Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

sháním info pro kamarádku: měla by zájem koupit novýho Rapida s motorem 1.2 63 kW TSI. bude to kára do města a 4x za rok na dálnici + občas výlet.

hlavně jí zajímají:  je to dobrý motor....jaké jsou u těhle aut problémy, co vzít a co ne....

 

popř co by jste jí doporučili a poradili

 

díky všem

hele motor nevím mám 1,2tsi 77kw a už bych neměnil už jen to  že to je 6kvalt co k rapidu určitě parkovací senzory to je dobrá investice bez nich rapida určitě neeeebral.

  • 2 týdny později...

čus, mám 1.2tsi 63kw najeto cca 11tis. jezdím cca 30% město 70% dálky. auto zatím funguje naprosto super. Spotřeba jak kdy a záleží na noze. Město se pod 6,5 nedostanu ale jsou to cesty na nákup atd. Dálky i za 5litru ale musí bejt dobrá cesta, málo kopců, jinak do 6litrů. Cestu ze slovenska cca 600km po dálnici se mi podařilo 5.4 ve 4lidech - bylo to skoro pořád rovně mírně z kopce. Denně do práce 50km ve 4 lidech ne zrovna lehkou nohou okolo 6l. Jako důchodce se nevyplatí jezdit pač jezdím max o 0,5l víc ale aspoň se netáhnu. Jinak co se týče motoru - možná jen sem trefil blbej kus ale prvních 9tis km to nejelo byl sem z toho zoufalej a chtěl sem čip ale nakonec se to rozhýbalo a pohoda. To samé sem měl u firemni O2 1.2tsi 77kw. Shrnuto - bál sem se 63kw ale nakonec sem naprosto spokojen a něměnil bych. Možná až přijde čas na nový za pár let. Tak pujdu do 6kvaltu.

Pokud je to do města, tak tam je lepší 5kvalt i na okrsky, je to pro tohle ježdění líp zpřevodovaný, točí míň otáček a spotřeba o malinko menší. Záleží na ceně, pokud by nebyla 77kW verze o moc dražší, tak určitě tu, výkon se dycky hodí.

  • 1 měsíc později...
vormen: podla teba je 5 kvalt lepsie sprevodovany ako 6 kvalt resp. ze 5 toci menej ako 6 kvalt. Asi si myslel naopak, lebo inak nemas pravdu. Standis: vsetko zalezi na tom kolko ma kamaradka rozpocet. Vzdy je lepsi silnejsi motor. Na druhej strane ci to vyuzije, aka je vodicka s dynamickejsou jazdou, alebo mimo mesta 80-85km/h ..................

Po nejakom golfiku ci leone sa nechce pozriet ? Je tam novsia generacia 1,2 TSI EA 211, zatial co rapid ma starsiu EA 111. U starsej verzie bol dlhsi cas ohrievania a kurenia u novsej je to odstranene. Naozaj EA 211 sa celkom rychlo zohreje a aj kuri. Aj spotreba by mala byt lepsia, ja som s nou spokojny.

 

ESte jedna vec, pokial sa rozhoduje, tak by som nesiel do motora, ktory to ma odpiskane v koncerne a uz iba dosluhuje s fabiou II a v rapide bude od 2015 novsi typ EA 211 resp. nahradeny mozno za 1,0 TSI cert vie. Jedine co je jasne, ze EA 111 v priebehu 1- 2  rokov v koncerne uplne skoncia.

 

P:S: Hlavne mat zaruku 4 roky

já myslím, že mám pravdu s tím převodováním. příklad:

 

běžná rychlost ve městě 60km/h

 

na IV. rychlost točí 

5Q   cca  1800

6Q   cca  2000

 

pod 1800ot je trápení motoru, takže neuvažuju otáčky pod tuto hodnotu. Takže z toho jasně, že 5Q je úspornější ve městě a na okrskách, na dálkách samozřejmě má 6Q navrch, ikdyž se vlastně jedná a 5,5kvlat :-)

:-) bezne tocim motor kolem 1500 ot.

já mám stanovenou hranici 1500, jakmile to klesne pod a zrovna nedojíždím třeba semafor, tak podřazuju :)

Upraveno od rogerer

omg, tak to jo :-)

Jednoznacne motor ea111 a nie ea211, starsi ma vychytane chyby a stavte sa ake problemy este mozu byt s novou generaciou....

jakypak "omg" ?  Ten motor je k takovemu provozu uzpusobeny ne ? Pokud tocis zbytecne vice tak nevyuzivas potencial toho motoru. to je muj nazor.

z vlasntí zkušenosti vím že to v pohodě spapá i mnohem méně než 1500. stačilo by se řídit napovídačem, a vsadím se že ¨pod 1500 jezdí většina ženskejch :)

Tak kdyz jedu v kolone 20kmh, tak jedu logicky na dvojku a to sou otacky dost vyrazne pod 1500. A pak pri rozjezdu, porad na dojku, ty otacky jdou paradne nahoru. Takze si myslim ze se da uplne vklidu jezdit pod 1500.

to máte v hlavě průplach marketingu od škodovky. která tvrdí, že ten motor je na ty otáčky 1500 dělanej. to že to na to jede neznamená, že je to pro motor nějaká hitparáda. navíc max krouťák není kolem 1500 jak tím masírujou lidi, ale až někde kolem 1800. ale ať si každej kur.í motor, teda jezdí jak chce :-D

Já si nemohu prostě pomoci, ale v 1500 tam cítím takové to nespokojené brblání, není to jako u HTP, ale je to tam. Jistě, něco jiného je tak jet na dvojku po parkovišti, kdy je tam jiný převod.

Upraveno od amissus

nehledě na to, že spotřeba není nižší, takže to nějak postrádá důvod ten motor takhle netočit

anebo máte vy výplach ze žažitých polopravd a mýtů...já tam na 1500 žádný brblání neslyším.,...pod 1300 už ano,

 

takže dlouhodobá ustálená jízda 80kmh jedete u šestikvaltu na 5ku? Já třeba na 6ku a je to těch 1500otáček, odměnou minimální spotřeba...samozřejmě v případě nutné akcelerace je lepší podřadit a netahat to ...

Upraveno od rogerer

ok vyrobce neco rika a ty tomu neveris. Jen nerozumim tomu proc to nazyvas kurvenim motoru ? ty jsi konstrukter ? nebo odkud ty vis ze timto motor trpi ? mi teda pri 1500 ot. nic nespokojene nebrbla - to zacne az nekde kolem 1200. Zajimalo by me pri jizde po meste teda mas jakou zarazenou rychlost ?

EDIT: by me zajimalo proc by vyrobce lhal ? o marketing jiste nejde... protoze jsem to nikde oficialne necetl ani nevidel...snad jen v navodu a to mi jako marketing teda moce neprijde.

Upraveno od runner

Myslel jsem když to přišlápnu, pro udržovačku to jede samozřejmě v pohodě na 1500, i tak tam ale nejraději vidím těch 1800, ale tak každý má svůj styl.

tak pravdou je ze z 1800 neradim dal...cekam tak na 2-2,1tis :) pak teprv hodim sestku a postupne zpomaluju:) slozity prostě

Na 1800 se mi líbí, že ten motor zabere podstatněji a přitom spotřeba není o moc vyšší.

I když jsem si tady procházel zkušenosti s TSI a dříve údajně tahalo mnohem lépe už na 1500, ale pak přišla nějaká úprava (mimo jiné) kvůli řetězu, která to posunula do vyšších otáček.

já mám 5kvalt a po městě jedu 60km/h na 4ku a točí to 1750. pokud je rovinka, někdy jedu i pomaleji kolem 50 a to už jsou otáčky kolem těch 1500 a pokud je to z kopečku, tak to tam nechám jinak ne. 

ja tam taky nechavam 4ku od 50 nahoru, ale pri 50ti rovnych ji tam nechavam.

Upraveno od runner

já myslím, že mám pravdu s tím převodováním. příklad:

 

běžná rychlost ve městě 60km/h

 

na IV. rychlost točí 

5Q   cca  1800

6Q   cca  2000

 

 

To pochybuju  :kol-28:

No já mám na FII 1.2 TSI (pětistupňová převodovka) při 50 km/h (tacho) na 4° rovných 1500 ot. Na pětku je to 1200 ot. Nevím, zda se nějak převody mezi FII a R odlišují.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.