Srpen 17, 201510 r Meluzinu mam z levyho vetraku uz od zacatku. Hlavne na dvojku, jinak se moc neprojevi.
Srpen 17, 201510 r Mne vetrak v zime po nastartovani auta nejakou dobu piskal - moncicak. V lete za tepla dobry.
Srpen 17, 201510 r No jo, jenže tahle moje meluzína jde někde z oblasti bočního okna u B sloupku, takže ji mám přímo za uchem. Upraveno Srpen 17, 201510 r od miklisek
Srpen 17, 201510 r Já mám meluzinu z levého výdechu vzduchu při zapnutém vetraku tuším že pro rychlosti od 3 Upraveno Srpen 17, 201510 r od MBDusan
Srpen 17, 201510 r já taky, od dvojky, stáhnu okénko a jako když se uvolní tlaková vlna, více to fouká a meluzína přestane
Srpen 17, 201510 r Měl jsem stejný problém hned od novoty,na druhý a višši stupeň ventilátoru se ozývalo pískání vlevo u b sloupku ve spodním rohu okna v servisem technik sundal obložení dveří a usadil vnitřní těsnění skla od té doby mám klid.
Srpen 17, 201510 r Píše se správně "vyšší", ale to bude možná ono! Jde to jakoby z těchto míst. Možná to bude mít i souvislost s tím vrzáním okna při spouštění, co jsem řešil. Šlo to taky odtamtud a teď je zase klid. Otázka je, zda tedy to těsnění těsní.
Srpen 20, 201510 r Lovec pazvuků si budu asi říkat. A nakazil jsem už i synka. Objevil jakési slabé drnčení v oblasti škvíry mezi palubkou a tapecem spolujezdce. Doma mi to nedalo a světe div se. Boční kryt plubky při poklepání doprostřed plochy docela slušně drnčel. Na vině je malá mezera mezi hranou na obvodu krytu a plochou palubky, asi se plasty vedry nějak hnuly. Kryt totiž určitě nedrnčel, protože jsem to kdysi zkoušel, když se zde u OIII řešila kolize tapece dveří právě s bokem palubky, tak jsem to tehdy zkoumal i u Rapida. Vyřešeno mou oblíbenou velurovou folií, která vůli pěkně vymezí. Stačí cca 1cm proužek, kopírující tvar pro bočnici palubky. Samozřejmě provedeno na obou stranách. Upraveno Srpen 23, 201510 r od miklisek
Srpen 23, 201510 r Tak s klesající teplotou mi zmizelo drnčení v PP dveřích, zato zvuk studeného motoru mi přijde mírně hrubší.
Srpen 23, 201510 r Tak jsem dnes vychytal další pazvuk. Původně jsem to řešit nechtěl, protože to dělalo jen na určitém typu povrchu nebo hrbolu, ale s časem se to zhoršovalo, až to teď dělalo prakticky neustále na horší cestě. Hnusné souvislé škrábání někde z místa přihrádky spolujezdce. Zjistil jsem, že to dělá záchytný kolík o plastovou dírku, do které zapadá. Na foto je ta dírka překrytá kobercovkou jen tak provizorně během pátrání - a je ticho. Dobře vymyšlené auto, které ale realizoval kretén.
Srpen 29, 201510 r Dnes mne oslovil soused "Rapiďák" (rv. 12/2012) a zeptal se mne, zda mi taky něco klepe či nějak divně puká u "B" sloupku, že mu to teď začalo. Vzpomněl jsem si, že jste tu řešili něco podobného a příčinu našli. Ukázali jste na těsnění. Tak jsem tedy zkusil zatlačit a po té tlak uvolnit na dveře v horní oblasti oken (viz fota) a ejhle ozvalo se vrzání v kombinaci takového pukání, jak kdybych oddělával přísavku. Stejný projev byl u všech dveří. O vrzajícím či "klepajícím" dveřním těsnění tu bylo již napsáno dost. Někdo to odstraňoval ošetřením těsnění drahou profi vodičkou, někdo přišel s olejíčkem, atd. Já mu problém odstranil hodně jednoduše za 2 minuty. Uvidím, jak dlouho to vydrží, ale pokud bude dodržovat to, co jsem vydedukoval, tak věřím, že hodně dlouho. Já jsem vzal suchý čistý hadřík, který jsem na malé ploše navlhčil autošamponem. Dle mne ho stačí namydlid i jádrovým mýdlem na praní. Navlhčeným hadrem jsem "objel" všechny dosedací plochy "sametového" dveřního těsnění a pak i samotné těsnění. Pak jsem to samé provedl navlhčeným hadrem v čisté vodě a pak suchým čistým hadrem. Nechal cca 2 min. oschnout, zabouchl dveře a zkusil na ně znova zatlačit a už se ozýval typický zvuk, jak když jemně stlačujete a povolujete papírovou krabici od džusu. Soused se projel a děkoval a děkoval, zvukový projev byl pryč. Když jsem ho vyzpovídal, tak mu to začalo vrzat a klepat po použití vosku. Já jsem mu popsaným postupem plochy odmastil a je klid. Před týdnem jsem na svůj vůz použil prvně leštěnku a zdá se mi, že se těsnění, když jde auto do krutu, ozve. Zítra popsané aplikuji na svém voze, ale jen s tím rozdílem, že místo autošamponu použiji jádrové mýdlo a věřím, že bude klid, jak jsem měl před použitím leštěnky. Kdo tento postup, který nic nestojí (mýdlo na praní vezmete manželce :-)) použije, tak potvrďte či vyvraťte účinnost metody. Ještě jedna poznámka. Hodně pečlivý při otírání buďte na boku černého krytu "B" sloupku. Na tom guma přímo "puká". Po očištění bezhlučně klouže.
Srpen 30, 201510 r zajímavý, co mám vyzkoušeno a také funguje ( i jsem to tu psal ), tak je právě tuto plochu naleštit... Ale po měsíci je to zpět, tady si myslím, že to bude stejný případ...
Srpen 30, 201510 r Protože se to prostě odírá těmi mikropohyby dveří, jak se karoserie kroutí. Takže když to shrnu: vazelína se teplem časem vypaří a zbytek smyje voda, leštěnka na karoserii a zázračná vodička od ŠA na těsnění se odře a čistota těsnění po důkladném očištění vezme za své taky brzo. Řekl bych, že geniální všelék, který by z tohoto řešení těsnění dveří udělal bezúdržbový díl, na to prostě neexistuje. Výhodu mají tedy hluší, ti kdo si pouštějí rádio hodně nahlas a ti, pro které je auto jen jako jeden z dopravních prostředků (případně ho mají jako služební auto) a pazvuky vůbec neřeší. Upraveno Srpen 30, 201510 r od miklisek
Srpen 30, 201510 r Mam vazelinu uz 4 mesice a ok, nemohu si stezovat, jedine jak to lehce smyva voda, tak mam z venku trochu mastnejsi okna v horni petine. Coz kdyz clovek auto pravidelne myje nicemu nevadi. Lepsi nez poslouchat vrzani. I o tech paracich co byly.
Srpen 30, 201510 r Jo, silikonová vazelína od Panoilu je asi to nejlepší řešení této vady. Ale bohužel taky to není bezúdržbové řešení, protože prostě se musí po nějaké době aplikovat, jinak se člověk s absolutní sluchem na pazvuky zblázní. Zajímalo by mě, jestli už je poslední verze těsnění (vpředu 4.verze montovaná od 30.6.2014, vzadu dokonce 5.verze montovaná od 7.8.2013) "vrzáníodolná".
Srpen 30, 201510 r Sice nebude mozna vrzat, ale SA si vzdy neco vymysli a vrzani bude jeste good. Treba se ty nove budou roztekat na slunicku, nebo menit barvu nebo puchrit atd. [emoji1]
Srpen 30, 201510 r no jezdím rapida spaceback rv 09/14 a těsnění začalo vrzat cca v červnu, na začátku prázdnin jsem začal registrovat slabé fičení vzduchu někde vpravo z výduchu větrání, větrák víc než na 2 a víc než 100 km/h cca. jinak super autíčko, nemůžu si ztěžovat. Jezdím jej jako firemní a už tam mám asik 75k.
Srpen 30, 201510 r Treba se ty nove budou roztekat na slunicku, nebo menit barvu nebo puchrit atd. [emoji1]No to já mám strach i o ty svoje z 04/2013, jak budou vypadat za pár let.
Srpen 30, 201510 r Hmm, tak to není moc příznivá zpráva...... Jinak já mazal v pátek a opět ticho po pěšině. Holt sice vyřešili tlumení vnějšího hluku směrem do kabiny a dobrou aerodynamiku, ale výrobní provedení pokulhává za konstruktérskou myšlenkou. Upraveno Srpen 30, 201510 r od miklisek
Srpen 31, 201510 r Ja mám koupeno 2/2015 a auto jsem kompletně navoskoval a nepozoruju žádné vrzaní. A to jsem si dal na tom černým sloupku extra záležet jelikož se lehce poškrábe.
Srpen 31, 201510 r Teď jsem si znovu pročetl vlákno a uvědomil si, že vlastně nevím, jestli mi vrže těsnění oken nebo dveří... Ještě jsem nemazal a mám proto dotaz: Nehrozí, že se mi po namazání spodního těsnění oken umaže celý okno, až ho budu zvedat/zavírat? Upraveno Srpen 31, 201510 r od toldi
Srpen 31, 201510 r To nemaz samozrejme. To se nemaze, tam by problem byt nemel. Jde o tesneni dveri. To co je na dverich
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.