Přejít na obsah

Nádrž - kolik tankujete?


AlesK

Doporučené příspěvky

...Pro mě bylo příjemný vědět, že najedu na jedno natankování 850km. Takhle je to "jen" 700 a mohlo to být 900 nebo i více...

Ahoj, můžeš sem písnout, kolik jsi měl prům. spotřebu za předchozí tankování (do plné)? Za posledních 50km před tankováním asi vědět nebudeš. Když mi na SZ pošleš svůj e-mail, mohu Ti poslat soubor v excelu, kde jsem začal porovnávat spotřebu s dojezdem. Můžeš si to začít sledovat a třeba se k nějakému vysvětlení dopracujeme. Já mám teprve první cyklus, takže jedno měření, žádné měření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, trochu z jiného soudku....když mám plnou až 3/4 nádrže, tak se mi při každém ostřejším brždění/rozjezdu nebo přejetí vyššího příčného prahu, ozývají výrazné rázy z nádrže od nafty narážející do stěn. Máte někdo podobnou zkušenost? Mám OIII kombi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slovenska legalna metrologia - neziskova organizacia overuje urcene meradla pre cerpacie stanice, urcite je neovplynitelna....

Alebo pre SR montuje SA vacsie nadrze   :) :) :)

No najskôr platime za fiktivne litre ... a niekto si pekne masti vrecko.... :(

 

onen problém je v tom (kamarád má čerpačku), že je nějaká tolerance... mechanické stojany dávaly časem víc než bylo na počítadle, elektronické zase naopak po nějakém čase dávají víc... tedy si majitelé čerpaček nechávají (v Česku od ČMI) nacejchovat stojan na téměř spodní toleranci a v podstatě vždycky dávají míň a aby se nedostali pod toleranci, nechají si cejchovat stojany častěji... další věc je rozdíl v roztažnosti nafty či benzínu, kdy v podzemních nádržích je konstatntní teplota s čímž si za mrský peníz dovede cejchovatel také poradit, když ví jak.... no a pak se sejde shoda souher a ty natankuješ sakra míň než je na počítadle... krásně je to vidět u kamionů, když mají cejchované nádrže a optické měření úbytků a příbytku, aby řidiči nekradli (TDM)...  pak je krásně vidět, jak naopak kradou některé čerpačky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeji hezký den,

 

      když jsme přebírali naši novou OIII, tak po dojezdu k nejbližší čerpací stanici (CCA 3 km), jsme do ní bez velkého snažení a doplňování nádrže "až po víčko" nataknovali 52 litrů. S čímž jsem naprosto spokojen. Kolik byl psaný dojezd si již nepamatuji, ale nejspíše tam svítila nula... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak dneska jsem zase tankoval, dojezd to ukazovalo 30 km, ručička palivoměru na druhé červené čárce, 1. vycvaknutí 40 litrů, docvakal jsem tam ještě 2,5 litru a už to teklo ven... :kol-32:  Tak nevím, malá nádrž, nebo vadný palivoměr? Takhle to vypadá, že ta nádrž má opravdu jen na 45 litrů. Po natankování to ukazovalo dojezd 730km. To by snad i odpovídalo, i když při prům. spotřebě 5,7 (1,6 TDI) by to mělo ukazovat aspoň 790km. Tak nevím, je to na reklamaci?

Editováno: , autor: AlesK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mně se včera potvrdilo (mám Golf VII Variant 1.6 TDi - předokolku, čili stejná 50l nádrž jako v OIII) , že při dojezdu 0 km se dá do nádrže natankovat po cvaknutí jenom 43 l. Pak po okraj ještě maximálně 3 l.

Včera jsem zkoušel (samozřejmě s plným kanystrem) jet dál při dojezdu 0 km. Ujel jsem 40 km, pak už jsem to psychicky :-)) nevydržel. Zkusím příště jet až do úplného vyjetí všeho paliva. Dlě mě by se při dojezdu 0 km (v nádrži je stále asi 7 l) mělo dát dojet určitě 100 km. Pak dám vědět.

Editováno: , autor: marekjez
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marekjez - docela odvážný "tester". Nevím, ale osobně se pokoušet (byť s plným kanystrem, jak píšeš) vyjet nádrž "do sucha", asi nebude úplně OK. Podle mě u moderního dieslu dojde k zavzdušnění a to myslím (ale třeba se pletu, místní motormajstři kdyžtak upřesní) jenom dolitím a myšlenkou, že to tam napěchuju zpátky točením startéru 3 minuty asi úplně nepůjde. To si člověk mohl dovolit u starého "komůrkáče" bez elektroniky.

 

Osobně jsem do O3 4x4 (má nádrž o 5 litrů větší) narval nejvíce 53 litrů a to jsem jel na "nulu" 60km. Na palubní nulu většinou tankuji nějakých 47-50 litrů, podle těžkosti haxny.

Vím, že úplně stejně jsem jezdil s fábiemi, které taky při palubní nule dávali do 80km (to bylo taky max. co jsem psychicky snesl), takže evidentně je při nule řádově dojezd asi kolem 100km na opravdové "sucho".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se do návodu prostě napsat musí, je to právničina a ochrana před spory. Myslím, že poškození motoru nehrozí. Elektronika by MĚLA být nastavená stejně tak, jako když člověk třeba v rychlosti 140 km/h zařadí omylem dvojku. K přetočení nedojde, protože se odpojí přívod paliva do motoru, což se stane i když dám nohu z plynu a brzdím jen motorem.

Takže zkusíme to na první škytnutí, hned vypneme motor a dotankujeme, nevidím v tom problém. Dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marekjez - Jen si nejdřív vyzkoušej to dolití z kanystru. Mám obavy, že to půjde trochu blbě, protože v hrdle nádrže je pojistka proti nastrčení tenčí trubky. Pokud tam nedáš správný průměr tak se hrdlo neodjistí a přes tu klapku nepůjde natankovat. Bude ti to vytékat hrdlem ven...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...