dopocitat jejich adresa pri znalosti umisteni adaptace 01

nepredpokladam ze by ty adaptacni data byly ulozeny po eeprom nahodne s nejvetsi pravdepodobnosti je vyrobce da vsechny za sebe

 

staci kouknout do label souboru ve VCDS jak jsou psany :-)

 

 

 

To je malá ukázka tvých znalostí...rozhodně desítková soustava nestačí(to co jsi tam napsal je hodnota: B7)

pokud bys dokazal cist vic jak 2 radky tak bys videl ze tam ten prevod do hexa taky pouzivam ale bohuzel tvuj predsudek ke schopnostem ostatnich je asi moc velkej takze te s tim nebudu dal obtezovat ;)

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš kontrolka světel jde taky(jestli je na budíkách vidět a jen nesvítí - to opravdu nevím). Maximálně může být požadavek o vrácení vozu do původního stavu. V případě, že sám neupozorníš, že jsi něco měnil či nastavoval, tak servis to sám nezjistí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...