Září 20, 20177 r Že to je vlastnost se přece ví :-) Mě to dělá taky do 1s., ale pokud by pomohlo čištění, tak tonoucí se stébla chytá :-)
Září 22, 20177 r No, čištění asi nepomohlo nějak dramaticky a jeden slovenský kolega FUMIHA měnil napínák a prej se to vyřešilo.
Září 22, 20177 r Protože pokud se nějak plochy napínáku špatně zaběhnou, může čištění pomoct krátkodobě. Za chvíli se to zase zanese. Problém mohou být i krátké trasy, kdy benzín v oleji prostě nějaký vždy bude, a to může být také problém pro pohyblivost napínáku. Nový napínák taky bude logicky fungovat výrazně lépe, než nějaký ojetý po 50 a víc tkm. A je otázka, zda taky nedošlo k nějaké konstrukční úpravě. Každopádně mě to začíná pěkně vrrrrrrnčet každý prvním studený start a to dost. 56tkm a 6tkm od výměny oleje. A to tento cyklus byly hlavně dlouhé trasy.
Září 23, 20177 r Tak jsem napínák demontoval a vyčistil - tekl z něj jen olej bez cucků. Trochu jsem ho v čističi brzd rozpohyboval, chodí teď volněji. Ale přesně jako u elvise78 píst drhne, přeskakuje cca 4 mm po stlačení, takže to bude asi "vlastnost". Píst je vyleštěný v jednom místě, to samé dosedací plocha. Podle toho otlačení nepůsobí síla přesně v ose, otázka je jestli je tedy síla bez tlaku oleje dostatečná, aby napnula řetěz při startu, resp. jestli se píst napínáku nešprajcne v nějaké mezipoloze, kdy napnutí není dostatečné. Napínák má číslo 03F 109 507 D 09MR7 Upraveno Září 23, 20177 r od miklisek
Září 23, 20177 r A teď koukám do ETKY, že jediný napínák, co tam je uvedený, je s indexem F. Takže tam byla ještě jedna inovace, i když se u RAPIDů říkalo, že rozvody u nich jsou už poslední verze a že jsou bez problémů. Verzi D mi to našlo jen u motorů pro VW a SEAT a dokonce je u něj napsáno STOP, tento díl se nesmí používat! Takže jestli zítra bude řetěz vrčet, nesjpíš půjdu do výměny. Fumiho, co tam máš za verzi ty?
Září 23, 20177 r Klasicky tutlovacky skodovacky pristup. Ja uz to snad do tech 100tis vydrzim a pak menim cele rozvody.
Září 23, 20177 r No on ten F kovy je až od 1.2.2016. Evidentně i když se motor už nevyrábí, ještě zkoušeli další konstrukční úpravy. Překvapuje, že D je zakázaný, většinou napíšou, že je jen vyběhlý z výroby. Na jednu stranu je to dobře, že problém nenechali vyhnít, však většinou auta s těmito motory jsou už po záruce, tak by je to nemuselo pálit (a kulancí na motory nebude asi mnoho), na druhou to znamená, že stále máme v autech díl, který negativně ovlivňuje životnost rozvodů, zvlášť u aut, co trpí na časté starty. S tím tutlaním máš ale, Petře pravdu, v ETCE v sekci SK je takových dílů víc, např. silentblok převodovky tam je odjakživa H, jakoby klepající Dčko ani neexistovalo.
Září 24, 20177 r tak na číslo dílu jsem se nekoukal. A trdlikání se objeví když motor vyletí po nastartování do otáček. Když držim startér dýl tak jsem to nějak neregistroval. Včera jsem taky zaregistroval že auto škubalo. Už jsem to jednou měl. Motor nebyl prohřátý. Byl tam benál z benziny.
Září 24, 20177 r Trdlikani, dobre pojmenovani. [emoji3] pokud si jel z kopce bez plynu se zarazenou rychlosti pri nizsich otackach jak 1400 tak je to vlastnost, zahriva se katak. Stejne tak pokud je treba 13- 25 st.C tak po startu jsou zvysene otacky - zase nejaka diagnostika a zahrivani kataku. Pokud takto hned vyjedes a nepockas cca 30s nez otacky spadnou tak to cuka i pod plynem.
Září 24, 20177 r aha, ale já vyjíždím cuky cuky z garáže pak do vrat a přes chodník čumim do silnice. Ne, že sednu, vemu kurtu, nastartuju, kopu jedna spojka plyn a fííííí, to ne. Upraveno Září 24, 20177 r od elvis78
Září 24, 20177 r Nebo možná to bylo cestou ze zoo včera, kam jsme nakonec nešli. Tak to jsem jel přesně jak řikáš. Nečekal jsem.
Září 24, 20177 r Jj, je to tak. Kdyz budes mit po nastartovani misto 900otacek nejakych 1200-1300 je to ono. Po 30s cca spadnou na bezne volnobezne otacky. Vetsinou to dela v rozmezi tech teplot co jsem psal kdyz neni ani velka zima a ani velke teplo.
Září 24, 20177 r mě zavrčel Rapid hned při prvním startu při předávání kdybych měl Rapida déle, měním také za novější index... Bohužel/naštěstí už ho budu mít max 3 dny...
Září 24, 20177 r Tak dnes odpoledne při prvním studeném startu po vyčištění a rozhýbání a při teplotě 14°C - ticho. Otáčky po startu tak 1100. Takže to čištění má efekt, jen je otázka na jak dlouho.....
Září 24, 20177 r Miklisek: A budeš zkoušet ten nový s F? Je tu tedy někdo kdo již s F jezdí a má ticho? Co myslíte, že v SA udělali za úpravu? Dali silnější pružinu, ktera více tlačí na řetěz?
Září 24, 20177 r Já budu situaci sledovat, zatím dávat Fko nebudu, přeci jen stojí 1000 Kč. Začíná období, kdy začnu zase jezdit do práce autem, tak to bude na řetěz, napínák a olej zase záhul. Jak začne trdlikání, jde tam hned F-ko, výměna je práce na 10 minut.
Září 24, 20177 r Děkuji za odpověď, tak jmenovaní, podělte se. Já asi čistit nebudu a příležitostně vyměním za F.
Září 24, 20177 r Já mám bohužel novou sadu s F napínákem jen asi 2 000 km, takže to objektivně neposoudím. S původním Dčkem mi to začínalo příležitostně rachotit nějak od 30 000 km. Od 50 000 nahoru už to bylo hodně nepříjemné. Prakticky po každé krátké trase.
Září 24, 20177 r Já mám nové komplet rozvody, viz předchozí strana, takže jen k výměně napínáku Ti spolehlivě nepovím.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.