Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Protože pokud se nějak plochy napínáku špatně zaběhnou, může čištění pomoct krátkodobě. Za chvíli se to zase zanese. Problém mohou být i krátké trasy, kdy benzín v oleji prostě nějaký vždy bude, a to může být také problém pro pohyblivost napínáku. Nový napínák taky bude logicky fungovat výrazně lépe, než nějaký ojetý po 50 a víc tkm. A je otázka, zda taky nedošlo k nějaké konstrukční úpravě.
Každopádně mě to začíná pěkně vrrrrrrnčet každý prvním studený start a to dost. 56tkm a 6tkm od výměny oleje. A to tento cyklus byly hlavně dlouhé trasy.

Vloženo (editace)

Tak jsem napínák demontoval a vyčistil - tekl z něj jen olej bez cucků. Trochu jsem ho v čističi brzd rozpohyboval, chodí teď volněji. Ale přesně jako u elvise78  píst drhne, přeskakuje cca 4 mm po stlačení, takže to bude asi "vlastnost". Píst je vyleštěný v jednom místě, to samé dosedací plocha. Podle toho otlačení nepůsobí síla přesně v ose, otázka je jestli je tedy síla bez tlaku oleje dostatečná, aby napnula řetěz při startu, resp. jestli se píst napínáku nešprajcne v nějaké mezipoloze, kdy napnutí není dostatečné.

Napínák má číslo 03F 109 507 D 09MR7

8ff67e29fa35702df560bec17a24a072.jpg1a0ddccb764e82c52185f8cce7af218e.jpg7efa528f0cae887eb347da750f8f2ff7.jpg

 

 

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

A teď koukám do ETKY, že jediný napínák, co tam je uvedený, je s indexem F.

59c698e91c002_napinakF.thumb.JPG.949d5ea148f52c92bc9e1e2af5927739.JPG

Takže tam byla ještě jedna inovace, i když se u RAPIDů říkalo, že rozvody u nich jsou už poslední verze a že jsou bez problémů. Verzi D mi to našlo jen u motorů pro VW a SEAT a dokonce je u něj napsáno STOP, tento díl se nesmí používat!

59c69c7f91226_napinakD.thumb.JPG.060e5c668b511419a6156e6218807457.JPG

Takže jestli zítra bude řetěz vrčet, nesjpíš půjdu do výměny. Fumiho, co tam máš za verzi ty?

Vloženo

No on ten F kovy je až od 1.2.2016. Evidentně i když se motor už nevyrábí, ještě zkoušeli další konstrukční úpravy. Překvapuje, že D je zakázaný, většinou napíšou, že je jen vyběhlý z výroby. Na jednu stranu je to dobře, že problém nenechali vyhnít, však většinou auta s těmito motory jsou už po záruce, tak by je to nemuselo pálit (a kulancí na motory nebude asi mnoho), na druhou to znamená, že stále máme v autech díl, který negativně ovlivňuje životnost rozvodů, zvlášť u aut, co trpí na časté starty.

S tím tutlaním máš ale, Petře pravdu, v ETCE v sekci SK je takových dílů víc, např. silentblok převodovky tam je odjakživa H, jakoby klepající Dčko ani neexistovalo.

 

 

 

 

Vloženo

tak na číslo dílu jsem se nekoukal. A trdlikání se objeví když motor vyletí po nastartování do otáček. Když držim startér dýl tak jsem to nějak neregistroval.

Včera jsem taky zaregistroval že auto škubalo. Už jsem to jednou měl. Motor nebyl prohřátý. Byl tam benál z benziny.

Vloženo

Trdlikani, dobre pojmenovani. [emoji3] pokud si jel z kopce bez plynu se zarazenou rychlosti pri nizsich otackach jak 1400 tak je to vlastnost, zahriva se katak. Stejne tak pokud je treba 13- 25 st.C tak po startu jsou zvysene otacky - zase nejaka diagnostika a zahrivani kataku. Pokud takto hned vyjedes a nepockas cca 30s nez otacky spadnou tak to cuka i pod plynem.

Vloženo (editace)

aha, ale já vyjíždím cuky cuky z garáže pak do vrat a přes chodník čumim do silnice. Ne, že sednu, vemu kurtu, nastartuju, kopu jedna spojka plyn a fííííí, to ne.

Editováno: , autor: elvis78
Vloženo

Jj, je to tak. Kdyz budes mit po nastartovani misto 900otacek nejakych 1200-1300 je to ono. Po 30s cca spadnou na bezne volnobezne otacky. Vetsinou to dela v rozmezi tech teplot co jsem psal kdyz neni ani velka zima a ani velke teplo.

Vloženo

Tak dnes odpoledne při prvním studeném startu po vyčištění a rozhýbání a při teplotě 14°C - ticho. Otáčky po startu tak 1100. Takže to čištění má efekt, jen je otázka na jak dlouho.....

Vloženo

Miklisek: A budeš zkoušet ten nový s F? Je tu tedy někdo kdo již s F jezdí a má ticho? 

Co myslíte, že v SA udělali za úpravu? Dali silnější pružinu, ktera více tlačí  na řetěz? 

Vloženo

Já budu situaci sledovat, zatím dávat Fko nebudu, přeci jen stojí 1000 Kč. Začíná období, kdy začnu zase jezdit do práce autem, tak to bude na řetěz, napínák a olej zase záhul. Jak začne trdlikání, jde tam hned F-ko, výměna je práce na 10 minut.

Vloženo

Já mám bohužel novou sadu s F napínákem jen asi 2 000 km, takže to objektivně neposoudím. S původním Dčkem mi to začínalo příležitostně rachotit nějak od 30 000 km. Od 50 000 nahoru už to bylo hodně nepříjemné. Prakticky po každé krátké trase.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...