Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
V 25. 3. 2021 na 21:36, tom01 napsal:

Dnes při předávání na letní sadu kol jsem koukal, že oba zadní tlumiče začínají téct (Rapid SB 08/2018, 50 000 km). To je teda nic moc ☹️...

 

Tak to je tedy nářez, výdrž 50.000 km je setsakra málo. Pokud jsi tedy nejezdil někde po tankodromu. Doposavad jsem nikdy do cca 100.000 km nemusel tlumiče měnit, že by opět trend snižování kvality a tím i nákladů?

Vloženo (editace)

Auto jezdí většinou prázdné a ne systémově po nějakém vytřásacím polygonu. Běžné české cesty ježděné spíše dost opatrným stylem, vyhýbání kanálům a dírám, pomalu přes přejezdy atd. Nikdy se na žádné škodovce u nás tlumiče měnit nemusely a to ani u jedničkové fabie s nájezdem přes 180t km 🤔.

IMG_20210717_132828.jpg

Editováno: , autor: tom01
Vloženo (editace)

@tom01Teď jsem zrovna již poněkolikáté četl knihu o vývoji Favoritu a tam rovnou  hlavní konstruktér Ing, Hrdlička popisoval, jak se to všechno na něj vyvíjelo a konstruovalo a zmínil tam i speciálně tlumiče, kde ty měly vydržet minimálně 150.000 km.  Prostě taková je dnes doba a takový je koncern VW AG (a nejen ten). že to dnes asi tolik km nevydrží. EU vymýšlí čím dál tím větší blbiny a tak rostou neustále náklady a aby se aspoň nějak udržela cena v akceptovatelné výši, tak Škodovka tlačí na dodavatele s cenami, no a tak se zkouší šetřit kde se dá, tedy i na materiálech a pak to tak dopadá. To auto máš nové a najel si tam sám těch avizovaných 50.000 km, nebo jsi ho kupoval ojeté a údajně tam mělo být najeto jen těch  50.000 km? Taky pokud není od nova tvoje, tak najetých kilometrů se nikdy 100% nedopátráš a mohlo by tam být najeto podstatně více!

 

Máš dvě možnosti, tedy pokud nemáš propadlou záruku tak to reklamovat a možná si ničit i zbytečně nervy (pochybuji o úspěchu), nebo si to nechat vyměnit na své náklady, mým laickým odhadem ty zadní tlumiče  i s prací 5-6 tisíc Kč, (takže to není zrovna pár kaček jak tvrdí ČudlR),  pokud nebudeš tedy montovat druhovýrobu a necháš si to udělat v AS. 

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Což tlumiče vymění AS za nové origo. Auto je sice po záruce, ale zatím ještě do léta firemní, takže platit to taky nebudu. Mě hlavně zarazila ta mizerná životnost.

Vloženo

Většinou se udává že tlumič má své vlastnosti cca 70000 tisíc km, potom sice nevytece ale už nepracuje jako nový a jezdí se na něm třeba do 200 tisíc. To že vytekl takhle brzo je divný.

Vloženo (editace)

Mizerná životnost........? Bohužel, doba kdy to za něco stálo (aspoň u toho VW AG) již asi dávno  a cíleně minula, odhaduji, že tak 20 let zpátky. Potvrzuje mi to můj známý (nezávislý  opravář Škodovek), který je začal opravovat ještě za éry řady 100/110 až dodnes. Popsal mi to náčrtkem sinusoidy, tedy křivka počínající někde v  bodu mínus, hluboko  pod osou, tedy  od té řady 100/110 přes bod 0 na ose sinusoidy, tj. řada Felicia až po samotný vrchol křivky, tj. řada Fabia I a pak již pád zpět někde k bodu 0 na ose, tj. stav v současné době. Je to jeho laický názor, ale on ty vozy opravuje a tak to není jen názor poučeného uživatele auta.  

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

To je sice zajímavý výzkum z praxe, ale s nesrovnatelnými parametry. Začínal jsem taky na 100/110 a dál a každá řada a doba měla svoje specifika. Nicméně klesající výdrž tlumičů není nijak potěšující.

Vloženo
před 22 hodinami, DušanV napsal:

@tom01Teď jsem zrovna již poněkolikáté četl knihu o vývoji Favoritu a tam rovnou  hlavní konstruktér Ing, Hrdlička popisoval, jak se to všechno na něj vyvíjelo a konstruovalo a zmínil tam i speciálně tlumiče, kde ty měly vydržet minimálně 150.000 km.  Prostě taková je dnes doba a takový je koncern VW AG (a nejen ten). že to dnes asi tolik km nevydrží. EU vymýšlí čím dál tím větší blbiny a tak rostou neustále náklady a aby se aspoň nějak udržela cena v akceptovatelné výši, tak Škodovka tlačí na dodavatele s cenami, no a tak se zkouší šetřit kde se dá, tedy i na materiálech a pak to tak dopadá. To auto máš nové a najel si tam sám těch avizovaných 50.000 km, nebo jsi ho kupoval ojeté a údajně tam mělo být najeto jen těch  50.000 km? Taky pokud není od nova tvoje, tak najetých kilometrů se nikdy 100% nedopátráš a mohlo by tam být najeto podstatně více!

 

Máš dvě možnosti, tedy pokud nemáš propadlou záruku tak to reklamovat a možná si ničit i zbytečně nervy (pochybuji o úspěchu), nebo si to nechat vyměnit na své náklady, mým laickým odhadem ty zadní tlumiče  i s prací 5-6 tisíc Kč, (takže to není zrovna pár kaček jak tvrdí ČudlR),  pokud nebudeš tedy montovat druhovýrobu a necháš si to udělat v AS. 

 

Tak treba na octavii/superba za tech 6000,- nekoupis ani jeden DCC tlumic. Ale jinak vymenu zvladne snad kazdej kdo ma gola sadu. Zadni tlumic drzi dole na jednom a nahore na dviu sroubech. Zrucny clovek na parkoviste nebude mit za hodinu co delat 😀

Vloženo

No, doposavad jsme se bavili o klasických tlumičích na Rapid a tam u těch zadních je cena za originál cca 1800Kč za kus a ano výměna zadních tlumičů se dá zvládnout při troše šikovnosti  doma na dvorku. :-)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...