Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ne, jde o to, že jsem si nic takového nemyslel.

 

Jen sem konstatoval, že prostě na dokončení nečekám s tím, že se to vypálí někdy během příští jízdy.

 

Zákon schválnosti je takový, a že se mi to stává často, že se regenerace sepne těsně před cílem a to i přesto, že jedu např. 2hod po dálnici. V tom momentě si pomyslím něco o zelených ekoteroristech, vypnu motor a odcházím.

 

To se mi stávalo taky. 

Prostě u těch aut chybí možnost spustit regeneraci ručně. Nechal bych to standardně na automatice, aby se tím nezatěžovali lidé, co to řešit nechtějí. Pro náročnější uživatele by mohla být v menu obrazovka DPF, kde by byl stav zanesení a kolik km přibližně zbývá do příští regenerace, s tím, že pokud Ti bude zbývat poslední pětina, mohl bys toodpálit svým povelem. 

V kamionu to tak funguje. Když řidič ví, že filtr bude plný a ví, že pojede následujících 50 km po dálnici, tak to odpálí a motoru vytvoří podmínky.

 

Celé tyto buzerace ohledně dieselů, ztráta hodnoty důsledkem DG, výhrůžné dopisy od, že se mám dostavit na přezhání softwaru, co necelých 1000 km nějaká trapná regenerace, dementní močovina atd... mě přimělo ustoupit od nafťáku a koupit benzín. 

  • 8 měsíců později...
V 25. 3. 2018 na 13:03, Clerfayt napsal:

To se mi stávalo taky. 

Prostě u těch aut chybí možnost spustit regeneraci ručně. Nechal bych to standardně na automatice, aby se tím nezatěžovali lidé, co to řešit nechtějí. Pro náročnější uživatele by mohla být v menu obrazovka DPF, kde by byl stav zanesení a kolik km přibližně zbývá do příští regenerace, s tím, že pokud Ti bude zbývat poslední pětina, mohl bys toodpálit svým povelem. 

V kamionu to tak funguje. Když řidič ví, že filtr bude plný a ví, že pojede následujících 50 km po dálnici, tak to odpálí a motoru vytvoří podmínky.

 

presne toto by bolo super, pre tych co tomu nerozumeju , nech to robi automat,

pre mna,  ked viem ze idem 500km po dilanici tak pri konci spustim regeneraciu a nie ze regenraciu to spravi nasledne po prejdeni 30km a v meste....

mohli by mysliet aj na to ze nie vsetci su uz len blbe ovecky, este nas par zostalo co tomu aj trosku rozumeju :D, aj ked ty co tomu rozumeju uz zachvilu nebudu ani v servisoch (bohuzial) - a ze to nabieha nepekne

  • 2 týdny později...

tak ako som pisal, mynuly tyzden 2 x po 500km po dilanici, dnes pridem pred nemenovany obchodny retazec (asi 3km) a regenracia bezi. To nasere.... Ale kaslem na to , manzelka to snad vypali cestou do roboty.

  • 2 měsíce později...

moje prve skusenosti s nejakym obd scanerom z činy a mobilom

zapol som to doma, bolo tam nahodou prave 86%, teraz v zime. Nevysiel som ani z mesta, motor studeny, dpf nemal ani 200°C a uz to zacalo valit pridavnu naftu na extra spalovanie. V tej chvili som vsak zastavil asi na 1minutu (nevypol som motor) a regeneracia sa hned vypla. nasledne som isiel asi 20km 90-110kmh, potom par kilometrov mesto, regeneracia sa nespustila a vystupalo to na 87%. povedal som si ze to vypalim a isiel som na dialnicu, uz pri vyjazde sa regeneracia spustila. dal som tempomat, vinimocne len na 135kmh a sledoval co sa bude diat. Kym motor tahal, teplota stupala (max som mal necelych 650°C, to uz asi svieti na červeno cely DPF), pridavalo extra naftu, akonahle som musel vypnut tempomat (ubrat plyn) pridavna nafta padla na nulu a teplota dpf prudko klesala. nakoniec som minul odbocku domov a pokracoval po dialnici dalej az do vypalenia filtra (skoncilo to na 18%, po 11 minutach jazdy po dialnici).

vypalenie 20km jazdou do roboty a 20km spet, nefunguje teraz v zime, kludne sa to bude spustat a vypinat aj kazdu jazdu, co velmi pekne nariedi olej naftou.

ostava mi teda obcas to pozriet a ist sa previezt po dialnici (teraz tam mam 350km a 60% zaplnenie).

  • 10 měsíců později...

Dobrý deň vie mi niekto vysvetliť či mám filter v poriadku alebo sa mam obávať na diagnostike mi vyhodilo toto jazdím 1300km do Nemecka a 1300km domov a medzi tým 4 týždne po 10km do prace a 10km z prace to spravím za jeden mesiac všimol som si ze mi auto beží na 1000otačok každých 150km ďakujem 

IMG_20200118_160257.jpg

Načti ještě tyto položky:

 

IDE06059 a IDE06060

 

Kolik to má najeto?

Podle těchto údajů je DPF ještě OK.

Jedná se o množství nespalitelného popela který postupně zmenšuje kapacitu DPF a to je jen trochu za půlkou.

  • 2 týdny později...

Sotva polovina teoretické životnosti spotřebována, ale jestli jezdíš štreky jak píšeš tak má před sebou reálně ještě dalších 250K km stejným stylem.

Tak to som rád budem to časom sledovať a uvidíme  :) zaujímalo by ma aku to ma reálne životnosť keď som kolegov spravil diagnostiku a vyhľadal tom tam tie 2 IDE čo sebe  tak som z toho pochopil že  hmotnosť olejového popilku mal  73.4g a Mez naplnení mal 70g  ako keby bol preplnený a jatlzdi také isté trasy ako ja ale jedná sa o passat b7 2.0tdi ale to je už jeho kapusta? 

Hodně záleží na typu motoru. V B7 tuším může být CR gen1 i gen2. CR gen2 mají obvykle hraniční teoretickou hodnotu na 80g oil ash ale gen1 má 70g.  

V b7 je druha generacia. V B6 este bola prva, okolo roku 2008-2010. Ale co sa tyka toho nespalitelneho popolceka, nie je to len vypocitana hodnota? Nas ma uz cez 310 tisic km, dpf je stale povodne, no nepamatam si tieto hodnoty...chcel som tym len naznacit, ze to nemusi znamenat, ze filter je KO.

Zajímala by mě jedna věc - snižuje se se vzrůstajícím zaplněním DPF výkon motoru tak že to jde poznat? To přece nemůže jet pořád stejně když je skoro ucpanej a generuje protitlak, ne?

Logicky ,aj prakticky áno hlavne pri prudkom pridaní plynu sa nageneruje veľké množstvo spalín ktoré ktoré cez zasraté DPF nestíhajú a pridusia motor v ťahu.

Upraveno od marian.marcin

Pokud máš na TDI obvzláště 1.6 TDi ve 250K km původní filtr (jako že máš) tak ti už motor přestává reágovat na pedál od sešplánutí nad cca 70% není znát rozdíl. Taky ztrácí chuť jít nad 3K, respektive jde, ale rapidně ztrácí výkon... po výměně je tam znát výrazně lepší chut jít do otáček.

Presne tak ako to popisuješ degren, tak to vnímam po vyčistení DPFka, proste už to nezdochýna resp. nevädne nad 3000rpm. 

 

 

  • 4 měsíce později...

ahoj, 

 

pročetl jsem si tady snad vše ohledně DPF a kolik by mělo vydržet. 

Mám OIII, 2.0 TDI motor CFKC. Jezdím s tím od novoty 6 let. Doteď jsem regenerace neřešil - když jsem přijel dom/na jednání/do práce a byly zvýšené otáčky motoru = regenerace - bohužel nebyl čas to řešit - vypálí se to příště. 

Teď uvažuji o odkoupení mého služebáku a tak jsem připojil ELM a udělal report - viz obrázek. Jaké další hodnoty byste ještě sledovali? 

DPF.jpg

Podľa mňa v super stave ešte. Koľko KM to má nabehané ? 

Máš 28g z 80g to máš tak v 1/3 životnosti. 

Regenerácie máš podľa všetkého po 550-600km. 

 

 

Ahoj díky, ano teď jsem jednu regeneraci odchytl a bylo to po 575km. 

Musím uznat že obdivuji ty, kteri probíhající regeneraci poznají podle tahu motoru apod (ne podle zvýšených otáček na volnoběh) já nemít apku tak nepoznám nic. 

Jinak auto teď bude mít najeto 270t.

S manualnou prevodovkou je to poznať asi len na zvýšenom voľnobehu a väčšia spotreba na voľnobehu. 

S DSG prevodovkou je to poznať podľa toho, že prevodovka neradí tak skoro prevody a ťahá ich do vyšších otáčok. 

Na výkone to podľa mňa nieje poznať aspoň to osobne nevynímam vôbec a niekedy neviem ani o tom. 

 

Inak na tie km to je obdivuhodné. V akom režíme to auto jazdí ? Ak iba dialnice dá sa predpokladať ak kombinácia všetkého tak tie mýty o tom, že auto, ktoré jazdí dialnice bude mať menej zaplnené DPF sú nepravdivé. 

Je to kombinace všeho, vyjma krátkých cest okolo komína. 60% budou dálnice a rychlostní komunikace. Zbytek město. Prostě klasika někam dojedeš a pak se motáš po městě. 

  • 4 týdny později...

mam 1,6 DSG a podla preradzovania neviem kedy prebieha vypalovanie DPF . furt to radi jak blaznive hore.

co som vsak stihol odpozorovat , je mierny pokles vykonu ked to vypaluje , asi bezne nepostrehnutelny ale ked spravite vela km v kratkom case tak sa to da priblizne spoznat. Taktiez som zistil ze ak pri cca 160kmh este tlacim (do kopca) tak teplota na DPF mi vystupala az k 600°C , potom sa tam hodnu chvilu drzala (niekde ponad 550°C) aj ked som uz isiel na tempomat (cca tych 160) , zrejme sadze chytia a horia s tym zvyskom vzduchu ktory nezhori pri spalovani , aj bez pridavnej nafty.

Já jsem se nikdy přes asi 480 stupňů na DPF filtru běžným provozem nedostal, to ani když jsem měl tu možnost tlačit auto několik minut na plný knedlík. Při tempomatu na 160 to osciluje mezi 300 a 420 stupni - zkušenost z německých dálnic....

Upraveno od 15degren

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.