Pawouk Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 Test G12.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 díky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 Dost katastrofické výsledky s ohledem na plnění deklarované "normy" G12... Zajímavá je informace o nové kapalině G13, která má nahradit G12, G12+ a G12++ a je s nimi mísitelná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 G12 sa už objednať nedá , tá pôvodná s príslušenstva s číslom HFGXXXxXXX je nahradená 3T0080010 - G13 - Velvana , alebo potom tú s testu , to je nejaký nemec ale tam je tuším 15eur za 1,5L čo je dosť drahé ... a G11 už od škodovky asi nie je ale nie som si istý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 Našel jsem i tuto G13 http://www.obautodily.cz/eshop/autokosmetika-tmely-kapaliny/autokosmetika-skoda-auto/originalni-chladici-kapalina-cooling-liquid-g13-1-litr-id:9144.eshop Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 ja sem vždy používal fridex na dolejvání a jak je vidno nedopadl špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 19. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2013 to je 3T0080010 Velvana , je to náhrada tejto http://www.nahradnidily-skoda.cz/images_zbozi/7360_1.jpg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 20. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2013 Dobre vedet, ze jsem s G13 neudelal chybu. Jen skoda, ze se mi povedlo vymenit jen cca polovinu kapaliny. Ale to uz jsem tady resil a nevyresil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 20. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2013 Ja mam ten Maxi D :-) Docela trefa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kyselinka Vloženo 20. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2013 Ja som len na haluz kupil 3L toho Sheronu za 10€ na dolievanie do Octy a aj do Pola...a vida, trefa do cierneho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 20. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2013 ty potrebuješ dolievať pravidelne G12? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 21. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2013 neco k počteni-Subject: Reakce na výsledek testu nemrznoucích směsí ve SM Vážení kolegové, Dovolte mi abych reagoval na „nezávislý“ test nemrznoucích směsích v novém čísle Světa Motorů. Slovo nezávislý jsem do uvozovek dal proto, že tento test je naprosto typickým testem, který byl udělán na objednávku následného vítěze testu… Celý test je zaměřen hlavně na antikorozní ochranu a na ochranu těsnění pod hlavou a odvolává se na normu VW TL 774, což je naprosto v pořádku. Co už v pořádku není je samotný výběr měřených veličin a následná interpretace jejich výsledků. Autoři testu se zaměřili na mnoho organických inhibitorů, které sice chladicí kapaliny běžně obsahují, ale nikde není definováno kolik jich tam má/či nemá být. Jako jasný důkaz přikládám originální znění celé normy VW 774. Pokud si ji podrobně projdete, tak zjistíte že o jednotlivých organických inhibitorech OAT nikde není ani slovo! Je zde pouze definováno kolik antikorozních inhibitorů musí chladící kapalina obsahovat a které látky v ní být nesmí. Je tedy na vůli každého výrobce, jaký poměr inhibitorů do směsi namíchá. Takže samotné testování těchto inhibitorů je sice možné, ale rozhodně nemůže být výsledek těchto testů základem hodnocení celého produktu. Je to jako byste u testu vozidel měli hlavní směrnici rychlost stáhnutí okénka a rychlost nažhavení zapalovače na cigarety. Horším zjištěním je fakt, že kromě nerelevantních informací se v testu objevují i lživé údaje. A to při posuzování kvality přestupu tepla, které byly odvozeny od anorganických inhibitorů. Anorganické inhibitory totiž na přestup tepla nemají žádný vliv! (jediné co v chladící kapalině odvádí teplo je Ethylenglykol) Samotný test chladících kapalin by měl být primárně zaměřen na nemrznoucí vlastnosti a na antikorozní testy na vybrané kovy. Tyto testy (na rozdíl od provedených testů v časopisu) opravdu norma VW vyžaduje a přesně definuje i jejich metodiku měření. ELIT samozřejmě tyto testy při výběru dodavatele provádí a pro vaši informaci jsem je dal do přílohy. Z těchto testů je naprosto zřejmé, že naše chladící kapalina vyhovuje požadavkům VW normy. Samotný test trvá čtrnáct dní a testuje se hmotný úbytek korozí za 14 dní u jednotlivých kovů. Norma VW definuje, že maximální možný úbytek jsou 3 gramy. Naše chladící kapalina má úbytky daleko nižší než požadované 3 gramy - již od pouhých 0,14g! Bohužel těchto testů se čtenář v článku nedočkal… Testování bylo děláno belgickou společností Arteco, což je opravdu jeden ze tří schválených výrobců pro VW. Protože ( jak už bylo uvedeno výše) VW norma přesně neříká jaké jednotlivé inhibitory musí chladící kapalina mít, tak každý výrobce má i odlišné složení kapaliny (což ovšem vůbec nemá vliv na její kvalitu!). Tato skutečnost vede k tomu, že firma Arteco mohla do testu vybrat ty inhibitory, které čirou náhodou nejlépe vyhovovaly vítězům testů, kterým je zároveň firma Arteco dodavatelem…. Protože náš výrobek byl hodnocen velmi negativně, nechtěl jsem prohlášení napsat sám. Mohlo by totiž působit zaujatě. Požádal jsem proto významného výrobce chladících kapalin, který v testu neměl žádné výrobky, aby se k testu samotnému nezávisle vyjádřil. Toto vyjádření naleznete v příloze a opravdu ho doporučuji přečíst. Je totiž velmi detailní a naprosto jasně ukazuje na podjatost a neodbornost celého testu. V této chvíli náš výrobce chladící kapaliny požádal redakci SM o předání měřeného vzorku vč. dalších informacích o provedeném měření. Poté tento vzorek detailně zkontrolujeme a na základě výsledků testů zvážíme další kroky vůči SM. Samotné testování trvá minimálně 14 dní.Takže do 20 dní bychom měli mít kompletní výsledky (zaleží jak rychle SM doručí testovaný vzorek). Dnes absolvuji další schůzku s dalším odborníkem na chladící kapaliny, takže doplňující informace k tomuto prohlášení určitě ještě dostanete. Věřím, že vám tyto informace pomohou v argumentaci zákazníkům a k odvrácení jejich negativních reakcí na tento „nezávislý“ test. Štěpán Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 21. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2013 nevim jak sem dostat prilohy-vysledky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Listopad 2013 Autor Sdílet Vloženo 21. Listopad 2013 Vpravo dole klikni na "Použít rozšířený editor" a tam už to najdeš. A jak se tak dívám, tak dodavatel Elitu bude mít také jistě "nezávislý " posudek... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 21. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2013 (editace) no a vyjadreni je v necem jinym a to mi nejde sem dat VW TL 774 (2005).pdf Editováno: 21. Listopad 2013, autor: Pawouk Odstranil jsem ten test - ten už jsem přece vložil do prvního příspěvku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 28. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2013 Velvana píše: "FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí." Proč expert František nedoporučuje destilovanou vodu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 28. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2013 Honza - SM pravidelne urobí takúto perličku ako zvýšenie sledovanosti . Proste niečo rokmi osvedčené už nie je dobré a treba to zmeniť. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Austin Vloženo 30. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2013 Velmi zajímavé, poprosím o další přísun info a co reakce SM atd. velmi výživné. Zrovna Sheron vyrábí různé s....y a jejich výrobky mají špatné úzávěry šroubovací a už mi 3x něco vyteklo do kufru (a nikdy Sonax, Nigrin, Agrimex, Millers,..jenom Sheron) tak jsem nejprve četl tu přílohu a rostl, a pak jsem dál četl diskusi ... no prostě už i SM si to troufne, holt inzerent. Kuwy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 1. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2013 no a vyjadreni je v necem jinym a to mi nejde sem datNevím co znamená "v něčem jiným" ale co to zkusit dát třeba do zipu?Proč expert František nedoporučuje destilovanou vodu?Páč fanda je přeci "expert" kterej ví že voda bez minerálů je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. A hlavně je třeba myslet na to že se jedná o samé "velmi" zkušené odborníky s dlouholetou praxí :'> Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 1. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2013 Taková destilka je vlastně horší než kyselina a jsem zvědavej, jak dlouho mi motor vydrží vcelku . 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.