Přejít na obsah

Rapid 1.2 63 kW TSI


Standis

Doporučené příspěvky

sháním info pro kamarádku: měla by zájem koupit novýho Rapida s motorem 1.2 63 kW TSI. bude to kára do města a 4x za rok na dálnici + občas výlet.

hlavně jí zajímají:  je to dobrý motor....jaké jsou u těhle aut problémy, co vzít a co ne....

 

popř co by jste jí doporučili a poradili

 

díky všem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

čus, mám 1.2tsi 63kw najeto cca 11tis. jezdím cca 30% město 70% dálky. auto zatím funguje naprosto super. Spotřeba jak kdy a záleží na noze. Město se pod 6,5 nedostanu ale jsou to cesty na nákup atd. Dálky i za 5litru ale musí bejt dobrá cesta, málo kopců, jinak do 6litrů. Cestu ze slovenska cca 600km po dálnici se mi podařilo 5.4 ve 4lidech - bylo to skoro pořád rovně mírně z kopce. Denně do práce 50km ve 4 lidech ne zrovna lehkou nohou okolo 6l. Jako důchodce se nevyplatí jezdit pač jezdím max o 0,5l víc ale aspoň se netáhnu. Jinak co se týče motoru - možná jen sem trefil blbej kus ale prvních 9tis km to nejelo byl sem z toho zoufalej a chtěl sem čip ale nakonec se to rozhýbalo a pohoda. To samé sem měl u firemni O2 1.2tsi 77kw. Shrnuto - bál sem se 63kw ale nakonec sem naprosto spokojen a něměnil bych. Možná až přijde čas na nový za pár let. Tak pujdu do 6kvaltu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to do města, tak tam je lepší 5kvalt i na okrsky, je to pro tohle ježdění líp zpřevodovaný, točí míň otáček a spotřeba o malinko menší. Záleží na ceně, pokud by nebyla 77kW verze o moc dražší, tak určitě tu, výkon se dycky hodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
vormen: podla teba je 5 kvalt lepsie sprevodovany ako 6 kvalt resp. ze 5 toci menej ako 6 kvalt. Asi si myslel naopak, lebo inak nemas pravdu. Standis: vsetko zalezi na tom kolko ma kamaradka rozpocet. Vzdy je lepsi silnejsi motor. Na druhej strane ci to vyuzije, aka je vodicka s dynamickejsou jazdou, alebo mimo mesta 80-85km/h ..................

Po nejakom golfiku ci leone sa nechce pozriet ? Je tam novsia generacia 1,2 TSI EA 211, zatial co rapid ma starsiu EA 111. U starsej verzie bol dlhsi cas ohrievania a kurenia u novsej je to odstranene. Naozaj EA 211 sa celkom rychlo zohreje a aj kuri. Aj spotreba by mala byt lepsia, ja som s nou spokojny.

 

ESte jedna vec, pokial sa rozhoduje, tak by som nesiel do motora, ktory to ma odpiskane v koncerne a uz iba dosluhuje s fabiou II a v rapide bude od 2015 novsi typ EA 211 resp. nahradeny mozno za 1,0 TSI cert vie. Jedine co je jasne, ze EA 111 v priebehu 1- 2  rokov v koncerne uplne skoncia.

 

P:S: Hlavne mat zaruku 4 roky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím, že mám pravdu s tím převodováním. příklad:

 

běžná rychlost ve městě 60km/h

 

na IV. rychlost točí 

5Q   cca  1800

6Q   cca  2000

 

pod 1800ot je trápení motoru, takže neuvažuju otáčky pod tuto hodnotu. Takže z toho jasně, že 5Q je úspornější ve městě a na okrskách, na dálkách samozřejmě má 6Q navrch, ikdyž se vlastně jedná a 5,5kvlat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máte v hlavě průplach marketingu od škodovky. která tvrdí, že ten motor je na ty otáčky 1500 dělanej. to že to na to jede neznamená, že je to pro motor nějaká hitparáda. navíc max krouťák není kolem 1500 jak tím masírujou lidi, ale až někde kolem 1800. ale ať si každej kur.í motor, teda jezdí jak chce :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si nemohu prostě pomoci, ale v 1500 tam cítím takové to nespokojené brblání, není to jako u HTP, ale je to tam. Jistě, něco jiného je tak jet na dvojku po parkovišti, kdy je tam jiný převod.

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

anebo máte vy výplach ze žažitých polopravd a mýtů...já tam na 1500 žádný brblání neslyším.,...pod 1300 už ano,

 

takže dlouhodobá ustálená jízda 80kmh jedete u šestikvaltu na 5ku? Já třeba na 6ku a je to těch 1500otáček, odměnou minimální spotřeba...samozřejmě v případě nutné akcelerace je lepší podřadit a netahat to ...

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok vyrobce neco rika a ty tomu neveris. Jen nerozumim tomu proc to nazyvas kurvenim motoru ? ty jsi konstrukter ? nebo odkud ty vis ze timto motor trpi ? mi teda pri 1500 ot. nic nespokojene nebrbla - to zacne az nekde kolem 1200. Zajimalo by me pri jizde po meste teda mas jakou zarazenou rychlost ?

EDIT: by me zajimalo proc by vyrobce lhal ? o marketing jiste nejde... protoze jsem to nikde oficialne necetl ani nevidel...snad jen v navodu a to mi jako marketing teda moce neprijde.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 1800 se mi líbí, že ten motor zabere podstatněji a přitom spotřeba není o moc vyšší.

I když jsem si tady procházel zkušenosti s TSI a dříve údajně tahalo mnohem lépe už na 1500, ale pak přišla nějaká úprava (mimo jiné) kvůli řetězu, která to posunula do vyšších otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...