Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Caute,

nechcem sirit paniku ale po problemoch v minulosti s TSI je mozno toto vlakno aj potrebne ako prevencia.

 

Chcem sa vas opytat,ake mate skusenosti a ako sa vam javi zvuk studeneho motora tesne po nastartovani.

Moj priprad,TSI 63kW,cca 6000km,r.v. april 2013.

 

Rano studeny motor po nastartovani chyta takmer okamzite,na moj vkus je chod motora prve dve...max tri sekundy

hodne "rachotiaci-vrciaci-hlucny"...po tomto case sa plynule stisi a dostane sa do normalu.Teply motor start-okamzite tichucko.Zjavne to ide od rozvodov,otazka je,ci je to normalna konstrukcna vec a viac sa to nebude menit.

Ako laik co malo to viem o konstrukcii tohto motora,chapem...kym cerpadlo natlakuje sponer...tak to moze par sekund trvat.

Mna skor zaujima,ake su vase skusenosti,ako to pocujete vy...ci je to normal,alebo len ja mam kuriozitu.Tento stav je u mna

uplne od noveho auta a myslim si,ako sa zacina ochladzovat,ze je to malicko vyraznejsie ako v lete.

 

Takze do toho,dakujem za vase nazory a postrehy.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny milovníky okřídleného šípu.Mám Rapid 2013 1,2TSI 77kW najeto 15tis.km a od 5tis.km po startu třeba v šesti případech z deseti hrozivě zašrotují rozvody,nebo se teda domnívám,že jsou to rozvody,podle přiložených videí v případech Fabia 2012 1,2htp až 1,2TSI a dalších recenzí na fóru.Dodavatel vozidla tvrdí,že v případě Rapidu je tahle záležitost už vyřešena a proto už není tato závada možná a když jsem byl v servisu tohle řešit tak se rachot ani jednou neprojevil.Auto bych tam musel několik dní nechat a pronajmout si náhradní které mě na základě reklamace zdarma nedají.Hlučnost se projeví nejčastěji třeba po příjezdu před garáž,vypnutí motoru,za několik hodin vjezd na volnoběh do garáže a při raním startu zašrotují.Nesetkal se někdo s tímto případem u Rapid 1,2TSI 77kW?
post-86331-0-65682000-1388564574_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už fakt chtěl nabýt dojmu, že se ty rozvody vyřešily. Ale dnes už si moc jistý nejsem. Včera jsem se asi po 5letech potkal se spolupracovníkem , dnes už důchodcem co má stejný rapid jako pisatel jaroslav. Tak jsem se ho ptal jak je spokojený s vozem. On říká že moc až na to občasné rachocení rozvodů a povrzávání v interiéru......V servisu mu řekli, že zarachocení rozvoďáku je vlastnost těchto motorů, tak to vlastně tak nějak nechal a věří jim. Jestli to takhle řeknou všem kterým to zarachotí nevím..... (Teda těm, kterým postačí toto konstatování, a že je jich asi většina)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo,už jsem tady dostal od "Moderátor" takovou odpověď,že Škoda zarachocení rozvodu po startu považuje za standart,ale s tím se mě nechce smířit a proto jim to budu muset prostě dát na několik dní dát do servisu,zaplatit jim benzín ať si můžou kluci zajezdit a třeba mě rozvody vymění a já jim ještě zaplatím novej olej filtry,protože to vše vlastně budou muset vyměnit a pronájem náhradního auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technická produktová informace 2026741 - Kovové klepání po studeném startu

Kovové klepání po studeném startu
Datum zveřejnění: 10.10.2012

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Kovové klepání po studeném startu, kovové hluky z oblasti rozvodů.

Technické pozadí

Prodloužený rozvodový řetěz. K prodloužení řetězu může dojít pouze do data výroby motoru 17.6.2011.

K modifikaci rozvodů došlo od data výroby motoru 18.6.2011 včetně.

Od tohoto data výroby motoru neprovádějte žádné opravy, zaklepání po startu není závadou.


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli má škodovka něco novějšího na tento problém nevím. To zjistíš až v servisu. Ale jak jsem ti napsal - než tam pojedeš, zkus to nahrát na video. Abys měl alespoň něco v ruce - čekat na to, až se jim to projeví v servise může být na dlouho (vlastní zkušenost).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Překvapuje mě tvůj přehled.Nevím zda ti za to co tady děláš někdo nějak platí,ale aspoň za mě velký dík.To mimo téma,teď k tématu.Je to asi v mém případě novinka u Rapidu 1,2TSI 77kW 2013 a tak prostě nezbýva nic jinýho než tlačit na servis a čekat co bude a pak výsledek zveřejnit zde a tím poradit i ostatním kdo by se s podobným případem setkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Překvapuje mě tvůj přehled.Nevím zda ti za to co tady děláš někdo nějak platí,ale aspoň za mě velký dík.To mimo téma,teď k tématu.Je to asi v mém případě novinka u Rapidu 1,2TSI 77kW 2013 a tak prostě nezbýva nic jinýho než tlačit na servis a čekat co bude a pak výsledek zveřejnit zde a tím poradit i ostatním kdo by se s podobným případem setkal.

Jo, to bych bral, takový slušně placený vedlejšák. :kol-28:  Jinak samozřejmě doborovolně a zdarma, tak jako všichni ostatní uživatelé fora. :kol-33: Ad přehled - osobní zkušenosti a zájem o tyto problémy - nic jiného v tom není. A jak píšeš - tlačit na servis, případně jet do jiného. S tímto problémem u Rapida máš tady bohužel nemilé prvenství.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu selské logiky. Pokud by to bylo vadou řetězu a jeho náhonu, tak to slyšíš pořád. Takže co popisuješ může být úplně jiný technologický projev, který je vpořádku a je to vlastnost tohoto motoru. 

Co to je za technologický jev můžeš odvodit zase selsky sám na základě fyziky. Jen si odpověz na další otázky. Zmizí Ti kovový zvuk cca po méně jak minutě po nastartování motoru? Nezaměňuješ zvuk za vibraci "tyčky k turbu"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu selské logiky. Pokud by to bylo vadou řetězu a jeho náhonu, tak to slyšíš pořád. Takže co popisuješ může být úplně jiný technologický projev, který je vpořádku a je to vlastnost tohoto motoru. 

Co to je za technologický jev můžeš odvodit zase selsky sám na základě fyziky. Jen si odpověz na další otázky. Zmizí Ti kovový zvuk cca po méně jak minutě po nastartování motoru? Nezaměňuješ zvuk za vibraci "tyčky k turbu"?

Selskou logikou na to nechoď. Tento projev se vyskytuje zcela nahodile. Největší zásluhu na tom bude mít hydraulický napínák řetězu. S tímto motorem mám bohaté zkušenosti. Ten zvuk je zcela odlišný od zvuku drnčení ovládací tyčky wastegate. Tento problém je popsán od škodovky takto:

Servisní informace: Raslování / cinkání / řinčení z oblasti motorového prostoru

Datum zveřejnění: 18.10.2012

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Rušivé hluky (raslování, cinkání, řinčení) z přední části vozu (z motorového prostoru) při rozjezdu nebo při krátkém přidání plynu.

Technické pozadí

Hluk způsobuje volně uložený talířek ventilu WASTEGATE v turbodmychadle, který je rozkmitáván prouděním výfukových plynů turbodmychadlem.

Talířek musí být uložený volně z důvodu dilatace a přesnému navedení do sedla.

Uvedené hluky nemají žádný vliv na funkčnost nebo provozuschopnost turbodmychadla motoru.

Zavedení v sérii

Opatření

Informace pro zákazníka

Vysvětlete prosím zákazníkovi příčinu hluku

Neprovádějte žádné opravy - není možné jiné technické řešení.

Ideální by bylo, kdyby mal.jaroslav ten zvuk nahrál a vložil sem, či na you tube. Aby se v tom udělalo jasno a přestalo se spekulovat. Kdo ještě nezavítal do příslušné sekce motorů 1.2 TSI Fabia II, nechť si to tam nastuduje. Je tam toho ažaž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: ... Největší zásluhu na tom bude mít hydraulický napínák řetězu ... Odpověděl jsi na to sám, a to selským rozumem. Ano, vyloučil jsi vadu řetězu. To je to, o co mi šlo.

 

Pánové, sděluji to po několikáté. O řetězu bývalém, současném vím svoje, a to na základě výsledků jejich "mučení" v laboratorních podmínkách. Podrobnosti z pochopitelných důvodů uvádět nebudu. Osobně nevěřím, že pokud dodavatel něco nezpacká, že současný řetěz bude problémový. Jasně, že má navržené své limity. Osobně bych se nebál najíždět 10 tis. km ročně po dobu 15 let. Na argumentaci, že já jezdím více mám odpověď, že holt min. po 150 tis. bude muset rozvody měnit nebo měl volit něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vadu řetězu jsem nevyloučil, jen ji upozadil. Proč tedy škodovka v některých svých TPI označuje za pachatele "prodloužený řetěz"? Že by nevěděli, co to způsobuje? Na tomto komponentu se vystřídalo už několik dodavatelů a je/byl součástí opravné sady (totéž platí o napínáku). Takže kdyby byl tak "kvalitní", asi by ho koncern neměnil tímto způsobem.  Proč má nová generace TSI opět rozvody řešené řemenem? Koncern má s řetězovým rozvodem problémy prakticky skoro u všech motorů TSI. Ovšem proklamované "doživotní" řetězové rozvody si představuji jinak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...