Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

Laďa29--to je sice hezké,že už ho vživotě nechceš,ale napsat,co,kdy,jak se posralo by pomohlo víc.já mám tento motor 11let najeto 150tis km a věř mi,že já jsem na motor ještě nešáh,kromě vyměny oleje a výměny svíček a všech zap cívek a co proto dělám,defacto skoro nic jen měním olej po 10tis a svíčky po 25tis.,možná vyhozené peníze možná ne, budu nejspíš kupovat ojetou FII nebo Roomstra a po skušenostech s HTP si ho klidně koupím zas. :kol-142:,v mém okolí mám dva známé,co podpálili ventily a když se jich zeptáš,kdy si měnil olej,tak jeden po 15ti(píše se v manuálu) a druhej proč stačí dolejvat,se svíčkama to samé na co v manuálu píšou 60tis atd,pak jsem měl tu možnost se s jedním svézt a kop bych ho do kulí,trápit tento motor 50tkou na 5tku ,kdy jsem si myslel,že to ani nejde,(já to nedělám ani na 4rku,to musí být ve městě dlouhá rovinka) a mimo město jen o trochu víc,ale hlavně,že spotřeba byla do 5,5ti litrů,to byl spokojenej.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu pár ľudí čo majú s HTP najazdené cca 300 tisíc a to menili olej normálne po 15 tisíc alebo motor občas podtáčali. Viac by som tipoval že to bude otázka dobrých a zlých kusov a ak narazíš na ten horší tak bude potrebná oprava.

 

Asi to nie je úplne motor pre "bežného" človeka. Je trochu citlivejší na údržbu, takže nie je to vždy len jazdiť a nič neriešiť. Mne sa ventily podpálili, oprava stála 13000 (aj s rozvodmi), ale znova som s tým spokojný. Po správnej oprave by to už malo vydržať. On je to motor na ktorom sa snažil výrobca bezhlavo šetriť - napríklad aj na nedoriešenom rozvode u 12V verzie - a mám pocit že na niektorých verziách ušetril už fakt moc a tie sa potom podpália :-) 

 

V mojom prípade to teda mohlo byť aj zanedbanými sviečkami alebo nekvalitným olejom. A musím dodať že ak by som to dával riešiť autorizovanému servisu, asi by to dopadlo o dosť horšie.

 

Laďa29, aká bola teda tá zlá skúsenosť? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba másla 1 litr na 3 000km není podle vyjádření výrobce (VW AG koncern) závadou ... Podle nich je závadou až spotřeba VYŠŠÍ než 0,8 litru na 1000km neboli v tvým případě by to bylo 2,4 litru na  3000km ... Tolik obvykle nesežrala ani stará šáde, pokud nebyla jo vylágrovaná. Srovnej to s motorem do fáčka, feliny nebo VW 1,4 16V, který od výměny k výměně sblafnou nanejvejš půl decky a víš, komu můžeš věřit.

Ve tvým případě ale šlo nejspíš o kusovou závadu a ještě ke všemu o záměnu příčiny a následku - ten motor měl pravděpodobně od první kompletace vadu na kroužkování a kroužky se zapekly - následně spalování oleje vedlo k vyššímu karbonování a tím i ke zhoršení funkce ventilů, vedoucí k následnýmu podpálení (žhavej karbon na sedlech i dříkách a talířkách vejfukovejch ventilů). Výměna ventilů spravila jen část problému, zvýšení komprese vedlo ke zvýšení tlaků nad pístem na hodnotu (skoro) novýho motoru a to dodělalo dodejchávající kroužky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laďo, vcelku chápem, tiež by ma to vytočilo.

Podpálené ventily sú typická závada , tak asi bez rozmýšľania šli po nich. Tých vadných kusov je nejak moc a prisúdil by som to snahe VW šetriť na všetkom možnom. 

HTP bolo jednou z hlavných obetí znižovania nákladov.

Musím priznať že keby som svoje auto kedysi zveril autorizovanému servisu, možno by som dopadol podobne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se tak měřily všecky válce, pak to vypovídací hodnotu má = "vstupní podmínky" by pak byly pro všecky válce stejný, tudíž porovnání "tyhle dva mají skoro stejně, ale tenhle je výrazně níž" tam bude platný pořád. Jinak kompresní tlak vyjadřuje jedině schopnost válce X-krát stlačit svůj největší nasátej objem - a ten při protáčení startérem nasaje stejně velkej, ať je klapa v poloze na volnoběh nebo plně otevřená, při tak nízkejch otáčkách se škrcení průtoku klapkou skoro neprojevuje ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to nizka hodnota. Pred repasom mal tych 10 najslabsi valec. Zda sa mi nepravdepodobne ze by sa za tak kratku dobu vsetky opotrebili tak moc a pritom uplne zhodne.

 

Chlapik co tu hlavu opravoval hovoril ze absolutna hodnota tych tlakov az tak moc nepovie, ide hlavne o rozdiely.

Staci ze to bol nejaky iny tlakomer dajme tomu s dlhsou hadickou.

Alebo za to moze ten nepridany plyn pocas merania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten tlak by to mělo mít prakticky stejnej, ať je klapa otevřená, nebo zavřená - při otáčkách, který má motor při protáčení startérem neboli ca 200 - 250RPM, ta klapa vůbec nehraje roli. A tlakoměr má mít přívod od tý těsnicí kuželky k samotnýmu manometru z pevný kovový trubičky a co nejkratší, ŽÁDNOU HADIČKU - hadička se nadme a zkreslí svým navýšeným objemem měření ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že "nasaje stejně velký objem vzduchu, ať je klapka v poloze na volnoběh nebo plně otevřená, při tak nízkých otáčkách se škrcení průtoku klapkou skoro neprojevuje ..."

Když je šeškrceno skoro na 100 % (otevřeno je několik desetin milimetru na cca polovině obvodu), tak se to zcela jistě projeví.

 

Souhlasím s tvrzením, že všechny válce měli stejné podmínky a důležité jsou rozdíly mezi válci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ja by som tiez prispel do tohto fora a mam zahadu navyse na vyriesenie

 

Mam POLO 2003, 1.2 6V prvy motor bol AWY tam som si presiel opravami 2x repas hlavy ten uz je minulost, teraz tam mam BMD motor a donedavna som mal BMD katalyzator, vsetko spolu hralo cca. 60.000 km. Olej pouzivam Mobil1 5W-50 a menim kazdych 10.000 km. Poslednych asi 10.000 km ale motor trasie pri plnej akceleracii napriklad do kopca ale trasie doslova celym autom, na volnobeh to tiez nebyva prilis kludne, inak spotreba oleja medzi vymenami nulova, ten motor si neberie nic... Inak tankujem normalny benzin Natural 95 ale poctivo davkujem VIF aditivum.

 

Co sa s tym motorom deje v tomto pripade?

 

Predtym ked som mal problemy s podpalenymi ventilmi zralo to olej az 1 liter na 100 km to uz isiel ale motor vytrhnut sa z auta tak zle isiel. Ale co sa deje teraz je mi zahadou... Mate niekto napad? novy BMD motor ma 60.000 km bol uplne novy - blok+hlava, ostatne komponenty zo stareho motora AWY maju najazdene 220.000 km... Teraz som vymenil katalyzator, odflexovali sme keramiku prec a navarili Magnaflow plechovy katalyzator, objedmovo je polovicny ale uplne priechodny, bol som hned aj na Emisnej kontrole lebo to tak zhodou okolnosti vyslo a vsetko bez problemov...

Editováno: , autor: swift
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, Alma said:

na začátek odměřit tlaky, pokud OK šel bych po svíčkách  a cívkách.

tlaky su OK merali sme (zabudol som napisat) - merali sme metodou startovania cez vymontovanu sviecku boli okolo 13 vsetky 3 valce.

 

A sviecky som menil teraz dal som BRISK PREMIUM EVO tie 360-stupnove dovtedy som mal original VW Longlife od BOSCH lenze bezo zmeny, motor trasie stale a neviem ci to je len zhoda okolnosti teploty teraz nizke atd. ale mam spotrebu po meste 8.2 l/100 km co som nikdy predtym ani v zimach nemaval, max. som mal 7.5 l/100 km a cez leto jazdim v klude do 6.5 l/100 km.

 

Taktiez som menil spolu s katalyzatorom obidve LAMBDA sondy lebo uz vykazovali chybu dal som DENSO vsetko bez chyby teraz.

 

Len ta spotreba je vyssia a ako pisem stale su nejake vypadky.

 

Cievky menit idem prave teraz, dnes som pisal tu, ze mi v noci odpalilo 2 cievky z 3och:

 

 

Editováno: , autor: swift
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Cívky dokážou dělat pěknou neplechu. Někdy umřou naráz, ale někdy jim to chvíli trvá a ani VAG nic nehlásí, jen to blbě táhne a pocukává.

Jo a jen tak mimochodem ta 5W-50ka nesplňuje požadovanou VW normu - taky jsem o ní z pochopitelných důvodů uvažoval a kvůli tomuto zavrhl - dávám 0W-40 taktéž Mobil 1, měním do 10tis a spokojenost (VIF taky používám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prave rozmrazujem auto v podzemnej garazi a zajtra pojdem na vymenu tych cievok, rozmyslam este aku znacku vybrat, mam tam teraz 1x TESLA a 2x 14-rocne originaly s 220.000 km.

 

K tomu oleju: pouzivat som sa ho rozhodol na zaklade logicky odporucani pana Jandu z CIMBU.CZ, skratka fundovany clovek s jasnym nazorom podlozenym faktami. 5W-50 v principe neni normovany pre bezne auto skor pre vysokovykonne motory - PORSCHE, BMW, ASTON MARTIN atd...

 

Paradoxne ale jedna zaujimava vec - v case ked mi pan Janda radil prejst na olej 5W-50 vsetky stranky Castrol, Mobil1 atd. odporucali pre tento motor olej 5W-30 a hotovo. Zrazu sa situacia po par rokoch zmenila a Mobil1 odporuca 0W-40, Castrol na svojich strankach zase 0W-40 a 5W-40 no a povodna 5W-30 sa takmer vytratila uplne. Pointou oleja 5W-50 je len vyssia tepelna odolnost a hlavne pri tej naplni nasich motrov kde sa realne zmesti pri vymene oleja presne 2.5 litra je to najlepsia volba, rychlo sa sice degraduje ale to vyriesi vymena kazdych 10.000 km resp. este lepsie je 7.500 km, ja menim kazdych 10.000 km zatial najazdene 30.000 km a spokojnost. Hlavne mam stale na mysli ako skoncil moj stary motor 1.2 6V (AWY), ktory bol totalne zakarbonovany a olej uz bol ako kolomaz... Auto som kupil nove v roku 2003 a riadil som sa nastavenym longlife intervalom s olejom Castrol LL II (pouzivany v tom case) 5W-30. Motor aj napriek tomu vydrzal uctyhodnych 110.000 km ale potom uz bol neopravitelny, po druhej oprave nakoniec roztrhlo aj katalyzator...

 

Teraz ked som mudrejsi a hlavne skusenejsi po tolkych rokoch uz davam pozor a s tym motorom fakt treba zaobchadzat ako v rukavickach ked ma fungovat. Stale ale nechapem ako tieto motory mozu vydrzat aj 400.000 km bez chyby (lebo aj take sa najdu a jazdia, skratka nechapem asi su vyrobene z vesmirnych materialov a zamiesane medzi bezne motory ako mame vsetci ostatni). Ja mam 220.000 km a zase riesim problemy (ktore spominam aj vyssie v mojich prispevkoch) z toho novy motor ma najazdene 60.000 km a stary prezil do 160.000 km s dvoma opravami podpalenych ventilov az nakoniec zahynul uplne...

 

A este k tym olejom a norme - na normu sa treba vys*at, precital som milion clankov o olejoch a mam uz na oleje spraveny realisticky nazor som skratka v tomto smere zmyslanim presne na opacnom konci nez ludia co delia oleje na mineral/polosyntetika/syntetika... asi tak by som to strucne vystihol. Ja sa skratka pouzivania nenormovanych olejov nebojim, normy su len marketing nic viac...

Editováno: , autor: swift
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z. Janda je asi dost ovplyvneny motorsportom v ktorom posobi. Tam su tie extra huste oleje z niekolkych dovodov bezne. Ja mam od neho chip a som spokojny. Ale vyber oleja by som si radsej poradil inde.

Z oznacenia 5W-nieco sa tepelna odolnost vycitat neda. Mobil 1 0W-40 ma tiez vybornu tepelnu odolnost. Redline 5W-30 kludne znesie take teploty ako mnohe oleje viskozity 50 atd. Ak sa bojis karbonu tak to je prave vyriesene tymi castejsimi vymenami. Olej 40 (ale kvalitny) musi bohate stacit na mazanie tohto motora aj pri vysokej zatazi - samozrejme ak ho niekto ma na ryske min. tak za nic nerucim. Ja som kedysi tiez pouzival 5w-50, ale ked som videl ze to fakt pomaly steka do vane po vypnuti zahriateho motora, tak som si to rozmyslel. Ono vyssia viskozita znamena vyssia teplota vsetkeho, hlavne casti chladenych olejom. Ale ziadna katastrofa sa urcite nekona, akurat to nemusi byt uplne ideal. S tvojim problemom olej nesuvisi - je tu vlastne samostante vlakno na olej.

 

Este tam mas teda jednu cievku ktora moze byt tiez vadna ako radia Alma a dmiklos, EGR tu vlastne myslim nie je, ostava par senzorov (otacky, spojka..) a vstrekovace (pripadne palivovy system celkovo) Preco sa vlastne menil nedavno ten katalyzator?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 1. 2017 at 10:05, swift napsal:

ja by som tiez prispel do tohto fora a mam zahadu navyse na vyriesenie

 

Mam POLO 2003, 1.2 6V prvy motor bol AWY tam som si presiel opravami 2x repas hlavy ten uz je minulost, teraz tam mam BMD motor.

 

Ten stary AWY motor by som vykupil ak ešte existuje stav opotrebenia nerozhoduje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, gourney said:

Este tam mas teda jednu cievku ktora moze byt tiez vadna ako radia Alma a dmiklos, EGR tu vlastne myslim nie je, ostava par senzorov (otacky, spojka..) a vstrekovace (pripadne palivovy system celkovo) Preco sa vlastne menil nedavno ten katalyzator?

 

Spravne EGR nastastie neni pri mojom 1.2 6V takze aspon nieco pozitivne neostava mi nic ine len vyskumat co sa s tym motorom deje...

 

Katalyzator som menil za celoplechovy MAGNAFLOW 59955 je to vysledok debaty na nemeckom fore, kde to nemci zacali vo velkom pouzivat namiesto keramickej vlozky, ktora je pri tychto nasich motoroch, tym ze je KAT plechovy neuvolnuju sa keramicke piliny co sa lepia na ventily, dalej ma lepsiu prechodnost je polovicny co sa tyka velkosti oproti keramickemu originalu ale mozno 3x vzdusnejsi/priechodnejsi, takze nehrozia tam nejake tepelne zapchy... Ako som pisal v den ked sme ten katalyzator prevarili (menila sa len cas kde je vlozka spodok aj vrch ostal povodny samozrejme pretoze sa jedna o univerzalny KAT) tak som uz musel ist aj na emisnu kontrolu (mal som posledny den na absolvovanie) a uplne vsetko bez problemov... Cena MAGNAFLOW bola cca 140 EUR aj s dopravou a aspon viem, ze je o starost menej teda - ziadne piliny a ziadne tepelne zapchy, skratka fungujuci KAT

Editováno: , autor: swift
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, swift napsal:

Paradoxne ale jedna zaujimava vec - v case ked mi pan Janda radil prejst na olej 5W-50 vsetky stranky Castrol, Mobil1 atd. odporucali pre tento motor olej 5W-30 a hotovo. Zrazu sa situacia po par rokoch zmenila a Mobil1 odporuca 0W-40, Castrol na svojich strankach zase 0W-40 a 5W-40 no a povodna 5W-30 sa takmer vytratila uplne. Pointou oleja 5W-50 je len vyssia tepelna odolnost a hlavne pri tej naplni nasich motrov kde sa realne zmesti pri vymene oleja presne 2.5 litra je to najlepsia volba,

1) Nelze obecně řící, že olej s vyšší viskozitou má i vyšší tepelnou odolnost.

2) Ve více tepelně zatěžovaném motoru používat olej s vyšší viskozitou je kontraproduktivní. Více viskózní olej se po motoru pomaleji pohybuje (ne na všechna místa je veden kanálem tlakem z čerpadla, např, dna pístů) a tím pádem pomaleji odvádí teplo viz http://forum.skodahome.cz/applications/core/interface/file/attachment.php?id=356716

3) Viskozita oleje klesá, u více viskozních olejů rychleji. http://www.oleje-pema.cz/cs/Viskozita.html

4) A k tématu: Podobně k správné funkci hydraulického nastavování ventilové vůle je potřeba určitý únik oleje ze zdvihátka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 minutes ago, McMatej said:

4) A k tématu: Podobně k správné funkci hydraulického nastavování ventilové vůle je potřeba určitý únik oleje ze zdvihátka.

 

vynecham tvoje predosle 3 body pretoze opat protichodne informacie ale v principe mi to nevadi som nazoru, ktory vyjadril jeden profesor od vas z vyskumneho ustavu paliv a maziv - je uplne jedno aky olej v motore budete pouzivat ked ho budete menit skor ako stihne zostarnut tj skor ako to predpisuje vyrobca...

 

no a k tvojmu bodu 4 - je teda ZIADUCE (!?) aby motor zral olej alebo neni? ako pisem mne drzi vymeneny motor 60.000 km, prvych 30.000 km som daval Castrol LongLife III 5W-30, teraz davam poslednych 30.000 km Mobil 1 5W-50 ani jeden z olejov nezere, skratka ryska je stale v polovici kedykolvek skontrolujem od prveho kilometra po 10.000 km kedy olej menim...

Editováno: , autor: swift
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...