Přejít na obsah

Automatická převodovka 1.6 FSI


Drobecek62

Doporučené příspěvky

Ahoj, když jak koukám je tu tolik odborníků (to je fakt myšleno v dobrém a ne ironicky) nedovedete někdo poradit, čím by mohl být zaviněný problém s řazením automatické převodovky (klasické, ne DSG) u Octavia II 1,6 FSI.
Převodovka škube, mezi přeřazení vytočí občas motor do vysokých otáček.
Jasně vada na převodovce, ale....
Ono to dělá respektive nedělá ve dvou případech. Pokud je motor studený, tedy voda v chlazení má méně jak cca 60 st. tak řadí perfektně, potom začne řadit špatně. Ale aby to nebylo jednoduché, tak pokud plně nabiju novou baterii a nezapnut větší spotřebiče, tak to řadí perfektně i když je motor horký. Jakmile zapnu světla (dálkové) společně třeba s klimatizací a ještě blinkr tak to začne zase špatně řadit.
Třeba jedu po D1 přes den (a výjmečně je průjezdná), tak se před Brnem baterie dobije a začne řadit v pohodě, jakmile se setmí a rozsvítím tak je to zase v ....
V servise na nic nepřišli, baterie OK, dobíjení OK, žádný nápad nemají.
Pokud by někdo měl nějaký tip co by se dalo, budu velmi vděčný.

Štve mě, že v servisu nevědí, respektive nechtějí věc řešit. Jediná prý pomoc je výměna převodovky. Ale myslím si, že problém bude jinde.
Olej mi vyměnili v převodovce, ale já myslím, že to bude spíš elektrikou. Kdyby se našel schopný elektrikář, kdyby jste o někom někdo věděl. V servise říkají, že nabíjení je OK. Začalo to dělat když odešla baterie, tak jsem koupil novou a dělá to dál. Je možné, že by baterie byla špatná i když starty a vše je OK?

Díky moc.

 

Hledal jsem na fóru a nenašel, omlouvám se pokud už někde jinde řešeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak na základě rad odborníků, jsem dnes byl v elektro dílně autoservisu kde provedli předběžné měření alternátoru a akumulátoru a prý je vše v naprostém pořádku. Příští týden ještě na kompletní diagnostiku ale prý v elektřině problém nevidí. Tak nevím co si mám myslet. A já tak doufal, že to bude třeba v alternátoru a nebo akumulátoru. Ach jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Pravdepodobne sa pridieraju supatka v supatkovej skrini v automatickej prevodovke, tiez mam takyto problem,vraj to vznika ked sa nemeni olej v prevodovke, ale myslim ze sa opotrebovavaju aj tak lebo v nutri maju mosadzne trecie loziska, Nenapisal si kolko mas nabehanych kilometrov, ani ci si kupil auto nove alebo behane. Riesenie je dat zrepasovat supatkovu skrinu, alebo ju vymenit, cena novej je asi 1300 eur. Ja idem kvoli poistnej udalosti davat auto do servisu tak to dam vymenit,a uvydim ci to pomoze.  S elektrikou to moze mat to ze  supatka su ovladane elektronicky a da sa premerat ich odpor velke maju mat od 4 do 8 ohmov ja mam 5,6, 2 male mam okolo 12,5

Prevodovka ma oznacenie AW 09G  TF 60SN.

Editováno: , autor: drak999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto 250 tisíc což je prý na hraně životnosti převodovky. Jsem zvědavý zda to bude tím co píšeš. Sice ta částka není malá, ale aspoň by se vědělo čím to je a zda do toho jít. To je to oč tu běží. Zda to má smysl vůbec do toho investovat.

Je pravda, že jinak auto jako nové a vše funguje jak má a naprostá spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doplním, že auto jsme kupoval z druhé či vlastně třetí ruky, když mělo najeto 220 tisíc a je to ročník 2006. Nikdo mi nechce věřit, že to může mít cokoliv společného s elektrikou a že když to dobře nabijí tak tam nemůže nic být. Ale začalo to dělat když se vyměnila baterka. Prostě ze dne na den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ja som mal takyto problem pred vymenou supatkovej skrine tiez tvrdo radila aj otacky lietali, dal som v autorizovanom servise vymenit supatkovu skrinu, za repasovanu a zatial vsetko v poriadku, Diagnostiku mam vlastnu a tiez neukazovala ziadne zavady, Tvoja prevodovka radi dobre ked je studena lebo je hustejsi olej, ked sa zohreje castym radenim az na 120 stupnov olej je ako voda a pridrete supatka ho nestihaju tak rovnomerne tlacit, ked sa jazdou po dialnici schladi zas je hustejsi, a pracuje inak,  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pan Sixta se specializuje především na DSG, pokud to je tiptronic zkusil bych

http://sevcik-automaticke-prevodovky.cz/najit.aspx

(informace z roku 2013)

pak jen Ostrava

http://www.automatickeprevodovky-servis.cz/

myslím že největší guru o automatech v ČR

hlavně to nedávej nikomu kdo 100% neví co s tím nebo Tě to vyjde dráž než nová AP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...