Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím, chtěl bych se zeptat zda je možné aktivovat Asistent rozjezdu do kopce HHC mam ŠKODA Rapid Elegance 1,6 TDI CR DPF / 77kW (1/2013) by jsem na tom že je to v eleganci v základu ale není. Máte nějaký návod? Děkuji

Vloženo

Tak to já bych měl zase opačný dotaz a to, zda-li lze tuto funkci deaktivovat.  :-)

 

Ten asistent je příšerný, vůz to v kopci drží snad tři, čtyři sekundy. Načež pak člověk na semaforech v kopci jenom zdržuje ostatní když se nemůže rozjet, protože je auto "přilepený". Nemluvě o podélném parkování v kopci, kdy zas člověk neví kdy už mu to tu brzdu uvolní a naboří tak auto parkující níže.  

Vloženo

S tím parkováním je to někdy na obtíž, to mohu potvrdit. Ale že bych se nemohl odlepit při rozjezdu třeba v křižovatce, tak to určitě ne - to funguje úplně perfektně. Já to tedy nemám na Rapidu, ale na FII FL.  Že by se na Rapidu něco nepovedlo?

Vloženo

Nevím na svém Rapidu mám tenhle systém a v pohodě, když stojím v kopci na křižovatce, pustím brzdu přidám plyn a normálně se rozjedu a nemusím čekat ty tři nebo čtyři vteřiny až tento systém brzdu uvolní, nějak mi to připadá že přidáním plynu a puštěním spojky se to zabrždění uvolní, aspoň můj dojem a co se týká podélného parkopvání v kopci tak to jsem ještě nezkoušel tak nevím

Vloženo

Na VW Polo mám asistenta a brzdí mě taky cca 2s. Co se to tu probírá, zkoušel jsem to několikrát počítat v různých provozních situacích a pokaždé výsledek ty 2s. Ten systém mě děsně obtěžuje. Zvlášť, když potřebuju každé ráno a odpoledne při cestě do/z práce rychle přejet přes rychlostní silnici, kde díky silnému provozu, rychlosti projíždějících vozidel a do jisté míry omezené viditelnosti z jedné strany benzínkou a druhé strany billboardy, opravdu není čas na otálení!

Vloženo

To jako když stojíte v kopci na křižovatce a chcete se rozjet, tak můžete až za 3-4 s, jinak je auto zabrzděné?? To je nějaké divné teda.. Mě v F II FC to odbrzdí hned jakmile se dotknu plynu, o nějakým zdržení nemůže být řeč.. 

Vloženo

Když jemně popustím spojku a přidám plyn, tak je vůz v kopci přilepený po dobu těch cca tří sekund. Pustit spojku zcela a hamtnout přitom na plyn jsem tedy nezkoušel, to přiznávám.  :-)  Možná že by se to pak odlepilo nebo to protočilo kola i přes brzdy...  nezkoušel jsem, nechtěl bych to moc ničit.

Řešením je se rozjíždět z ruční brzdy, když je zatažená tak na to asistent nereaguje. Až půjdu na první servisní prohlídku tak se na to v servisu zeptám - zatím opravdu je tato funkce spíše na obtíž.

Vloženo

A ještě jedna zajímavost, po cca pěti až deseti sekundách kdy člověk stojí v kopci na brzdě a asistent je aktivní, tak kdesi v palubovce začně něco pískat. Píská to s podobnou intenzitou a výškou tónu jako bývá "myši-plaš", takovéto pískátko na odhánění myší. Je-li puštěné nahlas rádio, tak to samozřejmě slyšet není. Ale je-li v kabině klid, tak si toho nelze nevšimnout.

Vloženo

Pustit spojku zcela a hamtnout přitom na plyn jsem tedy nezkoušel, to přiznávám.  :-)  Možná že by se to pak odlepilo nebo to protočilo kola i přes brzdy...  nezkoušel jsem, nechtěl bych to moc ničit.

 

 

Takle se rozjizdim ja a to asistent nemam...proste staci ten ukon udelat rychle nemusis hamptat a nic prudce pouštět...podle me neni mozny aby te tam asistent drzel 3 sekundy...to je fakt dlouha doba

Vloženo

A ještě jedna zajímavost, po cca pěti až deseti sekundách kdy člověk stojí v kopci na brzdě a asistent je aktivní, tak kdesi v palubovce začně něco pískat. Píská to s podobnou intenzitou a výškou tónu jako bývá "myši-plaš", takovéto pískátko na odhánění myší. Je-li puštěné nahlas rádio, tak to samozřejmě slyšet není. Ale je-li v kabině klid, tak si toho nelze nevšimnout.

Vysoký pískající tón mám taktéž na té již mnou zmíněné FII. Ale slyší to málokdo. :kol-28:

 

Když jemně popustím spojku a přidám plyn, tak je vůz v kopci přilepený po dobu těch cca tří sekund. Pustit spojku zcela a hamtnout přitom na plyn jsem tedy nezkoušel, to přiznávám.  :-)  Možná že by se to pak odlepilo nebo to protočilo kola i přes brzdy...  nezkoušel jsem, nechtěl bych to moc ničit.

Řešením je se rozjíždět z ruční brzdy, když je zatažená tak na to asistent nereaguje. Až půjdu na první servisní prohlídku tak se na to v servisu zeptám - zatím opravdu je tato funkce spíše na obtíž.

 

Hm, asi nemáš ten správný způsob rozjezdu (já na normální rozjezd také nehamtám na plyn - to jen při potřebě razantního rozjezdu), nebo je něco špatně s tím asistentem.

 

Vloženo

Jo jasně je to možné, že starší už neslyší tak jak za mlada, ale to je do jiné debaty, řešil už někdo nějak to pískání? když tu brzdu pustím a znovu sešlápnu tak už pak je klid

Vloženo

Zkusil jsem asistenta překonat sešlápnutím plynu. Když ho sešlápnu méně, auto se dusí jak při rozjezdu na zataženou ručku. Když ho šlápnu víc, kola se po úniku brzdového tlaku zas protočí, takže zagumuju. Prostě mě to nutí počkat, až tlak za ty 2s unikne! Vždy po puštění brzdového pedálu stihnu říct jednadvacet, dvaadvacet a tlak unikne. Ty uváděné 3-4s mi ale přijde už moc. Nepředpokládám ani to, že bych se špatně rozjížděl. S rozjezdy do kopců jsem nikdy neměl problém a výpomoc s ručkou nepotřebuju. V tomhle mě vycvičil instruktor v autoškole na sk. C a E, když nás kuřáky nutil, aby jsme si před rozjezdem v kopci dali krabičku cigár za kolo. Pokud nám to potom cuklo dozadu, bylo po hulení :kol-26:

Vloženo (editace)

nás učil na Béčku stát v kopci bez jakýkoliv brzdy :D taky se mi klepaly pěkně nohy než jsem si zvykl :) ale asi to ničí spojku :D :D

Editováno: , autor: rogerer
Vloženo

Hele to ale máte s tím asistentem nějakou smůlu, takhle to přece nemůže fungovat. Mám to u O3, v kopci mě to podrží a jakmile se začnu rozjíždět, hned to zase pustí, takže já v tom nevidím žádný problém - na nic nemusím čekat a nemám vůbec pocit, že by to jakkoli zdržovalo...

Vloženo

Dali jsme o tom řeč se sousedem, co je vedoucím servisu VW. Tvrdí mi, že malá prodleva je normální, že si na to zvyknu. Osobně jsme to ale nezkoušeli a v servisu jsem s tím nebyl. Zkusím se o tom zmínit při garančce.

Vloženo

nás učil na Béčku stát v kopci bez jakýkoliv brzdy :D taky se mi klepaly pěkně nohy než jsem si zvykl :) ale asi to ničí spojku :D :D

To byl divný instruktor........

Vloženo

Zajímevé postřehy, ale dle zkušeností známích by to mělo fungovat bez problému a plynule se auto do kopce rozjede. Nevíte o někom do by mi asistenta mohl na méma Rapidu aktivovat (ŠKODA Rapid Elegance 1,6 TDI CR DPF / 77kW (1/2013)?

Vloženo

Dali jsme o tom řeč se sousedem, co je vedoucím servisu VW. Tvrdí mi, že malá prodleva je normální, že si na to zvyknu. Osobně jsme to ale nezkoušeli a v servisu jsem s tím nebyl. Zkusím se o tom zmínit při garančce.

 

Stav se do autorizaku a projed se v nejakem jejich voze. Pokud se to bude chovat stejne, tak to bude sice k nasrani, ale aspon budes vedet, ze to neni problem, ale vlastnost. :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...