Přejít na obsah

DPF


Luman

Doporučené příspěvky

Ne, jde o to, že jsem si nic takového nemyslel.

 

Jen sem konstatoval, že prostě na dokončení nečekám s tím, že se to vypálí někdy během příští jízdy.

 

Zákon schválnosti je takový, a že se mi to stává často, že se regenerace sepne těsně před cílem a to i přesto, že jedu např. 2hod po dálnici. V tom momentě si pomyslím něco o zelených ekoteroristech, vypnu motor a odcházím.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi stávalo taky. 

Prostě u těch aut chybí možnost spustit regeneraci ručně. Nechal bych to standardně na automatice, aby se tím nezatěžovali lidé, co to řešit nechtějí. Pro náročnější uživatele by mohla být v menu obrazovka DPF, kde by byl stav zanesení a kolik km přibližně zbývá do příští regenerace, s tím, že pokud Ti bude zbývat poslední pětina, mohl bys toodpálit svým povelem. 

V kamionu to tak funguje. Když řidič ví, že filtr bude plný a ví, že pojede následujících 50 km po dálnici, tak to odpálí a motoru vytvoří podmínky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
V 25. 3. 2018 na 13:03, Clerfayt napsal:

To se mi stávalo taky. 

Prostě u těch aut chybí možnost spustit regeneraci ručně. Nechal bych to standardně na automatice, aby se tím nezatěžovali lidé, co to řešit nechtějí. Pro náročnější uživatele by mohla být v menu obrazovka DPF, kde by byl stav zanesení a kolik km přibližně zbývá do příští regenerace, s tím, že pokud Ti bude zbývat poslední pětina, mohl bys toodpálit svým povelem. 

V kamionu to tak funguje. Když řidič ví, že filtr bude plný a ví, že pojede následujících 50 km po dálnici, tak to odpálí a motoru vytvoří podmínky.

 

presne toto by bolo super, pre tych co tomu nerozumeju , nech to robi automat,

pre mna,  ked viem ze idem 500km po dilanici tak pri konci spustim regeneraciu a nie ze regenraciu to spravi nasledne po prejdeni 30km a v meste....

mohli by mysliet aj na to ze nie vsetci su uz len blbe ovecky, este nas par zostalo co tomu aj trosku rozumeju :D, aj ked ty co tomu rozumeju uz zachvilu nebudu ani v servisoch (bohuzial) - a ze to nabieha nepekne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

moje prve skusenosti s nejakym obd scanerom z činy a mobilom

zapol som to doma, bolo tam nahodou prave 86%, teraz v zime. Nevysiel som ani z mesta, motor studeny, dpf nemal ani 200°C a uz to zacalo valit pridavnu naftu na extra spalovanie. V tej chvili som vsak zastavil asi na 1minutu (nevypol som motor) a regeneracia sa hned vypla. nasledne som isiel asi 20km 90-110kmh, potom par kilometrov mesto, regeneracia sa nespustila a vystupalo to na 87%. povedal som si ze to vypalim a isiel som na dialnicu, uz pri vyjazde sa regeneracia spustila. dal som tempomat, vinimocne len na 135kmh a sledoval co sa bude diat. Kym motor tahal, teplota stupala (max som mal necelych 650°C, to uz asi svieti na červeno cely DPF), pridavalo extra naftu, akonahle som musel vypnut tempomat (ubrat plyn) pridavna nafta padla na nulu a teplota dpf prudko klesala. nakoniec som minul odbocku domov a pokracoval po dialnici dalej az do vypalenia filtra (skoncilo to na 18%, po 11 minutach jazdy po dialnici).

vypalenie 20km jazdou do roboty a 20km spet, nefunguje teraz v zime, kludne sa to bude spustat a vypinat aj kazdu jazdu, co velmi pekne nariedi olej naftou.

ostava mi teda obcas to pozriet a ist sa previezt po dialnici (teraz tam mam 350km a 60% zaplnenie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Dobrý deň vie mi niekto vysvetliť či mám filter v poriadku alebo sa mam obávať na diagnostike mi vyhodilo toto jazdím 1300km do Nemecka a 1300km domov a medzi tým 4 týždne po 10km do prace a 10km z prace to spravím za jeden mesiac všimol som si ze mi auto beží na 1000otačok každých 150km ďakujem 

IMG_20200118_160257.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak to som rád budem to časom sledovať a uvidíme  :) zaujímalo by ma aku to ma reálne životnosť keď som kolegov spravil diagnostiku a vyhľadal tom tam tie 2 IDE čo sebe  tak som z toho pochopil že  hmotnosť olejového popilku mal  73.4g a Mez naplnení mal 70g  ako keby bol preplnený a jatlzdi také isté trasy ako ja ale jedná sa o passat b7 2.0tdi ale to je už jeho kapusta? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V b7 je druha generacia. V B6 este bola prva, okolo roku 2008-2010. Ale co sa tyka toho nespalitelneho popolceka, nie je to len vypocitana hodnota? Nas ma uz cez 310 tisic km, dpf je stale povodne, no nepamatam si tieto hodnoty...chcel som tym len naznacit, ze to nemusi znamenat, ze filter je KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš na TDI obvzláště 1.6 TDi ve 250K km původní filtr (jako že máš) tak ti už motor přestává reágovat na pedál od sešplánutí nad cca 70% není znát rozdíl. Taky ztrácí chuť jít nad 3K, respektive jde, ale rapidně ztrácí výkon... po výměně je tam znát výrazně lepší chut jít do otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

ahoj, 

 

pročetl jsem si tady snad vše ohledně DPF a kolik by mělo vydržet. 

Mám OIII, 2.0 TDI motor CFKC. Jezdím s tím od novoty 6 let. Doteď jsem regenerace neřešil - když jsem přijel dom/na jednání/do práce a byly zvýšené otáčky motoru = regenerace - bohužel nebyl čas to řešit - vypálí se to příště. 

Teď uvažuji o odkoupení mého služebáku a tak jsem připojil ELM a udělal report - viz obrázek. Jaké další hodnoty byste ještě sledovali? 

DPF.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj díky, ano teď jsem jednu regeneraci odchytl a bylo to po 575km. 

Musím uznat že obdivuji ty, kteri probíhající regeneraci poznají podle tahu motoru apod (ne podle zvýšených otáček na volnoběh) já nemít apku tak nepoznám nic. 

Jinak auto teď bude mít najeto 270t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S manualnou prevodovkou je to poznať asi len na zvýšenom voľnobehu a väčšia spotreba na voľnobehu. 

S DSG prevodovkou je to poznať podľa toho, že prevodovka neradí tak skoro prevody a ťahá ich do vyšších otáčok. 

Na výkone to podľa mňa nieje poznať aspoň to osobne nevynímam vôbec a niekedy neviem ani o tom. 

 

Inak na tie km to je obdivuhodné. V akom režíme to auto jazdí ? Ak iba dialnice dá sa predpokladať ak kombinácia všetkého tak tie mýty o tom, že auto, ktoré jazdí dialnice bude mať menej zaplnené DPF sú nepravdivé. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

mam 1,6 DSG a podla preradzovania neviem kedy prebieha vypalovanie DPF . furt to radi jak blaznive hore.

co som vsak stihol odpozorovat , je mierny pokles vykonu ked to vypaluje , asi bezne nepostrehnutelny ale ked spravite vela km v kratkom case tak sa to da priblizne spoznat. Taktiez som zistil ze ak pri cca 160kmh este tlacim (do kopca) tak teplota na DPF mi vystupala az k 600°C , potom sa tam hodnu chvilu drzala (niekde ponad 550°C) aj ked som uz isiel na tempomat (cca tych 160) , zrejme sadze chytia a horia s tym zvyskom vzduchu ktory nezhori pri spalovani , aj bez pridavnej nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se nikdy přes asi 480 stupňů na DPF filtru běžným provozem nedostal, to ani když jsem měl tu možnost tlačit auto několik minut na plný knedlík. Při tempomatu na 160 to osciluje mezi 300 a 420 stupni - zkušenost z německých dálnic....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...