Publikováno Říjen 16, 201311 r Ahoj, dalo by se jednoduše dodělat do auta malý digitální displej a na něm zobrazovat hodnotu v litrech paliva v nádrži? Asi podobně jako dodělání budíku pro palubní napětí Felicie to umí
Říjen 17, 201311 r Určitě dalo. V plováku je potenciometr, výstupem bude napětí. Stačí jej měřit a ve vhodném "měřítku" zobrazit. Jen k čemu? Přesnost tohoto ukazovátka je plus mínus autobus, takže podle mně to nemá smysl.
Říjen 17, 201311 r Autor No baví mě dělat statistiky a vedu si historii tankování na spotřeby.cz a tam se zadává množství paliva před tankováním, na digitálním měřítku uvidím číslo, které z ručičky na přístrojovce nevyčtu ... dá se předpokládáat když bude V=15, tak to znamená 15l? nebo bude potřeba ještě nějaký převodník? samozřejmě předpoklám vhoné měřítko, představoval bych si to připojit na takovýto voltmetr
Říjen 17, 201311 r to se určitě předpokládat nedá, pak by při 55L bylo napětí 55V, kde by se vzalo.... Budeš muset signál upravit vhodným děličem, bacha na vstupní odpor měřidla, měl by být co největší aby ti neovlivňoval ručičku v budících... Každopádně počítej s tím že ty hodnoty budou lítat nahoru dolů jak píše Wojnar, ta ručička v přístrojovce je brzděná aby nelítala... Ale jestli děláš diagnostiku, chiptuning apod, tak to ti asi všechno co píšu víš, to jsou základy elektrotechniky....
Říjen 17, 201311 r to se určitě předpokládat nedá, pak by při 55L bylo napětí 55V, kde by se vzalo.... Bude muset za sebou tahat kabel s prodlužovačkou na 220v
Říjen 17, 201311 r Autor to se určitě předpokládat nedá, pak by při 55L bylo napětí 55V, kde by se vzalo.... Budeš muset signál upravit vhodným děličem, bacha na vstupní odpor měřidla, měl by být co největší aby ti neovlivňoval ručičku v budících... Každopádně počítej s tím že ty hodnoty budou lítat nahoru dolů jak píše Wojnar, ta ručička v přístrojovce je brzděná aby nelítala... Ale jestli děláš diagnostiku, chiptuning apod, tak to ti asi všechno co píšu víš, to jsou základy elektrotechniky.... Tak úmyslně jsem nepsal jednotky právě kvůli tomu ... lítat to může, ale chci to vidět digitálně elektrotechniku jsem si prošel že jsem musel, mám to jako koníček a zjišťuji, co se týče diagnostiky a chiptuningu, zavolej na číslo a pak zjistíš že to tu mám pouze jako reklamu pro kamaráda
Říjen 17, 201311 r jasne, mi to nedalo, sorry ale treba pro inspiraci, takhle jsem si kdysi delal vnitrni teplomer do OI (vlevo od drzaku napoju). Je to displej pod cernou folii potistenou spoustou tecek aby to neoslnovalo, tak neco podobnyho bys asi uzil
Říjen 17, 201311 r Autor Jasný ... no já musím nejdřív nějak dostat někde tu hodnotu, ale bojím se že bez vlastního švába to nepůjde ...
Říjen 17, 201311 r Tak slo by, vetsina tehle meridel ma zakladni rozsah 0-200mV, takze potrebujes jen delit napeti. Svab bude elegantnejsi, treba Picaxe 08m2, za pade, zmeri si desetkrat za vterinu hodnotu, udela prumer a zobrazi na displeji. Pokud do toho mas chut tak je to idealni zpusob jak se neco naucit, delat rovnou konkretni vec a ne jen pokusy. Napeti mas primo na budiku, tak nemusis nic tahat. Spis narazis s tim ze ten plovak nejede od nuly, i kdyz je uplne dole, tak tam je minimalni napeti (offset). Takze bez svaba to udelas hodne tezko, podle men se ani nevyplati delat se s tim analogove (rozumej analogove soucastky). Ten PIC ti to vyresi kompletne a ver mi ze to neni tezke.
Říjen 17, 201311 r Autor No ideálně bych jen potřeboval "poskládat" součástky, programovat švába no hmmm .... ... jenom pro moji představu co s tím, když bude v nádrži 30l paliva, jaké napětí bude ukazovat potenciometr?
Říjen 17, 201311 r no to je prave potreba nejdriv zmerit delal jsem meric paliva pro mobilni generator, tam to bylo jeste navic obracene, s klesajici hladinou napeti stoupalo, takze bylo nutne invertovat. Jednoduse to zmer, jestli mas jakejkoli voltmetr a uvidis
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.