Přejít na obsah

Brzdění motorem


Sanek81

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,dotaz ohledně brzdění motorem-ano či ne?Nejedná se mi teď o nějaké šetření paliva,ale spíš jestli to neškodí,tudle jsem vezl pána a ten mi říkal,že u nových aut se tím ničí setrvačník.Má tedy tento jizdní styl nějaké negativa a připadně jaká?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vadit to může dvouhmotovému setrvačníku, lépe řečeno tomu spojení mezi těma "dvouma hmotama". Řazení s meziplynem tomu nepomůže, to pomáhá synchronizaci v převodovce. Podle mého je to blbost, respektive to "vadí" asi tak stejně, jako když auto normálně používáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zatím tu všichni jen myslíme, ale je někdo kdo fakt ví?

Já jezdil,spíš tím stylem,že jsem třeba na semafory dojížděl na neutrál,pak jsem se bavil s klukem,že brzdí motorem(šetří víc palivo než při vyřazení, plus třeba brzdy,tak jsem tak začal taky jezdit,poměrně soustředěně,no a teď mi pán řekl, že se při tom ničí setrvačník, tož nevím vo včíl?:-|

Logicky dám přednost neničení si auta před ušetřením dvou deci paliva a brzdových destiček;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takto.

Brzdim motorem už od své 1000 MB až po OI a nyní v tom pokračuji a nikdy jsem neměl problém. Je ovšem pravda, že jsem také nikdy neměl dvouhmotový setrvačník. Jestli vyřadit a doklouzat nebo nechat zařazený kvalt záleží na konkrétní situaci. U mé nynější OIII je potřeba řadit z 6 až na 4, aby to trochu brzdilo motorem. Malý objem, nemá se ta energie kde mařit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autoškole někdy kolem roku 95 mě učili, že z kopce vždy se zařazenou rychlostí a přibržďovat a podřazovat podle situace. Je asi jasné, že lupnout tam ve 140 km/h čtyřku a čekat až to motor dobrzdí nebude to pravé s jakýmkoliv motorem.

Ve vojenské autoškole na P V3S se vyřazení z kopce říkalo mazácká pětka a upřímně s ohledem na konstrukci brzd a převodovky onoho vozu to byl i docela risk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozebírat tady rozdíly mezi jízdou na volnoběh a decelerací se zařazeným kvaltem mi přijde jak debata o fyzice 7.třídy ZŠ.

 

Snad je každému jasné, že při deceleraci s rychlostí se jede za 0. Využívá se vlastního mechanického odporu motoru a vozu jako komplet.

 

Jestliže jedeš v modu "plachtění" tak jedeš za spotřebu volnoběhu. Avšak každá ťuknutí o brzdu znamená neefektivita.

 

Co se týče ničení setrvačníku tomu škodí kmitání jeho vlastní první nebo druhá harmonickou frekvencí. Kritické je hlavně podtáčení pod volnoběh. Ale OIII má fuknci ochrany setrvačníku proti tomuto kmitání. Když budeš jezdit jako blb a podtáčet hodně motor jednoduše ti zhasne. Podtočení myslím třeba 500 otáček u benzínových motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...